Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mäksä - 12.10.09 - klo:14:31

Otsikko: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 12.10.09 - klo:14:31
Oiskohan kellään hyviä vinkkejä mikä olisi hyvä vetokone 3 siipisten kääntöaurojen eteen paikoin h****tin jäykille savimaille. Samalla koneella vedettäisi sitten kultivaattoria ja keväällä 3,6m hinattavaa äestä, sekä syksyllä viljan ajoa. Nykyinen on Ford 6610t ja kyllä se kyntö on melkoista tappelua välillä tuon kanssa... ilmeisesti liian kevyt ainakin, kun viime syksynä oli lainassa 7810 voorti ja myöskin 3 siipiset aurat niin meni ettei mitään.

Kävin pikapikaa kopasemassa yhden liikkeen pihalla jd 6210:ä ja mf 4270:ä. Tiedä sitten oisko noista kummastakaan mihinkään... meidän talossa kun ei ole kokemusta vielä muista kuin voortista, mutta totesin, että ne alkaa nyt olla nähty, tai ainakin se pitää sitten olla jo nyykkäri (joku ts sarjalainen esim).
Tuossa massikassa on yksi pikavaihde, mutta ei suunnanvaihtajaa ja sitten se mielenkiintoinen aluevaihdehäsmäkkä siinä samassa kepissä:/ Jontikka tuntui kyllä mehevältä, mutta ei siinä tehoja ainakaan ole sen enempää, kuin nykyisessäkään "veturissa".

Niin ja hintaluokka saisi olla siinä 30k€ paikkeilla, ei ainakaan paljon yli.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: hl - 12.10.09 - klo:15:35
Oiskohan kellään hyviä vinkkejä mikä olisi hyvä vetokone 3 siipisten kääntöaurojen eteen paikoin h****tin jäykille savimaille. Samalla koneella vedettäisi sitten kultivaattoria ja keväällä 3,6m hinattavaa äestä, sekä syksyllä viljan ajoa. Nykyinen on Ford 6610t ja kyllä se kyntö on melkoista tappelua välillä tuon kanssa... ilmeisesti liian kevyt ainakin, kun viime syksynä oli lainassa 7810 voorti ja myöskin 3 siipiset aurat niin meni ettei mitään.

Kävin pikapikaa kopasemassa yhden liikkeen pihalla jd 6210:ä ja mf 4270:ä. Tiedä sitten oisko noista kummastakaan mihinkään... meidän talossa kun ei ole kokemusta vielä muista kuin voortista, mutta totesin, että ne alkaa nyt olla nähty, tai ainakin se pitää sitten olla jo nyykkäri (joku ts sarjalainen esim).
Tuossa massikassa on yksi pikavaihde, mutta ei suunnanvaihtajaa ja sitten se mielenkiintoinen aluevaihdehäsmäkkä siinä samassa kepissä:/ Jontikka tuntui kyllä mehevältä, mutta ei siinä tehoja ainakaan ole sen enempää, kuin nykyisessäkään "veturissa".

Niin ja hintaluokka saisi olla siinä 30k€ paikkeilla, ei ainakaan paljon yli.
osta jonnu ja unohda se mansikki
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: zape - 12.10.09 - klo:15:41
Oiskohan kellään hyviä vinkkejä mikä olisi hyvä vetokone 3 siipisten kääntöaurojen eteen paikoin h****tin jäykille savimaille. Samalla koneella vedettäisi sitten kultivaattoria ja keväällä 3,6m hinattavaa äestä, sekä syksyllä viljan ajoa. Nykyinen on Ford 6610t ja kyllä se kyntö on melkoista tappelua välillä tuon kanssa... ilmeisesti liian kevyt ainakin, kun viime syksynä oli lainassa 7810 voorti ja myöskin 3 siipiset aurat niin meni ettei mitään.

Kävin pikapikaa kopasemassa yhden liikkeen pihalla jd 6210:ä ja mf 4270:ä. Tiedä sitten oisko noista kummastakaan mihinkään... meidän talossa kun ei ole kokemusta vielä muista kuin voortista, mutta totesin, että ne alkaa nyt olla nähty, tai ainakin se pitää sitten olla jo nyykkäri (joku ts sarjalainen esim).
Tuossa massikassa on yksi pikavaihde, mutta ei suunnanvaihtajaa ja sitten se mielenkiintoinen aluevaihdehäsmäkkä siinä samassa kepissä:/ Jontikka tuntui kyllä mehevältä, mutta ei siinä tehoja ainakaan ole sen enempää, kuin nykyisessäkään "veturissa".

Niin ja hintaluokka saisi olla siinä 30k€ paikkeilla, ei ainakaan paljon yli.
osta jonnu ja unohda se mansikki


Osta Valtra ja jätä jonnu ja mansikki laitumelle paskomaan ;D
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: +200 - 12.10.09 - klo:15:44
Oiskohan kellään hyviä vinkkejä mikä olisi hyvä vetokone 3 siipisten kääntöaurojen eteen paikoin h****tin jäykille savimaille. Samalla koneella vedettäisi sitten kultivaattoria ja keväällä 3,6m hinattavaa äestä, sekä syksyllä viljan ajoa. Nykyinen on Ford 6610t ja kyllä se kyntö on melkoista tappelua välillä tuon kanssa... ilmeisesti liian kevyt ainakin, kun viime syksynä oli lainassa 7810 voorti ja myöskin 3 siipiset aurat niin meni ettei mitään.

Kävin pikapikaa kopasemassa yhden liikkeen pihalla jd 6210:ä ja mf 4270:ä. Tiedä sitten oisko noista kummastakaan mihinkään... meidän talossa kun ei ole kokemusta vielä muista kuin voortista, mutta totesin, että ne alkaa nyt olla nähty, tai ainakin se pitää sitten olla jo nyykkäri (joku ts sarjalainen esim).
Tuossa massikassa on yksi pikavaihde, mutta ei suunnanvaihtajaa ja sitten se mielenkiintoinen aluevaihdehäsmäkkä siinä samassa kepissä:/ Jontikka tuntui kyllä mehevältä, mutta ei siinä tehoja ainakaan ole sen enempää, kuin nykyisessäkään "veturissa".

Niin ja hintaluokka saisi olla siinä 30k€ paikkeilla, ei ainakaan paljon yli.
osta jonnu ja unohda se mansikki


Osta Valtra ja jätä jonnu ja mansikki laitumelle paskomaan ;D
Osta jonne ja jätä valtra ja massikka laitumelle poikimaan ;D ;D
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: KJL - 12.10.09 - klo:16:17
Oiskohan kellään hyviä vinkkejä mikä olisi hyvä vetokone 3 siipisten kääntöaurojen eteen paikoin h****tin jäykille savimaille. Samalla koneella vedettäisi sitten kultivaattoria ja keväällä 3,6m hinattavaa äestä, sekä syksyllä viljan ajoa. Nykyinen on Ford 6610t ja kyllä se kyntö on melkoista tappelua välillä tuon kanssa... ilmeisesti liian kevyt ainakin, kun viime syksynä oli lainassa 7810 voorti ja myöskin 3 siipiset aurat niin meni ettei mitään.

