Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vihapuhheita ja -kirjotuksie  (Luettu 4175 kertaa)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vihapuhheita ja -kirjotuksie
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/animalian-mai-kivel%C3%A4-keskustassa-ja-mtk-ssa-vihamielisyytt%C3%A4-el%C3%A4inten-hyvinvointiparannuksia-kohtaan-1.163557

On se merkillistä, että kun joku Hakkaraenen kirjottellee kieliposkessa kommenttie, niin jo on kukkahattutäti ja polliisit kimpussa. Vaen kukapa pitäsi meijjän vilijelijöetten puolta? Ei kukkaa. Piipertäjät saavat haukkua meitä joka päevä, peäsevät tojistammaan televisijoon kuinka joku veti korvasta vasikkata, taeka nykäs timotein juurineen pellosta. Taekka tämä itämeri, pertteeni, ite kaapuntilaeset on maaliman sivu siihen paskoneet ja tyhjentänneet viinanhakulaevoesta laskisankkosa ja sitte tulloo joku ympäristötarkastaja ja tutkii isonnuslasin kans peräkärryn rattaasta asvaltille puonnutta multakokkaretta, että onko siinä sontaa vae ei. No, jokatappauksessa tilataanpa palokunta hättiin ja lasku vilijelijälle, sannoo tarkasta ja mennööö vesakon laetaan kuselle.

HÄ?
Elämä on parasta kometiijjaa

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Vihapuhheita ja -kirjotuksie
Mielestäni Animalian Kivelä on kiteyttänyt ongelman varsin hyvin;

”Monelle meidänkin kannattajallemme on ollut yllätys, miten esimerkiksi maaseudun asemaa korostavat ja kannattavaan maatalouteen pyrkivät ihmiset ovat näin vihamielisiä eläinten hyvinvointiparannuksia kohtaan. Tämä asetelma pitää purkaa”, Kivelä sanoo.

Minä, minä, minä, aina ennekin ja eikun poteroa syvemmäksi. Tsemppiä MTK:lle ja muille, olemalla mulkku saadaan mulkun maine, myös me millään tavalla hommaan kuulumattomat...
Nothing is Something Worth Doing

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Vihapuhheita ja -kirjotuksie
oesikko animalijalla toemintatavvoess petraamista, haukkuminen ja syyllistäminen ei oo muullakkaa alalla paras konsti uuvistuksille
Elämä on parasta kometiijjaa

navettapiika

  • Vieras
Vs: Vihapuhheita ja -kirjotuksie
Kyllä minä tuota Animalian näkemyksiä kannatan. Ei muuta kuin  lisätään pinta-alaa ja henkilökohtaista palvelua naudoillekkin, mutta sitten se pitää vaatia kautta linjan koko EU:ssa.  Sitten, kun se espanjalainen härän kasvattaja, antaa samat edut naudoille  kuin minäkin niin homma on ojennuksessa..taitaa muuten härkätaistelut edelleenkin olla sallittuja?? Eikö Animalian pitäisi tällainen hyväksikäyttö nyt ensin saada kuriin?

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Vihapuhheita ja -kirjotuksie
Kyllä minä tuota Animalian näkemyksiä kannatan. Ei muuta kuin  lisätään pinta-alaa ja henkilökohtaista palvelua naudoillekkin, mutta sitten se pitää vaatia kautta linjan koko EU:ssa.  Sitten, kun se espanjalainen härän kasvattaja, antaa samat edut naudoille  kuin minäkin niin homma on ojennuksessa..taitaa muuten härkätaistelut edelleenkin olla sallittuja?? Eikö Animalian pitäisi tällainen hyväksikäyttö nyt ensin saada kuriin?
Se on edelleenkin aika paha argumentointivirhe vedota siihen, että itse ei voida tehdä muutoksia kun muualla on vielä huonommin.

Suomalaista ruokaa markkinoidaan eettisyydellä ja puhtaudella, mutta jussit haraa kaikessa näissä vastaan minkä ehtivät. Ilman animaliaa sioilta katkottaisiin vieläkin hännät, nyt sillä maineella ratsastetaan.
Nothing is Something Worth Doing

navettapiika

  • Vieras
Vs: Vihapuhheita ja -kirjotuksie
Kyllä minä tuota Animalian näkemyksiä kannatan. Ei muuta kuin  lisätään pinta-alaa ja henkilökohtaista palvelua naudoillekkin, mutta sitten se pitää vaatia kautta linjan koko EU:ssa.  Sitten, kun se espanjalainen härän kasvattaja, antaa samat edut naudoille  kuin minäkin niin homma on ojennuksessa..taitaa muuten härkätaistelut edelleenkin olla sallittuja?? Eikö Animalian pitäisi tällainen hyväksikäyttö nyt ensin saada kuriin?
Se on edelleenkin aika paha argumentointivirhe vedota siihen, että itse ei voida tehdä muutoksia kun muualla on vielä huonommin.

