Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?  (Luettu 39613 kertaa)

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Voi tuota mercantia kun tuo kateus paistaa ihan tänne asti ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Voi tuota mercantia kun tuo kateus paistaa ihan tänne asti ;D

Vanette vai King Cap?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Mä olen maken kanssa samoilla linjoilla. Olen tässä jonkin aikaa katellu sopivaa käytettyä konetta ja aika tiukassa tuntuu olevan. Jos ei muuta ni sit hinta on aivan metsässä. Varustelu menee aika kivasti ristiin kiinnostavien koneiden osalta. Pitäis varmaan ostaa kaksi ja kasata niistä mieleinen...

Uuteen koneeseen saa kätevästi otettua ne varusteet mitä tarttee. Toisaalta hinnat hirvittävät. Pitäisi saada hommattua jotakin tuottavaa ajoa omien hommien lisäksi.

Joten jatkan henkistä painimista itseni kanssa ja ajelen entisillä. Eihän nuilla yhteensä ole ajettu kuin nippanappa 100 000h

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Mä olen maken kanssa samoilla linjoilla. Olen tässä jonkin aikaa katellu sopivaa käytettyä konetta ja aika tiukassa tuntuu olevan. Jos ei muuta ni sit hinta on aivan metsässä. Varustelu menee aika kivasti ristiin kiinnostavien koneiden osalta. Pitäis varmaan ostaa kaksi ja kasata niistä mieleinen...

Uuteen koneeseen saa kätevästi otettua ne varusteet mitä tarttee. Toisaalta hinnat hirvittävät. Pitäisi saada hommattua jotakin tuottavaa ajoa omien hommien lisäksi.

Joten jatkan henkistä painimista itseni kanssa ja ajelen entisillä. Eihän nuilla yhteensä ole ajettu kuin nippanappa 100 000h

Ei ne oikeasti kiinostavat vaihtokoneet listoille ehdi. Lista halutusta mallista, varusteista ym. Traktorimyyjälle niin pääsee heti kiinni ennen "yleistä" myyntiä...

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8396
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Kuispaljon käytetyn pyyntihinnasta lähtee suorallakaupalla?
Mystinen kesälaatumies

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?

Tottakai tuet ovat maatilan rahaa, mutta VMS tarkoitti että ne ovat tuloa josta maksetaan muutakin kuin korvaus isäntäväen työstä. Hyvä alku maatilan rahapolitiikassa on ampua yksityistalous hemmettiin sieltä firman tililtä ja tehdä säännöllisin väliajoin siirto omaksi "palkaksi". Tässä on kuitenkin huomioitava, että se siirrettävä raha on nettoa, jos verot yms. maksetaan sieltä firman tililtä. Eli nettona se siirrettävä rahamäärä saattaa tuntua aika pieneltä. Tämä nyt ei enää liittynyt traktorin ostoon, mutta esimerkiksi auton ostossa (ja kaikessa muussakin yksityistaloudessa) on huomattavan helppo hahmottaa mihin on varaa. Vaikka firman tilillä on 100ke, ei se tarkoita että on aika vaihtaa uusi nissani.

Toisaalta.. järjestely voi joitakin auttaa hahmottamaan että siellä firman tilillä oleva raha pitää riittää maatalouteen (kuten traktorin ostoon), eikä sinne taas suoraan kuulu esimerkiksi metsänhakkuutulot.

Asiaa :) Vaikken noin toimikaan, idea kyllä hyvä mikäli ongelmia hahmottaa "omaa" rahaa... Itsellä tunne, että homma menee välillä väärinpäin, mutta voi olla vain harhakuvaa. Verotetulla tulolla siis maatalouteen hankintoja, ettei verotetusta tulosta jää käteen niin paljoa kuin lainojen lyhennysten jälkeen pitäisi jäädä, vaan osa rahasta kiertää takaisin maatalouteen. Liekö mutua... ::)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Kuispaljon käytetyn pyyntihinnasta lähtee suorallakaupalla?
Riippuu kuulemma koneesta. Yhdestä vähän alle viiden kympin  koneesta olisi lähteny vaan pari tonnia >:( Ei tullu kauppoja siitäkää >:(

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?

