Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Agco "tallien" vuotavat etuakselit  (Luettu 8901 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9823
Agco "tallien" vuotavat etuakselit
Onko teillä täällä kokemusta uusien traktoreiden vuotavista etuakseleista. Itsellä tämä riesa, vuotaa kartaaniin päin , takuu voimassa ja kolme kertaa avattu ja vika jatkuu. Ei auta stefan vaihdot. Onko joku ratkaissut teidän koneissa ongelman. Itsellä punainen mutta kuulopuheiden mukaan myös monivärisissä samaa ongelmaa. Akselissa ei muuta valmistajan nimeä kuin Agco. Turhauttaa huoltomiestäkin vaivata asialla, mutta harmittaa uuden vehkeen alla öljy läikät. Ei vuoda paikallaan mutta ajossa, erityisesti maantieajossa.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Agco "tallien" vuotavat etuakselit
Onko teillä täällä kokemusta uusien traktoreiden vuotavista etuakseleista. Itsellä tämä riesa, vuotaa kartaaniin päin , takuu voimassa ja kolme kertaa avattu ja vika jatkuu. Ei auta stefan vaihdot. Onko joku ratkaissut teidän koneissa ongelman. Itsellä punainen mutta kuulopuheiden mukaan myös monivärisissä samaa ongelmaa. Akselissa ei muuta valmistajan nimeä kuin Agco. Turhauttaa huoltomiestäkin vaivata asialla, mutta harmittaa uuden vehkeen alla öljy läikät. Ei vuoda paikallaan mutta ajossa, erityisesti maantieajossa.

Mulla vuoti Vario 4 tippaa vasemmasta etunavasta uutena sen jäläkeen
kun olin ajanu 250 km keikkaa sepelin ajussa.
Pesasin painepesurilla napasta ja "kas" lakkas siihen.
Muita vuotoja ei sitte ole ollu 4000 h ajossa  ::)

Huohotinta voisit tutkia, otta irti, pura vaikka väkivalloin.
Melko varmasti kyseessä on paineen nousun aiheuttama vuoto.
Siis alipaines pääsee stefan huulesta sisään ja lämmetesään
paine pitäs tulla huoottimesta samoon kuin sisäänhenkitys...?
Napasessa jos liikaa ööliä niin onkelmia tiedossa, mieluummin
vaikka muuan milli alle niin jää "kaasukellotilaa" enemmän  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9823
Vs: Agco "tallien" vuotavat etuakselit
Täytyy vielä vähän valaista. Näissä akseleissa ei ole huohotinta! Toki huoltomieskin on ehdotellut se asentamista. Varmaan se tuleekin tehtäväksi vaikka minulle vakuutettiin, "jos sitä ei ole sitä ei tarvita". Toki muitakin "korjausehdotuksia" on huulen omaisesti heitelty niin mulle sanottuna kuin moniväristen huoltomiesten sanomana esim. "laitetaan kankeammat öljyt, vanhemmiten kannattaa lisätä vaseliinia, etuakseliin pitää laittaa lämpimät öljyt! , vois  sanoa Haloo!. Järkeen käypää tosiaan on ainoastaan tuo huohotin. Valmistajan on vissiin vaan vaikea myöntää virhettään sillä sieltä ei kuulemma ole tullut ehdotuksia korjaukseksi, voinhan tietysti olla hätäinenkin. Toki ihmetyttää vielä miksi kaikki ei vuoda. Ei mullakaan muut "huohotittomat" kuin tämä uusin.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8394
Vs: Agco "tallien" vuotavat etuakselit
Carraron toisen polven jousitetuissa etuakseleissa oli suuria murheita stefojen kanssa. Kolmen kolmion koneissa niitä ainakin käytettiin.
Mystinen kesälaatumies

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Agco "tallien" vuotavat etuakselit
Jakopään tiivisteen vuoto on kamala asia...
Kui mää ain olen paras?

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Agco "tallien" vuotavat etuakselit
Meirän molemmat akkolaiset vuotavat  öljynvaihdon jälkeen etuperästä vetoakseleiden stefoilta, mutta vuoto loppuu kun ajaa hevosen hikeen ja avaa "kuuman" perän täyttöpropun. Painetta yleensä senverran, että proppu meinovaa hypätä silmille.