Kävin pikapikaa kopasemassa yhden liikkeen pihalla jd 6210:ä ja mf 4270:ä. Tiedä sitten oisko noista kummastakaan mihinkään... meidän talossa kun ei ole kokemusta vielä muista kuin voortista, mutta totesin, että ne alkaa nyt olla nähty, tai ainakin se pitää sitten olla jo nyykkäri (joku ts sarjalainen esim).
Tuossa massikassa on yksi pikavaihde, mutta ei suunnanvaihtajaa ja sitten se mielenkiintoinen aluevaihdehäsmäkkä siinä samassa kepissä:/ Jontikka tuntui kyllä mehevältä, mutta ei siinä tehoja ainakaan ole sen enempää, kuin nykyisessäkään "veturissa".

Niin ja hintaluokka saisi olla siinä 30k€ paikkeilla, ei ainakaan paljon yli.

Monesti tuokin on nähty, että pikaistuksissaan on isäntä vaihtanu merkkiä, eikä sittenkää oo ollu tyytyväänen. Sitten on parin vuoden syrjähypyn jälkeen palattu takaisin vanhaan ja tuttuun merkkiin tuttujen ominaisuuksien ja vikojen pariin, kun on saatu tarpeekseen uusista vioista...

Hyviä asiantuntevia neuvoja tuos jo sulle satelikin, mutta mä on enemmän sillä linjalla, että valittet sen mikä itteäs miellyttää, etkä sitä jota muut kilvan kehuu, kun sillä itte ajavat...
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: JoHaRa - 12.10.09 - klo:16:36
Vedin tuollaisia viime viikolla JD 2040 S:llä jossa on joskus ollut noin 80 heppaa. Vauhtikin ihan ok. Samalla koneella vedetään myös 4-siipistä (14 tuuman) ilman ongelmia.

Osa pelloista on aitosavea, yli 70% savea. Niissä meno tietysti vähän rauhoittuu ja neliveto täytyy kytkeä päälle.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 12.10.09 - klo:17:20
"Monesti tuokin on nähty, että pikaistuksissaan on isäntä vaihtanu merkkiä, eikä sittenkää oo ollu tyytyväänen. Sitten on parin vuoden syrjähypyn jälkeen palattu takaisin vanhaan ja tuttuun merkkiin tuttujen ominaisuuksien ja vikojen pariin, kun on saatu tarpeekseen uusista vioista...

Hyviä asiantuntevia neuvoja tuos jo sulle satelikin, mutta mä on enemmän sillä linjalla, että valittet sen mikä itteäs miellyttää, etkä sitä jota muut kilvan kehuu, kun sillä itte ajavat..."

Onhan se tietysti noinkin, mutta vaihtelu virkistää vikojenkin suhteen ;D
Onneks näissä voorteissa ei ole vielä sähkösiä nostolaitteita ja muita, kun ne ei sitten koskaan toimisi kuitenkaan. Joku äijähän sanokin, että oli se Luukas ihan hyvä apostoli, mutta huono sähkömies.

Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 12.10.09 - klo:19:14
Sen verran vielä tuohon edelliseen, että tietysti valintahan on omissa käsissä, mutta jos jollain vaikka noista parista koneesta esim. olis enemmän kokemuksia niin saapi kirjoittaa.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: KJL - 12.10.09 - klo:20:34
"Monesti tuokin on nähty, että pikaistuksissaan on isäntä vaihtanu merkkiä, eikä sittenkää oo ollu tyytyväänen. Sitten on parin vuoden syrjähypyn jälkeen palattu takaisin vanhaan ja tuttuun merkkiin tuttujen ominaisuuksien ja vikojen pariin, kun on saatu tarpeekseen uusista vioista...

Hyviä asiantuntevia neuvoja tuos jo sulle satelikin, mutta mä on enemmän sillä linjalla, että valittet sen mikä itteäs miellyttää, etkä sitä jota muut kilvan kehuu, kun sillä itte ajavat..."

Onhan se tietysti noinkin, mutta vaihtelu virkistää vikojenkin suhteen ;D
Onneks näissä voorteissa ei ole vielä sähkösiä nostolaitteita ja muita, kun ne ei sitten koskaan toimisi kuitenkaan. Joku äijähän sanokin, että oli se Luukas ihan hyvä apostoli, mutta huono sähkömies.



Taitaa useimmat valmistajat käyttää Boschin komponentteja noissa sähköisesti ohjatuissa nostolaitteissaan. Ja toisekseen... en oo kovin usein kuullu, jottei olis pelanneet. Toimimattomuuden syynä yleensä on joku paljon käytetty keinukatkaisin, mutta itte boksit harvemmin menee särki. Fordeissakin oli muistaakseni 40-sarjassa sähköinen ohjaus, mutta perinteisen näköisellä vivulla. Ainakin siinä 7740:s, jolla joskus kyntelin yhden pienen peltolohkon, oli tuollainen vipunen, jolloin säätösignaalin antaa tietokoneelle vivun juuressa oleva potentiometri.

Ainakin noissa 4200-sarjalaisis on "kuulemma" se surullisenkuuluisa muutaman euron jousi, jonka vaihtamisen takia ilmeisesti kapistus pitää katkaista. Ei omakohtaista kokemusta noista viimesistä coventryläisistä. Taitaa tuolla 30000 egellä saada jo ihan kohtuullisia 20-sarjan jontikoita ja kohtuullisen tuoreita Ferguja. Ylivieskas näkyy olevan vähä yli kolmen kympin hintaan 2000 mallin 6280 Dynashift ja Hyvinkäällä arkimarketin konekeskukses -99 jd6310 29000€

Kaivele itte lisää...
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Tuumaaja - 12.10.09 - klo:20:39
6210 on varmavalinta ja hyvällä vaihteistolla pystyy kompensoimaan moottorin tehottomuutta,joskin vääntöjä sieltä kyllä löytyy ku kymppisarjassa on jo 4,5 litrainen kone.
Huoletta tuonne voi tehoja lisäillä 120-130 heppaan.
Sähköviat on näissä varsin harvinaisia joten lugasia ei ole käytetty.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: hl - 12.10.09 - klo:20:50
Sen verran vielä tuohon edelliseen, että tietysti valintahan on omissa käsissä, mutta jos jollain vaikka noista parista koneesta esim. olis enemmän kokemuksia niin saapi kirjoittaa.
etelleenkin olen sitä mieltä että osta se jonnu, perus jätkän perus verme kyseessä..
turhia hienouksia siinä ei ole, mutta kaikki tarpeellinen löytyy.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Movado - 12.10.09 - klo:20:57
Sähkönostolaiteet on luotettavia ( parempia kuin mekaaniset ) siinä samaa mieltä kuin KJL

NH ts 110 ( Pitää olla turbo ) tuota 5 L powerstaaria on kehuttu. noita on paljon myynnissä 100 mallina muuta kuin ei oo turboa  :-\

Valtterin 6000 / 8000 ja 05 sarja bosch ruiskutus laitteilla ( ei sitte stanadynella )  on ollu luotettavia - myös 3 pyörää vetää varmasti - nostolaite nostaa reilusti - saa fältit kunnolla ylähä

MF;ää oon alkanu karsastaa viimeiset 2 oon laitanu pikavauhtia kiertoon

Fiatit on kans, mutta vähä raskas käyttöisiä ja pitää olla kuutonen 110-90 - on jonkun verran pikku sähkövikoja

JD kääntyy kyllä hyvin ja moottorit on kuulemma pelannu hyvin - nostolaiteen liikerata on ainakin joissain malleissa pieni -  en muista mikä jd sarja se oli missä vaihteiston pääakselin lukitus seekeri petti tuhoisin seurauksin  Alkuoire on kun vaihdekeppi liikkuu moottori jarrutuksen ja kiihdytyksen mukaan.




Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: KJL - 12.10.09 - klo:21:05

Fiatit on kans, mutta vähä raskas käyttöisiä ja pitää olla kuutonen 110-90 - on jonkun verran pikku sähkövikoja


Ja tuon kyseisen kamppeen laatikko on kyllä kohtuullisen miellyttävä käyttää niin tiellä kuin pellollakin...
Merkkiosat halpoja tai ainakin kohtuuhintaisia.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 12.10.09 - klo:21:25
Lainaus
Taitaa useimmat valmistajat käyttää Boschin komponentteja noissa sähköisesti ohjatuissa nostolaitteissaan. Ja toisekseen... en oo kovin usein kuullu, jottei olis pelanneet. Toimimattomuuden syynä yleensä on joku paljon käytetty keinukatkaisin, mutta itte boksit harvemmin menee särki. Fordeissakin oli muistaakseni 40-sarjassa sähköinen ohjaus, mutta perinteisen näköisellä vivulla. Ainakin siinä 7740:s, jolla joskus kyntelin yhden pienen peltolohkon, oli tuollainen vipunen, jolloin säätösignaalin antaa tietokoneelle vivun juuressa oleva potentiometri.

Ainakin noissa 4200-sarjalaisis on "kuulemma" se surullisenkuuluisa muutaman euron jousi, jonka vaihtamisen takia ilmeisesti kapistus pitää katkaista. Ei omakohtaista kokemusta noista viimesistä coventryläisistä. Taitaa tuolla 30000 egellä saada jo ihan kohtuullisia 20-sarjan jontikoita ja kohtuullisen tuoreita Ferguja. Ylivieskas näkyy olevan vähä yli kolmen kympin hintaan 2000 mallin 6280 Dynashift ja Hyvinkäällä arkimarketin konekeskukses -99 jd6310 29000€

Kaivele itte lisää...

Niin, tarkennuksena se, että tuo n.30k€ sis.alv
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: KJL - 12.10.09 - klo:21:29
Lainaus
Taitaa useimmat valmistajat käyttää Boschin komponentteja noissa sähköisesti ohjatuissa nostolaitteissaan. Ja toisekseen... en oo kovin usein kuullu, jottei olis pelanneet. Toimimattomuuden syynä yleensä on joku paljon käytetty keinukatkaisin, mutta itte boksit harvemmin menee särki. Fordeissakin oli muistaakseni 40-sarjassa sähköinen ohjaus, mutta perinteisen näköisellä vivulla. Ainakin siinä 7740:s, jolla joskus kyntelin yhden pienen peltolohkon, oli tuollainen vipunen, jolloin säätösignaalin antaa tietokoneelle vivun juuressa oleva potentiometri.

Ainakin noissa 4200-sarjalaisis on "kuulemma" se surullisenkuuluisa muutaman euron jousi, jonka vaihtamisen takia ilmeisesti kapistus pitää katkaista. Ei omakohtaista kokemusta noista viimesistä coventryläisistä. Taitaa tuolla 30000 egellä saada jo ihan kohtuullisia 20-sarjan jontikoita ja kohtuullisen tuoreita Ferguja. Ylivieskas näkyy olevan vähä yli kolmen kympin hintaan 2000 mallin 6280 Dynashift ja Hyvinkäällä arkimarketin konekeskukses -99 jd6310 29000€

Kaivele itte lisää...

Niin, tarkennuksena se, että tuo n.30k€ sis.alv
Niinhän tuo seurakunnan nettisivu sanoikin... sis.alv.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 12.10.09 - klo:21:49
Joo ja siitä massikan 4200 sarjan aluevaihteen jousesta olen löytänyt juttuja, kun haeskelin.

Noita fiiatteja ajelin vähän jokunen vuosi sitten suolla (100-90 ja 110-90) Tuli mieleen, että aika vanhanlaista on tekniikka niissäkin, mutta onhan niitä tosin tehty vielä -90 luvun lopullakin, vai jopa 2000 luvulla, uudistuksista en sitten tiedä.
Samaisella suolla ajelin myös (enimmäkseen) tm nyykkäreillä, mutta ne nyt on niin hirvittävän isoja meidän käyttöön ja aika arvokkaitakin vielä.

Tänä syksynä ajelin jonkin verran myös tl-a 80 nyykkärillä (kuormaajalla) tuossa naapurissa. Tein paalikuormia ja viljan ajossa myös tuolla samalla vehkeellä... todella laiska, kun ei siinä ole turboa. Onkohan vaihteisto muuten sama, kuin 90 sarjan fiiuissa? Kepit ja vaihteet ainakin samanlaiset.. lisäyksenä yksi pikavaihde ja hydr. suunnanvaihtaja.

Se jonnu kyllä tuntui mehevältä mitä nyt vähän ajelin siinä (helvetin nopea ohjaus muuten ja mukavan hiljainen hytti voortin jälkeen). Kyllähän sitä tosiaan piristämään pystyy sen verran, että pitäisi voima näihin omiin tarpeisiin riittää, ellei sitten riitä jo vakiosäädöillä, kun on kuitenkin ne pikavaihteetkin joita vortsonissa ei ole ensimmäistäkään. Luulin, että niissä kaikissa 10 sarjan nelosissa on samanlainen moottori, mutta 6410 näkyy olevan vähän pitempi iskuinen:/
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Turkka - 12.10.09 - klo:22:02
Sähkönostolaiteet on luotettavia ( parempia kuin mekaaniset ) siinä samaa mieltä kuin KJL

NH ts 110 ( Pitää olla turbo ) tuota 5 L powerstaaria on kehuttu. noita on paljon myynnissä 100 mallina muuta kuin ei oo turboa  :-\

Valtterin 6000 / 8000 ja 05 sarja bosch ruiskutus laitteilla ( ei sitte stanadynella )  on ollu luotettavia - myös 3 pyörää vetää varmasti - nostolaite nostaa reilusti - saa fältit kunnolla ylähä

MF;ää oon alkanu karsastaa viimeiset 2 oon laitanu pikavauhtia kiertoon

Fiatit on kans, mutta vähä raskas käyttöisiä ja pitää olla kuutonen 110-90 - on jonkun verran pikku sähkövikoja

JD kääntyy kyllä hyvin ja moottorit on kuulemma pelannu hyvin - nostolaiteen liikerata on ainakin joissain malleissa pieni -  en muista mikä jd sarja se oli missä vaihteiston pääakselin lukitus seekeri petti tuhoisin seurauksin  Alkuoire on kun vaihdekeppi liikkuu moottori jarrutuksen ja kiihdytyksen mukaan.





kyllä ts100 on turbo,90 ei oo.. kuitenki hyvä vaihtoehto-nostovoimaa,hydraulintuotot hyvät,n.50km/h ja voimaaki saa aika halvalla...
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: MikkoSika - 12.10.09 - klo:22:03
 en muista mikä jd sarja se oli missä vaihteiston pääakselin lukitus seekeri petti tuhoisin seurauksin  Alkuoire on kun vaihdekeppi liikkuu moottori jarrutuksen ja kiihdytyksen mukaan.


