Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: redbull - 05.11.12 - klo:23:01

Otsikko: Aika erikoinen agenda Claasilta
Kirjoitti: redbull - 05.11.12 - klo:23:01
http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=7E24b7z-NOM
Mahtaa olla kiikkerä kapistus kun vähän jos tela painuu..
Otsikko: Vs: Aika erikoinen agenda Claasilta
Kirjoitti: Astral - 05.11.12 - klo:23:06
Öö.. Normaali koukkulava käytännössä?

Toki kaiken saa nurin jos tahtoo mut en mä näe tossa mitään riskii
Otsikko: Vs: Aika erikoinen agenda Claasilta
Kirjoitti: kylmis - 06.11.12 - klo:07:39
Mahtaa olla kiikkerä kapistus
Niin näyttää minunkin mielestäni.
Otsikko: Vs: Aika erikoinen agenda Claasilta
Kirjoitti: Oksa - 06.11.12 - klo:07:50
aika korkea paketti ja sitten niin vajailla konteilla töitä tehdään!     miten lie käynee rinteenmukaisilla pelloilla joita ainaskii briteissä löytyy!
Otsikko: Vs: Aika erikoinen agenda Claasilta
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 06.11.12 - klo:08:16
Hyvä kun joku viitsii kehittää ja kokeilla. Korkeus taitaa olla jonkun verran optinen harha, kun telat on niin matalat jää iso rako lavaan. Isoilla pyörillä lava voisi olla yhtä korkealla mutta se vaan ei näyttäisi yhtä kiikkerältä.

Otsikko: Vs: Aika erikoinen agenda Claasilta
Kirjoitti: rene - 06.11.12 - klo:10:00
Hyvä kun joku viitsii kehittää ja kokeilla. Korkeus taitaa olla jonkun verran optinen harha, kun telat on niin matalat jää iso rako lavaan. Isoilla pyörillä lava voisi olla yhtä korkealla mutta se vaan ei näyttäisi yhtä kiikkerältä.
Totta.  Telat tuo kyllä tukevuutta eri tavalla renkaisiin verratuna :)   Se on hankala käsittää miksi tuo lava vitää noin helkutin korkealle nostaa, se kun pitää sitten vielä korkealta laskea alaskin :o
Otsikko: Vs: Aika erikoinen agenda Claasilta
Kirjoitti: koivumaki - 06.11.12 - klo:16:01
Hyvä kun joku viitsii kehittää ja kokeilla. Korkeus taitaa olla jonkun verran optinen harha, kun telat on niin matalat jää iso rako lavaan. Isoilla pyörillä lava voisi olla yhtä korkealla mutta se vaan ei näyttäisi yhtä kiikkerältä.
Totta.  Telat tuo kyllä tukevuutta eri tavalla renkaisiin verratuna :)   Se on hankala käsittää miksi tuo lava vitää noin helkutin korkealle nostaa, se kun pitää sitten vielä korkealta laskea alaskin :o

-Takavaunussa on kääntökehä telarungon ja koukkurungon välissä.Siitä tulee hiukan korkeutta.optinen harha myös lisää vaikutelmaa kuten tuolla aiemmin todettiin.Veikkaisin tuon yhdistelmän sietävän aika lailla kallistusta normipelloilla.
Otsikko: Vs: Aika erikoinen agenda Claasilta
Kirjoitti: Antidesantti - 06.11.12 - klo:19:05
Öö.. Normaali koukkulava käytännössä?

Tuolahan saattas lähtiä täpinöimään muitaki hommia. Vaikka lumenkuletusta...     ;)
Otsikko: Vs: Aika erikoinen agenda Claasilta
Kirjoitti: rene - 06.11.12 - klo:22:29
Hyvä kun joku viitsii kehittää ja kokeilla. Korkeus taitaa olla jonkun verran optinen harha, kun telat on niin matalat jää iso rako lavaan. Isoilla pyörillä lava voisi olla yhtä korkealla mutta se vaan ei näyttäisi yhtä kiikkerältä.
Totta.  Telat tuo kyllä tukevuutta eri tavalla renkaisiin verratuna :)   Se on hankala käsittää miksi tuo lava vitää noin helkutin korkealle nostaa, se kun pitää sitten vielä korkealta laskea alaskin :o