Suomalaista ruokaa markkinoidaan eettisyydellä ja puhtaudella, mutta jussit haraa kaikessa näissä vastaan minkä ehtivät. Ilman animaliaa sioilta katkottaisiin vieläkin hännät, nyt sillä maineella ratsastetaan.
Tuskin kukaan vastustaa eläinten hyvää kohtelua ja asianmukaisia tiloja, mutta sitä minä vastustan jyrkästi, että lakiin kirjataan sellaisia vaatimuksia, joita ei voi aukottomasti todentaa ja mitata. Jos tuonne läänineläinlääkärin virkaan pesiytyy näitä ituhiippareita enemmänkin ne ajavat koko elinkeinon niin ahtaalle, että kaikkien on pakko lopettaa tai tehdä suuret investoinnit, mitkä sinällään ei tuota mitään. Tulkinnanvaraisuus on sellainen katsojan silmässä oleva, ja sen voi jokainen nähdä vain omilla silmillään. Näitä, kun ruvetaan valvomaan tuolla navetoissa niin siinä moni kiristelee hampaitaan.
Vesikuppien määrä on helppo, lasket vain päät ja kupit..ok. Mutta tilavaatimukset, eläimet pitäisi ensin mitata ja sitten se tila..ei olekkaan enää niin yksinkertaista.. Näitä kukkasia, kun sinne lakiin kirjoitetaan niin aina se jostain löytyy virkaintoinen, joka sitä valvoo..
Tänäkään päivänä ei ole yksisuuntaista linjaa kautta Suomen, vaan pykälien lukutaito ja tulkinta riippuu täysin alueesta.
Parempi yksinkertainen ja selkeä laki, kuin se, että tartumme joka lillukanvarteen ja väännämme siihen asettusta ja pykälää oikein riemuksi asti.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Vihapuhheita ja -kirjotuksie
suomi on henkisesti sairas maa kun on ollut sallittua eläimiin sekaantuminen vaikka se on kyllä kaikessa inhottavuudessaan ihan ylivoimainen asia.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Vihapuhheita ja -kirjotuksie
suomi on henkisesti sairas maa kun on ollut sallittua eläimiin sekaantuminen vaikka se on kyllä kaikessa inhottavuudessaan ihan ylivoimainen asia.
Siis, vaikka sitä ei laki kiellä, niin eiköhän terveen ihmisen aivot jo sano, ettei se ole oikeasti oikein. Eihän kaikkea tarvitse erikseen kieltää.. Vai onko suomalainen oikeasti niin tyhmä, että tuota pitää kokeilla, kun ei ole erikseen lakia, mikä kriminalisoi sen?

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Vihapuhheita ja -kirjotuksie
Kylmää niin kauhiast hämmästelen, että vaikka komennettas tilalliset asettelemaan niitä kiviä polkujen reunustalle, niin aina löytyy joku joka hurraata huutaa
Elämä on parasta kometiijjaa

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Vihapuhheita ja -kirjotuksie
Kyllä minä tuota Animalian näkemyksiä kannatan. Ei muuta kuin  lisätään pinta-alaa ja henkilökohtaista palvelua naudoillekkin, mutta sitten se pitää vaatia kautta linjan koko EU:ssa.  Sitten, kun se espanjalainen härän kasvattaja, antaa samat edut naudoille  kuin minäkin niin homma on ojennuksessa..taitaa muuten härkätaistelut edelleenkin olla sallittuja?? Eikö Animalian pitäisi tällainen hyväksikäyttö nyt ensin saada kuriin?
Se on edelleenkin aika paha argumentointivirhe vedota siihen, että itse ei voida tehdä muutoksia kun muualla on vielä huonommin.

Suomalaista ruokaa markkinoidaan eettisyydellä ja puhtaudella, mutta jussit haraa kaikessa näissä vastaan minkä ehtivät. Ilman animaliaa sioilta katkottaisiin vieläkin hännät, nyt sillä maineella ratsastetaan.

Ensin kasvissyönti ja nyt vielä tämäkin.

Mää alan huolestua sun puolesta. Laktovegaanius olis vielä piparoinnin varjolla ok mut tää.....apua!
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

navettapiika

  • Vieras
Vs: Vihapuhheita ja -kirjotuksie
Kyllä minä tuota Animalian näkemyksiä kannatan. Ei muuta kuin  lisätään pinta-alaa ja henkilökohtaista palvelua naudoillekkin, mutta sitten se pitää vaatia kautta linjan koko EU:ssa.  Sitten, kun se espanjalainen härän kasvattaja, antaa samat edut naudoille  kuin minäkin niin homma on ojennuksessa..taitaa muuten härkätaistelut edelleenkin olla sallittuja?? Eikö Animalian pitäisi tällainen hyväksikäyttö nyt ensin saada kuriin?
Se on edelleenkin aika paha argumentointivirhe vedota siihen, että itse ei voida tehdä muutoksia kun muualla on vielä huonommin.

