https://koneporssi.com/maa-ja-metsatalous/claasin-edustus-hankkijalle/
Kovat tavoitteet on pojilla olla puimureissa ykkössijalla ja traktoreissa kakkosijalla myyntimäärissä. Puimureiden myynti on niin pohjalukemissa, ettei markkinaykkösenä oleminen kovin mahdoton suoritus ole. Traktoreissa onkin enemmän mietittävää miltä merkiltä asiakkaita lähdetään houkuttelemaan. Vannoutuneet hankkijan miehet toki vaihtavat jontikkansa claasseihin. Kaikki riippuu paljon siitä, saako Wihuri huolto- ja myyntiverkostonsa ajettua ylös nopeasti ja ovatko hinnat kohdillaan ja asiakaspalvelu kunnossa.
Uho on kyllä kovaa, milläs niitä markkinoita muulla vallataan kuin hinnalla? Huolto, jälkimarkkinointi tms pitää olla tietysti kunnossa. Ei CLaasin kaikki traktorit mitenkään myyviltä näytä, ainakaan ulospäin.
Muistaako kukaan miten ne uhosi deuzilla markkinaosuudella piti vallata markkinat?
Ja juuri ne jälkimarkkinointi, kun homma pelaa,kuten nyt vaikkapa volvo, kramer, valtra, mun kokemuksia, jos ett vaan saa tosi tilanteessa apua, mitä sitten? Soitat huoltoon, joku vastaa, -moi, mulla tämmönen joka nyt ei toimi ja vuotaa. Vastapuoli, - Mikä kone se on? en ole kuulukaan? -Voinko kiristiää se vuotava liitos? -Et, Takuu ja sun muuta. -Voinko tulla hakee öljyä ja kaataa lisää että mä saan sen siiretty? -Ei meidän edustamia tuoteet vuoda öljyä. -No koska saisin huoltoa tänne? -Soita ensi viikolla,
Tämän mä olen töissä kohdannut pariin otteseen. Saa kyllä monta kertaa kokeilla että minä uskon että niillä huolto pelaa.
Parhaimmat on että selität edes jotenkin, huolto kuuntelee, ehkä neuvoo, ja viimiestään huomenna saa sen työn alle ja kuntoon.