Tähän sopiikin lisäksi, onko deutseja palanut paljonkin maakunnissa ja mistä palo lähtenyt? Viime viikolla näillä nurkilla kärähti kaks, -03 ja 0-4 vuosimallin 130 ja 140 Agrotronit. Kummatkin palot lähti hytin alta, palomestari kävi kattelmassa kun konetta että näki ehjänäkin
Kolmas vanhempi deutsi paloi myös viime viikon maanantaina jossain etäämmällä, sillä ei merkitystä näihin Agrotronien paloihin.
Pitääkö tuo oma hävittää pois vai pitää pihalla yöt... Kaverin kone toimi moitteetta, kunnes otti ja paloi pellolle. Päävirtakytkimestä aina puhetta, mutta niin vain se laittamatta edelleen. Palotilanteessa saisi virrat pois, 100A sulakkeen takana kärähtäneet startin ja laturin johdot joista palo saattoi lähteä. Johdot hyvin suojattuja nippuja, vähän erimalliin kun esim. fiiateissa
Ei muuten lähteny hytin alta. Ainaki tämä toinen syttyi ajossa "tulipellissä" olevista liitimistä. Eli siitä kojetaulun ja moottorin välistä. Oli sammunu kesken ajon eikä lähteny enää käyntiin. Kuski ulos hytistä ja sillon löi liekit tuulilasin ja konepellin saumasta. Ja käsittääkseni molemmat syttyi ajaessa. Eli eiköhän se sun oo turvassa kuhan et aja sillä Ihan tosissaan varmaan kannattaa tutkia mistä nämä edelliset sytty niin ne paikat siitä omastas, eikä ny ainakaan säilyttää sitä hallissa tai muuten lähellä seinää.... Vaikka meleko varmasti nämäkin kaks paloa oli ihan vaan sattumaa...
Ei muuten oo kovin mukava tunne ku kone palaa kesken ajon. Ja vaikka pääsiski epämiellyttävästä koneesta eroon nii tympiä savotta on kesken sesongin hommata uus kone, paripyöriä ei oo, kauhat ei passaa jne. Nimimerkillä kokemusta on...
Joo, tiedän paikan mistä lähti -> hytin alta
Akulta menee johdot startille vaihdelaatikon/perän tienoilta, kiepsahtaa tankin ja rungon välistä startille joka tulipellin etupuolella, alhaalla polttoainesäiliön etupuolella. Siinä kun jossakin kipinöi, polttoainesäiliö ainakin lähellä. Oma kone suoraan ajosta tuossa pihalla, ruiskutin sillä nurmet viimeisenä työnä ennenku palomestari kävi syynäämässä. Saman huomion tein kun hänkin, ei sinne hytin alle kerry tavaraa, voi sanoa olevan aivan puhdas vaikken ole pölyjä viime aikoina pessytkään ts. pskaa ei ainakaan kerää, joka voisi syttyä. Tuuriin minäkin uskon, huonoon sellaiseen, ellei näitä ilmene enemmänkin. Siksipä kyselinkin...
Se teidän nurkilla oleva kone ei kuulemma palanut "pahoin" (no, lunastukseen kuitenkin), tää täällä paloi niin pahoin että olisi luullut olleen palaneessa rakennuksessa. 300 litraa polttoainetta, paripyörät ja navakka tuuli, jäänyt palamatonta ku vähän toisen paripyörän syrjää. Ihan kaikki paloi, letkutkin etukuormaajasta . Paloasemalle linnuntietä ehkä kolmisen kilometriä, tietä pitkin lienee 6km, tiet ok. Eipä konepalossa ole pelastettavaa, kun pahasti on syttynyt ja tuulinen paikka, hetkessä kuin ahjo.