Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ingennööri - 23.04.13 - klo:20:50

Otsikko: 6140r vai n143
Kirjoitti: Ingennööri - 23.04.13 - klo:20:50
Oliskohan JD6140r vai N143 näppärämpi viljatilan töihin? Etukuormaimelle ois käyttöä jonkun verran, urakointia ym. Tehot taitaa sattua aikalailla samaan sarjaan jos Jd:n lisätehon ottaa mukaan. Pääasiassa koneella vedettäs 4m lautasmuokkainta ja 3m kylvökonetta ja vilja sekä sorakärriä. Lähinnä mietityttää onko Jd millanen etukuormain työssä? kun toi 6140 on kuitenkii kutoskoneelle, ite en vielä ärrä Jontikkaa oo päässy kokeilemaan, tosin vanhemmista jontikoista kokemusta on ja ei hullummilta vaikuttanu.
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: JD6630 - 23.04.13 - klo:20:52
En oo ännä valtulla ek:hommia tehny, mutta 6-jönnerillä on tullut jotain hommailtua.

Siis suoraan eteenpäin kuormaajallehan sä et siitä mitään näe, mutta sivuille on hyvä näkyvyys ja kauhan kyllä saa kertalaakista paikalleen koska sovitteet ovat näkökentässä jos viitsii vähän päätä liikuttaa.
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: kylmis - 23.04.13 - klo:21:11
Oliskohan JD6140r vai N143 näppärämpi viljatilan töihin? Etukuormaimelle ois käyttöä jonkun verran, urakointia ym. Tehot taitaa sattua aikalailla samaan sarjaan jos Jd:n lisätehon ottaa mukaan. Pääasiassa koneella vedettäs 4m lautasmuokkainta ja 3m kylvökonetta ja vilja sekä sorakärriä. Lähinnä mietityttää onko Jd millanen etukuormain työssä? kun toi 6140 on kuitenkii kutoskoneelle, ite en vielä ärrä Jontikkaa oo päässy kokeilemaan, tosin vanhemmista jontikoista kokemusta on ja ei hullummilta vaikuttanu.
En tiedä, mutta Valtralla on juuri nyt menossa kamppania N143H3 koneesta. Kannattaa pyytää tarjous.
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: Lurppa - 23.04.13 - klo:21:59
jontikasta ei oo kuullu kun melkeenpä vaan hyvää   (ja omaa kokemustakin löytyy), laatupelejä!

Valtuista taas hyvää ja senkin edestä HUONOA! (myös omasta takaa)  ;D


jos jontikan otat, nii ota direct-drive ja tuo kokemuksia tänne!

valtutki varmaa oivia, mutta laatu voi olla vuoristorataa (mitä täällä nyt on ollut lukemassa)
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: JD6630 - 23.04.13 - klo:22:07
DD vaihteisto on varmasti hyvä noihin lueteltuihin hommiin tosiaa.
Vähän se nyki tyhjänä, mutta olen aka varma että kun perään laitetaan kone niin meno on kuin portaattomassa. Polttoainetaloudellinen ja (ainakin pitäisi olla) kestävä vaihteistohan se oikeissa hommissa on.
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: Lurppa - 23.04.13 - klo:22:11
ja jos vertaat DD johonki keppiloodaa ni on kyllä helppoa ajoa!  8) ja hyvä tehonvälityssuhde tossa DD-laatikossa, mutta varmasti myös tossa valtrassakin, hieman vanhanaikane vaan.
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: icefarmer - 24.04.13 - klo:01:48
ylettääkö noissa r-jontikoissa etukuormain kohottaan kauhan konepellin tasolle  :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: Juhta - 24.04.13 - klo:06:49
Kun iso osa mainitsemistasi töistä on vetohommaa, niin ehdottomasti 6-sylinterinen JD. Pidempi akseliväli ja parempi käytännön teho tekee hommasta paljon jouhevampaa.
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: Peurajussi - 24.04.13 - klo:07:04
Jos kuormainta valitsee JD:hen niin melkein suosittelen muuta kuin jontikan omaa. Sovitteet on kapeahkot eli leveän ek:n takaa ei oikein näe, samoin työlaitteen kiinnitys on hankalampi nähdä kuin paljon parjatussa kuikassa. Oma 6630 valittiin nimenomaan näkyvyyden ja ketteryyden nimissä pienehköllä kuormaajalla, 56 extended ja näkyvyys sekä eteen että työkoneen kiinnitykselle on kyllä niin hyvä kuin nykykoneessa suinkin voi olla. 140r toki vaatinee jo 66 mallin.

