Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11

Aiheet - maraani

Oletteks törmänneet tai googlella löytäneet (mää en) ratkaisua seuraavaan tilanteeseen: iPhone 4 ja sähköposti, palvelimena exchange: tulevassa sähköpostissa tulee "kainalossa" sähköpostin lähettäjän osoite ja näyttönimi, esim. Törmä, Päivi. Oikea osoitehan on paivi.torma@osoite.fi.

iPhone kumminkin vastausvaiheessa jotenkin kompastuu tuohon näyttönimen skandeihin eikä muodosta vastaukseen osoitetta oikein. Vaan vääntää siitä jotain tyyliin paeivi.toermae@osoite.fi. Jos ei oo skandeja, eii oo ongelmia

Nokialaisessa toimii oikein vaikka näyttönimessä olis skandeja. Mitä koodausta pitää säätää?
Kahdeksan vuoden betoniin raasaamisen jälkeen alkavat Agromaticin rehupihdin piikit olla sen verran lyhyet, että pitäis varmaan uusia ne.  Kyselen neuvoja, mistä kannattaisi kysellä uusia piikkejä? Työlaite onkin näemmä tuorerehutalikko mutta kansanomaisemmin ainakin meillä pihti.
Oon tässä mm. pohtinu, että "raaskisiko" ostaa nahkasaappaat "yleisjalkineiksi" talvea vastaan? Runsaalla satasella mainostaa useampikin puulaaki sievää tuotetta, vuorelliset ovat ja suojatutkin jotenkin. Navetta-askareissa jalkineet  joutuu pari kertaa huuhtaisemaan pa5kasta puhtaaksi, mutta yleensä ei oo tarvetta rypeä missään lätäköissä tai rutakoissa. Kyl hyvin rasvatun nahkasaappaan pitäisi vettä kestää?

Asia on ajankohtainen, kun vuoden ikäisistä navettasaappaista on kantapää irti ja vähän vanhemmista työvarsikengistä pohja poikki. Molemman sorttisia tarvitaan, mutta jos sais toisten hankinnan lykättyä kevääseen.
Oli aamulla navetan huippari topissa ja varmaan alaimurikin (en käyny katsomassa). Ilma oli <hieman> tunkkainen. Säädintä vääntelemällä ei eloa tullut, joten vedin jatkojohdolla suoraan voimaa huippariin. Avasin sitten kuvan oikeanpuoleisen kotelon ja ihmettelin sitä, hetken päästä oikeanpuoleisen kotelon vasemmanpuoleista säädintä vääntelemällä ledi alkoi osoittaa elonmerkkejä. Osa piirilevynkomponenteista näytti kyllä jo aikas käytetyiltä... :) Jätin huipparin jatkojohdolle, mutta epäilys on, että alaimuri nyt toimisi tuon säätimen kautta.

Olisko tuommoiseen jotain nykyaikaista ohjaus- ja säätösysteemiä vaihdettavissa? Käyttöohjetta mulla ei oo ollut käytettävissä, enemmänkin on perimätietona mennyt miten tuon pitäisi toimia. Oikeanpuoleinsen kotelon oikeanpuoleinen säädin ei tunnu vaikuttavan mitään.

Yleisesti ottaen huonosti toimii ilmanvaihto. Huippari huutaa täysillä ja silti on huono ilma. Tuloilmasekoittajia on kaksi, korvausilma tulee välikaton päältä ja tietysti valtaosan vuotta ovista.
JOS siis joutuu vastaavaan tilanteeseen...pieni kun on näillä keleillä melkein jo sisällepäin!

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/mies-salamatkusti-ruohonleikkurilla---tera-silpoi-sukuelimet/art-1288421017084.html

Kyl pitäis meilläkin vaan kehittämistä miettiä vaikkei rahaa oo mihinkään...mut uusi tuotantokoneisto voisi olla ajankohtainen kymmenen vuoden päästä. Mites toi vanhan lypsyaseman tuunaus? Emäntää toi lypsy eniten kuormittaa ja siihen helpotusta vois kehitellä. Ja kyllä, meillä on kaikki traktorit vähintään yhtä vanhoja kuin lypsyasemakin (vm. 1995) eli isäntä ei pääse yhtään helpommalla :)

Nykyinen systeemi on kolmipaikkainen A-L:n jono eli tandemina se kait tunnetaan. Houkutusrehua asemalla jaetaan nyt käsin, mutta koneistusta on suunnitteilla. Irrottimet vois kans olla hyödylliset, mut onx tämmöisiä juttuja joku muukin viritellyt vanhoihin systeemeihin? Mitä muuta?

