Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Liikenne Valtra?  (Luettu 20194 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
Kai sä ostat autotkin ilman jousituksia?? Saattaa säästää..
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä , mutta h-autoissa on jousitus / iskunvaimennus vakiona – jo lainsääntö vaatii tämän!
Mutta saa niitä ilmankin tiedän parikin tapausta kun ovat halunneet valita itse kokonaan eri osat  :P  Traktoreissakin varsinkin siis liikennetraktoreissa pitäisi jousitukset olla vakiovaruste ihan liikenneturvallisuudenkin takia...  Ei ne varmaan turhaan niitä jousituksia traktoreihin tee tai osta...

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
Kai sä ostat autotkin ilman jousituksia?? Saattaa säästää..
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä , mutta h-autoissa on jousitus / iskunvaimennus vakiona – jo lainsääntö vaatii tämän!
Mutta saa niitä ilmankin tiedän parikin tapausta kun ovat halunneet valita itse kokonaan eri osat  :P  Traktoreissakin varsinkin siis liikennetraktoreissa pitäisi jousitukset olla vakiovaruste ihan liikenneturvallisuudenkin takia...  Ei ne varmaan turhaan niitä jousituksia traktoreihin tee tai osta...
Pitäisi ja pitäisi jos ei ole niin silloin ei ole?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
Kai sä ostat autotkin ilman jousituksia?? Saattaa säästää..
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä , mutta h-autoissa on jousitus / iskunvaimennus vakiona – jo lainsääntö vaatii tämän!
Mutta saa niitä ilmankin tiedän parikin tapausta kun ovat halunneet valita itse kokonaan eri osat  :P  Traktoreissakin varsinkin siis liikennetraktoreissa pitäisi jousitukset olla vakiovaruste ihan liikenneturvallisuudenkin takia...  Ei ne varmaan turhaan niitä jousituksia traktoreihin tee tai osta...
Pitäisi ja pitäisi jos ei ole niin silloin ei ole?
No eikö sen sillon voi laittaa hölmöyden piikkiin jos ostaa (uuden) liikennetraktorin ilman jousituksia???

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
Kai sä ostat autotkin ilman jousituksia?? Saattaa säästää..
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä , mutta h-autoissa on jousitus / iskunvaimennus vakiona – jo lainsääntö vaatii tämän!
Mutta saa niitä ilmankin tiedän parikin tapausta kun ovat halunneet valita itse kokonaan eri osat  :P  Traktoreissakin varsinkin siis liikennetraktoreissa pitäisi jousitukset olla vakiovaruste ihan liikenneturvallisuudenkin takia...  Ei ne varmaan turhaan niitä jousituksia traktoreihin tee tai osta...
Pitäisi ja pitäisi jos ei ole niin silloin ei ole?
No eikö sen sillon voi laittaa hölmöyden piikkiin jos ostaa (uuden) liikennetraktorin ilman jousituksia???

   cría cuervos y te sacarán los ojos

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Liikenne Valtra?
Noi 60 ja 70 nopeudet vakiokierroksilla on saatu asentamalla pikavaihteet jälkeenpäin. Esim meidän 6000srj. valumötissä on jälkeenpäin asennettu ja menee 61kmh 34"renkailla(alunperin 45kmh). Kylässä myös yksi 8400 johon on jälkeenpäin asennettu, kulkee 69kmh 38" renkailla. Nopeudet on navigaattorilla testattu jonka ei nyt luulisi heittävän montaa kymmenesosaa. :-X

***8400 on aina 3 portaisella pikavaihteella. totta että tuo pikavaihteeton malli on yksi tapa tehä nopee kone...
------------

mulla on uutena 09 ostettu liikenne valtra, otin ilman etujousia. koppijouset löytyy.
yksi kone on 40km/h malli jossa on jouset, siitä täytyy ottaa jouset pois. muissa onkin sitte jouset edessä ja deutsissa kopissakin,hyvät ne on olla kun paljon tiellä ajaa.