-Takavaunussa on kääntökehä telarungon ja koukkurungon välissä.Siitä tulee hiukan korkeutta.optinen harha myös lisää vaikutelmaa kuten tuolla aiemmin todettiin.Veikkaisin tuon yhdistelmän sietävän aika lailla kallistusta normipelloilla.
Joku sellainen siinä täytyy olla, en nyt heti kyllä tajua tuon tarpeellisuutta.  Kai se on näppärämpi kun kääntää torvea :-\    Ei se minun mielestä kyllä noin paljon korkeutta vaatisi :-\
Otsikko: Vs: Aika erikoinen agenda Claasilta
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 07.11.12 - klo:07:56
-Takavaunussa on kääntökehä telarungon ja koukkurungon välissä.Siitä tulee hiukan korkeutta.
Joku sellainen siinä täytyy olla, en nyt heti kyllä tajua tuon tarpeellisuutta.  Kai se on näppärämpi kun kääntää torvea :-\    Ei se minun mielestä kyllä noin paljon korkeutta vaatisi :-\

Kun takavaunun telat kääntyy, ne saa kulkemaan rapuohjauksella eri linjaa koneen telojen kanssa.
Otsikko: Vs: Aika erikoinen agenda Claasilta
Kirjoitti: roadman - 08.11.12 - klo:17:47
Telaleveys isompi kuin kontin. Vetää viivat telojen alareunasta ristiin kontin yläreunoihin. niin siinä aika lähellä se kriittinen piste. Nopeasti katsottuna.

Kuskin hölmöyttä jos kuorman tekee toispuoleiseksi silloin kaatuu vanha jf kärri melkein tasamaalla.  ;D
Otsikko: Vs: Aika erikoinen agenda Claasilta
Kirjoitti: Adam Smith - 08.11.12 - klo:21:10
http://www.orrson.com/2009/index.blog/1933947/saturday/ (http://www.orrson.com/2009/index.blog/1933947/saturday/)

Mason Dixon Farms teki vastaavan jo ysisataselle.
Otsikko: Vs: Aika erikoinen agenda Claasilta
Kirjoitti: vms1 - 08.11.12 - klo:21:28
Telaleveys isompi kuin kontin. Vetää viivat telojen alareunasta ristiin kontin yläreunoihin. niin siinä aika lähellä se kriittinen piste. Nopeasti katsottuna.

Kuskin hölmöyttä jos kuorman tekee toispuoleiseksi silloin kaatuu vanha jf kärri melkein tasamaalla.  ;D

Niin ja sitten kun kattoo painopisteitä ja tietää että tollaiseen lavan laidat ei nyt kovin painavat ole niin voi kovalla alustalla vetää viivan telan ulkosyrjästä vasstakkaisen puolen lavan alareunaan ja tämän viivan kun kääntää pystyyn niin käytännössä joka kuskilta loppuu kantti ennen kun kaatuu. Täytyy korjata ennen kuin muut kerkiää että rehun paino tietenkin nostaa painopistettä muttaa kuitenkin painopiste ei nouse koko koneen osalta kovin korkeaksi.


Sitä en vaan tiedä että onko ko koneessa mitään järkeä. Kun lava tulee täyteen milloin missäkin ja sitten saa kuskata se lava pellonlaitaan mistä auto saa sen napattua.

Se olisi tosiaan mielenkiintoista tietää mikä koneketju ajatus on ko koneella. lavojen vaihtokaan ei tunnu mitenkään järin nopea olevan.
Otsikko: Vs: Aika erikoinen agenda Claasilta
Kirjoitti: koivumaki - 08.11.12 - klo:21:38
Telaleveys isompi kuin kontin. Vetää viivat telojen alareunasta ristiin kontin yläreunoihin. niin siinä aika lähellä se kriittinen piste. Nopeasti katsottuna.

Kuskin hölmöyttä jos kuorman tekee toispuoleiseksi silloin kaatuu vanha jf kärri melkein tasamaalla.  ;D

Niin ja sitten kun kattoo painopisteitä ja tietää että tollaiseen lavan laidat ei nyt kovin painavat ole niin voi kovalla alustalla vetää viivan telan ulkosyrjästä vasstakkaisen puolen lavan alareunaan ja tämän viivan kun kääntää pystyyn niin käytännössä joka kuskilta loppuu kantti ennen kun kaatuu.


Sitä en vaan tiedä että onko ko koneessa mitään järkeä. Kun lava tulee täyteen milloin missäkin ja sitten saa kuskata se lava pellonlaitaan mistä auto saa sen napattua.

--Ei kai me yhden videon perusteella tiedetä kaikkia kehittäjien aivoituksia.Esim.tarkkuusilppurin käyttö pajun korjuussa voi olla yksi mahdollinen käyttökohde.
--Voihan lavojen siirtelijä tuoda lavoja lähemmäs silppuria online ajossa....
--Ei kai tämäkään joka tilan koneketju ole...ehkä...