Jäähtyessään perässä oletettavasti alipaine, mutta stefan huuli kestää vielä toistaiseksi sen ja lämpimänä paine ilmeisen neutraali.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Agco "tallien" vuotavat etuakselit
Onko teillä täällä kokemusta uusien traktoreiden vuotavista etuakseleista. Itsellä tämä riesa, vuotaa kartaaniin päin , takuu voimassa ja kolme kertaa avattu ja vika jatkuu. Ei auta stefan vaihdot. Onko joku ratkaissut teidän koneissa ongelman. Itsellä punainen mutta kuulopuheiden mukaan myös monivärisissä samaa ongelmaa. Akselissa ei muuta valmistajan nimeä kuin Agco. Turhauttaa huoltomiestäkin vaivata asialla, mutta harmittaa uuden vehkeen alla öljy läikät. Ei vuoda paikallaan mutta ajossa, erityisesti maantieajossa.
vanhemmissa punaisissa carraro ja uusissa dana . joissaki carraroissa oli stefoissa jotain vikaa ja ne piti vaihtaa uusiin niin vuodot loppui. ettei olis mitään karkaisuvikaa ja se särkis aina uudestaan stefan.
kuntoon se pitää saaha ei punaiset saa vuotaa ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Vs: Agco "tallien" vuotavat etuakselit
Tietääkö ojala miksi oulun valtralla oli tässä alkukesästä uudenkarhee ventti josta oli kone purettu atomeiksi?? Oisko ollu etuakselissa vikkaa  ::)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8394
Vs: Agco "tallien" vuotavat etuakselit
Onko teillä täällä kokemusta uusien traktoreiden vuotavista etuakseleista. Itsellä tämä riesa, vuotaa kartaaniin päin , takuu voimassa ja kolme kertaa avattu ja vika jatkuu. Ei auta stefan vaihdot. Onko joku ratkaissut teidän koneissa ongelman. Itsellä punainen mutta kuulopuheiden mukaan myös monivärisissä samaa ongelmaa. Akselissa ei muuta valmistajan nimeä kuin Agco. Turhauttaa huoltomiestäkin vaivata asialla, mutta harmittaa uuden vehkeen alla öljy läikät. Ei vuoda paikallaan mutta ajossa, erityisesti maantieajossa.
vanhemmissa punaisissa carraro ja uusissa dana . joissaki carraroissa oli stefoissa jotain vikaa ja ne piti vaihtaa uusiin niin vuodot loppui. ettei olis mitään karkaisuvikaa ja se särkis aina uudestaan stefan.
kuntoon se pitää saaha ei punaiset saa vuotaa ;)
Yhdestä Carrarosta vaihdettiin stefat kolmasti. Sitten vaihtui kone sellaiseen, jossa oli Dana. Stefan rakenne ei kestä talvikäyttöä.
Mystinen kesälaatumies

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Agco "tallien" vuotavat etuakselit
Onko teillä täällä kokemusta uusien traktoreiden vuotavista etuakseleista. Itsellä tämä riesa, vuotaa kartaaniin päin , takuu voimassa ja kolme kertaa avattu ja vika jatkuu. Ei auta stefan vaihdot. Onko joku ratkaissut teidän koneissa ongelman. Itsellä punainen mutta kuulopuheiden mukaan myös monivärisissä samaa ongelmaa. Akselissa ei muuta valmistajan nimeä kuin Agco. Turhauttaa huoltomiestäkin vaivata asialla, mutta harmittaa uuden vehkeen alla öljy läikät. Ei vuoda paikallaan mutta ajossa, erityisesti maantieajossa.
vanhemmissa punaisissa carraro ja uusissa dana . joissaki carraroissa oli stefoissa jotain vikaa ja ne piti vaihtaa uusiin niin vuodot loppui. ettei olis mitään karkaisuvikaa ja se särkis aina uudestaan stefan.
kuntoon se pitää saaha ei punaiset saa vuotaa ;)
Yhdestä Carrarosta vaihdettiin stefat kolmasti. Sitten vaihtui kone sellaiseen, jossa oli Dana. Stefan rakenne ei kestä talvikäyttöä.
onne tääläpäin ainaki lopettanu vuotamisen eka stefojen vaihon jälkeen  tää stefa vika oli ennen 2005 valmistetuissa koneissa
dynä vt se nykyaikasin portaaton

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9823
Vs: Agco "tallien" vuotavat etuakselit
Ohjekirja väittää kuvankera kyseessä olevan Dana, mutta kuvassa ei sama akseli kuin koneessa." Kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa", tai ohjekirja. Kukaan ei kerro mikä tää "Agco" akseli oikeasti on. Ennen aksiloissa tosiaan luki Carraaro tai Dana.

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Agco "tallien" vuotavat etuakselit
Tietääkö ojala miksi oulun valtralla oli tässä alkukesästä uudenkarhee ventti josta oli kone purettu atomeiksi?? Oisko ollu etuakselissa vikkaa  ::)

huoltoyrittäjät varmaan tutustuneet koneeseen purkamalla?

Jos tieajoa on paljon niin etuakselin öljynvaihtoväli kannattaa puolittaa, semmoisen neuvon minä sain ja öljyt onkin pysyny siellä missä pitää. Toki huohottimet pitää löytyä ja olla viel toimivat.
Konemiehet muinoin tarinoivat että huohottimia ois mukamas jätetty pois että olis huoltomiehille töitä stefojen vaihdoissa, tiedä häntä.
allekirjoittanut

Topker

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: Agco "tallien" vuotavat etuakselit
Tietääkö ojala miksi oulun valtralla oli tässä alkukesästä uudenkarhee ventti josta oli kone purettu atomeiksi?? Oisko ollu etuakselissa vikkaa  ::)
Kampikammio räjähdys, totaalinen tuho. Lohkosta lähtien kaikki uusiksi.
Sivupellit säilyivät ehjinä..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9823
Vs: Agco "tallien" vuotavat etuakselit
Täytyy tosiaan vissiin kokeilla tuota paineen poistoa lämpimästä koneesta. Sitä kai ne vieraan merkin "lämpimät öljytkin" tarkoitti. Koneella ajettu alle 200h ja viimeisten "remonttien " välit alle 10 h. Jos vika sillä korjaantuu täytyy sanoa että , VOI TUOTA TURHAN TYÖN MÄÄRÄÄ!

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Agco "tallien" vuotavat etuakselit
Tietääkö ojala miksi oulun valtralla oli tässä alkukesästä uudenkarhee ventti josta oli kone purettu atomeiksi?? Oisko ollu etuakselissa vikkaa  ::)

Sieltä tuli kanki kylestä kurkkimaan... :P

MAN:nilaisessa ollu kiristysmomentti pieles kiertokanken päässä  :-[

Siihen laitettiin uus kones.
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)