Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Varion ylivoima !  (Luettu 30624 kertaa)

Konehemmo

  • Vieras
Vs: Varion ylivoima !
Jossain ketjussa oli kyse punavanteesta..

http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=756935&status=F&id_machineType=2&id_ssub_type=8&id_smake=332&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_smake=332

http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=752610&status=F&id_machineType=2&id_ssub_type=8&id_smake=382&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_smake=382

Että egota suoraan sillä Fendt- Sanalla.  ;)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Varion ylivoima !
Mitä maksaa toi 936?
Mitä töitä sillä tällä saitilla joku tekee ja millasilla koneilla?

Tosa kattelin yhden lieteporukan Vredon syöttöä. Lietevaunujen edessä oli N121 valtu ja 930 ventti. Molemmat vei yhtä monta kuormaa(pytyn koko vissiin ehkä sama päältä katsoen), tosin paino ei tahtonu valtussa jyrkässä mäessä riittää, joutu vähä ruopiin. Kuskin palkasta en tiedä, maksoko venttikuski nautinnosta isännälle, vai mihin perustui homman kannattavuus?

Jos 936:sen peräs oli 25 kuution pytty ja samanlainen 121:sen samoon niin,niin,niin  ;)
Tais olla liian pieni pytty isoon vetokoneeseen  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Konehemmo

  • Vieras
Vs: Varion ylivoima !
Ohhan se ventin vetokyky todistettu kai jo miljuuna kertaa.

Rahalla saa ja fentillä pääsee?

Kotimaisen suosijan versio  rahalla saa ja Valtralla pääsee?

Ja miten monta varioo tai ventiä yleensä on suomessa verrattuna valmetteihin??

Ja nämä kaks merkkiähän on aikas lähekkäin, myyään samasta liikkeestä  ;)

eikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 204
Vs: Varion ylivoima !
Traktorina varmaan ihan ok.
Kannattais silti pysyä erossa marginaalimerkeistä,niistä ei yhtään tiä kuka tuo maahan parinvuoden kuluttua.Ja varaosien saannitki voi olla mitä sattuu.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Varion ylivoima !
Mitä maksaa toi 936?
Mitä töitä sillä tällä saitilla joku tekee ja millasilla koneilla?

Tosa kattelin yhden lieteporukan Vredon syöttöä. Lietevaunujen edessä oli N121 valtu ja 930 ventti. Molemmat vei yhtä monta kuormaa(pytyn koko vissiin ehkä sama päältä katsoen), tosin paino ei tahtonu valtussa jyrkässä mäessä riittää, joutu vähä ruopiin. Kuskin palkasta en tiedä, maksoko venttikuski nautinnosta isännälle, vai mihin perustui homman kannattavuus?

Jos 936:sen peräs oli 25 kuution pytty ja samanlainen 121:sen samoon niin,niin,niin  ;)
Tais olla liian pieni pytty isoon vetokoneeseen  ::)
Sulla 25 motin pytty 936;n perässä vai?

Noi mitä mä kattelin oli päällisin puolin saman näköset, mutta en kyllä mitannu.

Jos 865 valtu(hinta ehkä 15) vetää nelisiipistä sarka-auraa, niin montako paluuta täytyy 936 perään laittaa?

Paljoko tommonen 936 maksaa?
Kiinnostais tietää, vaikka mulla liian pieni pinta-ala ventin hankintaan nähden.

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Varion ylivoima !
Mitä maksaa toi 936?
Mitä töitä sillä tällä saitilla joku tekee ja millasilla koneilla?

Tosa kattelin yhden lieteporukan Vredon syöttöä. Lietevaunujen edessä oli N121 valtu ja 930 ventti. Molemmat vei yhtä monta kuormaa(pytyn koko vissiin ehkä sama päältä katsoen), tosin paino ei tahtonu valtussa jyrkässä mäessä riittää, joutu vähä ruopiin. Kuskin palkasta en tiedä, maksoko venttikuski nautinnosta isännälle, vai mihin perustui homman kannattavuus?

Jos 936:sen peräs oli 25 kuution pytty ja samanlainen 121:sen samoon niin,niin,niin  ;)
Tais olla liian pieni pytty isoon vetokoneeseen  ::)
Sulla 25 motin pytty 936;n perässä vai?

Noi mitä mä kattelin oli päällisin puolin saman näköset, mutta en kyllä mitannu.

Jos 865 valtu(hinta ehkä 15) vetää nelisiipistä sarka-auraa, niin montako paluuta täytyy 936 perään laittaa?

Paljoko tommonen 936 maksaa?
Kiinnostais tietää, vaikka mulla liian pieni pinta-ala ventin hankintaan nähden.

Eikai ne pinta-alan perusteella niitä myy. Kai niille riittää kun panee eurot jonoon  ;)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Varion ylivoima !
Mitä maksaa toi 936?
Mitä töitä sillä tällä saitilla joku tekee ja millasilla koneilla?

