Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JackSparrow - 24.03.13 - klo:21:16
-
Olisko mihinkään?
Hyvin harvinainen täälläpäin, euroopassa suositumpi silloin aikanaan. Sisun kone, ZF voimansiirto ja aika mukavannäköinen/hiljainen hytti.
Onko raatilaisilla kokemuksia näistä?
-
Tosi mukava käyttää aikalaisekseen. Meillä ajettiin n.3000h, yli puolet etukuormaimen kanssa. Erittäin huono käyntiinlähtiä, tuon takia tuli aikanaan tehtyä lämmin halli. Kaikenlaista pikkuvikaa koneessa oli, mutta ei mitään vakavaa. Hinnat minusta aika sopivia, jos tarve tuollaiselle on niin hyvin tohtii ostaa.
-
Oliko teillä MWM koneinen,Sisuhan on hyvä käynnistymään kylmänä.
-
Ei vaan sisu stanalla, tutun mwm oli hyvä käynnistyjä.
-
Mulla myös oli CS94 reilun 3000 tuntia, Sisu-riisselillä. Kylmäkäynnistys joskus vaikeaa, mutta johtui käsittääkseni alamittaisesta akusta, eikä tilaa ollut laittaa tehokkaampaa akkua. Ketterä ja pätevä kone, hyvä näkyvyys, tehoakin riittävästi ja hiljainen hytti. Nostolaitteen käyttö herkkää, hyvä kyntöpeli, sai tiukassa paikassa kaikki pyörät "yhteen puuhun" joten ei lipsunut.
Pikavaihteita valitettavasti vaan kaksi, hidas tai nopea, mutta voimanulosotossa 4 nopeutta+ ajovoimanotto. Tekninen luotettavuus vaan ei parasta a-ryhmää, mutta kyllä sen kanssa pärjää.
-
Varaosat kalliita.
-
Vanha ketju, mutta nostetaan. Onko käyttäjillä miten kytkinremontteja MWM version kaksoiskytkimeen tehty. -98 voa kytkimestä kuuluu pientä mutta hieman häiritsevää helinää olettaisin asetelmasta tai levystä.
Vaimenee kytkintä käyttäessä ja yleensä jatkuu kun vapauttaa.
4000h takana.
Käytettävyydeltään ja ominaisuuksiltaan loistovärkki mutta pientä kremppaa tuppaa olemaan ja osat tosiaan kalliita
-
Mulla myös oli CS94 reilun 3000 tuntia, Sisu-riisselillä. Kylmäkäynnistys joskus vaikeaa, mutta johtui käsittääkseni alamittaisesta akusta, eikä tilaa ollut laittaa tehokkaampaa akkua. Ketterä ja pätevä kone, hyvä näkyvyys, tehoakin riittävästi ja hiljainen hytti. Nostolaitteen käyttö herkkää, hyvä kyntöpeli, sai tiukassa paikassa kaikki pyörät "yhteen puuhun" joten ei lipsunut.
Pikavaihteita valitettavasti vaan kaksi, hidas tai nopea, mutta voimanulosotossa 4 nopeutta+ ajovoimanotto. Tekninen luotettavuus vaan ei parasta a-ryhmää, mutta kyllä sen kanssa pärjää.
Valtran sisu kiiseliin piti laittaa tehokkaampi startti kun tuli stanan polttoaine laitteet, etelän sisuihin ei sitte ole tehty samaa korjausta ?
-
Tarkoittanet sitä reilun 4 kw alennusvaihdestarttia ? Semmonen pitäs ittellekin hommata mut ei oo raaskinut ostaa, eihän se kyl valtrallakaan mahdottomia maksa, 285 verolla.
http://kauppa.valttori.fi/fin/valtra_valmet_starttimoottori_letrika_12v_4_2kw-p-3010-0/
-
CS 94 mallin osia löysin Kauhajoelta K-Varaosaliikkeestä hyvin, ostivat kuulemma Keskon silloiset Case CS mallien osat kaikki keskolta mitä niillä oli varastossa kun luopuivat Casesta... Niin ainakin myyjä sanoi.......
-
Tarkoittanet sitä reilun 4 kw alennusvaihdestarttia ? Semmonen pitäs ittellekin hommata mut ei oo raaskinut ostaa, eihän se kyl valtrallakaan mahdottomia maksa, 285 verolla.
http://kauppa.valttori.fi/fin/valtra_valmet_starttimoottori_letrika_12v_4_2kw-p-3010-0/
En tuosta alennusvaihteelliseta tiedä mitään, masinisti palstalla joku tietäjä kirjoitteli että notta kun rivibossi vaihtui stana jakajaan niin startti vaihdettiin tehtaalla tehokkaampaan, oli joku ex työntekijä.