Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.  (Luettu 45100 kertaa)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5899
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Onpa niitä vaihdettu punavanteiseen Deutz moottoreita uuteen takuuaikana. Niistä vaan ei niin riekuta kuin muitten merkkien vioista.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5899
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Noi Masserimiehet on kyllä eri tyyppejä monella toistakymmentä Verkunraatoa nurkissa. Onko ne niin paskoja että osa on aina remontissa vai mikä niissä oikeen on?   ::)  :P
Se vaan johtuu siitä että se tyhmin on jäänyt pitämään taloa.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Ei saksalainen osta sisun tekemää moottorii traktoriin,saksa on tiheään asuttu maa ei siellä  traktorin saa meluta niin kuin suomessa

 Eikä kuluttaa löpöä sikamaisia määriä.
Öö... tota... melua? paljon löpöä? Emmä vaan kesällä huomannu, kun betonimyllyksi parjattua sisuriisseliä niittomurskaimen edessä käytin. Homma hoitui ihan samoilla kulutuslukemilla kuin yli 5000 tuntia ajetulla perskiisselilläkin, mutta pienemmällä metelillä. Varsin kunniakkaasti sisuriisseli suoriutui tehtävästään, vaikken sitä ihan helpolla päästänytkään. Ainiin, en ajanu valtralla vaan 7480:llä, jonka konepellin tai oikeestaan konemuovin alla tuo kapistus oli. Kaikkiaan sivistynyt ääni eikä tehottomaksikaan voinut moittia. Paljon on muuttunut sitten deeässien ajoista.

Tuossapa yhteen urakoittijan valtraan jouduttiin laittamaan uusi nokka-akseli. No, oli hinta fergusoonitiskillä niin paljon edukkaampi, että sieltä kautta sen ottivat, siis vastaavaan moottoriin. Sattuipa käymään niin, että tehot kasvoi, melu pieneni, vääntöä tuli lisää ja polttoaineen kulutus putosi yli 5 litraa per tunti. ....puoli vuotta myöhemmin se sama valtra joutui vaihteistoremonttiin...
Sama kone eri merkissä, ei takaa sitä, että se olisi samanlainen silti. Valmistajien toivomuksista tehdään erilaisia virityksiä ja ominaisuuksia.

Siinähän se.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Noi Masserimiehet on kyllä eri tyyppejä monella toistakymmentä Verkunraatoa nurkissa. Onko ne niin paskoja että osa on aina remontissa vai mikä niissä oikeen on?   ::)  :P
Se vaan johtuu siitä että se tyhmin on jäänyt pitämään taloa.
Ei, kun niihin tulee sellaisia tunnesiteitä, ettei niistä raaskii luopua ;) Aiemminkin olen kertonut, ettei kukaan niitä vaihdossa huoli, ja suoralla kaupalla masserin saa kaupasta lähes ilmaiseksi. ::)
Saattaa olla, isoveli on päässyt polkupyöräkorjaajaksi ja pikkuveli on mulla renkinä... ;D

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Kerta tässä nyt moottoreista väännetään niin väännetään nyt vähän lisää ;D

Mistä johtuu sisukiisselin pienten koneiden armoton melu? 5455 tjsp. oli masserikorjaamon pihalla tyhjäkäynnillä ja aivan karmee melu :o Ei perkinssi ääntänyt vastaavan kokoisessa massikassa lähellekkään yhtä pahasti.
Eikä muuten ollu koneessakaan mitään vikaa..

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
On muuten taivaan tosi.
Mä en kyllä ole hengettömämmällä traktorilla ajanut mitä CX 100 Case perkins moottoreineen on.
[/quote]

Tuo oli 90cx mutta ihan tajuttoman hengetön, talossa on edelleen 685xl 69hp natikan omalla koneella, joka kepitti sen mennen tullen pikkasen viritettynä, vaikka sekään ei ole mikään ärhäkkä, kuten valtra, sitä kun joku moittii, ettei voi ajaa jalkakaasulla, kun kierrokset "ryökyttää" johtuu pitkälti siitä, että moottori reagoi heti kaasun liikkeisiin,  perkinssissä ei ollut sitä vaaraa moottori, kun ei ymmärtänyt, että kaasupoljin on ollut pohjassa jo hyvät ajat, vasta joskus sitten alkoi vähin erin nostaa kierroksia, jos jaksoi :o

justus

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
viime vuonna oli valtran koeajo päivät jossa oli vallumötikät ja fentit niin joutu kaks tosi valtra miestä joutu myöntämään että voiko traktorin mootori olla niin hiljanen kun 200heppanen fentti kävi täys kieroksilla,kun valtra t202 mölisi siinä vieressä

alfons

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
No kopista kai sitä malliakin ajettiin, vitsi vitsi...
Onko noissa nykymoottoreissa oikeasti hirveitä eroja, esim löpönkulutus?

