Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SAS - 05.01.09 - klo:11:09

Otsikko: Autojen viat
Kirjoitti: SAS - 05.01.09 - klo:11:09
Maatullissa oli sama juttu joka on ollut jo mediassa monta viikkoa eli
viat autoissa.
Avensiksesta voisin kyllä kertoa hieman eri tarinaa mitä näissä tilastoissa.
Veljen poika osti aven vuonna 2003 ,sitten kolmen vuoden päästä piti ensi kerran katsastaa autolla oli ajettu 30 tuhatta .no eipä mennyt
läpi katastuksesta .Katastusmies totesi että takaakseliston kaikki tuet pitää uusia kun ne on niin pahoin ruostunut on kuulemma tyyppivika kaikissa avensiksissa..No onneksi takuuta oli vielä jäljellä ja niin takuu korvasi kaiken .Nyt taas tänä syksynä
ei mennyt läpi vaan katastusmies sanoi että tukivarsisto lenkkuu korvakkeissa niin että se pitää tivistää.Moottoriin on tullut nykismisilmiö jota huolto ei ole saanut kuntoon.Että tälläistä laatua Toyotalta.
Tilastoja kun tutkii kannattaa katsoa ajomäärää suhteessa vikoihin varsikin Volvo V70 näyttää aika runsasvikaselta mutta on sitten ajomäärätkin jopa kolminkertasia esim Corollaan.Liikkeissäkin näkee aika usein 5 vuotta vanhan Corollan jossa ajomäärä ei vielä ylitä 100 tuhatta kun vastaava Volvo ajettu lähes järestään vähintään 270 tuhatta.Samoin Passatit on paljon ajettuja.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Movado - 05.01.09 - klo:12:13
Voi kun olis vilä Japanis tehtyjä autoja - ei pikku eikä isoja vikoja

Tulikohan sohaastua kepillä liika lujaa?
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: SAS - 05.01.09 - klo:13:33
Niin Avensis mate in england sieltä on tullut aina LAATUtavaraa iän kaiken. ;) ;D
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: apilas - 05.01.09 - klo:14:01
toi ota jos et muuta saa,varaosillahan se bisnes tehdään :-\
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Terminator - 05.01.09 - klo:14:09
Minä uskoin kerrasta Englantilaisen laadun, oli primera ja toista ei heti tule.
250t kannentiiviste, ilmastointilaitteen kompura, vaihdelaatikko, tuulilasinpyhkimien mootori ja auto nyki kun Delta auton laaniin vein.
Kaikki viat oli n.1000€ vikoja, jos ei kalliimpiakin.

Sitä se tekee kun Japanilaiset autot ruvetaan tekemään Turkissa ja Englannissa, eivät kelpaa kuin poijun painoksi merelle.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Kp - 05.01.09 - klo:17:11
http://www.youtube.com/watch?v=1ycArgbfmmM

Aito japsi
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: SiKari - 05.01.09 - klo:17:16
Mulla on ensimmäisiä Primeroja joskus 1991. 850km hajosi yksi venttiili, lampda-tunnistin rikki ja katalysaattori entinen. Takalasi oli liimattu vain yläreunasta. Made in England.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: PigBoss - 05.01.09 - klo:19:14
Toyota tekee Land Cruiserit ainakin viä Nipponlandiassa. Ovat useempia hakeneet uudenkarheita tänne isojen tukien alueelle nuo isännät. Etelessä alkanu valuun liikkeisiin liisinki ym. pirssejä taantuman pelossa.  On niissäkin suutinvikaa tms. ollu. Toyota yleensä on varmin auto.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: SAS - 05.01.09 - klo:19:35
ja kansivikoja paljon kun km alkaa olla yli 150 th.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: jariman - 05.01.09 - klo:22:35
Autot tuntuu tänä päivänä olevan yksilöitä, K ä y t e t t y i n ä,
tietty, harvoin on varaa uuteen/järkeväää/??, koeajo/perstuntuma
sanoo jo paljon, joskus ******miina tai sit se ainutkertainen
yksilö jossa ei mitään vikaa ja kestää.
käytettyä autoa mettästäessä ei kannata niinkään
säikähtää kilometrejä (toki auton arvo alenee)
vaan huoltokirjaa ja huoltoja,paljonajettu (yli 200 tkm)
yhden omist/käyttäjän auto monasti parempi kunnoltaan
kun "alta"  "100 tkm" ajettu jos huollossa pihtailtu/pikkuvikaa.

itellä yli "200 tkm" volvon V70 on tosi makee peli ja tosi
hyvin pidetty, huollettu, (siis ostohetkellä) toivottavasti
harmittomia kilometrejä eressä....  mistäpä tietää , tosin
hyvältä tuntuu.

Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: paali - 05.01.09 - klo:22:39
mitenkäs uusi hiace? onko niissäkin vikoja? minä en ole kuullut. missä lie tehdään...
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: carlos - 06.01.09 - klo:01:07
mitenkäs uusi hiace? onko niissäkin vikoja? minä en ole kuullut. missä lie tehdään...

11 v sitten ostin uuden Haisen, ainoa korjaus 10 egen läpivientikumi ohjausakseliin. Kilsoja rapiat 100 tuhatta. Made in Jaappani.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Kp - 06.01.09 - klo:13:56
mitenkäs uusi hiace? onko niissäkin vikoja? minä en ole kuullut. missä lie tehdään...
Paikallinen jälleenmyyjä sanoi hiacea vlmistettavan jappanissa.
Voiko kauppiaaseen luottaa?
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Terminator - 06.01.09 - klo:15:10
Onhan Toyota japanilainen auto, kukaan ei vain mielellään kerro että Suomeen tuotavia kasataan turkissa.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: superdexta - 06.01.09 - klo:15:15
taantumaan päin jaappanissakin
http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2009/01/06/toyota-leikkaa-rajusti-tuotantoaan/2009248/12?rss=uusimmat-uutinen
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Kp - 06.01.09 - klo:15:27
Onhan Toyota japanilainen auto, kukaan ei vain mielellään kerro että Suomeen tuotavia kasataan turkissa.
Corolla versot kootaan turkissa.

Ja onhan se näin, että osa chevroleteista kootaan koreassa.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Terminator - 06.01.09 - klo:20:52
Onhan Toyota japanilainen auto, kukaan ei vain mielellään kerro että Suomeen tuotavia kasataan turkissa.
Corolla versot kootaan turkissa.

Ja onhan se näin, että osa chevroleteista kootaan koreassa.