 Taitaa olla niitä vanhoja tynnyrihyttisiä?
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 12.10.09 - klo:22:05
Sähkönostolaiteet on luotettavia ( parempia kuin mekaaniset ) siinä samaa mieltä kuin KJL

NH ts 110 ( Pitää olla turbo ) tuota 5 L powerstaaria on kehuttu. noita on paljon myynnissä 100 mallina muuta kuin ei oo turboa  :-\

Valtterin 6000 / 8000 ja 05 sarja bosch ruiskutus laitteilla ( ei sitte stanadynella )  on ollu luotettavia - myös 3 pyörää vetää varmasti - nostolaite nostaa reilusti - saa fältit kunnolla ylähä

MF;ää oon alkanu karsastaa viimeiset 2 oon laitanu pikavauhtia kiertoon

Fiatit on kans, mutta vähä raskas käyttöisiä ja pitää olla kuutonen 110-90 - on jonkun verran pikku sähkövikoja

JD kääntyy kyllä hyvin ja moottorit on kuulemma pelannu hyvin - nostolaiteen liikerata on ainakin joissain malleissa pieni -  en muista mikä jd sarja se oli missä vaihteiston pääakselin lukitus seekeri petti tuhoisin seurauksin  Alkuoire on kun vaihdekeppi liikkuu moottori jarrutuksen ja kiihdytyksen mukaan.

Noita ts sarjan hollanteja olen kyllä katsellut myös, jos sattuisi sopivaa löytymään. Niissä luulisi ja jonkun verran vääntöä löytyvän, kun 5l moottorit, tai 115 7,5l. Tosin 115:n hinnat on 40:n paikkeilla:(  Eikös niissä ole 100:ssa ja 110:ssä molemmissa turbo.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: SKN - 12.10.09 - klo:22:12
Ihan ensiks muista se et osta sit kerralla sellanen jota ei tarvi "ruuvata" ja jota ei oo "ruuvattu". En oo koskaan ymmärtany ku ostetaan esim. 100 kaakkinen veturi ja sit laitetaan puhallinta ja syötöt ja kierrokset on seljällääs. Sit alkaa lämpöongelmat ja laitetaan cooleria. No sit kun kaikki on viimisen päälle ohjeistuksen mukaan kutiteltu sinne "limiitille", alkaa voimansiirto voimaan pahoin ja ripuloi sekä oksentaa hampaita.....
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Tuumaaja - 12.10.09 - klo:22:18
6200 oli pikkulohkolla 6100,6300 ja 6400 4,5 l kymppisarjassa taitaa todellisuudessa olla kaikissa sama moottori.
Konedata ei jontikanosalta ole täysin virheetön.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Movado - 12.10.09 - klo:22:26
Sähkönostolaiteet on luotettavia ( parempia kuin mekaaniset ) siinä samaa mieltä kuin KJL

NH ts 110 ( Pitää olla turbo ) tuota 5 L powerstaaria on kehuttu. noita on paljon myynnissä 100 mallina muuta kuin ei oo turboa  :-\

Valtterin 6000 / 8000 ja 05 sarja bosch ruiskutus laitteilla ( ei sitte stanadynella )  on ollu luotettavia - myös 3 pyörää vetää varmasti - nostolaite nostaa reilusti - saa fältit kunnolla ylähä

MF;ää oon alkanu karsastaa viimeiset 2 oon laitanu pikavauhtia kiertoon

Fiatit on kans, mutta vähä raskas käyttöisiä ja pitää olla kuutonen 110-90 - on jonkun verran pikku sähkövikoja

JD kääntyy kyllä hyvin ja moottorit on kuulemma pelannu hyvin - nostolaiteen liikerata on ainakin joissain malleissa pieni -  en muista mikä jd sarja se oli missä vaihteiston pääakselin lukitus seekeri petti tuhoisin seurauksin  Alkuoire on kun vaihdekeppi liikkuu moottori jarrutuksen ja kiihdytyksen mukaan.

Noita ts sarjan hollanteja olen kyllä katsellut myös, jos sattuisi sopivaa löytymään. Niissä luulisi ja jonkun verran vääntöä löytyvän, kun 5l moottorit, tai 115 7,5l. Tosin 115:n hinnat on 40:n paikkeilla:(  Eikös niissä ole 100:ssa ja 110:ssä molemmissa turbo.

Väärin muistin - sorry  :-[

100 ja 110 on turbolla konedata antaa koneille samat speksit paitsi 110 oli 120 kg painavampi ? kuinkahan lienee käytänössä

Tuota 5L konetta on pidetty parempana kuin myöhemmin tullutta 4,5 L
- suurin syy taitaa olla kuitenkin nämä tier päästö määräykset jotka kuristaa tehoa

Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 12.10.09 - klo:22:31
Ihan ensiks muista se et osta sit kerralla sellanen jota ei tarvi "ruuvata" ja jota ei oo "ruuvattu". En oo koskaan ymmärtany ku ostetaan esim. 100 kaakkinen veturi ja sit laitetaan puhallinta ja syötöt ja kierrokset on seljällääs. Sit alkaa lämpöongelmat ja laitetaan cooleria. No sit kun kaikki on viimisen päälle ohjeistuksen mukaan kutiteltu sinne "limiitille", alkaa voimansiirto voimaan pahoin ja ripuloi sekä oksentaa hampaita.....
Niin, toi on kyllä hyvä pointti :) Parasta olisi tietysti, kun saisi koneen ensin ihan koekäyttöön esim. juuri kyntöhommiin. En sitten tiedä miten konekauppiaat tuohon nykyään suhtautuu. Yks naapuri aikanaan harrasti sitä, että se melkein teki työt koeajokoneilla :)
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Tuumaaja - 12.10.09 - klo:23:08
Ihan ensiks muista se et osta sit kerralla sellanen jota ei tarvi "ruuvata" ja jota ei oo "ruuvattu". En oo koskaan ymmärtany ku ostetaan esim. 100 kaakkinen veturi ja sit laitetaan puhallinta ja syötöt ja kierrokset on seljällääs. Sit alkaa lämpöongelmat ja laitetaan cooleria. No sit kun kaikki on viimisen päälle ohjeistuksen mukaan kutiteltu sinne "limiitille", alkaa voimansiirto voimaan pahoin ja ripuloi sekä oksentaa hampaita.....
Niin, toi on kyllä hyvä pointti :) Parasta olisi tietysti, kun saisi koneen ensin ihan koekäyttöön esim. juuri kyntöhommiin. En sitten tiedä miten konekauppiaat tuohon nykyään suhtautuu. Yks naapuri aikanaan harrasti sitä, että se melkein teki työt koeajokoneilla :)
Kyllä vanhempiakin käytettyjä yleensä saa koekäyttöön ainakin täälä pohjanmaalla.

Jotakin on syytä epäillä jos ei koekäyttöön muutamaksi päiväksi saa.

Kaikkia korkeaviritteisiä ja hentoisia koneita ei kannattaisi pumppua säädellä mutta toi jontikka on mitoitettu kuitenkin 6410 tehoille.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: hvinnamo - 12.10.09 - klo:23:09
No kyl mä noista ostaisin JD:n.Älä sitten osta mitään SE:mallia vaan aito premium.Itse ainakin olen ollut tyytyväinen 6410:een.Pirteä ja sitkeä pikkutyöjuhta.Itsellä ollut 4800:sta 6100:aan tuntiin ja vikalista tulee myös:Pakoputken äänenvaintajan laippa irtosi(30e),moottorin polttoaineen ylivuotoletku irtosi(3e),pikavaihteen sähkökara rikki(350e),rengas puhki(180e)  ;) ,kuormaajan tappi irtosi kauhan kääntösylinterin päästä(0e) eli aika halvalla on menty noin tuntia kohden...
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 12.10.09 - klo:23:18
Vedin tuollaisia viime viikolla JD 2040 S:llä jossa on joskus ollut noin 80 heppaa. Vauhtikin ihan ok. Samalla koneella vedetään myös 4-siipistä (14 tuuman) ilman ongelmia.

