Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minkä traktorimerkin omistajat ovat uskossaan vahvimpia?  (Luettu 45984 kertaa)

Johannes Kostaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 177
Maxxum Ferguson
Joh. 12:48

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Paras traktori on Ursus. Minulla oli joskus. Kolme kesää toivoin että "hajoa jo perkele" jotta pääsisin siitä eroon. Kun se sitten hajosi niin olo oli tunteja hyvinkin orgastinen  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
tuossa melkein naapurissa, onneksi ei rakennukset menneet. päivällä kävin kattomassa paikanpäällä niin aika ikävän näköistä oli, voi käydä huonolla tuurilla kelle tahansa. Tuollakin koneet on huollettu ettei olleet paskan ja pölyn peitossa, ittekin olen tuolla syttyneellä koneella jonkin verran ajanut.

 Mistä nuo syttyy... kysyy nimim. ehjä turbon voiteluöljyletku vielä asentamatta...

Kai siinä tuossakin jonkinlainen öljynpaine syntyy, vaikkakin ei se hirveän suuri paine luulis olevan. Toki riittävä määrä öljyä pakosarjan/moottorin päälle voi syttyä aika nopsaan ja isolla liekillä.
Kengittäjän Deutsi oli maantieajossa taannoin syttynyt tosi nopeaan. Epäili että joku polttoaineen paluuletku/putki oli ruiskuttanut sisältönsä kuuman moottorin päälle. Oli kuulemma ollut ikävä tilanne, kun oli ajanut täyttä hönkyä valtatietä teräskaiteiden välissä ja moottorista lieskat leimahtanut. Oli ollut siinä ja siinä että oli saanut pidettyä koneen kaiteiden välissä ja niiden loputtua ohjannut koneen levikkeelle palamaan.
Ja tosiaan tuollainen vikahan voi tulla mihin tahansa moottoriin, merkkiin katsomatta. (kun zetka siitä kuitenkin taas mainitsee  ;) )

Ja jos mäkkäri vetää tukkoon, niin ei kannata ainakaan jontikalla yrittää avata tukosta pistämällä koneeseen kierroksia ja sitten laukaisemalla ulosotto päälle. Eräs vannoutunut jondere mies halkaisi vaihteiston kuoret sillä taktiikalla  ;D
Hyvin hoksattu  ;)

 Moottorin voitelupaine noin 5-10bar, sillä saa ihan kivan sumun aikaiseksi... vaihteiston kuoren lisäksi lienee jotain muutakin vikuuntunut, vuo-akseli kulkee vaihteiston läpi putken sisällä, joku väliholkki halki ja vinoon ja joku ratas toisen selkään...
[/quote]

5-10 baaria,moottorissa ei sitten tee yhtään mitään öljynsuodattimella.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
tuossa melkein naapurissa, onneksi ei rakennukset menneet. päivällä kävin kattomassa paikanpäällä niin aika ikävän näköistä oli, voi käydä huonolla tuurilla kelle tahansa. Tuollakin koneet on huollettu ettei olleet paskan ja pölyn peitossa, ittekin olen tuolla syttyneellä koneella jonkin verran ajanut.

 Mistä nuo syttyy... kysyy nimim. ehjä turbon voiteluöljyletku vielä asentamatta...

Kai siinä tuossakin jonkinlainen öljynpaine syntyy, vaikkakin ei se hirveän suuri paine luulis olevan. Toki riittävä määrä öljyä pakosarjan/moottorin päälle voi syttyä aika nopsaan ja isolla liekillä.
Kengittäjän Deutsi oli maantieajossa taannoin syttynyt tosi nopeaan. Epäili että joku polttoaineen paluuletku/putki oli ruiskuttanut sisältönsä kuuman moottorin päälle. Oli kuulemma ollut ikävä tilanne, kun oli ajanut täyttä hönkyä valtatietä teräskaiteiden välissä ja moottorista lieskat leimahtanut. Oli ollut siinä ja siinä että oli saanut pidettyä koneen kaiteiden välissä ja niiden loputtua ohjannut koneen levikkeelle palamaan.
Ja tosiaan tuollainen vikahan voi tulla mihin tahansa moottoriin, merkkiin katsomatta. (kun zetka siitä kuitenkin taas mainitsee  ;) )

Ja jos mäkkäri vetää tukkoon, niin ei kannata ainakaan jontikalla yrittää avata tukosta pistämällä koneeseen kierroksia ja sitten laukaisemalla ulosotto päälle. Eräs vannoutunut jondere mies halkaisi vaihteiston kuoret sillä taktiikalla  ;D
Hyvin hoksattu  ;)

 Moottorin voitelupaine noin 5-10bar, sillä saa ihan kivan sumun aikaiseksi... vaihteiston kuoren lisäksi lienee jotain muutakin vikuuntunut, vuo-akseli kulkee vaihteiston läpi putken sisällä, joku väliholkki halki ja vinoon ja joku ratas toisen selkään...