Niin ja bemaria ja fordia tehdään venäjällä. ;D
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Solifer1 - 06.01.09 - klo:22:01
Kyllä mun nykynen auto volvo v 70 on ehottomasti vikaisin auto mitä mulla on ollut. Auto ollu vasta 3kk ja auto on kerran jäänyt pihaan,kerran valot kadonnut ja nyt lauantaina jätti tielle(ruiskutuspumpun remmi petti vaikka vain 36000 km oli edellisestä vaihdosta)  Nyt jos ei ala tästä kummeneen niin aikapian oon taas mazdan omistaja. Volvo on vieläpä merkkiliikkeessä huollettu.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Ala-Pertti - 07.01.09 - klo:19:12
Joitakin perusteita auton valintaa helpottamaan.

   1. Auto on takavetoinen. Myös nelivetoisista tämä ominaisuus löytyy.

   2. Auton korin kokoamisessa on käytettävä peltiä. Ei tarvitse olla
       panssarivaunun kylkien vahvuutta, mutta kuitenkin enemmän kuin
       kalvo, joka pitää maalipinnat erillään.

   3. Autossa on oltava moottori. Alle viiden litran tilavuutta ei lasketa,
       niitä kutsutaan starttimoottoreiksi

   4. Autoja tehdään USA:ssa, Saksassa, jonkin verran myös Italiassa

   5. Japaniassa ei tehdä autoja. Koskee myös Made by jossakin
       lisenssillä valmistettuja.

   6. Jos jokin Japanian kulkine täyttäisikin em. autolta vaadittavat
       ominaisuudet, luetaan kohta 5 uudelleen.

   7. Jos joku väittää tietävänsä asian paremmin, hänen täytyy olla
      tynäveeteenmies, eikä näinollen otettane väitettä huomioon. ;) ;)
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: mlahti - 07.01.09 - klo:19:18
Joitakin perusteita auton valintaa helpottamaan.

   1. Auto on takavetoinen. Myös nelivetoisista tämä ominaisuus löytyy.

   2. Auton korin kokoamisessa on käytettävä peltiä. Ei tarvitse olla
       panssarivaunun kylkien vahvuutta, mutta kuitenkin enemmän kuin
       kalvo, joka pitää maalipinnat erillään.

   3. Autossa on oltava moottori. Alle viiden litran tilavuutta ei lasketa,
       niitä kutsutaan starttimoottoreiksi

   4. Autoja tehdään USA:ssa, Saksassa, jonkin verran myös Italiassa

   5. Japaniassa ei tehdä autoja. Koskee myös Made by jossakin
       lisenssillä valmistettuja.

   6. Jos jokin Japanian kulkine täyttäisikin em. autolta vaadittavat
       ominaisuudet, luetaan kohta 5 uudelleen.

   7. Jos joku väittää tietävänsä asian paremmin, hänen täytyy olla
      tynäveeteenmies, eikä näinollen otettane väitettä huomioon. ;) ;)


asia on juuri näin.

kaikki detroitin itäpuolella tehdyt autot on itäautoja.  ;)
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Movado - 07.01.09 - klo:19:30
Joitakin perusteita auton valintaa helpottamaan.

   1. Auto on takavetoinen. Myös nelivetoisista tämä ominaisuus löytyy.

   2. Auton korin kokoamisessa on käytettävä peltiä. Ei tarvitse olla
       panssarivaunun kylkien vahvuutta, mutta kuitenkin enemmän kuin
       kalvo, joka pitää maalipinnat erillään.

   3. Autossa on oltava moottori. Alle viiden litran tilavuutta ei lasketa,
       niitä kutsutaan starttimoottoreiksi

   4. Autoja tehdään USA:ssa, Saksassa, jonkin verran myös Italiassa

   5. Japaniassa ei tehdä autoja. Koskee myös Made by jossakin
       lisenssillä valmistettuja.

   6. Jos jokin Japanian kulkine täyttäisikin em. autolta vaadittavat
       ominaisuudet, luetaan kohta 5 uudelleen.

   7. Jos joku väittää tietävänsä asian paremmin, hänen täytyy olla
      tynäveeteenmies, eikä näinollen otettane väitettä huomioon. ;) ;)


asia on juuri näin.

kaikki detroitin itäpuolella tehdyt autot on itäautoja.  ;)

hYVÄ / T veli ( ja veljet) ostakaa äkkiä vielä kun niitä saa !
General Motors - Chrysler - Ford lopettavat auton valmistuksen kun niitä ei osteta riittävästi kannattavan liiketoiminan jatkamiseksi.
Miksei - eikö kaikki nistä tykää?
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: handetonttu - 08.01.09 - klo:08:42
Joitakin perusteita auton valintaa helpottamaan.

   1. Auto on takavetoinen. Myös nelivetoisista tämä ominaisuus löytyy.

   2. Auton korin kokoamisessa on käytettävä peltiä. Ei tarvitse olla
       panssarivaunun kylkien vahvuutta, mutta kuitenkin enemmän kuin
       kalvo, joka pitää maalipinnat erillään.

   3. Autossa on oltava moottori. Alle viiden litran tilavuutta ei lasketa,
       niitä kutsutaan starttimoottoreiksi

   4. Autoja tehdään USA:ssa, Saksassa, jonkin verran myös Italiassa

   5. Japaniassa ei tehdä autoja. Koskee myös Made by jossakin
       lisenssillä valmistettuja.

   6. Jos jokin Japanian kulkine täyttäisikin em. autolta vaadittavat
       ominaisuudet, luetaan kohta 5 uudelleen.

   7. Jos joku väittää tietävänsä asian paremmin, hänen täytyy olla
      tynäveeteenmies, eikä näinollen otettane väitettä huomioon. ;) ;)


asia on juuri näin.

kaikki detroitin itäpuolella tehdyt autot on itäautoja.  ;)

hYVÄ / T veli ( ja veljet) ostakaa äkkiä vielä kun niitä saa !
General Motors - Chrysler - Ford lopettavat auton valmistuksen kun niitä ei osteta riittävästi kannattavan liiketoiminan jatkamiseksi.
Miksei - eikö kaikki nistä tykää?

jenkit ovat jo kyllästyneet jenkkiautoihin, kuutiotuumat ja mukien määrä ei auta kun muualla tehdään kestävämpiä, edullisempia ja taloudellisempia pelejä.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: SAS - 08.01.09 - klo:09:25
Maatullissa oli sama juttu joka on ollut jo mediassa monta viikkoa eli
viat autoissa.
Avensiksesta voisin kyllä kertoa hieman eri tarinaa mitä näissä tilastoissa.
Veljen poika osti aven vuonna 2003 ,sitten kolmen vuoden päästä piti ensi kerran katsastaa autolla oli ajettu 30 tuhatta .no eipä mennyt
läpi katastuksesta .Katastusmies totesi että takaakseliston kaikki tuet pitää uusia kun ne on niin pahoin ruostunut on kuulemma tyyppivika kaikissa avensiksissa..No onneksi takuuta oli vielä jäljellä ja niin takuu korvasi kaiken .Nyt taas tänä syksynä
ei mennyt läpi vaan katastusmies sanoi että tukivarsisto lenkkuu korvakkeissa niin että se pitää tivistää.Moottoriin on tullut nykismisilmiö jota huolto ei ole saanut kuntoon.Että tälläistä laatua Toyotalta.
Tilastoja kun tutkii kannattaa katsoa ajomäärää suhteessa vikoihin varsikin Volvo V70 näyttää aika runsasvikaselta mutta on sitten ajomäärätkin jopa kolminkertasia esim Corollaan.Liikkeissäkin näkee aika usein 5 vuotta vanhan Corollan jossa ajomäärä ei vielä ylitä 100 tuhatta kun vastaava Volvo ajettu lähes järestään vähintään 270 tuhatta.Samoin Passatit on paljon ajettuja.