Osa pelloista on aitosavea, yli 70% savea. Niissä meno tietysti vähän rauhoittuu ja neliveto täytyy kytkeä päälle.

Minäkin kyntelin välillä tolla meidän toisella 6610:llä joka on ilman turboa n.80hv. Kyllä sekin noita vetelee melko samalla tavalla ja multavemmilla lohkoilla ihan jouhevasti menee molemmat, mutta sitten kun tulee näitä sitkeitä kohtia, niin kummallakin loppuu meno vaikka ajaa pykälää pienemmällä vaihteella ja lukot ja nelikot päällä. Alkaa vaan kuopia itseään maan sisään vaikka mitä tekis.
Normaalisti pyrin pitämään kyntösyvyyttä n.20 senttiä. Vetovastussäätöä ei voi laittaa mahottoman herkälle noissa jäykissä paikoissa, tai se vänkää väkisin aurat ylös ja sivulle eikä tee muuta kuin pintaa raapii... ja sama juttu, jos yrittää vähän matalampaan kyntää.

Tietysti, jos jollain on hyviä niksejä muutenkin tuohon, kun en voi väittää vielä mikään mestari olevani ja joutunut vähän niinkuin itseopiskelemaan tuotakin hommaa.
Mutta tota raktooria olen vaihtamassa jokatapauksessa, enkä vaan sen takia ettei sillä kyntö luonnista.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 12.10.09 - klo:23:21
Ihan ensiks muista se et osta sit kerralla sellanen jota ei tarvi "ruuvata" ja jota ei oo "ruuvattu". En oo koskaan ymmärtany ku ostetaan esim. 100 kaakkinen veturi ja sit laitetaan puhallinta ja syötöt ja kierrokset on seljällääs. Sit alkaa lämpöongelmat ja laitetaan cooleria. No sit kun kaikki on viimisen päälle ohjeistuksen mukaan kutiteltu sinne "limiitille", alkaa voimansiirto voimaan pahoin ja ripuloi sekä oksentaa hampaita.....
Niin, toi on kyllä hyvä pointti :) Parasta olisi tietysti, kun saisi koneen ensin ihan koekäyttöön esim. juuri kyntöhommiin. En sitten tiedä miten konekauppiaat tuohon nykyään suhtautuu. Yks naapuri aikanaan harrasti sitä, että se melkein teki työt koeajokoneilla :)
Kyllä vanhempiakin käytettyjä yleensä saa koekäyttöön ainakin täälä pohjanmaalla.

Jotakin on syytä epäillä jos ei koekäyttöön muutamaksi päiväksi saa.

Kaikkia korkeaviritteisiä ja hentoisia koneita ei kannattaisi pumppua säädellä mutta toi jontikka on mitoitettu kuitenkin 6410 tehoille.

Tuota meinasin vielä itsekkin lisäillä, että eihän se turbotus mikään synti ole ainakaan silloin, jos samaa konetta on myös tehdasvalmisteisena turbolla ja ilman ja tehon kanssa ja ilman ;)
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: hvinnamo - 12.10.09 - klo:23:24

Tuota meinasin vielä itsekkin lisäillä, että eihän se turbotus mikään synti ole ainakaan silloin, jos samaa konetta on myös tehdasvalmisteisena turbolla ja ilman ja tehon kanssa ja ilman ;)
[/quote]

Juu ei siitä kirkonkiroukseen joudu.  :)
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Tuumaaja - 12.10.09 - klo:23:27
Vedin tuollaisia viime viikolla JD 2040 S:llä jossa on joskus ollut noin 80 heppaa. Vauhtikin ihan ok. Samalla koneella vedetään myös 4-siipistä (14 tuuman) ilman ongelmia.

Osa pelloista on aitosavea, yli 70% savea. Niissä meno tietysti vähän rauhoittuu ja neliveto täytyy kytkeä päälle.

Minäkin kyntelin välillä tolla meidän toisella 6610:llä joka on ilman turboa n.80hv. Kyllä sekin noita vetelee melko samalla tavalla ja multavemmilla lohkoilla ihan jouhevasti menee molemmat, mutta sitten kun tulee näitä sitkeitä kohtia, niin kummallakin loppuu meno vaikka ajaa pykälää pienemmällä vaihteella ja lukot ja nelikot päällä. Alkaa vaan kuopia itseään maan sisään vaikka mitä tekis.
Normaalisti pyrin pitämään kyntösyvyyttä n.20 senttiä. Vetovastussäätöä ei voi laittaa mahottoman herkälle noissa jäykissä paikoissa, tai se vänkää väkisin aurat ylös ja sivulle eikä tee muuta kuin pintaa raapii... ja sama juttu, jos yrittää vähän matalampaan kyntää.

Tietysti, jos jollain on hyviä niksejä muutenkin tuohon, kun en voi väittää vielä mikään mestari olevani ja joutunut vähän niinkuin itseopiskelemaan tuotakin hommaa.
Mutta tota raktooria olen vaihtamassa jokatapauksessa, enkä vaan sen takia ettei sillä kyntö luonnista.
Tänävuonna on kait kokosuomessa savikot vielä normaalia kovempia ja kuivempia.
Lisäpainoa koneeseen tai odotella jotta sateet pehmentää vähän syvemmältäkin.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 12.10.09 - klo:23:34
Lainaus
Tänävuonna on kait kokosuomessa savikot vielä normaalia kovempia ja kuivempia.
Lisäpainoa koneeseen tai odotella jotta sateet pehmentää vähän syvemmältäkin.

Kyllä täällä ainakin kosteutta tuntuisi olevan ja viimevuonna vasta märkää olikin ja samanlaista rimpuilua se oli silloinkin. Tiedä sitten pitäiskö noille jäykille lohkoille laittaa välillä vaikka apilaa ja antais olla vähän aikaa. Nämä on kyllä ollutkin jo vuoskaudet viljalla yhtämittaa.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: JIIWEE - 12.10.09 - klo:23:36
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-100-119-hv/New-Holland-7840-SLE/c2b66d7f-16f8-4554-bab4-25f29779bb48.html

 
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: ex-possufarmari - 12.10.09 - klo:23:44
Vedin tuollaisia viime viikolla JD 2040 S:llä jossa on joskus ollut noin 80 heppaa. Vauhtikin ihan ok. Samalla koneella vedetään myös 4-siipistä (14 tuuman) ilman ongelmia.

Osa pelloista on aitosavea, yli 70% savea. Niissä meno tietysti vähän rauhoittuu ja neliveto täytyy kytkeä päälle.

