Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?  (Luettu 39641 kertaa)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?

Mitä noihin remppakulujen ennustamiseen tulee, niin vanhat mekaaniset koneet on tässä suhteessa jokseenkin eri artikkeli kuin nykyiset sähköhimmelit saastelaitteineen. Itse tein hankintapäätöksen kun sain uuden vielä maltillisilla saastejärjestelyilllä ja entisessä oli 7 kilotuntia mittarissa. Muutama kone on ajossa ja tähän on tullut tuhat tuntia 9kk aikana. Tähän ostin 5 vuoden huoltosopimuksen, joten on mutamaksi vuodeksi kulut melko tarkkaan ennustettavissa.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/mielipiteet/lukijalta/joulusta-suloiseen-arkeen-1.53579

Mitä jos jyvähousu käyttäisi rahansa vähän fiksummin, niin ei tarvitsisi syyttää muita, kun perhe-elämä hajoaa ja rahat loppuu kokoajan. Tukirahat emännän hallintaan ja läskiperseinen isäntä hommiin!  ;D

jotenkin on aika hanurista koko teksti. Liekkö joku katkeroitunu emäntä kirjoittanut tai jotain. Kuitenkin yleistä mielipidettä vastaan tuet ei ole palkkaa vaan ne on tilan tuloa joka käytetään tilan pyöritykseen. Isäntäväelle tulee sitten Se pieni ylimäärä joka toivottavasti on riittävä elämiseen. Ollaan vaarallisilla vesillä kun ruvetaan pitää maatilan rahoja omina.

yöhön raktorin vaihtoon niin itse pidän järkevänä vaihtovälinä noin kolme vuotta jos halutaan ajaa takuualaisella koneella eli pidennetty takuu. Sitten toinen soveltuva on jossain 7 vuoden kohdalla jolloin hyvin pidetyllä ja jotain 5000 tuntia ajetussa on kova jällenmyyntiarvo. Siitä eteenpäin kannattaakin ajaa kone loppuun ja silloin tulee helposti tilanne että pelimerkit ei riitäkään uuteen ja joutuu tyytymään uudehkoon.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?

Mitä noihin remppakulujen ennustamiseen tulee, niin vanhat mekaaniset koneet on tässä suhteessa jokseenkin eri artikkeli kuin nykyiset sähköhimmelit saastelaitteineen. Itse tein hankintapäätöksen kun sain uuden vielä maltillisilla saastejärjestelyilllä ja entisessä oli 7 kilotuntia mittarissa. Muutama kone on ajossa ja tähän on tullut tuhat tuntia 9kk aikana. Tähän ostin 5 vuoden huoltosopimuksen, joten on mutamaksi vuodeksi kulut melko tarkkaan ennustettavissa.
mulla on taas kokemuksena että sähköongelmista selviää muutamalla tonnilla mutta kun ruvetaan mekaniikkaa vaihtamaan oli kyse sitten renkaista, etuperästä, vaihdelaatikosta, hydepumpuista, normiperästä, tai nostolaitteesta niin ei tahdo edes saada viedä konetta halliin kahdella tonnilla. Eri asia on tietenkin jos koneen palastelee omassa hallissa ja kuluina ei ole kuin Se rikkoutunu kampiakselin laakeri mutta silloin ei muista kaikkia kuluja.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8444
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/mielipiteet/lukijalta/joulusta-suloiseen-arkeen-1.53579

Mitä jos jyvähousu käyttäisi rahansa vähän fiksummin, niin ei tarvitsisi syyttää muita, kun perhe-elämä hajoaa ja rahat loppuu kokoajan. Tukirahat emännän hallintaan ja läskiperseinen isäntä hommiin!  ;D

jotenkin on aika hanurista koko teksti. Liekkö joku katkeroitunu emäntä kirjoittanut tai jotain. Kuitenkin yleistä mielipidettä vastaan tuet ei ole palkkaa vaan ne on tilan tuloa joka käytetään tilan pyöritykseen. Isäntäväelle tulee sitten Se pieni ylimäärä joka toivottavasti on riittävä elämiseen. Ollaan vaarallisilla vesillä kun ruvetaan pitää maatilan rahoja omina.

yöhön raktorin vaihtoon niin itse pidän järkevänä vaihtovälinä noin kolme vuotta jos halutaan ajaa takuualaisella koneella eli pidennetty takuu. Sitten toinen soveltuva on jossain 7 vuoden kohdalla jolloin hyvin pidetyllä ja jotain 5000 tuntia ajetussa on kova jällenmyyntiarvo. Siitä eteenpäin kannattaakin ajaa kone loppuun ja silloin tulee helposti tilanne että pelimerkit ei riitäkään uuteen ja joutuu tyytymään uudehkoon.

