Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jäteöljyä hakkeeseen  (Luettu 8809 kertaa)

Komia

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Jäteöljyä hakkeeseen

Eihän kukaan jäteöljyä oo itse hakkeeseen sekoittanut, mut jos ootte kuullu jonkun tehneen sellaista (esim. naapuri), niin mimmoisia määriä öljyä on laitettu?

Joku sanoi joskus, että kylmä jäteöljy ei imeydy puuhun riittävän hyvin, että tarttis säilyttää öljyä jossain sopivan lämpösessä paikassa.

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
Normisettiä..

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
Mitään öljyä ole hakkeeseen sekoitettu, mutta ruuvia pitää joskus rasvata, ettei pakkasilla narise. 20 litraa kymmeneen kuutioon on varovainen ja turvallinen määrä, hakekasaan leviteltynä ja hieman pöyhittynä, kosteaan hakkeeseen kuulemma imeytyy paremmin, en tiedä kun en ole itte kokeillu!

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
Kylil haastovat et moottoriöljyt voi kuulemma laittaa lämmityspuiden päälle.. Hyvin toimii keskuslämmityksessä kuulemma..

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
 Oon kuullu että ruuvin rasvaus voi vaatia jopa 20litraa/kuutio.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
Oon kuullu että ruuvin rasvaus voi vaatia jopa 20litraa/kuutio.

Olen kuullut myös, että joku isäntä oli rasvannut ruviansa sen verran runsaalla määrällä, että palopäästä valui pannukopin lattialle, eli se rasva kannattaa imeyttää siihen hakkeeseen jossakin muualla kuin siellä stokerin varastossa! Rasva kun on senverran notkeaa, että valuu hakekasan läpi helposti.

t.toivo

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
Jostain oon kuullu, jotta desin loraus 30litran saaviin. Tosin ei omakohtaista kokemusta ;) Tuohan tarkoittas noin 3l/kuutio.

Larry

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
Oon kuullu että ruuvin rasvaus voi vaatia jopa 20litraa/kuutio.

10 litraa kuutioon on riittävä määrä ruuvien rasvaukseen kuulemma...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
Parin motin lumikauhallisen oon joskus kuullut kipatun reilun 100m3 hakeläjään.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
Oon kuullu että ruuvin rasvaus voi vaatia jopa 20litraa/kuutio.

Samoista määristä minäkin oon kuullut. Kuulemma etukuormaajasta tynnyristä valutellen hakemattoon, siitä tyrkkii läjään, niin kuulemma sekoittuu hyvin. Joskus nähnyt suoraan hakkeen päälle kauhaankin kaadetun, 20litran pöntöstä, mutta on työläämpi tapa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
On se ilo kuulla etten ole ainut joka käsitteelee jäte öljyt  oikein. Kehtaakohan sille naapurille käydä sanomas jotta se ei oo ihan oikein :o

t.toivo

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
On se ilo kuulla etten ole ainut joka käsitteelee jäte öljyt  oikein. Kehtaakohan sille naapurille käydä sanomas jotta se ei oo ihan oikein :o
Hae sen naapurin jäteöljyt, ja ota pieni "jätteenkäsittelymaksu", jottei se tee kovin isoa ympäristörikosta. Laitat sitten ite ne naapurin öljyt kierrätykseen. ;)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
Jotkut firmat jossain kuulemma lämmittävät hallinsa jäteöljylle soveltuvilla polttimilla eli hydrauliikka ja moottoriöljyt palaa ongelmitta... Vähän niinkuin ilmaista lämpöä kun kaivureista ja muista koneista tulee sitä kuitenkin jonkin verrankin vuodessa jos on useamman konetta ja paljon ajetaan  ;D  Siis tämähän ei ole laissa mitenkään sallittua mutta ei ole ylinopeuskaan...

Pelto-Jussi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 398
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen

Eihän kukaan jäteöljyä oo itse hakkeeseen sekoittanut, mut jos ootte kuullu jonkun tehneen sellaista (esim. naapuri), niin mimmoisia määriä öljyä on laitettu?


Ei meillä ikinä, pois se meistä ::)

Mutta stokerin ruuvia kyllä pitää rasvata säännöllisesti, ei kulu niin pahasti eikä pidä kovaa ääntä. Kyllä koneista ja laitteista täytyy huolehtia jotta ne kauan kestäisivät.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Jäteöljyä hakkeeseen
Hyvinhän se kuivurikin pelittää moniöljypolttimolla pikkusen tummempia joskus pölläyttää.