Tosa kattelin yhden lieteporukan Vredon syöttöä. Lietevaunujen edessä oli N121 valtu ja 930 ventti. Molemmat vei yhtä monta kuormaa(pytyn koko vissiin ehkä sama päältä katsoen), tosin paino ei tahtonu valtussa jyrkässä mäessä riittää, joutu vähä ruopiin. Kuskin palkasta en tiedä, maksoko venttikuski nautinnosta isännälle, vai mihin perustui homman kannattavuus?

Jos 936:sen peräs oli 25 kuution pytty ja samanlainen 121:sen samoon niin,niin,niin  ;)
Tais olla liian pieni pytty isoon vetokoneeseen  ::)
Sulla 25 motin pytty 936;n perässä vai?

Noi mitä mä kattelin oli päällisin puolin saman näköset, mutta en kyllä mitannu.

Jos 865 valtu(hinta ehkä 15) vetää nelisiipistä sarka-auraa, niin montako paluuta täytyy 936 perään laittaa?

Paljoko tommonen 936 maksaa?
Kiinnostais tietää, vaikka mulla liian pieni pinta-ala ventin hankintaan nähden.

Eikai ne pinta-alan perusteella niitä myy. Kai niille riittää kun panee eurot jonoon  ;)
Ahaa, siis venttiilillä pidetään verottajaa loitolla ???
Ittellä kyllä se raha löytys, muttaku kolmasosahintasella valtullaki tekee samat työt, niin laitan ne loput rahat omaan taskuun ja kuskin palkkaan , jolloin voi siitä ajonautinnosta nauttia mesen ratissa ;) ;D

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Varion ylivoima !

Sulla 25 motin pytty 936;n perässä vai?

Noi mitä mä kattelin oli päällisin puolin saman näköset, mutta en kyllä mitannu.

Jos 865 valtu(hinta ehkä 15) vetää nelisiipistä sarka-auraa, niin montako paluuta täytyy 936 perään laittaa?

Paljoko tommonen 936 maksaa?
Kiinnostais tietää, vaikka mulla liian pieni pinta-ala ventin hankintaan nähden.
[/quote]

936:sen listahinta on jotain noin 235 000€.

ja kyllä niihinkin on laatikoita vaihdettu.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Varion ylivoima !

Kävin tyypittämässä Casen CVXn,on kyllä ylivoimaisen helppoa Casessa vaihtaa poljinajosta kahvaajoon ynnä takaisin.Suunnanvaihtokin parempi kuin tentiittitentissä.Ja vielä näyttäisi meikäläisen traktorin hinnan verran olevan halvempikin kuin tentiittitentti..Ylivoimaista...
[/quote]
CVX:ssä huomioitavaa...
Mekaanisen vedon osuus on kaikissa tilanteissa välillä 70-100 %, ja nopeusalueella 0-50 km/h 100 % mekaanisen vedon osuus saavutetaan jopa neljä kertaa!
Miten toi mehuvetoventti? Pakilla koko veto mehuilla?
[/quote]

Hyvin paljon samantapaista toteutusta kuin Deutzin TTV:ssä.
Yhdellä napin painalluksella ajotavasta toiseen ym.
Samoin nämä mekaanisten vetoalueiden osuudet. Tosin CVX:n laatikko mahtaa olla muuten edistyksellisempi.
Yksi mukava ominaisuus TTV:ssä on tuo automaattinen ajotavan vaihto voa-kytkentäpainikkeen yhteydessä. Samoin on mahdollista asettaa automaattinen kierroslukumuistin käyttöönotto ulosottoa käytettäessä.
Yllättävän paljon löytyy ominaisuuksia ilman mitään "commandcenttereitä" tuosta Deutzista.
Käytön helppoudesta kertoo paljon se että minäkin olen aivan kohtuudella oppinut käyttämään sitä.

--CVX:ssä ei tartte painaa mitään nappia ajotavan vaihdossa.Jos on lähtenyt kahvalla liikkeelle niin kahva taakse ja kaasupolkimesta tulee nopeuspoljin.Jos taas lähtee liikkeelle suoran kaasupolkimella se on samantien nopeuspoljin.
--CVX laatikko on aika lailla erilainen kuin edelliset sikäli,että siinä hallitaan kahdella monilevykytkimellä suorakytkentäsysteemiä.Ts.automatiikka ennustaa vaihdealueen muutoksen ja esivalitsee alueen ja tarpeen tullen alue vaihtuu...
--suunnanvaihtokin tapahtuu noilla kytkimillä+kahdella pakalla

Periaatteessahan kuskin ei tartte tietää miten laatikko toimii...ajaa vain.Hyötysuhteen kannaltahan CVX sekä Valtra ovat suunnillen tasoissa,ainakin teoriassa.Molemmilla on 100% mekaanisen vedon kohtia pitkin nopeusalueita.Fendt/MF laatikossahan on 100% hydevetoalueitakin....

poronpurija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 959
Vs: Varion ylivoima !
Jos pitäisi valita rumin traktori niin Fentti veisi voiton.

dexta super

  • Vieras
Vs: Varion ylivoima !