Suomalaista ruokaa markkinoidaan eettisyydellä ja puhtaudella, mutta jussit haraa kaikessa näissä vastaan minkä ehtivät. Ilman animaliaa sioilta katkottaisiin vieläkin hännät, nyt sillä maineella ratsastetaan.

Ensin kasvissyönti ja nyt vielä tämäkin.

Mää alan huolestua sun puolesta. Laktovegaanius olis vielä piparoinnin varjolla ok mut tää.....apua!
Supersammakosta kuoriutuu pian kunnon ituhippi..vieläkö se alkaa kyttäämään kersojen karkeista liivatetta, niin sitten on pallo maalissa.

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Vihapuhheita ja -kirjotuksie
"...90% suomalaisista on sitä mieltä, että eläinten olot pitäisi parantua nykyisestä"

90%  ;D  ?? ei edes erota sikaa sonnista tai nautaa hevosesta, mitä he tietävät niiden oloista?

Asioilla on väliä hyvin pienelle osalle kansasta. Huom. luomutuotteita ostetaan keskimäärin 17e/vuosi/nokka ja sekin suurimmaksi osaksi viljatuotteita.

Mieli maailmoja juoksee  ::)

Edelleenkään ei ole yhtään maksajaa ilmaantunut vaatimustensa vastineeksi.

Tahtoo nähdä Mai Kivelän ostoskorin  :o  ettei vain soijaa pukkaa?

Viimeksi muokattu: 30.09.16 - klo:18:25 kirjoittanut Guarter

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Vihapuhheita ja -kirjotuksie
Mielestäni Animalian Kivelä on kiteyttänyt ongelman varsin hyvin;

”Monelle meidänkin kannattajallemme on ollut yllätys, miten esimerkiksi maaseudun asemaa korostavat ja kannattavaan maatalouteen pyrkivät ihmiset ovat näin vihamielisiä eläinten hyvinvointiparannuksia kohtaan. Tämä asetelma pitää purkaa”, Kivelä sanoo.

Minä, minä, minä, aina ennekin ja eikun poteroa syvemmäksi. Tsemppiä MTK:lle ja muille, olemalla mulkku saadaan mulkun maine, myös me millään tavalla hommaan kuulumattomat...


Ja höpön höpön.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Vihapuhheita ja -kirjotuksie
Tämä on tätä juupas-eipäs keskustelua helposti. Suunta pitää pitää parempaa eläinten kohtelua kohti, se on selvää. Muutosten nopeus lienee se kipukohta ja osin se mikä on eläimelle hyvä.

Osa kuluttajista on tosiaan valmiita maksamaan eläinten paremmasta hoidosta, mutta turhan harva todellisessa ostopäätöksessä tuijottaa niitä etikettejä, vaan halvinta ostetaan. Lisäksi vaikeusastetta lisää tarkoituksellinen kuluttajan hämääminen merkinnöillä sekä se, että kauppa lisää katteensa prosentteina eikä euroina, jolloin eläinten oikeuksien kannalta parempi tuote kallistuu euroissa enempi kuin orjuustustuote, koska sisäänostohintakin on korkeampi. Jos saparollisen ja saparottoman pekonipaketin hintaan tulisi eurokate, niin asiakkaalle hintaero ei olisi nykyisen suuruinen vaan pienempi. Tämä toki silloin, kun teurastus ja leikkuu tehtäisiin samassa paikassa riippumatta onko sialla saparo tai ei, jolloin työvoimakustannus ei sotkisi asian vertailua.

Eläinsuojelulaki koskee kai kaikkia eläimiä, ei pelkästään tuonto sellaisia. Lemmikkien kohtelusta tai pitopaikoista ei taideta pitää mitään meteliä, kun niitä ei syödä. Valvontaa tai neuvontaa vain räikeimmissä tapauksissa.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Vihapuhheita ja -kirjotuksie
Tuosta huonommasta hyvinvoinnista pitäisi sakottaa. Saparattoman porsaan lihaan parin euron sakkomaksu, niin johan rupeaisi homma vaikuttamaan tasapuoliselta. Parsinavetan maidolle miinus viisi senttiä litra..tämähän on ihan vain rahakysymys, sitä saa, mistä on valmis maksamaan. Parsilehmälle läpi vuoden ulkoilu, niin hinta korjaantuisi..ei tämä ole pelkkien kieltojen asettelua, raha ohjaa tuotantoa paljon helpommin ja varmemmin  kuin kiellot ja määräykset.