Maatilan rahat ovat omia, jos ei ole esim. oy. Oli ne sitten plus merkkistä tai miinus merkkistä. Ja sitten kun on näitä 20000 tuntia ajettuja rotkottajia muutama kappale, niin aina niistä joku toimii. Korjaa sitten kun on aikaa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?

Tottakai tuet ovat maatilan rahaa, mutta VMS tarkoitti että ne ovat tuloa josta maksetaan muutakin kuin korvaus isäntäväen työstä. Hyvä alku maatilan rahapolitiikassa on ampua yksityistalous hemmettiin sieltä firman tililtä ja tehdä säännöllisin väliajoin siirto omaksi "palkaksi". Tässä on kuitenkin huomioitava, että se siirrettävä raha on nettoa, jos verot yms. maksetaan sieltä firman tililtä. Eli nettona se siirrettävä rahamäärä saattaa tuntua aika pieneltä. Tämä nyt ei enää liittynyt traktorin ostoon, mutta esimerkiksi auton ostossa (ja kaikessa muussakin yksityistaloudessa) on huomattavan helppo hahmottaa mihin on varaa. Vaikka firman tilillä on 100ke, ei se tarkoita että on aika vaihtaa uusi nissani.

Toisaalta.. järjestely voi joitakin auttaa hahmottamaan että siellä firman tilillä oleva raha pitää riittää maatalouteen (kuten traktorin ostoon), eikä sinne taas suoraan kuulu esimerkiksi metsänhakkuutulot.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Selvä juttu osa koneista haettu käyttäjältä/omistajalta pois, "unohtunu" maksamatta.
Mites sen selittää jos se kone vallan toisen merkin myymälässä  ;D
Monimutkanen juttu, ehkä ei kyseinen mirkki ole miellyttänyt. Mutta koneita haetaan myös poikke maksuongelmien vuoksi. Olen nähny joskus tilalle ilmestyneen uudemman koneen"paikalle" vanhemman ja halvemman koneen.

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Kauhean iso ongelma saatu tuosta traktorin vaihdosta ::)

Minun mielestäni traktorin voi vaihtaa silloin, kun siltä tuntuu.

Esim. verovähennykset on hyvä syy.

Eihän tässä kellään kai mitään ongelmaa ole, paitsi tietysti rahattomuus. Kunhan vain keskustellaan mielenkiintoisesta ilmiöstä, miten jotkut tosiaan pystyvät vaihtamaan, milloinsitä tuntuu ja jos ei muuta, niin verovähennyksiä saadakseen. Samaan aikaan enemmistö (itseni mukaan lukien) on niin tumpeloa väkeä, ettei edes tahdo syntyä mitään, mistä vähentää.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Mä olen vaihtanu yhden uutena ostetun ja maksetun koneen 700 tuntia ajettuna pois.Se vain oli huono ja täynnä pikkuvikoja.Hiukan ennenkuin takuu loppu,kaupat erimerkkisestä uudesta oli tehty.
Ja pätkääkään ei kaduta 8)

Sulla on siis yks traktori jonka olet maksanu????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Jääkös noista 60kk velkavankeuksista vielä sitä jäännösvelkaa seuraavan 60kk vankeuden siemeneks?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Mercantil

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 160
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Kauhean iso ongelma saatu tuosta traktorin vaihdosta ::)

Minun mielestäni traktorin voi vaihtaa silloin, kun siltä tuntuu.

Esim. verovähennykset on hyvä syy.

 Niin ei tässä mitään ongelmaa tehty, ehkä tuottaa hiukan ihmetystä.... Joskus vain tulee mietittyä, että mennäänkö perse edelle puuhun ja kovaa.. Kun sitä aina rutistaan, että maatalous ei kannata jne. Jos otetaan esimerkiksi perusviljatila, isäntä valittelee huonoa kannattavuutta ja hallissa upouus traktori ja vaihdossa meni se 5000h ajettu, niin olisko sekin traktorin väli rahasumma ollut järkevämpi sijoittaa vaikkapa peltojen perusparannuksiin jolloin saadaan satotasoa nostettua ja samalla sitä kannattavuutta? Ei se uus traktori ainakaan satotasoja tule nostamaan.....