Kävin tyypittämässä Casen CVXn,on kyllä ylivoimaisen helppoa Casessa vaihtaa poljinajosta kahvaajoon ynnä takaisin.Suunnanvaihtokin parempi kuin tentiittitentissä.Ja vielä näyttäisi meikäläisen traktorin hinnan verran olevan halvempikin kuin tentiittitentti..Ylivoimaista...
CVX:ssä huomioitavaa...
Mekaanisen vedon osuus on kaikissa tilanteissa välillä 70-100 %, ja nopeusalueella 0-50 km/h 100 % mekaanisen vedon osuus saavutetaan jopa neljä kertaa!
Miten toi mehuvetoventti? Pakilla koko veto mehuilla?
[/quote]

Hyvin paljon samantapaista toteutusta kuin Deutzin TTV:ssä.
Yhdellä napin painalluksella ajotavasta toiseen ym.
Samoin nämä mekaanisten vetoalueiden osuudet. Tosin CVX:n laatikko mahtaa olla muuten edistyksellisempi.
Yksi mukava ominaisuus TTV:ssä on tuo automaattinen ajotavan vaihto voa-kytkentäpainikkeen yhteydessä. Samoin on mahdollista asettaa automaattinen kierroslukumuistin käyttöönotto ulosottoa käytettäessä.
Yllättävän paljon löytyy ominaisuuksia ilman mitään "commandcenttereitä" tuosta Deutzista.
Käytön helppoudesta kertoo paljon se että minäkin olen aivan kohtuudella oppinut käyttämään sitä.

--CVX:ssä ei tartte painaa mitään nappia ajotavan vaihdossa.Jos on lähtenyt kahvalla liikkeelle niin kahva taakse ja kaasupolkimesta tulee nopeuspoljin.Jos taas lähtee liikkeelle suoran kaasupolkimella se on samantien nopeuspoljin. Niin se on Deutzissakin. Poljinajolta jos on ajo lopetettu edelliskerralla niin seur. kerran käynnistettäessä on asetuksena poljinajo max. nopeudella 10 km/h. Jos kuski saa koneen käyntiin niin liikkeellelähtö ei tuota vaikeuksia. Suunnanvaihtimen vivun siirron lisäksi ei tarvi kuin "kaasua" painaa. Turvallisuustekijä tuo ettei sillä pääse kuin 10 km/h heti startin jälkeen. Nopeusalueen kasvattaminen on yhtä helppoa. Yksi tönäisy monitoimikahvasta eteen, max. nopeus nousee 20 km/h, toinen tönäisy, max. nopeus nousee 50km/h. Automatiikka hoitaa välityssuhteen ja moottorin kierrosluvun balanssiin kuormituksen mukaan. "Kaasu"polkimella vain säädellään nopeutta. Eikös tämä paljon intohimoisia tunteita herättänyt ominaisuus ole Fentissä TMS-nimellä? Ei paljon helpompaa voi olla traktorilla ajo.
Kokonaisuutena CVX on varmaankin parempi kone kuin Deutzi. Se mustien nappuloiden määrä siinä Casessa vähän epäilyttää kun on kerenny tottua tuohon yksinkertaisen miehen yksinkertaiseen värikoodauslogiikkaan eri toimintojen suhteen. No ei se sentään Casessa kuitenkaan niin sekavan oloinen ole kuin Valtrassa.

--CVX laatikko on aika lailla erilainen kuin edelliset sikäli,että siinä hallitaan kahdella monilevykytkimellä suorakytkentäsysteemiä.Ts.automatiikka ennustaa vaihdealueen muutoksen ja esivalitsee alueen ja tarpeen tullen alue vaihtuu...
--suunnanvaihtokin tapahtuu noilla kytkimillä+kahdella pakalla

Periaatteessahan kuskin ei tartte tietää miten laatikko toimii...ajaa vain.Hyötysuhteen kannaltahan CVX sekä Valtra ovat suunnillen tasoissa,ainakin teoriassa.Molemmilla on 100% mekaanisen vedon kohtia pitkin nopeusalueita.Fendt/MF laatikossahan on 100% hydevetoalueitakin....
[/quote]

Kalle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Varion ylivoima !
Oliko sievin hakkuri miehet laittanu "pikku" fendtin?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Varion ylivoima !
Periaatteessahan kuskin ei tartte tietää miten laatikko toimii...ajaa vain.Hyötysuhteen kannaltahan CVX sekä Valtra ovat suunnillen tasoissa,ainakin teoriassa.Molemmilla on 100% mekaanisen vedon kohtia pitkin nopeusalueita.Fendt/MF laatikossahan on 100% hydevetoalueitakin....

***Selityksen makua.
Kui mää ain olen paras?

Von Fendt

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 173
Vs: Varion ylivoima !
936 on ihan Ylivoimainen  8)

Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.

Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Varion ylivoima !
936 on ihan Ylivoimainen  8)

Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.

Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.



no ny saatiin kaiken ydinosaamisen ikonin kommentti 8) ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?