 

volvobm500

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Vs: Liikenne Valtra?
Noi 60 ja 70 nopeudet vakiokierroksilla on saatu asentamalla pikavaihteet jälkeenpäin. Esim meidän 6000srj. valumötissä on jälkeenpäin asennettu ja menee 61kmh 34"renkailla(alunperin 45kmh). Kylässä myös yksi 8400 johon on jälkeenpäin asennettu, kulkee 69kmh 38" renkailla. Nopeudet on navigaattorilla testattu jonka ei nyt luulisi heittävän montaa kymmenesosaa. :-X



***8400 on aina 3 portaisella pikavaihteella. totta että tuo pikavaihteeton malli on yksi tapa tehä nopee kone...
------------

mulla on uutena 09 ostettu liikenne valtra, otin ilman etujousia. koppijouset löytyy.
yksi kone on 40km/h malli jossa on jouset, siitä täytyy ottaa jouset pois. muissa onkin sitte jouset edessä ja deutsissa kopissakin,hyvät ne on olla kun paljon tiellä ajaa.

Täytyykin kattoa malli uudestaan. Mun mielestä se oli 8400 :-\
Liika viisaus on pahasta, sanovat vanhat ja niinhän se on !

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...

joku viisas kehu ettei saa laittaa jousitettuun koneeseen etukuormaajaan paineakkuja, sotisivat keskenään?? olisko perää?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...

joku viisas kehu ettei saa laittaa jousitettuun koneeseen etukuormaajaan paineakkuja, sotisivat keskenään?? olisko perää?

Hydraulisiin etujousiin en ota kantaa mutta ainakin valtterin ilmajousiilla on hyvä olla kuormaajaski paineakut, ei se kuormaajan ja työlaitteen paino niinkään "ryskää" jousituksen varas.

makro

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
Vs: Liikenne Valtra?
ei oo rengaskoolla väliä. eikä matalous/liikenne koneiden pikavaihtesikaan oo eroa.

oikeet osat kun tietää yhistää niin kulkee 70km/h vakio kieroksilla 20.8x38 renkaalla, navikkaan. (85km/h autolla peräs ajaen,esson baarisa 100)

normi liikennekoneet ei mee 70km/h oli sitte 1993 tai 2003 8400..paitsi hiacen mittarilla...
------------

lautaspyöräpari ja nlikon rattaat pitää vaihtaa. n. 10 000e maksaa. ei kannata ellei kone jotenkin muuten harvinainen varusteiltaan.
---------


ps. mulla olis site yhet ylimäräset etujouset. niin ja 7.4l kone isolla pumpulla... välityksiä ei oo.

Millä pumpulla toi sun moottori on? onko pumppu ja moottori kunnossa?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Liikenne Valtra?
ei oo rengaskoolla väliä. eikä matalous/liikenne koneiden pikavaihtesikaan oo eroa.

oikeet osat kun tietää yhistää niin kulkee 70km/h vakio kieroksilla 20.8x38 renkaalla, navikkaan. (85km/h autolla peräs ajaen,esson baarisa 100)

normi liikennekoneet ei mee 70km/h oli sitte 1993 tai 2003 8400..paitsi hiacen mittarilla...
------------

lautaspyöräpari ja nlikon rattaat pitää vaihtaa. n. 10 000e maksaa. ei kannata ellei kone jotenkin muuten harvinainen varusteiltaan.
---------


ps. mulla olis site yhet ylimäräset etujouset. niin ja 7.4l kone isolla pumpulla... välityksiä ei oo.

Millä pumpulla toi sun moottori on? onko pumppu ja moottori kunnossa?
Mitenkähän kallista olisi koneremontin yhteydessä kasvattaa iskutilavuus 7,4seksi :-\  Kampi pitää tietysti vaihtaa mutta pitääkö vaihtaa myös kiertokanget? Vai onko eroa vain männissä :-\

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...

joku viisas kehu ettei saa laittaa jousitettuun koneeseen etukuormaajaan paineakkuja, sotisivat keskenään?? olisko perää?

Hydraulisiin etujousiin en ota kantaa mutta ainakin valtterin ilmajousiilla on hyvä olla kuormaajaski paineakut, ei se kuormaajan ja työlaitteen paino niinkään "ryskää" jousituksen varas.