Niin tarinaan jatkoa veljenpoika soitti ja sano että aven kytkin luistaa ajettu 60 th ensi viikolla menee huoltoon Vankkaa Toyota Laatua.
Tosiasia on että myös Volvon laatu on pudonnut 80 luvun tasosta paljon 740 taitaa olla luotettavin Volvo mitä on koskaan tehty näin ainakin kaikki tilastot kertoo ja käyttäjät.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: SiKari - 08.01.09 - klo:09:57
Subaru Forester -07 aj 61000km, ajovalot palaneet kerran ei mitään muuta vikaa. Tehty kokonaan Japanissa.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: bouli - 08.01.09 - klo:09:58


   1. Auto on takavetoinen.



Onneksi alkaa olemaan katoavaa kansanperinnettä, enempikin semmoisia amis poikien vekottimia..

No okei, myönnetään, joittenkin autotyyppien imagoon kuuluu takavetoisuus, mutta niillä ei olekaan mitään tekemistä arkikäytön kanssa...
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Timppa - 08.01.09 - klo:10:10
Joitakin perusteita auton valintaa helpottamaan.

   1. Auto on takavetoinen. Myös nelivetoisista tämä ominaisuus löytyy.

   2. Auton korin kokoamisessa on käytettävä peltiä. Ei tarvitse olla
       panssarivaunun kylkien vahvuutta, mutta kuitenkin enemmän kuin
       kalvo, joka pitää maalipinnat erillään.

   3. Autossa on oltava moottori. Alle viiden litran tilavuutta ei lasketa,
       niitä kutsutaan starttimoottoreiksi

   4. Autoja tehdään USA:ssa, Saksassa, jonkin verran myös Italiassa

   5. Japaniassa ei tehdä autoja. Koskee myös Made by jossakin
       lisenssillä valmistettuja.

   6. Jos jokin Japanian kulkine täyttäisikin em. autolta vaadittavat
       ominaisuudet, luetaan kohta 5 uudelleen.

   7. Jos joku väittää tietävänsä asian paremmin, hänen täytyy olla
      tynäveeteenmies, eikä näinollen otettane väitettä huomioon. ;) ;)

   8. Iskä tai äiree maksaa auton, koska olen Jörnikkämies, elikkä täpinäreiska.

   9. Sit mää heräsin. Onneks äireen ja iskän välistä.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: mlahti - 08.01.09 - klo:11:27
Joitakin perusteita auton valintaa helpottamaan.

   1. Auto on takavetoinen. Myös nelivetoisista tämä ominaisuus löytyy.

   2. Auton korin kokoamisessa on käytettävä peltiä. Ei tarvitse olla
       panssarivaunun kylkien vahvuutta, mutta kuitenkin enemmän kuin
       kalvo, joka pitää maalipinnat erillään.

   3. Autossa on oltava moottori. Alle viiden litran tilavuutta ei lasketa,
       niitä kutsutaan starttimoottoreiksi

   4. Autoja tehdään USA:ssa, Saksassa, jonkin verran myös Italiassa

   5. Japaniassa ei tehdä autoja. Koskee myös Made by jossakin
       lisenssillä valmistettuja.

   6. Jos jokin Japanian kulkine täyttäisikin em. autolta vaadittavat
       ominaisuudet, luetaan kohta 5 uudelleen.

   7. Jos joku väittää tietävänsä asian paremmin, hänen täytyy olla
      tynäveeteenmies, eikä näinollen otettane väitettä huomioon. ;) ;)


asia on juuri näin.

kaikki detroitin itäpuolella tehdyt autot on itäautoja.  ;)

hYVÄ / T veli ( ja veljet) ostakaa äkkiä vielä kun niitä saa !
General Motors - Chrysler - Ford lopettavat auton valmistuksen kun niitä ei osteta riittävästi kannattavan liiketoiminan jatkamiseksi.
Miksei - eikö kaikki nistä tykää?

niillä on eri työehtosopimukset kuin esin toyotan usan tehtailla..
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: SAS - 08.01.09 - klo:13:16
Subaru Forester -07 aj 61000km, ajovalot palaneet kerran ei mitään muuta vikaa. Tehty kokonaan Japanissa.
Subarut on kestäviä autoja,naapurin pojalla oli lecasy melkein kymmenen vuotta mutta sitten kun tulee varaosien tarvetta osat on kyllä huippukalliita iskarit ,vetonivelet.
Moottoriin kannattaa vaihtaa tiuhaan öljyt ettei tule laakeriongelmia
meinaan se on ainoa suparun akilleenkantapää laakerointi moottorissa.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: +200 - 08.01.09 - klo:17:38
Joitakin perusteita auton valintaa helpottamaan.

   1. Auto on takavetoinen. Myös nelivetoisista tämä ominaisuus löytyy.

   2. Auton korin kokoamisessa on käytettävä peltiä. Ei tarvitse olla
       panssarivaunun kylkien vahvuutta, mutta kuitenkin enemmän kuin
       kalvo, joka pitää maalipinnat erillään.

   3. Autossa on oltava moottori. Alle viiden litran tilavuutta ei lasketa,
       niitä kutsutaan starttimoottoreiksi

   4. Autoja tehdään USA:ssa, Saksassa, jonkin verran myös Italiassa

   5. Japaniassa ei tehdä autoja. Koskee myös Made by jossakin
       lisenssillä valmistettuja.

   6. Jos jokin Japanian kulkine täyttäisikin em. autolta vaadittavat
       ominaisuudet, luetaan kohta 5 uudelleen.

   7. Jos joku väittää tietävänsä asian paremmin, hänen täytyy olla
      tynäveeteenmies, eikä näinollen otettane väitettä huomioon. ;) ;)

   8. Iskä tai äiree maksaa auton, koska olen Jörnikkämies, elikkä täpinäreiska.

   9. Sit mää heräsin. Onneks äireen ja iskän välistä.
Timpan wartburgis ei ole ollut mitään vikaa,vaikka sen äiti on unohtanut lisätä kakstahti öljyä.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Timppa - 08.01.09 - klo:17:48
Joitakin perusteita auton valintaa helpottamaan.

