Jo vain Saarioinen alkaa tuomaan sianlihaa Saksasta kun ei kotimaasta löydy,tuntuu oudolta.Onko se ny sitte siinä,sianliha loppu. :-[vai saiko centin halvemmalla.
Alkaa tuomaan. Olennaisinta tässä on tiedotus ja seuraavana tuonti, bisnes is bisnes.
Niinpä se on, mediaa käytetään sopivasti hyväksi,mausteen verran!
Saarioisen markkinaosuus lienee siassa +10 miljoonaa. Jos se tuo tulevaisuudessa 10% ja saa sen rahtien jälkeen +-x% halvemmalla niin muodostuuhan tuostakin säästöä ja jopa potentiaalia korottaaa tuottajahintaa. Merkittävin etu on kuitenkin kuluttajan saama negatiivinen kuva saksalaisesta siasta ja sen tuoma tervehdyttävä vaikutus kysynnän ja tarjonnan suhteeseen, joka kuitenkin on perinteisesti juuri se tekijä joka lihatalojen ja muunkin teollisuuden tuloksen ratkaisee. Suomen markkinoilla volyymin vähäisillä muutoksilla on tulokseen täysin merkityksetön vaikutus, tulokseen vaikuttaa kate.