5-10 baaria,moottorissa ei sitten tee yhtään mitään öljynsuodattimella.
[/quote] Setkassa ainakin paineet vaihtelee 2,9-5bar välillä... Muissa koneissa ei moista mittaria ole ollut/tullut seurattua niin tarkasti  ::) 

Greenpwr

  • Vieras
tuossa melkein naapurissa, onneksi ei rakennukset menneet. päivällä kävin kattomassa paikanpäällä niin aika ikävän näköistä oli, voi käydä huonolla tuurilla kelle tahansa. Tuollakin koneet on huollettu ettei olleet paskan ja pölyn peitossa, ittekin olen tuolla syttyneellä koneella jonkin verran ajanut.

 Mistä nuo syttyy... kysyy nimim. ehjä turbon voiteluöljyletku vielä asentamatta...

Kai siinä tuossakin jonkinlainen öljynpaine syntyy, vaikkakin ei se hirveän suuri paine luulis olevan. Toki riittävä määrä öljyä pakosarjan/moottorin päälle voi syttyä aika nopsaan ja isolla liekillä.
Kengittäjän Deutsi oli maantieajossa taannoin syttynyt tosi nopeaan. Epäili että joku polttoaineen paluuletku/putki oli ruiskuttanut sisältönsä kuuman moottorin päälle. Oli kuulemma ollut ikävä tilanne, kun oli ajanut täyttä hönkyä valtatietä teräskaiteiden välissä ja moottorista lieskat leimahtanut. Oli ollut siinä ja siinä että oli saanut pidettyä koneen kaiteiden välissä ja niiden loputtua ohjannut koneen levikkeelle palamaan.
Ja tosiaan tuollainen vikahan voi tulla mihin tahansa moottoriin, merkkiin katsomatta. (kun zetka siitä kuitenkin taas mainitsee  ;) )

Ja jos mäkkäri vetää tukkoon, niin ei kannata ainakaan jontikalla yrittää avata tukosta pistämällä koneeseen kierroksia ja sitten laukaisemalla ulosotto päälle. Eräs vannoutunut jondere mies halkaisi vaihteiston kuoret sillä taktiikalla  ;D
Hyvin hoksattu  ;)

 Moottorin voitelupaine noin 5-10bar, sillä saa ihan kivan sumun aikaiseksi... vaihteiston kuoren lisäksi lienee jotain muutakin vikuuntunut, vuo-akseli kulkee vaihteiston läpi putken sisällä, joku väliholkki halki ja vinoon ja joku ratas toisen selkään...

5-10 baaria,moottorissa ei sitten tee yhtään mitään öljynsuodattimella.
Setkassa ainakin paineet vaihtelee 2,9-5bar välillä... Muissa koneissa ei moista mittaria ole ollut/tullut seurattua niin tarkasti  ::)
[/quote]
 
 Uskotaan, uskotaan, kiitos.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4409
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!

5-10 baaria,moottorissa ei sitten tee yhtään mitään öljynsuodattimella.

Tyhmä Tyrväältä ei tätä ymmärtänyt.. miksi ei tekisi?

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809

5-10 baaria,moottorissa ei sitten tee yhtään mitään öljynsuodattimella.

Tyhmä Tyrväältä ei tätä ymmärtänyt.. miksi ei tekisi?

Noin kovilla paineilla suodattimenjalan ylipaineventtiili avautuu ja suodattamaton öljy menee laakereille.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4409
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Mä olen kuvitellut että se ylipaineventtiili olisi suodattimen sisääntulon ja ulostulon välissä, eli jos tukkoisen suodatinmateriaalin yli jää liikaa painehäviötä niin se päästää sitten suodattimen ohi. Eli se havinnoitsee vain paine-eroa, ei mitään absoluuttista painetta. Toisella puolella on tuleva paine ja toisella lähtevä ja noiden välistä eroa mitataan.

Jos suodattimeen tulee 10 bar ja sieltä lähtee moottorille 9,8 bar niin eroa on vain 0,2 bar eikä venttiili avaudu. Suodattimen tukkeutuessa sitten sen aiheuttama painehävö kasvaa ja jossain vaiheessa venttiili katsoo viisaaksi päästää öllöä suodattimen ohi jotta moottorille menevä paine ei jää liian alas.

Tai sitten mä olen ymmärtänyt jotain väärin - ei olisi eka kerta sekään ... mutta noin minä sen kyllä laittaisin jos insinörtti olisin. Öljypumpun paineensäätöventtili on sitten eri asia.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5900
tuossa melkein naapurissa, onneksi ei rakennukset menneet. päivällä kävin kattomassa paikanpäällä niin aika ikävän näköistä oli, voi käydä huonolla tuurilla kelle tahansa. Tuollakin koneet on huollettu ettei olleet paskan ja pölyn peitossa, ittekin olen tuolla syttyneellä koneella jonkin verran ajanut.

 Mistä nuo syttyy... kysyy nimim. ehjä turbon voiteluöljyletku vielä asentamatta...

