Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14

Viestit - härski 77

Mitkä noista halvemmista renkaista olis ostamisen arvoset? 650/65r38 ja 540/65r28 kieppi tarvis ostaa, kone ei enää ykkösjuhta, vähä vähemmällä ajolla ni ei mitää piru kalliita kenkiä tohdi ostaa... Mites noi Alliancet...? on ainakin halvat...Mitas on vähä kalliimpi mutta ihan kohtuuhintanen kierros vielä sekin, koneessa nyt vanhat silestonet Continental Ac, noi mitakset taitas olla vähä lähempänä vanhoja contteja.

tere. vastaavat mitakset 04.14 laitoin alle ja kyllä hyvät on vielä ekan kesän jälkeen  ja pyöreet myös liikennetraktoriin ja samaanaikaan neloskoneeseen bkt  600/65-38 ja540/65*24 silloin samanhintaiset sarjat ja pyöreet nekin joskin melu kovempi bkteellä ja kuvio erilainen mutta turpella hyvä.
Mieluummin ne työkalut ottaa sieltä pakista kuin kävelee ensin kilometrin "laanille" ja siitä corollalla lähimpään mökkiin missä valot, parraassa tapauksessa 30km lainaamaan työkaluja. Ja kyllä mulla sillon rymyhommissa oli mukana akkurälläkkä ja pulttikonekin.

ps: nuo "korpisalo" työmaat on hieman erilaisia kuin ajaa kotoota  kilsan päähän rehua hakemaan, nimimerkillä: "kun kone hyytyy salolle 25 pakkasessa" aikas yksinäistä on jos oo edes työkaluja mukana.

yksi tärkeimmistä  on taskulamppu ja varalamppu aika pimeää on nyt yöllä jos palstalle jää   terv.yön kulkija ilman lamppuu.

Mää lähtisin siitä kännykästä liikkeelle.... ;D
Viimeistään siinä vaiheessa, kun rupeaa vesi tulemaan sisälle, on lähdettävä.

Mä en kyl ihan sisäistäny ton Härskin kommenttia. ???

Kyllähän palstalla näkee olla läpi yön, ollaan CC:n ja kantolan kanssa testattu. Onhan näytössä sentään joku valonpilke millä näkee näppiksen ja sisällön tuotto on turvattu läpi vuorokauden. ???

joskus on aamuöisellä työmatkalla teilattu hirvenvasaa hiluksilla ja pistolapiolla kun ei .308 aina mukana ole 
ja  joskus sen verran syrjässä savotoitu ettei kännykkä toimi  nykyisin harva paikka ettei toimi mutta v1995 oli vielä toisin mobira 450 käytössä sillon joka yleensä  oli kentissä, no ei gsm vieläkään kuulu joka paikassa.
Mieluummin ne työkalut ottaa sieltä pakista kuin kävelee ensin kilometrin "laanille" ja siitä corollalla lähimpään mökkiin missä valot, parraassa tapauksessa 30km lainaamaan työkaluja. Ja kyllä mulla sillon rymyhommissa oli mukana akkurälläkkä ja pulttikonekin.

ps: nuo "korpisalo" työmaat on hieman erilaisia kuin ajaa kotoota  kilsan päähän rehua hakemaan, nimimerkillä: "kun kone hyytyy salolle 25 pakkasessa" aikas yksinäistä on jos oo edes työkaluja mukana.

yksi tärkeimmistä  on taskulamppu ja varalamppu aika pimeää on nyt yöllä jos palstalle jää   terv.yön kulkija ilman lamppuu.

oletko ollu pyhäjärvellä 2009 oli uutisissa että susi hyökkäsi metsäkonekuskin kimppuun..
Tunteja on 700, eli ei hirmuisesti. Siivaa ei käsittääkseni tarvitse irroittaa kun laakerit vaihtaa. Remmi kyllä otetaan pois, jotta voi käsin pyöritellä, ja varmistaa, et liikkuu vapaasti. Ensi viikolla ruvetaan vaihtotöihin ja tehdään peti seulakoteloon. Laakeripuusta voku kyseli. käsittääkseni Sampon Laakerit on öljyttyä koivua. Siis tuo klappi on laakerissa, eli kun nostaa niin nousee laakerin kohdalta tuon pari milliä ja kohlinta pystyy hiukan myös kallistamaan, vaikka eivät vielä toisiinsa tapaa ihan.