Minäkin kyntelin välillä tolla meidän toisella 6610:llä joka on ilman turboa n.80hv. Kyllä sekin noita vetelee melko samalla tavalla ja multavemmilla lohkoilla ihan jouhevasti menee molemmat, mutta sitten kun tulee näitä sitkeitä kohtia, niin kummallakin loppuu meno vaikka ajaa pykälää pienemmällä vaihteella ja lukot ja nelikot päällä. Alkaa vaan kuopia itseään maan sisään vaikka mitä tekis.
Normaalisti pyrin pitämään kyntösyvyyttä n.20 senttiä. Vetovastussäätöä ei voi laittaa mahottoman herkälle noissa jäykissä paikoissa, tai se vänkää väkisin aurat ylös ja sivulle eikä tee muuta kuin pintaa raapii... ja sama juttu, jos yrittää vähän matalampaan kyntää.

Tietysti, jos jollain on hyviä niksejä muutenkin tuohon, kun en voi väittää vielä mikään mestari olevani ja joutunut vähän niinkuin itseopiskelemaan tuotakin hommaa.
Mutta tota raktooria olen vaihtamassa jokatapauksessa, enkä vaan sen takia ettei sillä kyntö luonnista.
En mää mikää kyntömestari ole enkä neuvoa osaa mutta mikä siinä kynnössä mättää, kyntö onnistuu vaatimattomallakin veturilla, 4x16 vältti veturina valametin vanha ja väsynyt 05-sarjan pienin alta 70hp takapotku.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: sirkussonni - 12.10.09 - klo:23:47
No kait nyt tommosta kukkamultaa vääntää vaikka rekstalla viissiipisten kera!
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: rt - 12.10.09 - klo:23:51
Osta vaan se Jonnu 8)
 en muista mikä jd sarja se oli missä vaihteiston pääakselin lukitus seekeri petti tuhoisin seurauksin  Alkuoire on kun vaihdekeppi liikkuu moottori jarrutuksen ja kiihdytyksen mukaan.


 Taitaa olla niitä vanhoja tynnyrihyttisiä?
Joo, 50-sarja ja 40km/h-laatikolla, hitaammissa ja vanhemmissa ei taida momentit kasvaa niin suureksi että lukitus antaisi periksi?
Aika harvalla nuo on kokonaan rikkoontuneet, yleensä ne on korjattu hyvissä ajoin.
Paitsi kun yksi kone ei kuulemma millään ehtinyt "juuri nyt" korjattavaksi, niin pääakseli tippui täydestä vauhdista tielle :o

Mulla ei muuten hävinnyt tuo vaihdekepin liike, vaikka laatikko laitettiin taatusti kunnolla ja on kestänyt rääkkäystä jo jotain 3-tuhatta tuntia.

Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 12.10.09 - klo:23:56
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-100-119-hv/New-Holland-7840-SLE/c2b66d7f-16f8-4554-bab4-25f29779bb48.html

 

Siinäkin yksi, mutta en ymmärrä miksi siitä tehtiin noin pitkä. Kuitenkin 7810 seuraaja, joka on suht kompaktin kokoinen. Vai heittääkö konedatan tiedot tuonkin osalta häränpyllyä.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 13.10.09 - klo:00:17
Lainaus
En mää mikää kyntömestari ole enkä neuvoa osaa mutta mikä siinä kynnössä mättää, kyntö onnistuu vaatimattomallakin veturilla, 4x16 vältti veturina valametin vanha ja väsynyt 05-sarjan pienin alta 70hp takapotku.

--------------------------------------------------------------------------------


 DSC00919.JPG (66.15 kilotavua, 333x250 - tarkasteltu 5 kertaa.)
 

Siinä on yks pätkä minulta, mutta en muistanu, että tätä uutta puhelinta olis pitänyt pitää poikittain. Nyt joutuu katsomaan pää kenossa :) Tää on niiltä pehmosemmilta alueilta. http://www.youtube.com/watch?v=U9pUBo4wag4
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: KJL - 13.10.09 - klo:11:04
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-100-119-hv/New-Holland-7840-SLE/c2b66d7f-16f8-4554-bab4-25f29779bb48.html

 

Asiallisen näköönen (hyvin maalattu) kapistus. Vielä kuta kuinkin perustekniikkaa. Toi koekäyttöön, josko maalausten alta paljastuis vuotoja, ja jos ei paljastu, sitten kaupanhierontaan vaan.

Ei koneen maalaus synti oo, mutta saattaa joskus peittää jotain alleen.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: SomeBody77 - 13.10.09 - klo:11:12
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-100-119-hv/New-Holland-7840-SLE/c2b66d7f-16f8-4554-bab4-25f29779bb48.html

 

Asiallisen näköönen (hyvin maalattu) kapistus. Vielä kuta kuinkin perustekniikkaa. Toi koekäyttöön, josko maalausten alta paljastuis vuotoja, ja jos ei paljastu, sitten kaupanhierontaan vaan.

Ei koneen maalaus synti oo, mutta saattaa joskus peittää jotain alleen.
Onko maalattu? Eihän tuohon ole saatu, kuin n.150h/vuosi, joten on ilmeisesti ollu viljatilan traktorina. Jos sisällä pidetty + pesty ja vahattu säännöllisesti, niin vois olla tuon kuntoinen...
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 13.10.09 - klo:11:45
Lainaus
Asiallisen näköönen (hyvin maalattu) kapistus. Vielä kuta kuinkin perustekniikkaa. Toi koekäyttöön, josko maalausten alta paljastuis vuotoja, ja jos ei paljastu, sitten kaupanhierontaan vaan.

Ei koneen maalaus synti oo, mutta saattaa joskus peittää jotain alleen.

Niin saattaa. Välillä kun kattelee kuvia noista myynnissä olevista raktoreista etenkin sieltä perän puolelta niin näkyy kun on vasta ruiskastu uutta väriä päälle, eli kaikki on maalin peitossa hydrauliliittimiä myöten. Jotenkin siitä tulee sellainen tunne, että ekan kerran kun pyyhkäsee painepesurilla niin totuus paljastuu.

Laitetaanpa tähän vielä toinenkin pätkä, kun innostuin tuohon juutupeen: http://www.youtube.com/watch?v=pkq__U-8sRA

Ja sitten asiaan kuulumaton vanhalla puhelimella kuvattu huonolaatuinen kesätyöpätkä: http://www.youtube.com/watch?v=DwEnJ9wKods
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: KJL - 13.10.09 - klo:11:58
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-100-119-hv/New-Holland-7840-SLE/c2b66d7f-16f8-4554-bab4-25f29779bb48.html

 

Asiallisen näköönen (hyvin maalattu) kapistus. Vielä kuta kuinkin perustekniikkaa. Toi koekäyttöön, josko maalausten alta paljastuis vuotoja, ja jos ei paljastu, sitten kaupanhierontaan vaan.

Ei koneen maalaus synti oo, mutta saattaa joskus peittää jotain alleen.
Onko maalattu? Eihän tuohon ole saatu, kuin n.150h/vuosi, joten on ilmeisesti ollu viljatilan traktorina. Jos sisällä pidetty + pesty ja vahattu säännöllisesti, niin vois olla tuon kuntoinen...

Kyllä koneen saa siistinä pysymään ja maalitkin puhtaana, mutta kiilto tuppaa silti himmenemään vuosien varrella. Perässä ei sitten vissiin oo ollu nostolaitekiinnitteisiä työkoneitakaan, kun pikakourissakin on vielä maalit tallessa... ;D Niin en tarkoittanu, että kokonaan ois maalattu, mutta ehkäpä runko on maalattu ja muualta pesty ja vahattu...
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: JoHaRa - 13.10.09 - klo:13:02
Vedin tuollaisia viime viikolla JD 2040 S:llä jossa on joskus ollut noin 80 heppaa. Vauhtikin ihan ok. Samalla koneella vedetään myös 4-siipistä (14 tuuman) ilman ongelmia.