   1. Auto on takavetoinen. Myös nelivetoisista tämä ominaisuus löytyy.

   2. Auton korin kokoamisessa on käytettävä peltiä. Ei tarvitse olla
       panssarivaunun kylkien vahvuutta, mutta kuitenkin enemmän kuin
       kalvo, joka pitää maalipinnat erillään.

   3. Autossa on oltava moottori. Alle viiden litran tilavuutta ei lasketa,
       niitä kutsutaan starttimoottoreiksi

   4. Autoja tehdään USA:ssa, Saksassa, jonkin verran myös Italiassa

   5. Japaniassa ei tehdä autoja. Koskee myös Made by jossakin
       lisenssillä valmistettuja.

   6. Jos jokin Japanian kulkine täyttäisikin em. autolta vaadittavat
       ominaisuudet, luetaan kohta 5 uudelleen.

   7. Jos joku väittää tietävänsä asian paremmin, hänen täytyy olla
      tynäveeteenmies, eikä näinollen otettane väitettä huomioon. ;) ;)

   8. Iskä tai äiree maksaa auton, koska olen Jörnikkämies, elikkä täpinäreiska.

   9. Sit mää heräsin. Onneks äireen ja iskän välistä.
Timpan wartburgis ei ole ollut mitään vikaa,vaikka sen äiti on unohtanut lisätä kakstahti öljyä.


Nimimerkki +200:n kotona tapahtui kamalia. Nimim. +200:n iskä ja äiree yht´äkkiä huomasivat olevansa lapsettomia!!!

No kukas tuo +200 tuolla leikkikehässä on kun  paskaa taputtelee ja pörisee???

Ei voi tietää...mutta kiva se on! Tommonen jässikkä, sikalasta sisääntuotu karvanen pahnanpohjimmainen.

Siitä kasvaa varmaan isona Jörnikkämies. Siihen ei paljoa virikkeitä tarvita.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: +200 - 08.01.09 - klo:18:44
Väärin!Olen kuitenkin karjamiehiä,eli tosisonni elikkäs härkä.
Timpalla oli koeajos isovalmettimassikka.Timppa ihmetteli miksi toisentankin nimi on adblue,terveenmiehen urea on kuitenkin keltaista.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Timppa - 08.01.09 - klo:18:46
Timppa ihmetteli miksi toisentankin nimi on adblue,terveenmiehen urea on kuitenkin keltaista.

***Eiei pikku +200. Tosimiesten kusi on sinistä, sen verran kossua on veressä aina.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: apilas - 08.01.09 - klo:19:12
Timppa ihmetteli miksi toisentankin nimi on adblue,terveenmiehen urea on kuitenkin keltaista.

***Eiei pikku +200. Tosimiesten kusi on sinistä, sen verran LASOLIA on veressä aina ;D.

Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Make - 08.01.09 - klo:19:26
Eikös tää Shell oo oikein tosimiesten juomaa. On varmaan adblueta kusi senjälkeen. http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1629920
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: +200 - 08.01.09 - klo:21:07
Timppa ihmetteli miksi toisentankin nimi on adblue,terveenmiehen urea on kuitenkin keltaista.

***Eiei pikku +200. Tosimiesten kusi on sinistä, sen verran kossua on veressä aina.
Ihmeesti olet kuitenki pohojanmaalle päin kallellaan.Meneepä ohra paremmin altialle.Kiitos Timppa :D :D
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Timppa - 08.01.09 - klo:21:15
Timppa ihmetteli miksi toisentankin nimi on adblue,terveenmiehen urea on kuitenkin keltaista.

***Eiei pikku +200. Tosimiesten kusi on sinistä, sen verran kossua on veressä aina.
Ihmeesti olet kuitenki pohojanmaalle päin kallellaan.Meneepä ohra paremmin altialle.Kiitos Timppa :D :D

Kossust ei tuu rapula.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: häkä - 08.01.09 - klo:23:33
Itsellä 10v vanha Avensis 220tkm, iskarit kerran uusittu ja jarrupalat ja johtosarja vilkun viikseen. Toyotaksi aika paljon ja vielä tämä johtosarja joka on sähkövika. Tuskin merkki muuttuu, tai jos vaihtuu niin sitten Audi. Parhaiden autojen välillä erot ovat todella marginaalisia. Toyotan pelastus taitaa olla lyhyt huoltoväli 15tkm, siinä saa tehdasviat korjattua ja auto pysyy paremmin katsastuskunnossa.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Ala-Pertti - 09.01.09 - klo:10:35
Timppa, tämä meidän päivänsäteemme päässyt taas murtautumaan tietsikkamme kimppuun, vaikka eilenkin sovimme ettei päiväkodin koneita käytettäisi muuhun kuin pikkukakkosen selailuun.

Kauhulla odotamme päivää, milloin pojat löytävät netistä nuo varttuneen väen käsityölehdet.

Terv. hoitopaikan täti ;)
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Suunnittelija - 10.01.09 - klo:00:55
Lisääntynyt eurooppalaisten osien käyttö on alkanut pilata japanilaisten mainetta. Varsinkin eurooppalaiset sähkölaiteet ovat ongelmia, kuten olemme jo kauan huomanneet näissä eurooppalaisissa autoissamme. Itselläni oli aikanaan muutaman vuoden käytetty Subaru, eikä etulokasuojien lisäksi mitään murheita.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: juumassi - 10.01.09 - klo:01:12
Voi kun olis vilä Japanis tehtyjä autoja - ei pikku eikä isoja vikoja

Tulikohan sohaastua kepillä liika lujaa?


eikös Mazda tehdä japanissa?
ja honda
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: viinuri - 10.01.09 - klo:08:49
1. Auto on takavetoinen.
papilla pitää olla munat, ja autossa kartaani.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Konemies - 10.01.09 - klo:08:53
Työautona ollu tuollainen citroen jumpy 2,0hdi. Teki sellaisen tempun eräs aamu että lähti käyntiin mutta ei reagoinu kaasupolkimeen millään lailla. Nyt kolmisen viikkoa ollu merkkihuollossa valohoidossa. Vikaa ei vaan löydy. upeetamahtavaa.. Muuten hyvä pikkupirssi käytännön ajoihin.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Timppa - 10.01.09 - klo:11:06
 pikkukakkosen selailuun.


***Nimim. Ala-Pertti haaveilee b-rappuleikeistä.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Movado - 10.01.09 - klo:12:13
Työautona ollu tuollainen citroen jumpy 2,0hdi. Teki sellaisen tempun eräs aamu että lähti käyntiin mutta ei reagoinu kaasupolkimeen millään lailla. Nyt kolmisen viikkoa ollu merkkihuollossa valohoidossa. Vikaa ei vaan löydy. upeetamahtavaa.. Muuten hyvä pikkupirssi käytännön ajoihin.