Ritilänkolaus ja kuivikkeen levitys parsiin tehdään jatkossakin käsin tai ainakaan mulle ei oo kustannustehokasta koneellista ratkaisua tullut vastaan.
Kasvintuotanto / Nestekalkki
: 19.09.11 - klo:19:19
Postista tuli vähintäänkin mielenkiintoisen näköinen nestekalkkimainos. Oli niinkuin olis tekstinkäsittelyohjelma vasta tullut tutuksi. Tai väritulostin :)

Anyway, mielenkiintoisia lupauksia oli, kuviakin mukana. Hinnasta tietona vain arvioita suhteessa perinteiseen kalkitukseen. Mutta ajatuksena lietelannan sekaan pumpattava kalkkiliete on edistyksellinen? Vai onko?
Sattuipa jo toisen kerran runsaan puolen vuoden sisällä, että perhettämme kohtasi mopo-onnettomuus. Tällä kertaa onneksi henkilövahingot jäivät edellistä kertaa vähäisemmiksi, mutta muuten on vähän mietityttänyt asia. Poikani oli ilmoittanut tapahtuneesta äidilleen, joka sitten soitti minulle ollessaan matkalla kohteeseen.

Poikani oli ilmeisesti jonkin verran omaa syytään risteyksessä ottanut yhteen auton kanssa. Mulle on vähän huonosti asiasta kerrottu, mutta olisko kääntynyt vasemmalle ja törmännyt ohittavan auton kylkeen. Eli suuntamerkki näyttämättä? Oli pojalla rankka työssäoppimisviikko takana ja kiirekin hakemaan kamppeita viikkomajoituksesta, niin ehkä oli ajokeskittyminen herpaantunut?

Vastapuolen toiminta hiukan mietityttää. Lienee normaali reaktio, että vastapuoli oli voimakkain sanakääntein moittinut poikaani, ainahan kolari harmittaa. Mutta ihmettelen toteamusta että "ei kannata poliisia kutsua, kun saat tuosta mopostasikin jo monta tonnia sakkoa". No olihan tuommoisista puheista 16-vuotias vähän pelästynytkin. Varsinkin kun muutenkin oli pulssi koholla, vaatteet rikki ja mopo rutussa.

Vastapuoli oli ilmoittanut olevansa kovin kiireinen ja POISTUNUT PAIKALTA ennen kuin aikuisia ehti paikalle (exän kesti noin vartin ajaa kohteeseen). Yhteystietoja olivat sitä ennen vaihtaneet. Saatuani tiedon asiasta olisin heti ilmoittanut poliisille, mutta pojan äiti toppuutteli. Ehkä hän tietää moposta enemmän kuin minä, poika asuu äitinsä kanssa ja mopo on äidin ostama.

Neuvoin sitten kuitenkin kysymään vakuutusyhtiöstä miten menetellään. Myöhemmin puhelimessa pojan äiti vielä sanoi, että hän taitaa sittenkin ilmoittaa asiasta poliisille ja näin kuvittelin tapahtuvan. Eivät olleet sitten kuitenkaan ilmoittaneet, olivatkohan puhuneet vastapuolen kanssa?

Itseäni (kun en paikalla käynyt) tietysti mietityttää muutamat seikat: miksi vastapuoli oli niin kovin haluton kutsumaan poliisia? Olisiko viivästys muodostunut kriittiseksi? Entä jos olisi tapahtunut henkilövahinkoja? Oliko vastapuoli päihtynyt/aineissa/etsintäkuulutettu/ajoneuvo katsastamatta/luvatta käyttönotettu/kuskin sakkotili katkolla jne.?

