Näissä sitomisissa on paljon legendoja. Paljon puhutaan kaatumisista mutta niistä ei ole käsittääkseni laissa mitään puhuttu. Käytännössä kuorma pitää olla eteenpäin sidottu koko painon suhteen ja sivuille ja taakse puolen kuorman verran. Mukaan lasketaan joku matemaattinen kitkakerroin. Ylöspäin pitää olla estetty pölyäminen sekä ilmavirran mukaana lentäminen. Jotenkin näin muistan yhdistelmäkorttia ajaessa asia opetetun. Samoiten sallitaan kuormatilassa joku irtonaisuus joka oli muistaakseni 30 cm tai jotain. Sidontaan ei lasketa hydrauliikan varassa oleva eli perjaatteessa hydraulinen perälauta on kait vähän kyseenalainen.
Tuosta tuli mieleen sora ja hiekka-autot
Täällä korvessa ei kyllä kukaan peittele pressulla hiekkakuormia, mutta Etelä-Suomessa taitaa olla asiat toisin?
Ajelin tuossa keskustaa kohti kuorma-autolla klapikuorman kanssa, ihan hyvä kukkurakuorma oli, niin poliisit sai kiinni ja seurasi pari kilometriä ihan perässä. Vähän rupes niskaa kuumottamaan, mutta sitten menivät ohi eivätkä pysäyttäneet
Kuorma ei siis ollut peitelty millään
Senverran säikähdin, että kävin hakemassa kuormaverkon ja olen sen jälkeen vetänyt verkon kuorman yli.