Muoks. Onhan nuo ihan eri tuntoisia koneita oikeasti ajella. Kokeile kumpaakin niin tiedät mistä tykkäät.
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: Lurppa - 24.04.13 - klo:07:14
Jos kuormainta valitsee JD:hen niin melkein suosittelen muuta kuin jontikan omaa. Sovitteet on kapeahkot eli leveän ek:n takaa ei oikein näe, samoin työlaitteen kiinnitys on hankalampi nähdä kuin paljon parjatussa kuikassa. Oma 6630 valittiin nimenomaan näkyvyyden ja ketteryyden nimissä pienehköllä kuormaajalla, 56 extended ja näkyvyys sekä eteen että työkoneen kiinnitykselle on kyllä niin hyvä kuin nykykoneessa suinkin voi olla. 140r toki vaatinee jo 66 mallin.

Muoks. Onhan nuo ihan eri tuntoisia koneita oikeasti ajella. Kokeile kumpaakin niin tiedät mistä tykkäät.

Minkä vaihteiston otit tohon?
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: Peurajussi - 24.04.13 - klo:08:03
Jos kuormainta valitsee JD:hen niin melkein suosittelen muuta kuin jontikan omaa. Sovitteet on kapeahkot eli leveän ek:n takaa ei oikein näe, samoin työlaitteen kiinnitys on hankalampi nähdä kuin paljon parjatussa kuikassa. Oma 6630 valittiin nimenomaan näkyvyyden ja ketteryyden nimissä pienehköllä kuormaajalla, 56 extended ja näkyvyys sekä eteen että työkoneen kiinnitykselle on kyllä niin hyvä kuin nykykoneessa suinkin voi olla. 140r toki vaatinee jo 66 mallin.

Muoks. Onhan nuo ihan eri tuntoisia koneita oikeasti ajella. Kokeile kumpaakin niin tiedät mistä tykkäät.

Minkä vaihteiston otit tohon?

AQ plus 50 km/h. Oli helppo valita kun kone oli jo valmis kaupan teon aikaan..  :P Autopower olis ollut toivelistalla, mutta tuo oli viimonen kutonen mitä oli jäljellä ja toisaalta tuon sarjan AP:ssa ei taida olla edes poljinajoa joten ei jaksa niin isosti harmittaa.
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: mixa80 - 24.04.13 - klo:09:12
Uusimmassa koneviestissä oli 6150r testissä. Jäi ihmetyttämään yksikkö paalauksen kulutus 23l/h keskikulutus? Jotenkin kuulostaa korkealta kulutukselta? Vaikuttas ihan pätevältä kamppeelta
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: kylmis - 24.04.13 - klo:09:36
Ei ihmetytä yhtään. EGR häkäpönttö.
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: Make - 24.04.13 - klo:09:46
Ota kumpikin muutamaksi päiväksi koeajoon.
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: agricult - 24.04.13 - klo:11:02
DD vaihteisto on varmasti hyvä noihin lueteltuihin hommiin tosiaa.
Vähän se nyki tyhjänä, mutta olen aka varma että kun perään laitetaan kone niin meno on kuin portaattomassa. Polttoainetaloudellinen ja (ainakin pitäisi olla) kestävä vaihteistohan se oikeissa hommissa on.