Sua odottaa vielä siivapyörä ja poltto-ainepumppu  katso google > haku = hdi siivapyörä poltto-ainepumppu
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: koivumaki - 10.01.09 - klo:17:35
Työautona ollu tuollainen citroen jumpy 2,0hdi. Teki sellaisen tempun eräs aamu että lähti käyntiin mutta ei reagoinu kaasupolkimeen millään lailla. Nyt kolmisen viikkoa ollu merkkihuollossa valohoidossa. Vikaa ei vaan löydy. upeetamahtavaa.. Muuten hyvä pikkupirssi käytännön ajoihin.

Sua odottaa vielä siivapyörä ja poltto-ainepumppu  katso google > haku = hdi siivapyörä poltto-ainepumppu

--suht todennäköisesti näin,vrt.oma kokemus pögön 2,0 HDi:stä.Ei vaan lähteny käyntiin ollenkaan.Polttoainepumppu hiipuu......,pumppuhässäkän valmistaja BoschVDO sakulaatua...kuulemma sama paketti asuu laatuautojen kuten MB,Audi ym.sisuksissa.Tosin kuulemma parantuneet mallivuoden 2001 jälkeen...
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Konemies - 11.01.09 - klo:17:22
Työautona ollu tuollainen citroen jumpy 2,0hdi. Teki sellaisen tempun eräs aamu että lähti käyntiin mutta ei reagoinu kaasupolkimeen millään lailla. Nyt kolmisen viikkoa ollu merkkihuollossa valohoidossa. Vikaa ei vaan löydy. upeetamahtavaa.. Muuten hyvä pikkupirssi käytännön ajoihin.

Sua odottaa vielä siivapyörä ja poltto-ainepumppu  katso google > haku = hdi siivapyörä poltto-ainepumppu

Siivapyörä vaihdettiin jo aiemmin  :)
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Movado - 11.01.09 - klo:17:36

[/quote]

Sua odottaa vielä siivapyörä ja poltto-ainepumppu  katso google > haku = hdi siivapyörä poltto-ainepumppu
[/quote]

Siivapyörä vaihdettiin jo aiemmin  :)
[/quote]

Kuinka pitkälle pääsit ?
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: heinänen - 23.01.09 - klo:14:52
Voi kun olis vilä Japanis tehtyjä autoja - ei pikku eikä isoja vikoja

Tulikohan sohaastua kepillä liika lujaa?

                            onhan noita kun ottaa oikean vuosmallin ja ominaisuuksia vanhassa aina riitää ;D. itellä HT Bluebird 82. joka leimalle pari paikkaa. kesällä kansi remonttiin tai kans pahvi, nopeus mittarin vaijeri katki. kytkin luistaa hieman. mutta silti kuljettaa tarvittavat matkat. ja maavarakin riitti syksyllä metsäteillä (en jääny kun kerran kiinni)
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: SAS - 23.01.09 - klo:16:10
Maatullissa oli sama juttu joka on ollut jo mediassa monta viikkoa eli
viat autoissa.
Avensiksesta voisin kyllä kertoa hieman eri tarinaa mitä näissä tilastoissa.
Veljen poika osti aven vuonna 2003 ,sitten kolmen vuoden päästä piti ensi kerran katsastaa autolla oli ajettu 30 tuhatta .no eipä mennyt
läpi katastuksesta .Katastusmies totesi että takaakseliston kaikki tuet pitää uusia kun ne on niin pahoin ruostunut on kuulemma tyyppivika kaikissa avensiksissa..No onneksi takuuta oli vielä jäljellä ja niin takuu korvasi kaiken .Nyt taas tänä syksynä
ei mennyt läpi vaan katastusmies sanoi että tukivarsisto lenkkuu korvakkeissa niin että se pitää tivistää.Moottoriin on tullut nykismisilmiö jota huolto ei ole saanut kuntoon.Että tälläistä laatua Toyotalta.
Tilastoja kun tutkii kannattaa katsoa ajomäärää suhteessa vikoihin varsikin Volvo V70 näyttää aika runsasvikaselta mutta on sitten ajomäärätkin jopa kolminkertasia esim Corollaan.Liikkeissäkin näkee aika usein 5 vuotta vanhan Corollan jossa ajomäärä ei vielä ylitä 100 tuhatta kun vastaava Volvo ajettu lähes järestään vähintään 270 tuhatta.Samoin Passatit on paljon ajettuja.

Niin tarinaan jatkoa veljenpoika soitti ja sano että aven kytkin luistaa ajettu 60 th ensi viikolla menee huoltoon Vankkaa Toyota Laatua.
Tosiasia on että myös Volvon laatu on pudonnut 80 luvun tasosta paljon 740 taitaa olla luotettavin Volvo mitä on koskaan tehty näin ainakin kaikki tilastot kertoo ja käyttäjät.
Kytkin laittettiin huollossa uusi lasku 843 e ,tyhjäkäynti aaltoilee on kuulemma aivan normaalia lämmittää katalysaattoria nostaen välillä kierroksia.Nyt ajettu 70 th.Ei takuuseen vaikka kytkin vikoja paljon ,
on kuulemma alamittanen kytkin otettu Corollasta.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: realisti - 23.01.09 - klo:18:17
itellä pitäisi olla yksi maailman surkeimmaista kärryistä: mercedes-benz E220cdi -2001.
ollut meillä noin 70tkm ajan, eikä laturin lisäksi ole ollut muita vikoja myös ruosteesta on selvitty säännöllisen suojauksen ansiosta. Räätälöidyllä lastulla on voimaa noin 175hepoa ;D
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: ijasja2 - 23.01.09 - klo:20:54
itellä pitäisi olla yksi maailman surkeimmaista kärryistä: mercedes-benz E220cdi -2001.
ollut meillä noin 70tkm ajan, eikä laturin lisäksi ole ollut muita vikoja myös ruosteesta on selvitty säännöllisen suojauksen ansiosta. Räätälöidyllä lastulla on voimaa noin 175hepoa ;D

