Laitetaan Skämmääjälle varmuudeks ohje kytkin/variaattoriremppaan jos meinaa sen loppuun ajetun romun ostaa...
Pyörä pois:
Painelaakeri, jarrulevyn pultit, kytkimen vipu ja suoja pois:
Kytkimen kansi pois
Asetelma pois:
Levy pois:
Ohjuripulttien asennus purkamista varten, kierretangot (M20x200) kierretään tuplamuttereilla paikoilleen (variaattorin limpussa on kierteet kahdessa vastakkaisessa jousen ohjurissa), seuraavaksi kiristetään jouset pohjaan muttereilla, kun jouset ovat pohjassa, voidaan irroittaa kuusiokoloruuvit:
Kun kuusiokoloruuvit ja prikat sekä seegeri on auki, kierretään ohjureiden mutterit auki:
Seuraavaksi kierretään ohjurit pois tuplamuttereilla ja otetaan kytkimen kotelo pois. Kun kotelo on pujotettu kytkinakselin ja jarrulevyn välistä, pitäisi näkymä olla tämän näköinen:
Uudet jouset 6kpl vasemmalla ja vanha oikealla:
Kytkinkoppa paikoilleen ja laitetaan 8mm pyörötanko ohjuriksi reikään jossa ei ollut kuusikoloruuvia (tässä reiässä ei kierteitä). Näin varmistetaan kaikkien pulttien paikoilleen sopivuus
Uudet jouset asennetaan yksitellen siten että kytkinkoppa on jo paikoillaan. Asennus tapahtuu kello kymmenestä ja pakettia pyöritetään vastapäivään:
Tarvittavat työkalut:
10mm, 17mm, 19mm, 24mm, 30mm(pitkä) hylsyt
8mm ja 5mm kuusiokolohylsyt
30mm, 17mm kiintolenkki
varttinen ja puolituumanen räikkä (manuaali)
puolen tuuman paineilmamopo ja räikkä
lyhyt jatkovarsi
seegeripihdit ja vänkärirauta