Vakuutuksen puolesta jos homma menee ok, niin eipä tuo käräjöinti juuri vaikuta. Ja saattoihan vastapuolella olla oikeasti kiire ja mopoilijan vahingot jäisivät kuitenkin itselle, niin ei ehkä välittänyt. Mutta silti olisin itse kaikesta huolimatta näillä tiedoilla ilmoittanut poliisille.
Ei oo näemmä edelleenkään pyhätyöllä siunausta, kun putos nesteet Samposta ekalla kierroksella.

Muistaakoos joku konkareista, mistä sais sopivan tarvikejäähdyttimen Sampo 360 puimuriin? Käytettyjä kyl purkaamoilta, mut lienevätkö niinkään hyviä kun mitä nyt hajonnut? 32 vuotta on sentään ikä jo jäähdyttimellekin ja ainakin kerran on mun aikana vähänä lämmennyt (tarina muutaman vuoden takaa, kun hihnankiristinpyörästä meni laakeri).

Taas on kova pohdinta menossa työmatkakulkineesta. Päivätöissä kun täytyy käydä ja matkaakin kertyy toistasataa kilometriä päivässä. Onhan mulla siis Volvo...runsaat parikymmentä vuotta vanha ja ajaishan sillä vaan kun pitäis ilmeisesti joskus katsastaakin. Ja sen verran määkin siitä ymmärrän, että ihan nykykunnossa ei kannata leimaa yrittää.

Katsastus maksaa vähän alta satasen, jälkinäytöt kympistä puoleensataan kait. Osat jotain satasesta kahteen (pakoputkea, jarruosia jne), tyät vähän enemmän. Auton hinta on mennyt ja silti se on se vanha, tosin katsastettu. Penkki on huono, mut renkaat hyvät.

Emäntä sanoi, että ei saa enää ostaa yhtään autoa ilman että hävittää vanhoja  ??? Mut ennemmin kait tonnin Volvo kuin parin tonnin japanilainen? Tonniakaan ei tosin oo mut sitä oon pitäny ylärajana.

Neuvoja?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/vakava-onnettomuus-tuusulassa---kaistat-suljettu/art-1288401453314.html

Murskainko siinä on perässä ollut? Liikenneympyrässä kaatunut, lienee painava laite kuitenkin? Tai liian suuri nopeus...? Ehkä siirtymällä ollut eikä työssä.
Oletteko käyttäneet Anti-corrol maatalouskoneiden suojaöljyä tai vstaavaa tuotetta? Tulipahan mieleen kysellä, kun täällä muutakin turhanpäiväistä juttua on...

Meillä on ollu Tectyliä ja nyt viimeksi tuota Anti-Corrolia, kun on kotimainen vaihtoehto. Tectylli varmaan tuli paremmin truutasta, mutta muuten ei moitittavaa A-C:ssakaan. Kuin korkeintaan hinta. Mutta jos vaan köyhälle kaikki on kallista... :)
Naapurin isännältä kyselin vinkkiä, kun pitää ojarumpu uusia kahden lohkon väliin tai no menee se ura naapurinkin pellolle... 35 cm betoni"porsaat" on nyte. Kertoi, että muoviputkella riittäis pienempikin, mutta itsestä 160 mm tuntuu kyllä jo melko pieneltä, 250 mm taitaa olla myös olemassa.

Onkx ojarummun kokoon mitään nyrkkkisääntöä (opetetaanko koulussa?) tai suunnitteluohjetta? SN8:a kait ajouran rumpuihin, vai?
Vapaa sana / Kaupunkikylvöä
: 22.05.11 - klo:18:59
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/aamuoinen-paahanpisto-traktorilla-kylvolannoitin-perassa-keskustaan-kurvailemaan/art-1288390679802.html

Multahan varastettiin työpaikan pihalla ajoneuvosta avaimet virtalukosta (ja toki vähän muutakin) tossa pääsiäisen alla. Autohan itsessään EI kelvannut...

Mut taitaa aika usein olla ainakin vanhemmissa kikottimissa avaimet paikoillaan - lukot ei tosin oo varkaita varten, mutta saattais hidastaa avainten poisotto moisia pähänpistoja.

En muuta käytäntöä. :)
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11