Kohtalotoveri,mulla 320CDI samaa vuosikertaa :) 100tkm tullu itellä 300tkm lisäksi ja termostaatin oon vaihtanut sekä tulpannut pakokaasun kierrätyksen pois käytöstä kun siitä meni kalvo rikki ja hukkas ahtopaineet. Uudelleen ohjelmoituna ollut kolmisen vuotta,vakioon verrattuna eroa ainakin tumma pilvi kaasua polkaistessa ::) Paska mikä paska,vajaa tonni tullut nytkin viikossa kilometrejä eikä tulisi mieleenkään että autolla voisi jäädä tienpäälle ::)
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: +200 - 23.01.09 - klo:21:07
Emännällä on C200 kompura,ajettu 115tkm.Siihen on vaihdettu termostaatti,iskarit eteen,jarrulevyt,palat eteen ja taakse.Nyt on alkanu automaatti ilmastointi temppuileen ja etupään niveliä oli kaksi vaihtokunnos >:(
Jos olis esim corolla niin tolla ajomäärällä ei olis tehty viä mitään.Ehdotin emännykselle corollaan vaihtoa niin mulkoili vain ja meinas ettei ikinä ;D
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Jalamari - 23.01.09 - klo:21:41
Niin se vaan on notta voorti on auto..
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: mlahti - 23.01.09 - klo:21:57
Emännällä on C200 kompura,ajettu 115tkm.Siihen on vaihdettu termostaatti,iskarit eteen,jarrulevyt,palat eteen ja taakse.Nyt on alkanu automaatti ilmastointi temppuileen ja etupään niveliä oli kaksi vaihtokunnos >:(
Jos olis esim corolla niin tolla ajomäärällä ei olis tehty viä mitään.Ehdotin emännykselle corollaan vaihtoa niin mulkoili vain ja meinas ettei ikinä ;D

meillä c200 cdi. 145t km jarrupalat+levyt eteen, esp:n ohjausyksikkö kaks kertaa, takalasinpyyhkimen moottori, abs:n hydraulipumppu,etupään nivel, kesä takarenkaita menee ku leipää, eipä sit juuri muuta ku normihuollot.. helkkarin hyvä auto..
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: superdexta - 23.01.09 - klo:22:12
-Volvo traktori 240 GL, vm.-90, ajettu tosin vasta 260tkm, paranee vain vanhetessaan. 8) Palvelee vielä vuosia, toivottavasti.
-MB 200 dsl. vm.-78, 123 korilla. Pari vuotta oli, ei remontteja. Edellinen omistaja oli laittanut kauttaaltaan. Seuraavalla katkesi jakoketju pian myynnin jälkeen, harmi.
-Range Rover vm. -85, pari vuotta jaksoimma maksella ajonautinnosta hirvittäviä bensalaskuja. Vikoja ei ehtinyt olla yhtään.
-Toyota Land Cruiser vm.-81 palveli myös hienosti liki 10 vuotta. Ainut vika että n. 18 vuotiaana lahosi yhtäkkiä kauttaaltaan. Tekniikka oisi kyllä kestänyt vielä.
-Lada 1300S vm. -80 palveli suht. hyvin sen 6-7 vuotta minkä sillä nuorena kloppina tuli ajeltua. Vain yksi nokka-akseli kerkesi mennä. ;)
-Ford Taunus vm.-73, ensimmäinen oma auto. Palveli vaihtelevalla menestyksellä vajaan vuoden. Mutta oli se komia siihen aikaan verrattuna riisikippoihin. ;)

Siinäpä ne, nykyisestä ensimmäiseen järjestyksessä. Ei voi sanoa että yksikään olisi ollut mitenkään erityisen hyvä tai huono.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 24.01.09 - klo:01:22
M-B S 320 CDI -04, kunnon kyyti mutta etupään niveliä ja niitä takarenkaita syö kuin karkkia. Automaattilaatikon ohjausyksikkö vaihdettiin, kun lakkas hold-toiminto pelaamasta, Daimler-Chrysler makso puolet remontista.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Maalaispoika - 24.01.09 - klo:11:25
Mulla on kaikkien kehuma murheekryyni Vito 112 CDI -03, mutta yllättävän pienillä vioilla on päässyt. Justiin kyllä tuli remontista, kun ei meinannut enää saada käyntiin, kolmossuutin vuoti, eikä vaikuttanut mitään oliko lämmin vai kylmä moottori. Alkuperäinen olisi maksanut yli 500 euroa, tuttu sai omia reittejään reilulla 300:lla eurolla. Pieni, mutta häiritsevä vika on puhaltimen meneminen välillä lakkoon. Napakka isku nyrkillä kojetauluun herättää ruususen unesta. ;D
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: rene - 24.01.09 - klo:17:06
itellä pitäisi olla yksi maailman surkeimmaista kärryistä: mercedes-benz E220cdi -2001.
ollut meillä noin 70tkm ajan, eikä laturin lisäksi ole ollut muita vikoja myös ruosteesta on selvitty säännöllisen suojauksen ansiosta. Räätälöidyllä lastulla on voimaa noin 175hepoa ;D

Kohtalotoveri,mulla 320CDI samaa vuosikertaa :) 100tkm tullu itellä 300tkm lisäksi ja termostaatin oon vaihtanut sekä tulpannut pakokaasun kierrätyksen pois käytöstä kun siitä meni kalvo rikki ja hukkas ahtopaineet. Uudelleen ohjelmoituna ollut kolmisen vuotta,vakioon verrattuna eroa ainakin tumma pilvi kaasua polkaistessa ::) Paska mikä paska,vajaa tonni tullut nytkin viikossa kilometrejä eikä tulisi mieleenkään että autolla voisi jäädä tienpäälle ::)
Emännällä myös tuollainen 320CDI ja sama vuosimalli. Kilometrejä tullut ehkä 40t vuotta kohti. Murhetta on ollut monta sorttia, viimeksi hehkut ja releen vaihto. Oman kymmenen vuotta vanhemman kärryn kulut paaljon pienemmät.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: bonneville - 25.01.09 - klo:11:02
Niin se vaan on notta voorti on auto..