tere. tarkotin jos joutuu vaihtamaan vetävän akselin ja laakerit  siihen!! meillä puitiin ekoilla 1800 tuntia ja oli sitte jo tosi väljät ja yksi hajosi mutta ei tullu vaurioita.  laakereita saa porin ukolta joka mainostaa mt lehessä 500eur sarja.
Klappia n. 2mm kun nostaa kohlimia takaa. Takalaakerit on helppo vaihtaa, mutta miten hitossa saa etupään laakerit vaihdettua? Pitääkö seulakoteloon laittaa vaneri, ja mennä selälleen sen päälle, vai miten. Olisi mukava jos vain ne vastaisi, jotka on homman oikeesti tehneet.
tere. muutaman kerran homman tehneenä vois sano että vetäva akseli kannattaa vaihtaa reilussa 2000tunnissa kun kuluu soikeaksi  paljo tunnit????             

 pikku välyksistä ei tarvi välittää kun uusissakin pientä väljää ja pitää hiukan ollakin,, itse vaihto ei ole vaikeaa seulat pois ja sisälle kyllä sinne meikäkin pääsee vaikka ruoto on jäykkä ja painoa kahden edestä. vetävän akselin päässä oleva siiva kiinni kierteella ja kartiolla ja vaatii lämmitystä auetakseen.
kysy lisää jos neuvoa tarviit  meillä piti irrottaa alkukaudesta kohlimet kokonaan puhdistusta varten kun täynnä vihnettä ja ei muuten saanu puhtaaksi..
lisäksi meidän pelloilla sattunutta.  agronic 1302 ei  paalaa olkea (ei paali pyöri)
sitten tuli mchale  joka paloi eka kierroksella ja tuuri kävi  ettei palanut metät mukana kun oli niin kuivaa  onneksi palokunta ehti ajoissa. mitähän vielä tänä syksynä tapahtuu ja vuokrakuivuria en ole uskaltanut käyttää kun sinne soitettiin palokunta viime syksynä ja likeltä piti..
syksyn tappioita 4.8 alkaen  puimuri aloitti puintikelan hihna poikki  ja toisessa purkuruuvin akseli poikki  ja seulaston laakerivika  ja laakerihela vaurio, traktorissa tänään vesiletku vuoto ja jätti tien päälle , lisäksi rengasremonttia kärryyn ja traktoriin. kuivurilla venttiili vikaa polttimessa ja elevaattorin pyörinnässä. kaivurissa turpatiiviste vikaa kaivusylinterissa.   kyllä se tuo ruis koittelee mutta nyt kaikki myllyllä paitsi siemenet ja omiksi jauhettavat.
tere. onko muista rapid 300c -08 malleista menny nostosylintereitä ko. mallista halkesi pääty tänään ja kun tutkittiin ni aika heikko sauma  oli tehtaalla hitsattu (surkea) nyt hitsattu uudelleen ja taas mennään. aj.n2000ha..
Kasvintuotanto / Vs: Itä-Suomen sateet
: 14.05.14 - klo:08:25
   Sataa laariin,   ;)      Hinta nousee laarissa oleville, kyllä kannatti odottaa taas.

tere.  meillä sataa kanssa laariin mutta lunta tällä hetkellä ,näin täällä liperissä.
Ei vaihda nopeutta hidas / nopea napista.. Mistähän vois vikaa etsiä, valo kyllä vaihtuu eli ei katkasijassa oo vikaa.. Missä tällänen magneettikytkin? sijaitsee?

Ainakin LC kolmosessa ko. napissa kolme asentoa ja ne säätävät ainoastaan koneen kierroksia. Eli saman homman hoitaa kaivuualuesäädöillä, jos pitää vauhtia hidastaa esim. lavetille ajaessa.


tere yhdyn tähän vaihtoehtoon.terv fh130,3
Ois mukava kuula mielipiteitä kyseisestä kone mallista, Mutta ei voi mittään jos kukkaan ei tiiä mistään mittään.