Tottakai tuet ovat maatilan rahaa, mutta VMS tarkoitti että ne ovat tuloa josta maksetaan muutakin kuin korvaus isäntäväen työstä. Hyvä alku maatilan rahapolitiikassa on ampua yksityistalous hemmettiin sieltä firman tililtä ja tehdä säännöllisin väliajoin siirto omaksi "palkaksi". Tässä on kuitenkin huomioitava, että se siirrettävä raha on nettoa, jos verot yms. maksetaan sieltä firman tililtä. Eli nettona se siirrettävä rahamäärä saattaa tuntua aika pieneltä. Tämä nyt ei enää liittynyt traktorin ostoon, mutta esimerkiksi auton ostossa (ja kaikessa muussakin yksityistaloudessa) on huomattavan helppo hahmottaa mihin on varaa. Vaikka firman tilillä on 100ke, ei se tarkoita että on aika vaihtaa uusi nissani.

Toisaalta.. järjestely voi joitakin auttaa hahmottamaan että siellä firman tilillä oleva raha pitää riittää maatalouteen (kuten traktorin ostoon), eikä sinne taas suoraan kuulu esimerkiksi metsänhakkuutulot.

Tarkoittaako tuo viimeinen esim. sitä, että tappiollisen maatalouden pyörittämiseen "vahingossa" sattuis menemään viimeisen perämettän hakkuutulot ?
Silloin on jo meno hurjaa ja laskin kadotettu ajat sitten.

Eikö maa- ja metsätalous ole monestikin samaa yritystoimintaa ? Onko se huono jos metsätulolla rahoittaa jotain tarpeellista maatalouspuolen investointia ja tällä tavoin välttyy rahoituksen hakemiselta ? Vai onko metsäraha jotain korvamerkittyä erikkorahaa joka pitää säästää johonkin erikoistarkoitukseen ?

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Red Bull

  • Vieras
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Voi tuota mercantia kun tuo kateus paistaa ihan tänne asti ;D

Vanette vai King Cap?

Cherry..  8)

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?

Tottakai tuet ovat maatilan rahaa, mutta VMS tarkoitti että ne ovat tuloa josta maksetaan muutakin kuin korvaus isäntäväen työstä. Hyvä alku maatilan rahapolitiikassa on ampua yksityistalous hemmettiin sieltä firman tililtä ja tehdä säännöllisin väliajoin siirto omaksi "palkaksi". Tässä on kuitenkin huomioitava, että se siirrettävä raha on nettoa, jos verot yms. maksetaan sieltä firman tililtä. Eli nettona se siirrettävä rahamäärä saattaa tuntua aika pieneltä. Tämä nyt ei enää liittynyt traktorin ostoon, mutta esimerkiksi auton ostossa (ja kaikessa muussakin yksityistaloudessa) on huomattavan helppo hahmottaa mihin on varaa. Vaikka firman tilillä on 100ke, ei se tarkoita että on aika vaihtaa uusi nissani.

Toisaalta.. järjestely voi joitakin auttaa hahmottamaan että siellä firman tilillä oleva raha pitää riittää maatalouteen (kuten traktorin ostoon), eikä sinne taas suoraan kuulu esimerkiksi metsänhakkuutulot.

Tarkoittaako tuo viimeinen esim. sitä, että tappiollisen maatalouden pyörittämiseen "vahingossa" sattuis menemään viimeisen perämettän hakkuutulot ?
Silloin on jo meno hurjaa ja laskin kadotettu ajat sitten.

Eikö maa- ja metsätalous ole monestikin samaa yritystoimintaa ? Onko se huono jos metsätulolla rahoittaa jotain tarpeellista maatalouspuolen investointia ja tällä tavoin välttyy rahoituksen hakemiselta ? Vai onko metsäraha jotain korvamerkittyä erikkorahaa joka pitää säästää johonkin erikoistarkoitukseen ?

Hervastin kanssa samalla taajuudella. Minä ainakin olen ostanut maatilan metsineen kaikkineen, ja siihen on nosteltu pankista lainaa. Miksi en voisi metsätuloilla hankkia maataloudelle jotakin hyödykettä, jos olen parinkymmenen vuoden ajan maatalouden tuloilla lyhennellyt osittain  metsään nostamaani lainaa??   Meillä tietty on nää metsät niin pieniä ja vähämerkityksellisisä verraten muualla suomessa......

Viimeksi muokattu: 30.12.13 - klo:23:22 kirjoittanut meedio

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Keijo von Kullenberg

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 150
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?