Kai siinä tuossakin jonkinlainen öljynpaine syntyy, vaikkakin ei se hirveän suuri paine luulis olevan. Toki riittävä määrä öljyä pakosarjan/moottorin päälle voi syttyä aika nopsaan ja isolla liekillä.
Kengittäjän Deutsi oli maantieajossa taannoin syttynyt tosi nopeaan. Epäili että joku polttoaineen paluuletku/putki oli ruiskuttanut sisältönsä kuuman moottorin päälle. Oli kuulemma ollut ikävä tilanne, kun oli ajanut täyttä hönkyä valtatietä teräskaiteiden välissä ja moottorista lieskat leimahtanut. Oli ollut siinä ja siinä että oli saanut pidettyä koneen kaiteiden välissä ja niiden loputtua ohjannut koneen levikkeelle palamaan.
Ja tosiaan tuollainen vikahan voi tulla mihin tahansa moottoriin, merkkiin katsomatta. (kun zetka siitä kuitenkin taas mainitsee  ;) )

Ja jos mäkkäri vetää tukkoon, niin ei kannata ainakaan jontikalla yrittää avata tukosta pistämällä koneeseen kierroksia ja sitten laukaisemalla ulosotto päälle. Eräs vannoutunut jondere mies halkaisi vaihteiston kuoret sillä taktiikalla  ;D
Hyvin hoksattu  ;)

 Moottorin voitelupaine noin 5-10bar, sillä saa ihan kivan sumun aikaiseksi... vaihteiston kuoren lisäksi lienee jotain muutakin vikuuntunut, vuo-akseli kulkee vaihteiston läpi putken sisällä, joku väliholkki halki ja vinoon ja joku ratas toisen selkään...

5-10 baaria,moottorissa ei sitten tee yhtään mitään öljynsuodattimella.
Setkassa ainakin paineet vaihtelee 2,9-5bar välillä... Muissa koneissa ei moista mittaria ole ollut/tullut seurattua niin tarkasti  ::)
[/quote]Oliverin ohjekirjassa ilmoitetaan voiteluöljyn paineeksi 13,5 kg. Suurinpiirtein siis yhtä monta baria.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786

[/quote]Oliverin ohjekirjassa ilmoitetaan voiteluöljyn paineeksi 13,5 kg. Suurinpiirtein siis yhtä monta baria.
[/quote]

  Jospa ne Oliverin lukemat tarkotti PSI:tä..silloin olis kerroin jotain muuta..

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Muista pitää sammutin mukana aina ja kiristä pyöränpultit joka aamu ja ehtoopäivällä tarkista. :)
Jontikassa ei muuten taida olla sammutin mukana, massikassa pakko pitää kun 365 meinasi aikoinaan palaa kahteen otteeseen ihan itsekseen sieltä mittariston syövereistä ;D Pikkupoikana oli jännä katsoa sammutusoperaatiota kun ne akutkin on "hieman" vaikeassa paikassa kun pitäisi samaan aikaan koittaa pitää paloa hallinnassa :P

Täytyy kyllä myöntää, että aluksi seurailin jontikan pyöränpulttien pysyvyyttä, hyvin ovat pysyneet kiristämättä, ei ole käynyt niinkuin jommalla kummalla 300:lla että etupyörä lähtisi pyörimään omille teilleen ajon aikana :-*
No ei liiooon oo traktoriakaan.Muahah.
Niin ei ookkaan, mielummin mä autolla vapaa-ajalla ajelen kuin traktorilla :)


Meinaatko, että meikäläisen kokemukset ei aja teikäläisen hyttysen ininällä vingutetut näkemykset lyttyyn kuin vetelän lehmänpaskan?

Viimeksi muokattu: 17.02.13 - klo:18:22 kirjoittanut landehande

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Nyt en kyllä oikein ymmärtänyt.

Vähentäisit sen luomuhampun polttelemista.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Nyt en kyllä oikein ymmärtänyt.

Vähentäisit sen luomuhampun polttelemista.

No siinä ymmärrystä lisää. Ei vaivaa teini-ikä enää!  ;)

Viimeksi muokattu: 17.02.13 - klo:23:15 kirjoittanut landehande

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5900

Oliverin ohjekirjassa ilmoitetaan voiteluöljyn paineeksi 13,5 kg. Suurinpiirtein siis yhtä monta baria.
[/quote]

  Jospa ne Oliverin lukemat tarkotti PSI:tä..silloin olis kerroin jotain muuta..
[/quote]

Jaa-a.
Kirjassa on ilmoitettu tuo paine nauloina 30 ja perässä suluissa 13,5kg.
Mittarissakaan ei valitettavasti ole muuta asteikkoa kuin työalue ja alhainen taso.
Tulisihan tuosta tietysti psi:näkin ihan järkevä luku bareissa..
Voishan tuon mitata jos koittaisi muutenkin sen laittaa lähivuosina pitkästä aikaa käymään.