Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Varion ylivoima !  (Luettu 30562 kertaa)

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Varion ylivoima !
936 on ihan Ylivoimainen  8)

Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.

Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.



Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.

Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Varion ylivoima !
Venttiilillä pääsee......jopa rotestilistalle ;D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26143
  • vastustan
Vs: Varion ylivoima !
936 on ihan Ylivoimainen  8)

Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.

Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.



Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.

Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D


saiskohan tommosen ventin kesähelteillä turvevankkurien eteen viikoks koeajoon, sittehän sitä ois viisaampi :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Varion ylivoima !
936 on ihan Ylivoimainen  8)

Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.

Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.


17000*35l=595000l josta 5%=29750l pö 0.5eur/l= 14875eur/vuosi

ss3

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 238
Vs: Varion ylivoima !
936 on ihan Ylivoimainen  8)

Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.

Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.


17000*35l=595000l josta 5%=29750l pö 0.5eur/l= 14875eur/vuosi

Menestyksen salaisuus aukeaa CASIO HR-8TER

Nauhalta on mukava tarkisttaa paikkansa pitävyys

Von Fendt

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 173
Vs: Varion ylivoima !
936 on ihan Ylivoimainen  8)

Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.

Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.



no ny saatiin kaiken ydinosaamisen ikonin kommentti 8) ;D

On ainakin yritetty  8)

Von Fendt

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 173
Vs: Varion ylivoima !
936 on ihan Ylivoimainen  8)



Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.

Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D



Vaihdelaatikosta ja portaattomasta ei voi puhua samana päivänä. Ja joku arvo on käyttömukavuudellakin....

Von Fendt

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 173
Vs: Varion ylivoima !
936 on ihan Ylivoimainen  8)

Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.

Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.



Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.

Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D


saiskohan tommosen ventin kesähelteillä turvevankkurien eteen viikoks koeajoon, sittehän sitä ois viisaampi :-\ :-\ :-\ :-\

Se pitää ostaa....

ss3

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 238
Vs: Varion ylivoima !
936 on ihan Ylivoimainen  8)

Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.

Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.



Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.

Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D


saiskohan tommosen ventin kesähelteillä turvevankkurien eteen viikoks koeajoon, sittehän sitä ois viisaampi :-\ :-\ :-\ :-\

Se pitää ostaa....
Jaa Fendti pitää ostaa.Mielenkiitoista?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Varion ylivoima !
936 on ihan Ylivoimainen  8)

Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.

Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.



Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.

Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D


saiskohan tommosen ventin kesähelteillä turvevankkurien eteen viikoks koeajoon, sittehän sitä ois viisaampi :-\ :-\ :-\ :-\

Se pitää ostaa....
Jaa Fendti pitää ostaa.Mielenkiitoista?

Meilläpäin on jo muutama epäuskonen tullu siinämäärin uskoon et kaupat tuli  :o
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Varion ylivoima !
936 on ihan Ylivoimainen  8)

Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.

Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.



Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.

Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D


saiskohan tommosen ventin kesähelteillä turvevankkurien eteen viikoks koeajoon, sittehän sitä ois viisaampi :-\ :-\ :-\ :-\

Eipä ne vankkurit kestäneet traktorilla vetoa, etummainen katkes kun poikkiaumaan junana.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26143
  • vastustan
Vs: Varion ylivoima !
936 on ihan Ylivoimainen  8)

Lypsykarjatilalla ajettu 17000 tuntia variolla ja milloinkaan ei ole tullut tilannetta että vaidelaatikon hyötysuhteen 5 rossan paremmuus olisi tuonut jotain hyötyä. Portaattomuudesta on enempi hyötyä kuin matalahkosta hyötysuhteesta haittaa. Täällä kirjoitellaan täyttä tuubaa. Oli perässä noukkari, kanttipaalain, pyöröpaalain, niittokone tai karhotin niin ei sillä ole merkitystä onko laatikon hyötysuhde 90 vai 95.

Jos niitä välityksiä on monia joita ajetaan portaattomasti niin se kertoo vain sen että liikkuvia osia on liikaa ja on herkempi vioittumiselle. Kertoo myös sen että laatikossa pitää välillä raudan pysähtyä ja kiihtyä tosi lujaa.



Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.

Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D


saiskohan tommosen ventin kesähelteillä turvevankkurien eteen viikoks koeajoon, sittehän sitä ois viisaampi :-\ :-\ :-\ :-\

Se pitää ostaa....
meinaakko, että tulis liian kalliiks kauppiaalle tuo kokeilu ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Varion ylivoima !
936 on ihan Ylivoimainen  8)



Jääkö ero 5 prossaan? Käsaittääkseni mekaanisen ja hydraulisen vaihteiston hyötysuhteen välillä on huooomattavasti isompi ero.

Miusta Vario/Mf -miesten hyötysuhteen merkityksen vähättely kuulostaa silmien ummistamiselta. Ei taida pojat pystyä myöntämään väistämättömyyttä ;D


Vaihdelaatikosta ja portaattomasta ei voi puhua samana päivänä. Ja joku arvo on käyttömukavuudellakin....

Kuka täällä vaihdelaatikosta on puhunut ??? Portaaton voimansiirto sisältää 1-n kappaletta nopeuksia jossa voima välitetään mekaanisesti. Ja nykyisellä tekniikalla mitä enemmän mekaanisia nopeuksia sitä taloudellisempi. Ja epäilen edelleen että ero ei jää 5 prosenttiin jos koneella tehdään muutakin kuin ajetaan huipppunopeudella, joka on käsittääkseni kaikilla merkeillä lähes 100 % mekaaninen välitys. 

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Varion ylivoima !

Se pitää ostaa....
meinaakko, että tulis liian kalliiks kauppiaalle tuo kokeilu ;D ;D ;D ;D
[/quote]

Liian vaativa laite turrrvetäppärille "kokeiluun", pitäis laittaa paimenpoika potikoihin
ettei ymmärtämättömät Valtumiehet turhaan asetuksia vääntele päin *ersettä
ja sit kylällä huudetaan "ihan paska vehje"  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Miki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 77