Tottakai tuet ovat maatilan rahaa, mutta VMS tarkoitti että ne ovat tuloa josta maksetaan muutakin kuin korvaus isäntäväen työstä. Hyvä alku maatilan rahapolitiikassa on ampua yksityistalous hemmettiin sieltä firman tililtä ja tehdä säännöllisin väliajoin siirto omaksi "palkaksi". Tässä on kuitenkin huomioitava, että se siirrettävä raha on nettoa, jos verot yms. maksetaan sieltä firman tililtä. Eli nettona se siirrettävä rahamäärä saattaa tuntua aika pieneltä. Tämä nyt ei enää liittynyt traktorin ostoon, mutta esimerkiksi auton ostossa (ja kaikessa muussakin yksityistaloudessa) on huomattavan helppo hahmottaa mihin on varaa. Vaikka firman tilillä on 100ke, ei se tarkoita että on aika vaihtaa uusi nissani.

Toisaalta.. järjestely voi joitakin auttaa hahmottamaan että siellä firman tilillä oleva raha pitää riittää maatalouteen (kuten traktorin ostoon), eikä sinne taas suoraan kuulu esimerkiksi metsänhakkuutulot.

Tarkoittaako tuo viimeinen esim. sitä, että tappiollisen maatalouden pyörittämiseen "vahingossa" sattuis menemään viimeisen perämettän hakkuutulot ?
Silloin on jo meno hurjaa ja laskin kadotettu ajat sitten.

Eikö maa- ja metsätalous ole monestikin samaa yritystoimintaa ? Onko se huono jos metsätulolla rahoittaa jotain tarpeellista maatalouspuolen investointia ja tällä tavoin välttyy rahoituksen hakemiselta ? Vai onko metsäraha jotain korvamerkittyä erikkorahaa joka pitää säästää johonkin erikoistarkoitukseen ?

Kylmiksen kanssa samalla taajuudella. Minä ainakin olen ostanut maatilan metsineen kaikkineen, ja siihen on nosteltu pankista lainaa. Miksi en voisi metsätuloilla hankkia maataloudelle jotakin hyödykettä, jos olen parinkymmenen vuoden ajan maatalouden tuloilla lyhennellyt osittain  metsään nostamaani lainaa??   Meillä tietty on nää metsät niin pieniä ja vähämerkityksellisisä verraten muualla suomessa......
Kaikki voivat tehdä rahoillaan ja varoilan ihan mitä huvittaa, mutta jossain vaiheessa menetetään uskottava valitusoikeus alan kurjuudesta.
Aren't You A Little Short For A Stormtrooper?

Red Bull

  • Vieras

Viimeksi muokattu: 30.12.13 - klo:23:24 kirjoittanut Red Bull

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Ihmeellistä vinkumista. Mä olen vaihtanut milloin uudempaan ja milloin vanhempaankin koneeseen, ihan riippuu siitä miten tuntuu finanssipuoli kaupoissa menevän. Syksyllä vaihtui 30-sarjan deere muutaman vuoden vanhempaan ja pienempään valtraan joka taas jonkin ajan kuluttua vaihtui uudenkarheaan esittelyvaltraan, rahaa uuteen traktoriin yhden välivaiheen kautta kului todella vähän. Eikä yhtään alentanut statusta vaikka ajoin jonkin aikaa vanhalla hitecillä.
Toisaalta taas mulla on nytkin työnalla pajassa peruskunnostus vanhaan isoon deereen joka on aika halpa mutta riittävän suuri ja tykätty, joten päätettiin entrailla sellaiseen iskuun että sillä mennään pitkään ilman isompia.
Yksi traktori on jopa sellainen että siitä on vielä muutama tonni osamaksuakin jäljellä, minkä kehtaan kyllä tunnustaa kun traktoreiden veroton arvo lähentelee 200k€:tä. Kukaan ei tunnu ostavan agron mukaan osamaksulla, vaikka myyjien mukaan yli puolet ostaakin.
Tärkeintä koneen vaihdossa on minulle se että kone on mukava ja tarkoituksenmukainen käyttöönsä, ei niinkään eksaktit tunnit minne ajetaan. Jos koneesta tykätään sillä voidaan ajaa kauankin, mutta jos on remppaa tai kone ei muuten miellytä niin vaihtoon se mene

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
200000euroo plus alv..... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159