Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Laaha vaiko kiekko  (Luettu 7321 kertaa)

Teroman

Laaha vaiko kiekko
vannas Parei ?

Yksi  vaiko kaksi- kiekkoinen ?

Suffolk vaiko kotimainen laahausvannastus,,,,

Jyräättekö vielä jyräkombikylvöt ?
 ???

3070 E

  • Vieras
Vs: Laaha vaiko kiekko
Sivupyöräkone laahavannas, jyrätään olosuhteiden mukaan, komiat oraat... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,Å,,,,,,,,,,,,,,,

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Laaha vaiko kiekko
Rapidin jäljiltä ainakin pitänyt jyrätä, jos ei halua paalainta käyttää kivikarhuna.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Laaha vaiko kiekko
Kotimainen kiekkovannaskone jyräpyörillä ja kotimaisella jyrällä jyrätään kotimaisia peltoja...,,,,, ;D,,,,,.....

realisti

  • Vieras
Vs: Laaha vaiko kiekko
kotimainen junkkari maestro 4000, tällä saa ne parhaat kylvöt tietenkin ;) Tarpeen vaatiessa lähinnä nurmelle jäävillä lohkoilla vielä jyräillään panelian 4,3m nostolaitejyrällä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Laaha vaiko kiekko
Mulla on tume HKL 2500 laahavantailla ja jyräpyörästöllä, kylvöjä takana noin 1200 ha ja nyt täytyisi kulutusosat vaihtaa ja muutoinkin alakertaa paikata. Kylvöjälki alkaa olemaan jo tosi huonoa kun kaikki vantaat kylvää minne sattuu, mutta pientä paikkausta niin kyllä se taas muutaman vuoden eteenpäin kestää. Jyrää en käytä kuin poikkeustapauksissa ja säilörehunurmen perustamisessa.

Mielestäni perinteinen laahavannas on edelleen paras tarjolla oleva vannastyyppi. Mutta odotan innolla että suomeen rantautuu järkevän kokoiset ja hintaiset pakkerin taakse kylvävät kylvökoneet, niin sitten harkitsen tumen laittamista kiertoon.

Viimeksi muokattu: 13.12.10 - klo:22:23 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Laaha vaiko kiekko
Yhdellä asiakkaalla tuli kalliiksi, kun meni jyräähän savimaansa jonka olin Junkkarin 3000T:llä kylväny... Kylvön jälkeen tuli kova sade ja maa kuorettu eikä oraat päässy pintaan... Toinen vastaava savimaa pärjäs hyvin, kun ei jyrätty.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Laaha vaiko kiekko
Yhdellä asiakkaalla tuli kalliiksi, kun meni jyräähän savimaansa jonka olin Junkkarin 3000T:llä kylväny... Kylvön jälkeen tuli kova sade ja maa kuorettu eikä oraat päässy pintaan... Toinen vastaava savimaa pärjäs hyvin, kun ei jyrätty.
Iskikö vanhalle isännälle tekemisenpuute, vai mikä järki oli lähteä viljalle kylvettyä savikkoa jyräämään takapyöräkoneen jälkeen?
Nothing is Something Worth Doing

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Laaha vaiko kiekko
Yhdellä asiakkaalla tuli kalliiksi, kun meni jyräähän savimaansa jonka olin Junkkarin 3000T:llä kylväny... Kylvön jälkeen tuli kova sade ja maa kuorettu eikä oraat päässy pintaan... Toinen vastaava savimaa pärjäs hyvin, kun ei jyrätty.
Iskikö vanhalle isännälle tekemisenpuute, vai mikä järki oli lähteä viljalle kylvettyä savikkoa jyräämään takapyöräkoneen jälkeen?

No kai se oli sitä, kun aina ennemminki on jyrätty  :D

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Laaha vaiko kiekko
Yhdellä asiakkaalla tuli kalliiksi, kun meni jyräähän savimaansa jonka olin Junkkarin 3000T:llä kylväny... Kylvön jälkeen tuli kova sade ja maa kuorettu eikä oraat päässy pintaan... Toinen vastaava savimaa pärjäs hyvin, kun ei jyrätty.