 Kyl mul on jousitettujen etuakseleiden kanssa myös paineakut ja ne ei todellakaan "sodi keskenään." Olen kuullut aiemminkin ko. teorian , enkä käsitä mitä muuta hyötyä niiden poisjättämisestä on kuin rahan säästyminen..
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Liikenne Valtra?
Kyl mul on jousitettujen etuakseleiden kanssa myös paineakut ja ne ei todellakaan "sodi keskenään." Olen kuullut aiemminkin ko. teorian , enkä käsitä mitä muuta hyötyä niiden poisjättämisestä on kuin rahan säästyminen..

ok, hyvä tietää.. tällanen lekenra vain liikkunu, ittiäki epäälyttäny vähän..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
Kai sä ostat autotkin ilman jousituksia?? Saattaa säästää..
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä , mutta h-autoissa on jousitus / iskunvaimennus vakiona – jo lainsääntö vaatii tämän!

Klopit laittaa madallussarjan ja isot renkaat, niin ei sovi enää joustamaan yhtään. Ajavat töyssyihin Valtua hiljempaa..

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Liikenne Valtra?
ei oo rengaskoolla väliä. eikä matalous/liikenne koneiden pikavaihtesikaan oo eroa.

oikeet osat kun tietää yhistää niin kulkee 70km/h vakio kieroksilla 20.8x38 renkaalla, navikkaan. (85km/h autolla peräs ajaen,esson baarisa 100)

normi liikennekoneet ei mee 70km/h oli sitte 1993 tai 2003 8400..paitsi hiacen mittarilla...
------------

lautaspyöräpari ja nlikon rattaat pitää vaihtaa. n. 10 000e maksaa. ei kannata ellei kone jotenkin muuten harvinainen varusteiltaan.
---------


ps. mulla olis site yhet ylimäräset etujouset. niin ja 7.4l kone isolla pumpulla... välityksiä ei oo.

Millä pumpulla toi sun moottori on? onko pumppu ja moottori kunnossa?

***210hv versio. p120 pumpulla eli iso pekka pumppu 12mm elementillä. kone on ostettu kunnossa olevana. vesipumppu puuttuu. 4000e+alv.

moottorinkorjaussarja maksaa muistaakseni 1700e, eli on halpa. toisaalta ei tuota kannata korjailla, senku laittaa keulalle ja kovaa ajoa. vesipumpun puute ei pitäs haitata kun kannattaa jokatapauksessa uusi kun syylräi/kone on irti.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Liikenne Valtra?
ei oo rengaskoolla väliä. eikä matalous/liikenne koneiden pikavaihtesikaan oo eroa.

oikeet osat kun tietää yhistää niin kulkee 70km/h vakio kieroksilla 20.8x38 renkaalla, navikkaan. (85km/h autolla peräs ajaen,esson baarisa 100)

normi liikennekoneet ei mee 70km/h oli sitte 1993 tai 2003 8400..paitsi hiacen mittarilla...
------------

lautaspyöräpari ja nlikon rattaat pitää vaihtaa. n. 10 000e maksaa. ei kannata ellei kone jotenkin muuten harvinainen varusteiltaan.
---------


ps. mulla olis site yhet ylimäräset etujouset. niin ja 7.4l kone isolla pumpulla... välityksiä ei oo.

Millä pumpulla toi sun moottori on? onko pumppu ja moottori kunnossa?

***210hv versio. p120 pumpulla eli iso pekka pumppu 12mm elementillä. kone on ostettu kunnossa olevana. vesipumppu puuttuu. 4000e+alv.

moottorinkorjaussarja maksaa muistaakseni 1700e, eli on halpa. toisaalta ei tuota kannata korjailla, senku laittaa keulalle ja kovaa ajoa. vesipumpun puute ei pitäs haitata kun kannattaa jokatapauksessa uusi kun syylräi/kone on irti.
Ei sitä vesipumppua yleensä kai varmuuden vuoksi laiteta, maksoi muistaakseni yli 700 euroa :-[