Viimeksi muokattu: 30.12.13 - klo:17:25 kirjoittanut Mercantil

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Kauhean iso ongelma saatu tuosta traktorin vaihdosta ::)

Minun mielestäni traktorin voi vaihtaa silloin, kun siltä tuntuu.

Esim. verovähennykset on hyvä syy.

 Niin ei tässä mitään ongelmaa tehty, ehkä tuottaa hiukan ihmetystä.... Joskus vain tulee mietittyä, että mennäänkö perse edelle puuhun ja kovaa.. Kun sitä aina rutistaan, että maatalous ei kannata jne. Jos otetaan esimerkiksi perusviljatila, isäntä valittelee huonoa kannattavuutta ja hallissa upouus traktori ja vaihdossa meni se 5000h ajettu, niin olisko sekin traktorin väli rahasumma ollut järkevämpi sijoittaa vaikkapa peltojen perusparannuksiin jolloin saadaan satotasoa nostettua ja samalla sitä kannattavuutta? Ei se uus traktori ainakaan satotasoja tule nostamaan.....
Jos se onkin statussymboli ja kohottaa egoa, niin sillähän on suora positiivinen vaikutus mielenterveyteen ja taas parantava vaikutus työtehoon.

Mulla ei niin tartte tota egoa pullistella, mutta tykkään ajaa kunnon koneilla vaikka viljaa en viljelekkään.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Onneksi jotkut ostavat uusia niin jää sitten meille vanhan koneen ostajille vaihdokkeja. Jos uusien myynti olisi liian alhaalla niin sittenpä vanhat traktorit vasta kalliksi kävisivät kun ei olisi tarpeeksi tarjontaa.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Kauhean iso ongelma saatu tuosta traktorin vaihdosta ::)

Minun mielestäni traktorin voi vaihtaa silloin, kun siltä tuntuu.

Esim. verovähennykset on hyvä syy.

 Niin ei tässä mitään ongelmaa tehty, ehkä tuottaa hiukan ihmetystä.... Joskus vain tulee mietittyä, että mennäänkö perse edelle puuhun ja kovaa.. Kun sitä aina rutistaan, että maatalous ei kannata jne. Jos otetaan esimerkiksi perusviljatila, isäntä valittelee huonoa kannattavuutta ja hallissa upouus traktori ja vaihdossa meni se 5000h ajettu, niin olisko sekin traktorin väli rahasumma ollut järkevämpi sijoittaa vaikkapa peltojen perusparannuksiin jolloin saadaan satotasoa nostettua ja samalla sitä kannattavuutta? Ei se uus traktori ainakaan satotasoja tule nostamaan.....
Jos se onkin statussymboli ja kohottaa egoa, niin sillähän on suora positiivinen vaikutus mielenterveyteen ja taas parantava vaikutus työtehoon.

Mulla ei niin tartte tota egoa pullistella, mutta tykkään ajaa kunnon koneilla vaikka viljaa en viljelekkään.

Se kohotus ei käy ihan millä tahansa tusinakoneella. Sen tarvii olla SE.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8407
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Kun ostaa uuden traktorin saa ruksata tarvitsemansa varusteet. Meillä niillä on sitten ollut tapana ajaa pitkään. Koneet tulevat tutuiksi ja niiden huoltohistorian tietää. Aika varmatoimisia nuo ovat olleet vanhempinakin.
Viiden käytössä olevan traktorin keski-ikä on 24 vuotta ja ajotunteja keskimäärin reilut 8000. Kaikki on ostettu uutena. Uusin on kolmivuotias ja 1800 tuntia ajettu.
Mystinen kesälaatumies

+250

  • Vieras
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Mä olen vaihtanu yhden uutena ostetun ja maksetun koneen 700 tuntia ajettuna pois.Se vain oli huono ja täynnä pikkuvikoja.Hiukan ennenkuin takuu loppu,kaupat erimerkkisestä uudesta oli tehty.
Ja pätkääkään ei kaduta 8)

Sulla on siis yks traktori jonka olet maksanu????
Otit lauseesta pienen pätkän.Mun koneet on kaikki maksettuja 8)
Ja sevverran kun sun mökkiläiskoneet maksaa,menee vuodes pyykinpesukoneen suodattimeenki housujentaskuista ;D