Siinähänse saven ongelma on,jos tietää että sataa parinviikon sisällä niiei pitäs mennä jyräilemään,muta ne kevätsateet ovat useimmiten harvinaisia täällä saviseudulla ..
 Itse kyllä jyräisin jos aika antaisi myöden just tuon samaisen koneen omistavana,se ripakuviohan ei ehkäole pahimpia maantiivistyksen suhteen.
  No,kyllä näille saville ei ehkä huonompaa kylvökonetta olekkaan kun tuo S noitten kiilajyrävantaitten kanssa..

aksu123

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 125
Vs: Laaha vaiko kiekko
Jukon h250 laahavantailla, ainoa ongelma apulantavantaiden toooodellla huono kulutuskestävyys. n.200ha saa ajaa ja lannotepuolen palat niin loppu että vannas tukkoon. Yhden siemenvantaan vaihdoin pyörän kohdalta, oli aikalailla kulunut.

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Laaha vaiko kiekko
Yhdellä asiakkaalla tuli kalliiksi, kun meni jyräähän savimaansa jonka olin Junkkarin 3000T:llä kylväny... Kylvön jälkeen tuli kova sade ja maa kuorettu eikä oraat päässy pintaan... Toinen vastaava savimaa pärjäs hyvin, kun ei jyrätty.

Siinähänse saven ongelma on,jos tietää että sataa parinviikon sisällä niiei pitäs mennä jyräilemään,muta ne kevätsateet ovat useimmiten harvinaisia täällä saviseudulla ..
 Itse kyllä jyräisin jos aika antaisi myöden just tuon samaisen koneen omistavana,se ripakuviohan ei ehkäole pahimpia maantiivistyksen suhteen.
  No,kyllä näille saville ei ehkä huonompaa kylvökonetta olekkaan kun tuo S noitten kiilajyrävantaitten kanssa..

No täällä ei noita savimaita kovin paljoo oo, yleisesti multa- ja hietamaita, johon tuo soveltuu mun mielestä ihan hyvin. Kevyimmillä mailla oon kyllä jyränny hinattavalla Väderstadilla, osaksi sen takia, kun se jyrä on puimuriurakoitsijan ja se on sanonu, että jyrää pitää hakee lainaksi yhden päivän ajaksi keväällä, muuten se ei tuu puimaan  :D Tuleehan pelto sen jälkeen kyllä hienon näköseksi, kun viittii jyräillä...

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Laaha vaiko kiekko
kotimainen junkkari maestro 4000, tällä saa ne parhaat kylvöt tietenkin ;) Tarpeen vaatiessa lähinnä nurmelle jäävillä lohkoilla vielä jyräillään panelian 4,3m nostolaitejyrällä.


eikös tuosta junkkarista päästetty "voimasanoja" viime keväänä ;D

realisti

  • Vieras
Vs: Laaha vaiko kiekko
kotimainen junkkari maestro 4000, tällä saa ne parhaat kylvöt tietenkin ;) Tarpeen vaatiessa lähinnä nurmelle jäävillä lohkoilla vielä jyräillään panelian 4,3m nostolaitejyrällä.


eikös tuosta junkkarista päästetty "voimasanoja" viime keväänä ;D
juu kyllä sitä toista viikkoa kiroiltiin, mutta sitten kun vika saatiin korjattua niin avot... vantaat oli säädetty liian lähelle kiekkoja, oli syönyt vantaan sisäpellin pois. Kiekko heitti vantaan sisään maata ja aina tukossa, uudet vantaat kiinni ja oikeaan säätöön niin nyt pelaa kyllä hienosti ja tekee tasaiset oraat.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Laaha vaiko kiekko
Nova Combin vantaassa ei ole säätöä vaativaa "suulaketta" kiekon tuntumassa.

Toimii aina oikein.

 :D
Kui mää ain olen paras?