Vain 2 monilevypakkaa laatikossa on toki hieno asia, mut toisaalta enemmän luotan pakkatekniikkaan kuin (sähkö?) hydrauliseen mekatroniikkaan, joka niitä siirtohaarukoita siirtelee.

Traktorin kaksoiskytkinlaatikossa ei varmastikaan ole kaikkia niitä ongelmia, mitä autoissa, mutta silti... Erityisesti mietityttää synkronointilaitteiden kestävyys sellaisessa varsin yleisessä tilanteessa, jossa on automaatti-asetus esim. kynnössä päällä ja olosuhteiden vaihtelun suhteen laatikko arpoo vuorollaan yhtä isompaa ja yhtä pienempää välitystä sillä hetkellä käytössä olevaan nähden. Pakkalaatikko ei tuossa tilanteessa tee yhtään mitään, ennen kuin tietyt raja-arvot ylittyvät jolloin öljynpaine ohjataan asianmukaiselle pakalle ja vaihde vaihtuu. DCT kuten toi Direct Drive taas joutuu tuollaisessa tilanteessa räknäämään koko aika kumpi on seuraava todennäköisempi välitys, yhtä pienempi vai yhtä suurempi. DCT-laatikossa tämä tarkoittaa, että todennäköisyyslaskutoimistusten nojalla mekatroniikka joutuu siellä ei-vetovastuussa olevalla laatikon puolella lyömään vuorotellen päälle molempia vaihtoehtoja. Kytkentä on normaaleilla, joskin varmasti aika järeillä synkroilla, joten aika raskaalta sykliltä vaikuttaa laatikon kovalle osalle. Manuaalisella keppiaskilla ei kukaan käyttäjä aja noin, kuin tuo tietokone mahdollisesti joutuu tekemään.
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: Herranketku - 24.04.13 - klo:15:07
Ei ihmetytä yhtään. EGR häkäpönttö.

DLG Power Mix kulutusmittauksen mukaan niitä pienikulutuksellisimpia koneita ovat John Deere 6210R, Casen/Nyykkärin ureakoneista muutama, Fendt 724 ja yllätyksenä Zetorin Forterra 135. Joten se siitä.
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: Lurppa - 24.04.13 - klo:15:17
Ei ihmetytä yhtään. EGR häkäpönttö.

DLG Power Mix kulutusmittauksen mukaan niitä pienikulutuksellisimpia koneita ovat John Deere 6210R, Casen/Nyykkärin ureakoneista muutama, Fendt 724 ja yllätyksenä Zetorin Forterra 135. Joten se siitä.

no pitihän nyt valmuttimiehen keksii edes yks huono puoli jontikasta joska sekään totta. :)
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: Von Göpel - 24.04.13 - klo:19:23
Paineakku pönttöjä roikkuu siellä sun täällä jontikassa. ;D ;D
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: zetor8045 - 24.04.13 - klo:19:28
Paineakku pönttöjä roikkuu siellä sun täällä jontikassa. ;D ;D
Siinähän ne on kiinni mihin ne on kiinnitetty... Ei oo ollut niitten kanssa ongelmia... Alkuperäiseen topikkiin että 6-koneellinen jonnu vaan stollin kuormaimella  ;)
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: der bauer - 24.04.13 - klo:19:38
Paineakku pönttöjä roikkuu siellä sun täällä jontikassa. ;D ;D
Siinähän ne on kiinni mihin ne on kiinnitetty... Ei oo ollut niitten kanssa ongelmia... Alkuperäiseen topikkiin että 6-koneellinen jonnu vaan stollin kuormaimella  ;)
Komia on :)  http://www.stoll-germany.com/fileadmin/media/Download/Traktorenfotos_FZ-Lader/J.Deere/A2163_JohnDeere_6140_R_-_FZ_60-1.pdf
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: Herranketku - 24.04.13 - klo:20:22
Paineakku pönttöjä roikkuu siellä sun täällä jontikassa. ;D ;D


Kannattaa tutustua jousitusmukavuuksista tehtyihin perusteellisiin testeihin, paineakuilla pääsee ihmeen pitkälle
http://www.profi.com/ (http://www.profi.com/)
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: kylmis - 24.04.13 - klo:22:57
Ei ihmetytä yhtään. EGR häkäpönttö.