tere. kokemuksia likipitäen samanlaisesta eli fh 130.3 vm-95 13,800kg vajaa pari tonnia kevyempi vaan.
ajettu on 15000 tuntia noin,ehkä.
tuli meille 2500 tuntia sitte ja korjattavaksi sisälsi seuraavat viat englannista tultuaan  mm,kääntökehä väljä kunnostus n1800eur kääntömoottorin jalusta 900eur ja sitte töihin vuotta myöhemmin meni pumppujen laaakerointi joka makso kitt-hydrolla 1850 eur  ja kauhasylkyn tiivisteet  ja varsi samana vuonna.
nyt tarviis kärkipyörän ku meni laakerit ja ei saa kiinalaisena kun näissä on fiatin omat ketjukoot ja tällä hetkellä lainassa kobelcon 4 ketjun pyörä joka ei ihan käy muuten ketjut vielä hyvät.

välystä alkaa jo olla mekoisesti ja nytte tarvii kaivusylkyn tiivisteet jotka ihan sököt
kiinnikkeenä engl.geith 65 jolla hyvin pärjätty ja lisähydrauliikka tehty 6-tie venttiililtä ja toimii kauhan liikkeellä joka toimii myös risukouran kanssa erittän nopeasti.
tuo em kone yleensä toimii (jos akuissa virtaa)  jos talon muut koneet john deeret ja sampot ei pelaa eli yksinkertaista tekniikkaa kaikin puolin.

no sen sähkökaasun ohitin vanhalla ek, vaijerilla kun syksyllä särky  kun se on ihan turha kapistus tuon luokan koneissa kun on mekano syöttöpumppu.

siinäpä sulle vastusta tv nimimerkki ,ostan heti toisen samanlaisen kun saan  oikihintaan,


Kemppi.
tere.  taitaapa voittaa kemppi  nuo muut ,,,cebora telwin migatronig lincoln  esab (wallius) eikö ennen hakas ollu tuo.
jopa minä saan raudat toisiinsa kiinni tuolla vm 81 kemppi 250 koneella.  kokemuksia telwin ,micatronic 350 ,esab 400..
nyt kaipailen isompaa kemppiä kauhahommiin  joten ehdotelkaa..
Valtran 6400:een tässä pikkuhiljaa katellut renkaita ensikesälle, eli 16,9r28 ja 20,8r38 ja vst millimitat.
Onko kukaan vertaillut enemmän contia ja mitasta? Pitäisi tulla samalta tehtaalta, mutta mitä tuossa kuullut, niin eroa kuitenkin olisi mm. talvipidon osalta  ::)
Varsinaiset talvikiekot on kyllä erikseen (metsärenkaat) mutta alkutalven liukkailla joutuu joskus ajeleen.

Toinen parivaljakko mistä en ole kuullut oikeen mitään on alliance ja cultor. Ensinnämainittu tehty ainakin intiassa.

tere.  laitoin viikonloppuna bkt kumit 600/65*38 agrimax  paikalleen  ja pyöreet tuntuis olevan ja päällisin puolin ihan hyvänoloiset ja näköiset    no  polannetiellä melko kuminaa pitävät 52km vauhissa mutta sehän tasaantuu ajan myötä..nopeusluokka ainakin nuissa on jo 65km/h ja hinta kohdallaan muihin verrattuna sekä kotiin toimitettuna.
Eli mitenkä hyvin nuo mahtaa kantaa koneita ylipäätään? Itellä tulis mahollisesti viljelyyn semmonen raivio joka on rahkasuota, pinnassa semmonen 20-30 sentin  jotenkuten maatunu rahka/turve kerros jonka alla on sitten rahkamössöö varman puolisenmetriä korkeintaan jonka jälkeen taas maatunutta tavaraa sen alla. Ojat olisi 20 metrin välein, vesien pois saannin kanssa ei olisi ongelmia kun ei ole ollut tähänkään asti..... Mutta mutta jotekin arveluttaa tuo kantavuus pysyykö koneet pinnalla?

tere kyllä se kantaa kun  ei vaan pysäytä mihinkään hetteeseen ja kylvö sillon kun on "siperian asfaltti" vielä alla
pikkusen rapidin kanssa aina ongelmaa mutta vantaat ilmassa ajellaan osittain...
Tämä on jo jotain ;D
http://www.valtra.fi/news/3654.asp

ja toisella kyläsahurilla fiiatissa vasta15000 tuntia mutta eipä se vielä ole kun viiskymppinen sahuri,,
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14