Hyvähän se on jotta kotimaassa toimiva tehdas saa töitä.

jusßa

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Kerta tässä nyt moottoreista väännetään niin väännetään nyt vähän lisää ;D

Mistä johtuu sisukiisselin pienten koneiden armoton melu? 5455 tjsp. oli masserikorjaamon pihalla tyhjäkäynnillä ja aivan karmee melu :o Ei perkinssi ääntänyt vastaavan kokoisessa massikassa lähellekkään yhtä pahasti.
Eikä muuten ollu koneessakaan mitään vikaa..
5455 taitaapi olla perkinsseli.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26173
  • vastustan
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Kerta tässä nyt moottoreista väännetään niin väännetään nyt vähän lisää ;D

Mistä johtuu sisukiisselin pienten koneiden armoton melu? 5455 tjsp. oli masserikorjaamon pihalla tyhjäkäynnillä ja aivan karmee melu :o Ei perkinssi ääntänyt vastaavan kokoisessa massikassa lähellekkään yhtä pahasti.
Eikä muuten ollu koneessakaan mitään vikaa..
männän ja kannen väliin jää valtrois  yläkuolokohdas ohuumpi rako, tästä samasta seikasta juontaa perimätiedon mukaan juurensa jontikoien ja massikoien legendaariset kylmäkäynnistysominaisuuet ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

nilihaara

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Ihan ymmärrettävää että noin. Kaikin puolin parempi kuin Deutz

 Oot sie täy'el järel?  :-\
   Kyllä mää olen hvinnan kanssa samaa mieltä, oisin vaihtanu samponkin uuteen jos oisin saanu sen afrikkamallin deutzin motilla mutta ei ne anna sitä suomeen. Mutta nyt pitää sitten tyytyä seuraavaksi kai käytettyyn meedioon.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
No kopista kai sitä malliakin ajettiin, vitsi vitsi...
Onko noissa nykymoottoreissa oikeasti hirveitä eroja, esim löpönkulutus?

Hyvähän se on jotta kotimaassa toimiva tehdas saa töitä.
On hyvä, on hyvä, mutta valmetin laatuvaihtelut ovat muita isommat ja siksi varikkokäyntejä tulee runsaasti, vaikka hellissä käsissä saattavat kulkea yhtäjaksoisestikin.  Sama suomalainen kansanperinne laatupuolella löytyy ruusenleeviläisistä. Pehmeistä materiaaleista niputetaan laite, jota sitten korjaillaan koko vehkeen elinkaari moneen kertaan samoista kohdista. Varaosat yhtä pehmeitä.

justus

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
miksi sitten kotimaiset isot metsäkoneen valmistajat ei laita kotimaista moottoria jos ne on niin erinomaisii.taitaa metsäpuolella taksat sen verran tiukat että polttoaineen kulutuksella on jo merkitystä

nilihaara

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
No kopista kai sitä malliakin ajettiin, vitsi vitsi...
Onko noissa nykymoottoreissa oikeasti hirveitä eroja, esim löpönkulutus?

Hyvähän se on jotta kotimaassa toimiva tehdas saa töitä.
On hyvä, on hyvä, mutta valmetin laatuvaihtelut ovat muita isommat ja siksi varikkokäyntejä tulee runsaasti, vaikka hellissä käsissä saattavat kulkea yhtäjaksoisestikin.  Sama suomalainen kansanperinne laatupuolella löytyy ruusenleeviläisistä. Pehmeistä materiaaleista niputetaan laite, jota sitten korjaillaan koko vehkeen elinkaari moneen kertaan samoista kohdista. Varaosat yhtä pehmeitä.
   Tuhannen tunnin jälkeen ei ruusunlevi kestä yhtään täyttä sataa tuntia ilman päivän kestävää remonttia, Minusta tuhat tuntia on liian lyhyt kestoikä ensimmäiseen peruskorjaukseen. Kun ei saa edes kunnon sulattohintaa kun on meltoraudasta tehty.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
No kopista kai sitä malliakin ajettiin, vitsi vitsi...
Onko noissa nykymoottoreissa oikeasti hirveitä eroja, esim löpönkulutus?

Hyvähän se on jotta kotimaassa toimiva tehdas saa töitä.
On hyvä, on hyvä, mutta valmetin laatuvaihtelut ovat muita isommat ja siksi varikkokäyntejä tulee runsaasti, vaikka hellissä käsissä saattavat kulkea yhtäjaksoisestikin.  Sama suomalainen kansanperinne laatupuolella löytyy ruusenleeviläisistä. Pehmeistä materiaaleista niputetaan laite, jota sitten korjaillaan koko vehkeen elinkaari moneen kertaan samoista kohdista. Varaosat yhtä pehmeitä.
   Tuhannen tunnin jälkeen ei ruusunlevi kestä yhtään täyttä sataa tuntia ilman päivän kestävää remonttia, Minusta tuhat tuntia on liian lyhyt kestoikä ensimmäiseen peruskorjaukseen. Kun ei saa edes kunnon sulattohintaa kun on meltoraudasta tehty.

HYS HYS!!!

Mun sampoolle ei oo kukaan muistanu sitä kertoa. Paree ettei kerrokkaan. Edellisellä meni 1500h kahdella puinnin keskeyttäneellä vialla. Toki jotakin hihnoja, tyhjennyksen ketju ja muutama laakeri vaihdettiin ennakoivasti. Nykyises vajaa tuhat ja yks laakeriremppa pellolla tehty.