DLG Power Mix kulutusmittauksen mukaan niitä pienikulutuksellisimpia koneita ovat John Deere 6210R, Casen/Nyykkärin ureakoneista muutama, Fendt 724 ja yllätyksenä Zetorin Forterra 135. Joten se siitä.
Itse asiassa en tiennyt tuota, mutta ihmettelen sitten sitä, miten häkäpöntöstä voidaan luopua 2015, jos se on kerran niin polttoainetaloudellinen ja tehokas.
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: Herranketku - 24.04.13 - klo:23:02
Ei ihmetytä yhtään. EGR häkäpönttö.

DLG Power Mix kulutusmittauksen mukaan niitä pienikulutuksellisimpia koneita ovat John Deere 6210R, Casen/Nyykkärin ureakoneista muutama, Fendt 724 ja yllätyksenä Zetorin Forterra 135. Joten se siitä.
Itse asiassa en tiennyt tuota, mutta ihmettelen sitten sitä, miten häkäpöntöstä voidaan luopua 2015, jos se on kerran niin polttoainetaloudellinen ja tehokas.

Ei siitä kukaan ole luopumassa, seuraavan luokan isoissa koneissa urea tulee mukaan kuvioihin. Mutta vain murto-osan kulutuksella kilpailijoihin nähden. Muistaakseni 10-15 %:a nykykilpailijoiden määristä.
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: Varjo79 - 24.04.13 - klo:23:09
Juu uh ja VOI voi ja merkki uskollisuus kunniaan!  Miksi esim väellä on urea kammo? Jos uuden pystyisin ostaan niin en ureatonta huolis.! ::)
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: versu213 - 25.04.13 - klo:00:26
Kun iso osa mainitsemistasi töistä on vetohommaa, niin ehdottomasti 6-sylinterinen JD. Pidempi akseliväli ja parempi käytännön teho tekee hommasta paljon jouhevampaa.


EHDOTTOMASTI Valtra S353, ni ei mee killin nussimiseksi...ite ainaki laitan,ku voitan lotossa.. :-* :-*
Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: roadman - 25.04.13 - klo:07:34
Kun iso osa mainitsemistasi töistä on vetohommaa, niin ehdottomasti 6-sylinterinen JD. Pidempi akseliväli ja parempi käytännön teho tekee hommasta paljon jouhevampaa.


EHDOTTOMASTI Valtra S353, ni ei mee killin nussimiseksi...ite ainaki laitan,ku voitan lotossa.. :-* :-*

Voi kauhia sitä hyde pumpun kavitoinnin määrää kun sen kesähelteellä pistää käyntiin. Fendt vaan on jättänyt tiettyjä komponentteja hydrauliikasta pois kuten esim hydr. esipaine pumpun. Lämpinänä pelaa mutta kesällä muutaman tunnin seisokin jälkeenkin hyde pumppu kavitoi niin helvetisti kun ulkopuolista hydrauliikkaa käyttää.. Loppuu kun öljyt lämpiää. Siis tuohon koko luokkaan härpäke jossa kaikki tarpeellinen. Epäilijöille. Itse Paikanpäällä kuullut ja omistajalta tiedon saanut.

Otsikko: Vs: 6140r vai n143
Kirjoitti: Lurppa - 25.04.13 - klo:19:44
http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-80-99-hp/john-deere-6620-premium-autoquad/mfmntlvf.html


siinä ois halpa jonnu hyvillä varusteilla kohtuu tunnein.  !  8)