oli joskus vuonna 65 ameriikas 8)
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: realisti - 25.01.09 - klo:11:32
taitaapi olla nuo uudemmat (ja vähän vanhemmatkin) yksilöitä. Eka tiellä ajettava pirssini taisi olla lada 1200L jolla kyllä pääsi jos se vain sattui ylipäätään lähteen käyntiin. Onneksi älysin hävittää ennen kuin kuulo meni. ;D
seuraavana oli m-b 190E oli murhetta vaikka mihin lähtöön, kolme vuotta remppailtiin kunnes hävitin remontteihin meni paljon enemmän kuin auton hinta.
kolmas pirssi oli 95:nen E200d mailman laiskimpia autoja, mutta älyttömän luotettava,lämmin ja mukavakyytinen. Ruoste rupesi vaivaamaan parin vuoden päästä joten pääsi kiertoon. Sitten nykyinen E220cdi muuten olen tyytyväinen mutta ilman webastoa sisällä talvella TODELLA kylmä paitti kun on ajanut 50km.
niin ja onhan noita irtonumeroita ollut välissä kuten nivelsyöppä ja muutenkin syöppö 850glt volvo. Niin ja emännällä on ollut pitkään vain traktori: volvo 740 td -92...
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Make - 25.01.09 - klo:11:57
Niin se vaan on notta voorti on auto..
Piika ei oo ihminen ja Voorti ei oo auto.
Kaks Voortii ollu ja enää ei tule.  >:(
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: machineman - 26.01.09 - klo:08:05
Voi ku sais vielä uutena volvon 240 sarjaa. (Tai 740 srj)
Itse oon ajanut 240 diiseliä (VW:n 6, 2,4 ltr) vuodesta 1988 vuoteen 2004.
Eli 16 vuotta. kilometrejä tuli 640 000.
Tuona aikana normaalihuoltojen lisäksi (öljyt, jakohihnan vaihdot, jarrupalat, suodattimet)
vikoina vain yksi pyöränlaakeri (V/E), suutinputki, hehkutulpat, kerran raidetangon molemmat päät V/O/S/U, iskarikierto, alapallot V/O, laturin hiilet.
Saatto olla yksilö, mutta kaipaamaan jäin. Nykyinen Renault Scenic, ajettu 250 000 vm -00, vikoja ollu jo moninkertainen määrä, samoin kun kaverin Volvo V70, on korjaamolla enemmän kun kotonaan vaikka autolla ajettu vasta 140 000.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: maraani - 26.01.09 - klo:11:23
Myin just maasturin pois - vajaassa kuudessa vuodessa tuli LandCruiseriin (HDJ80) kilsoja runsaat 200 tuhatta (mittarilukemat 427-635 tkm). Pakko vaan oli sopeuttaa tuotantoa nykytilanteeseen ja ostin bensaVolvon! Mulla on makasiinissa 240 farmari vm. 1983, jonka hitsaus jäi taannoin kesken ja jonka olen jo kahteen kertaan ostanut. Nyt hommasin vähän uudemman eli vm. 1988 ja 2.4 ruiskukoneella, farmari tämäkin. Katsastus on voimassa kesäkuun loppuun ja kyyti on tukevaa. Varaosia saa makasiiniautosta etulokasuojaa myöten - värikin on sama.
Kyllä se vaan on hieno auto tuo Volvo! :)
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: SAS - 28.01.09 - klo:16:57
Paikallisella sähköyhtiöllä kaksi kappaletta Mersun nelivetoisia maastokevytkuormaautoja kumpaakin uusittu etuperä 60 tuhannen
kohdalla ,mersun huippulaatua ,olisko nämä autot sukua Unimogille
tietääkö joku.
Entä onko jollain volkkarin caddy-life miten on kestänyt?
Nyt siitäkin tulee nelivetoversio hinta 30 tonnia.
Caddy pikupit ainakin oli huippukestäviä.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: icefarmer - 28.01.09 - klo:17:15
OSTA VOLVO VOIMANPESÄ KORJAA SITÄ JOKA KESÄ.....siinä mun kokemukset volvosta...    ::)
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: mah - 28.01.09 - klo:18:18
Transitmies jo vuodesta 1998. Ei mitään ihmeellistä, raidetangonpäät, polttimoita. Nii hyvä auto ettei viitti edes joka vuos katsastaa!
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: apilas - 29.01.09 - klo:07:11

merkkikorjaus monopoli merkkikorjaamoille ::)
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: machineman - 29.01.09 - klo:14:35
Jep. Ja kaikkinainen tee-se-itse korjaustoiminta lailla kiellettävä!
Mm autojen hitsaustyö, vähäinenkin ; vain luokkahitsari saisi tehdä.
Samoin pyöräntuenta, akselisto, jarrut, ohjaus eli kaikki mikä vaikuttaa turvallisuuteen  - ei muuta kuin luvanvaraiseksi toiminnaksi.
Pesu ja vahaus jääköön jokamiehen oikeudeksi.  ;)
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Movado - 29.01.09 - klo:18:03
Melkein joka automerkillä on oma keskustelu fooruminsa josta avun löytää kun osaa hakukoneeseen oikean sanan laatia.

Tältäkin foorumilta voi joskus löytää jotain hyödyllistä (traktoriin ), mutta useiminkin vois.

Helpottaisi hakua jos käytettäisiin asioista tarkasti niiden oikeita nimiä, tai jopa perustaa oma keskustelun aihe vaikka :  traktoreiden vikalistat ja korjaus vinkit tyylin
http://www.hs.fi/autot/vikasarja/
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: bonneville - 30.01.09 - klo:09:49
Jep. Ja kaikkinainen tee-se-itse korjaustoiminta lailla kiellettävä!
Mm autojen hitsaustyö, vähäinenkin ; vain luokkahitsari saisi tehdä.
Samoin pyöräntuenta, akselisto, jarrut, ohjaus eli kaikki mikä vaikuttaa turvallisuuteen  - ei muuta kuin luvanvaraiseksi toiminnaksi.
Pesu ja vahaus jääköön jokamiehen oikeudeksi.  ;)



heh heh... onhan niitä purkalla ja uretaanilla paikkaajia nähty jokka pelkää katsastusaseman virkamiestä niinkun ruttoa mutta yleensä joka hitsausvehkeet ottaa esille niin tietää mitä tekee poikkeuksena tietenkin muurarit jotka täyttää pakoputket hitsauslangalla sisältä taitolaji sekin  8)
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: SAS - 08.03.09 - klo:19:31
Maatullissa oli sama juttu joka on ollut jo mediassa monta viikkoa eli
viat autoissa.
Avensiksesta voisin kyllä kertoa hieman eri tarinaa mitä näissä tilastoissa.
Veljen poika osti aven vuonna 2003 ,sitten kolmen vuoden päästä piti ensi kerran katsastaa autolla oli ajettu 30 tuhatta .no eipä mennyt
läpi katastuksesta .Katastusmies totesi että takaakseliston kaikki tuet pitää uusia kun ne on niin pahoin ruostunut on kuulemma tyyppivika kaikissa avensiksissa..No onneksi takuuta oli vielä jäljellä ja niin takuu korvasi kaiken .Nyt taas tänä syksynä
ei mennyt läpi vaan katastusmies sanoi että tukivarsisto lenkkuu korvakkeissa niin että se pitää tivistää.Moottoriin on tullut nykismisilmiö jota huolto ei ole saanut kuntoon.Että tälläistä laatua Toyotalta.
Tilastoja kun tutkii kannattaa katsoa ajomäärää suhteessa vikoihin varsikin Volvo V70 näyttää aika runsasvikaselta mutta on sitten ajomäärätkin jopa kolminkertasia esim Corollaan.Liikkeissäkin näkee aika usein 5 vuotta vanhan Corollan jossa ajomäärä ei vielä ylitä 100 tuhatta kun vastaava Volvo ajettu lähes järestään vähintään 270 tuhatta.Samoin Passatit on paljon ajettuja.