Osa pelloista on aitosavea, yli 70% savea. Niissä meno tietysti vähän rauhoittuu ja neliveto täytyy kytkeä päälle.

Minäkin kyntelin välillä tolla meidän toisella 6610:llä joka on ilman turboa n.80hv. Kyllä sekin noita vetelee melko samalla tavalla ja multavemmilla lohkoilla ihan jouhevasti menee molemmat, mutta sitten kun tulee näitä sitkeitä kohtia, niin kummallakin loppuu meno vaikka ajaa pykälää pienemmällä vaihteella ja lukot ja nelikot päällä. Alkaa vaan kuopia itseään maan sisään vaikka mitä tekis.
Normaalisti pyrin pitämään kyntösyvyyttä n.20 senttiä. Vetovastussäätöä ei voi laittaa mahottoman herkälle noissa jäykissä paikoissa, tai se vänkää väkisin aurat ylös ja sivulle eikä tee muuta kuin pintaa raapii... ja sama juttu, jos yrittää vähän matalampaan kyntää.

Tietysti, jos jollain on hyviä niksejä muutenkin tuohon, kun en voi väittää vielä mikään mestari olevani ja joutunut vähän niinkuin itseopiskelemaan tuotakin hommaa.
Mutta tota raktooria olen vaihtamassa jokatapauksessa, enkä vaan sen takia ettei sillä kyntö luonnista.
En mää mikää kyntömestari ole enkä neuvoa osaa mutta mikä siinä kynnössä mättää, kyntö onnistuu vaatimattomallakin veturilla, 4x16 vältti veturina valametin vanha ja väsynyt 05-sarjan pienin alta 70hp takapotku.

Aika hieno kuva. Eli tässäkö kynnetään vanhalla Vallulla ja neljällä siivellä? Takana on iso lohko ja vako on viivasuora. Jokainen tila ei siis koneilla leveile, tällaisia kuva tarvitaan lisää.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 13.10.09 - klo:15:37
Kyllä koneen saa siistinä pysymään ja maalitkin puhtaana, mutta kiilto tuppaa silti himmenemään vuosien varrella. Perässä ei sitten vissiin oo ollu nostolaitekiinnitteisiä työkoneitakaan, kun pikakourissakin on vielä maalit tallessa... ;D Niin en tarkoittanu, että kokonaan ois maalattu, mutta ehkäpä runko on maalattu ja muualta pesty ja vahattu...

Jostain syystä levikepyörillekin on kiinnitykset vaikka näyttävät täysin käyttämättömiltä.

Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: KJL - 13.10.09 - klo:16:22
Kyllä koneen saa siistinä pysymään ja maalitkin puhtaana, mutta kiilto tuppaa silti himmenemään vuosien varrella. Perässä ei sitten vissiin oo ollu nostolaitekiinnitteisiä työkoneitakaan, kun pikakourissakin on vielä maalit tallessa... ;D Niin en tarkoittanu, että kokonaan ois maalattu, mutta ehkäpä runko on maalattu ja muualta pesty ja vahattu...

Jostain syystä levikepyörillekin on kiinnitykset vaikka näyttävät täysin käyttämättömiltä.


Juuripa siksi tuollainen pitääkin saada koeajoon ensin... Eikö pienet (mahdolliset) vuodot tuos hintaluokas enää mikään kaupan este oo. Käytetty on aina käytetty, mutta ei noilla tunneilla vielä pitäis mitään mahdotonta ilmetäkkää. Siitä vaan lämmitteleen.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 13.10.09 - klo:17:55
Lainaus
Juuripa siksi tuollainen pitääkin saada koeajoon ensin... Eikö pienet (mahdolliset) vuodot tuos hintaluokas enää mikään kaupan este oo. Käytetty on aina käytetty, mutta ei noilla tunneilla vielä pitäis mitään mahdotonta ilmetäkkää. Siitä vaan lämmitteleen.

Kattelen nyt ensin näitä lähiseudun liikkeiden valikoimia ennenkuin lähden Turkuun asti koeajelemaan.  8)
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Movado - 13.10.09 - klo:22:30
No entä tämä Case IH Maxxum Pro 5120-5150  tai Case IH Maxxum 5120-5150

Täälä porukat innostuu heti näistä saksan natikosta - cumings moottorilla
http://www.konedata.net/Traktorit/caseihMaxxumPro5120.htm

Kääntöymp. halk. m neliveto  9,3 -
   
 nostolaiteen halinta vipu on vissiin vaihdettava ainaskin kerran ?

http://www.nettikone.com/777519
Hinta   13800 €     Mittarilukema   11400 h

http://www.nettikone.com/767742
Hinta   16500 €    Mittarilukema   11500 h

http://www.nettikone.com/726234
Hinta   19000 €   Mittarilukema   5600 h  ( onko hämeenlinnas jo lunta ? )

http://www.nettikone.com/739495
Hinta   21500 €     Mittarilukema   13800 h
Vaihdossa huomioidaan 4x4 alvillinen etukuormaajatraktori hintaluokassa max. noin15000€

Jne    
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 13.10.09 - klo:23:25
Lainaus
No entä tämä Case IH Maxxum Pro 5120-5150  tai Case IH Maxxum 5120-5150

Täälä porukat innostuu heti näistä saksan natikosta - cumings moottorilla
http://www.konedata.net/Traktorit/caseihMaxxumPro5120.htm

Kääntöymp. halk. m neliveto  9,3 -
   
 nostolaiteen halinta vipu on vissiin vaihdettava ainaskin kerran ?

http://www.nettikone.com/777519
Hinta   13800 €     Mittarilukema   11400 h

http://www.nettikone.com/767742
Hinta   16500 €    Mittarilukema   11500 h

http://www.nettikone.com/726234
Hinta   19000 €   Mittarilukema   5600 h  ( onko hämeenlinnas jo lunta ? )

http://www.nettikone.com/739495
Hinta   21500 €     Mittarilukema   13800 h
Vaihdossa huomioidaan 4x4 alvillinen etukuormaajatraktori hintaluokassa max. noin15000€

Jne   
Onko nuo kestäviä vehkeitä? Ainakin noissa parissa näkyy olevan saatu tunteja mittariin kohtalaisesti.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: keskomies - 13.10.09 - klo:23:50
Omas konees se 10100 ja loppua ei näy. Kuormaaja noissa kun nenä päässä. Hae vaan tuo savon kone. Näkee et kunnossa, ja hinta ihan kohdallaan ja tietty sitä voi kohdallistaa. Ja ei oo kuormaaja syöny paikkoja.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: JoHaRa - 14.10.09 - klo:08:30
Britti Caset kun jättää sinne vaihtokonejonoon niin säästyy harmeilta.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Movado - 14.10.09 - klo:08:39
Britti Caset kun jättää sinne vaihtokonejonoon niin säästyy harmeilta.

Tää on saku
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Movado - 14.10.09 - klo:08:41
Omas konees se 10100 ja loppua ei näy. Kuormaaja noissa kun nenä päässä. Hae vaan tuo savon kone. Näkee et kunnossa, ja hinta ihan kohdallaan ja tietty sitä voi kohdallistaa. Ja ei oo kuormaaja syöny paikkoja.

