Se on vähän semmosta toi lomitus . Joskus on kippeenä tehty sijaisapua , yrittäjät ei sairasta . Jotkut piti maksullista lomitusta saadakseen viikonloppulomia enemmän , ihan laillinen homma , muille tuottajille se ei sopinut . Eräs tuottaja parku ettei saa lomittajaa , lomatoimistosta ilmoitettiin et lomittaja tulossa , ei sopinut koska viikko olis pitänyt saada ,neljäpäivää liian vähän .
Kattokaa peiliin ja rutiskaa sitten vasta .
Minulla on kyllä kokemusta molemmin puolin aitaa, jotta kyllä se peilikin on tullut tutuksi.
Näitäkin nähty, että lomittajalle ei vain ole töitä, jopa minulle itsellekin käynyt näin, mutta silloin pitää osata markkinoida, ei laittaa viestiä virka-ajan jälkeen tuolla tyylillä, että se nyt tulee ja piste, vaan ihan oikeasti puhelimella soittaen, että nyt on tällaisella lomittajalla vapaata, kiinnostaisiko teitä loma ja ensimmäinen päivä tietysti opastusta, koska ei ole teillä ennen ollut ja katsotaan sitten onnistuuko loman pitäminen vai ei, kun tuosta osaamisesta ei ole niin suurta varmuutta. Jos asia olisi esitetty päivällä puhelimessa puhuen näin, olisi vastaanottokin ollut varmasti erilainen. Sitä loman pitämistä olisi varmasti mietitty ja harkittu, mutta tässä tapauksessa asialle tuli täysi tyrmäys välittömästi. Minusta tämän seudun käytäntö noiden viestien ja kirjeitten (oikeasti lomittajan tulemisesta voidaan ilmoittaa paperikirjeellä ja sen perumisesta, vaihtamisesta yms. ja nämä kirjeet voivat löytyä postilaatikosta lomituksen aloituspäivänä, eli ei ole sujuvaa toimintaa tämä.) käytöllä on täysin väärä ja sopimaton, reiluinta kaikkia kohtaan olisi vain ottaa puhelin kauniiseen käteen ja soittaa tilalle. Olipa se vastaanotto, millainen tahansa, mutta eikö se metsä yleensä vastaa niin kuin sinne huudetaan?? Jos palvelu pelaa ja siellä osataan hommat hoitaa, niin vastauksetkin ovat varmasti sen arvostavia. Tässä on kyse päälimmäisenä siitä, että viljelijänkin mielipidettä arvostetaan ja otetaan huomioon, ei ketään voi noin vain pakkolomalle määrätä.