Niin tarinaan jatkoa veljenpoika soitti ja sano että aven kytkin luistaa ajettu 60 th ensi viikolla menee huoltoon Vankkaa Toyota Laatua.
Tosiasia on että myös Volvon laatu on pudonnut 80 luvun tasosta paljon 740 taitaa olla luotettavin Volvo mitä on koskaan tehty näin ainakin kaikki tilastot kertoo ja käyttäjät.
Kytkin laittettiin huollossa uusi lasku 843 e ,tyhjäkäynti aaltoilee on kuulemma aivan normaalia lämmittää katalysaattoria nostaen välillä kierroksia.Nyt ajettu 70 th.Ei takuuseen vaikka kytkin vikoja paljon ,
on kuulemma alamittanen kytkin otettu Corollasta.
Nyt takaikkuna narisee kuulemma yleistä liimaus irtoaa.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Strimari - 08.03.09 - klo:19:57
Yhden harmittavan vian olen löytänyt Qashqaista; Hantinpenkiltä kuuluu ajoittain narinaa ja päinvastaisia ajo ohjeita kuin TomTomista ei.
Tämä harmittaa kovasti henkilöä joskus!
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: SAS - 18.04.09 - klo:16:10
Volkkari nousemassa MAAILMAN SUURIMMAKSI autonvalmistajaksi
Toyota menettämässä kuninguuspaikan katkerasti.
Näin on uumoiltu mediassa.
Katsoiko joku puskuri ohjelman jossa koeajossa oli ave ,sen takaluukulle toimittajat ilkkuivat ja aivan syystä.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Solifer1 - 18.04.09 - klo:20:57
Juu,mullaki oli marraskuusta lähtien volvo v 70,auto oli kyllä hyvä ajaa mutta tuhottoman kallis pitää kokoajan korjaamolla ja väliajatki sain sitä korjata. Hinaaminen tuli liiankin tutuksi,keskiviikkona oli sitten mitta täys ja volvo muutti paperinsa turkuun. Nyt ajetaan tyytyväisinä corolla versolla, D4D vois olla vähä sähäkämpi mutta tälläki pärjää ja voi olla että kulkuhalutki paranee ko saa vähä kilometrejä mittariin. Nyt ajettu vasta 102000 km.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: elvis - 18.04.09 - klo:22:36
Onko kellään kokemusta BMW 530d vm05-06? Kävin koe ajamas kaverin auton ja oli mielestäni paras ajamani auto.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Hervast - 19.04.09 - klo:01:33
Veli hankki just uuden 525i bemun, on se upea auto kyydiltään, mukava ja jämäkkä yhtaikaa.

Piti Dubaista etsiä kohtuukulutuksinen ja laadukas auto jonka sais myytyä suomessa sopivasti aikanaan poikkeen. Yhdistetty kulutus vain 7.5 litraa jota pidän tuonkokoiseen bensa-autoon tosi pienenä. Tosin kerkeääkin kohtalaisesti tarvittaessa, 220 heppaa taitaa olla vakiona.
Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Kp - 19.04.09 - klo:13:43
Volkkari nousemassa MAAILMAN SUURIMMAKSI autonvalmistajaksi
Toyota menettämässä kuninguuspaikan katkerasti.
Näin on uumoiltu mediassa.
Katsoiko joku puskuri ohjelman jossa koeajossa oli ave ,sen takaluukulle toimittajat ilkkuivat ja aivan syystä.
[/quot

]Ei satan, joutuuko tässä vielä ostamaan volkkarin, että
taas sais ajaa suurimman valmistajan autolla???

Tosi asiassa, auton valmistuskapasiteettia maailmassa on nyt paljon
enemmän mitä potentiaalisia ostajia.  Siksi autojen valmistajien
eteen voi tulla suuretkin muutokset määrissä mitattuna.

Japanilaiset ovat vaikeuksissa jo maan huonon taloustilanteenkin vuoksi,
ja siksi sopeuttaminen tarkoittaa valmistuksen pienetämistä.

GM tulee hautaamaan Pontiacin, Hummerin ja Saturnin, ehkä myös Saabin.

PSA Peugeot Citroenin pääjohtaja Christian Streiff on saanut potkut vasten tahtoaan.

Kukaan ei ole turvassa...

Mercedes Benz on joutunut hakemaan ulkopuolista pääomaa tulevaisuutensa takaamiseksi.
Abu Dhabin valtion rahasto on hankkinut suunnatulla annilla lähes pilkkahintaan
9,1 % mersun osakkeista nousten yhtiön suurimmaksi omistajaksi.
Kun tietää, että toiseksi suurin omistaja on Kuwaitin valtio, voi aiheellisesti
kysyä, kuinka saksalainen mersu on.
Näyttäisi olevan arabien omistuksessa ja turkkilaisten kokoama.

Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: Hervast - 19.04.09 - klo:22:11
Se tuossa autonvalmistamisessakin on ollut tämä muutos tuloillaan jo pidemmän aikaa, on vaan niin konservatiivinen ala että ei ole halunnut nähdä muutoksentarvetta. No jospa tämän kertarytinän jälkeen loppus se kitinä joksikin aikaa. Amerikkalaiset on ajaneet kotimaisen autonvalmistuksensa aika syvälle keltaiseen aineeseen...

Toyotalla ei ole mitään hätää, laadukkaat tuotteet ja hyvä maine. Kyky uudistua nopeasti ja tehokas valmistusorganisaatio. Epäilen että britanniasta leikataan ekana tehdaskapasiteettia.

Otsikko: Vs: Autojen viat
Kirjoitti: SKN - 15.10.16 - klo:20:49
Maatullissa oli sama juttu joka on ollut jo mediassa monta viikkoa eli
viat autoissa.
Avensiksesta voisin kyllä kertoa hieman eri tarinaa mitä näissä tilastoissa.
Veljen poika osti aven vuonna 2003 ,sitten kolmen vuoden päästä piti ensi kerran katsastaa autolla oli ajettu 30 tuhatta .no eipä mennyt
läpi katastuksesta .Katastusmies totesi että takaakseliston kaikki tuet pitää uusia kun ne on niin pahoin ruostunut on kuulemma tyyppivika kaikissa avensiksissa..No onneksi takuuta oli vielä jäljellä ja niin takuu korvasi kaiken .Nyt taas tänä syksynä
ei mennyt läpi vaan katastusmies sanoi että tukivarsisto lenkkuu korvakkeissa niin että se pitää tivistää.Moottoriin on tullut nykismisilmiö jota huolto ei ole saanut kuntoon.Että tälläistä laatua Toyotalta.
Tilastoja kun tutkii kannattaa katsoa ajomäärää suhteessa vikoihin varsikin Volvo V70 näyttää aika runsasvikaselta mutta on sitten ajomäärätkin jopa kolminkertasia esim Corollaan.Liikkeissäkin näkee aika usein 5 vuotta vanhan Corollan jossa ajomäärä ei vielä ylitä 100 tuhatta kun vastaava Volvo ajettu lähes järestään vähintään 270 tuhatta.Samoin Passatit on paljon ajettuja.

Jepz...