Kuormaaja kun tulee kaupanpäälle niin riipovat sen joskus pois ennen myyntiä.

Istun on sen näköinen että tunnit pitää paikkansa
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: AgriAllah - 14.10.09 - klo:10:07
Sinistä: =simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=3@sortCol=@ord=@status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_smake=23]http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=778971&page=3&sortCol=&ord=&status=F&id_machineType=2&id_ssub_type=8&id_smake=23&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=3@sortCol=@ord=@status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_smake=23 (http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=778971&page=3&sortCol=&ord=&status=F&id_machineType=2&id_ssub_type=8&id_smake=23&PN[0)

Vaihde kepin pää kadotuksen tiellä mutta ei kai se menoa haittaa   ;)
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 14.10.09 - klo:13:10
Lainaus
Sinistä: =simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=3@sortCol=@ord=@status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_smake=23]http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=778971&page=3&sortCol=&ord=&status=F&id_machineType=2&id_ssub_type=8&id_smake=23&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=3@sortCol=@ord=@status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_smake=23

Vaihde kepin pää kadotuksen tiellä mutta ei kai se menoa haittaa   

Siinä on tosiaan sinistä.. pakosarjaa myöten  :)
Ne taitaa olla nuo 40 sarjan kutoset aika kankeita vaan. Ainakin ovat pitkiä.
7810 olis tosiaan sellainen sopivan kokoinen kutonen (jos sattuisin nyt kutosen valitsemaan) tehoiltaan ja ulkomitoiltaan meikäläisen hommiin, mutta en vaan osta enää 10 sarjalaista.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: - 14.10.09 - klo:14:35
Lainaus
Sinistä: =simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=3@sortCol=@ord=@status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_smake=23]http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=778971&page=3&sortCol=&ord=&status=F&id_machineType=2&id_ssub_type=8&id_smake=23&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=3@sortCol=@ord=@status=F@id_machineType=2@id_ssub_type=8@id_smake=23

Vaihde kepin pää kadotuksen tiellä mutta ei kai se menoa haittaa   

Siinä on tosiaan sinistä.. pakosarjaa myöten  :)
Ne taitaa olla nuo 40 sarjan kutoset aika kankeita vaan. Ainakin ovat pitkiä.
7810 olis tosiaan sellainen sopivan kokoinen kutonen (jos sattuisin nyt kutosen valitsemaan) tehoiltaan ja ulkomitoiltaan meikäläisen hommiin, mutta en vaan osta enää 10 sarjalaista.
Ketterimpiä kutosia mitä löytyy. Kääntösäde takavetoluokkaa...
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 14.10.09 - klo:16:14
Lainaus
Ketterimpiä kutosia mitä löytyy. Kääntösäde takavetoluokkaa...
Jaa. Ja oishan noissa tietysti jo valmiiksi vähän enemmän painoa keulalla, kun näissä nelosissa. Tässä nykysessä fordissa mulla on 6kpl niitä 40kg painoja keulalla, mutta liian köykänen on. Kyllä sillä tielläkin pystyy ajamaan nuo aurat perässä ettei koko ajan loiki, mutta kyllä saa myös helposti keulan nousemaan. Yleensä siinä on nyt tupannut se pito loppumaan, ei niinkään voima. Renkaatkin taitaa kyllä olla muovista tehty, mutta vaihtoon se on menossa joka tapauksessa, mutta tutkitaan ennenkuin hutkitaan.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Halliorja - 14.10.09 - klo:21:27
Oiskohan kellään hyviä vinkkejä mikä olisi hyvä vetokone 3 siipisten kääntöaurojen eteen paikoin h****tin jäykille savimaille. Samalla koneella vedettäisi sitten kultivaattoria ja keväällä 3,6m hinattavaa äestä, sekä syksyllä viljan ajoa. Nykyinen on Ford 6610t ja kyllä se kyntö on melkoista tappelua välillä tuon kanssa... ilmeisesti liian kevyt ainakin, kun viime syksynä oli lainassa 7810 voorti ja myöskin 3 siipiset aurat niin meni ettei mitään.

Kävin pikapikaa kopasemassa yhden liikkeen pihalla jd 6210:ä ja mf 4270:ä. Tiedä sitten oisko noista kummastakaan mihinkään... meidän talossa kun ei ole kokemusta vielä muista kuin voortista, mutta totesin, että ne alkaa nyt olla nähty, tai ainakin se pitää sitten olla jo nyykkäri (joku ts sarjalainen esim).
Tuossa massikassa on yksi pikavaihde, mutta ei suunnanvaihtajaa ja sitten se mielenkiintoinen aluevaihdehäsmäkkä siinä samassa kepissä:/ Jontikka tuntui kyllä mehevältä, mutta ei siinä tehoja ainakaan ole sen enempää, kuin nykyisessäkään "veturissa".

Niin ja hintaluokka saisi olla siinä 30k€ paikkeilla, ei ainakaan paljon yli.
Osta jo sjostain löyvät niin semmonen 7810, jää vielä rahaa muuhunkin ja aura kulkee. Ite en koskis kumpaankaan em. vaihtoehtoon pitkällä kepilläkään.
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 14.10.09 - klo:21:34
Oiskohan kellään hyviä vinkkejä mikä olisi hyvä vetokone 3 siipisten kääntöaurojen eteen paikoin h****tin jäykille savimaille.

Niin ja hintaluokka saisi olla siinä 30k€ paikkeilla, ei ainakaan paljon yli.

Tuolla pitäisi 3-siipiset kääntöaurat mennä vähän jäykemmästäkin savesta, ja hintakin on sopivasti alle kolmen kympin:

http://www.vaihtokone.com/product.aspx?did=mtkesko&ctl=agriculture&prodid={67FEA732-3F14-4B10-897B-C598915F49CC}

Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: mike - 14.10.09 - klo:21:42
Tuolla voi kyntää kolmesiipisillä kääntöauroilla kaikilla kuudella siivellä sammaan aikaan.  8)
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: Mäksä - 14.10.09 - klo:22:16
Lainaus
Tuolla voi kyntää kolmesiipisillä kääntöauroilla kaikilla kuudella siivellä sammaan aikaan. 
Vaikka ne aurat olis poikittain tuon perässä niin hyvin kulkisi. ;D
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: jikow - 15.10.09 - klo:20:41
Joskus kannattaa tehdä päätökset ihan itse.

www.maskinbladet.dk/mbtv/index.php?broadcastGUID=a9ba2a33-46a3-de11-8014-001cc45acd8e

www.youtube.com/watch?v=WCCi0uKG_wE
Otsikko: Vs: Sopiva veturi
Kirjoitti: hl - 15.10.09 - klo:22:39
Oiskohan kellään hyviä vinkkejä mikä olisi hyvä vetokone 3 siipisten kääntöaurojen eteen paikoin h****tin jäykille savimaille.

Niin ja hintaluokka saisi olla siinä 30k€ paikkeilla, ei ainakaan paljon yli.

Tuolla pitäisi 3-siipiset kääntöaurat mennä vähän jäykemmästäkin savesta, ja hintakin on sopivasti alle kolmen kympin:

http://www.vaihtokone.com/product.aspx?did=mtkesko&ctl=agriculture&prodid={67FEA732-3F14-4B10-897B-C598915F49CC}


agcolaista sontaa.. ;D