Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sivu- vai takapyörä  (Luettu 8818 kertaa)

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Sivu- vai takapyörä
kylvölannoitin ja laaha- vai kiekkovannas? Siinäpä vasta pulma. Hinattava tietysti. Savikot kyseessä ja joskushan näillä on ollut sitä kuorettumisongelmaa, jos liikaa tiivistää kylvön jälkeen, mut jonkunlainen jyräys kuitenkin olis yleensä tarpeen.

Sivupyörä norsteeniin tein itse "jyräpyörät", sellaset putkipakkerityyppiset, mutta tänä keväänä siitä lesahti kytkin ja on jo muutenkin ollut aikansa elänyt ja pettänyt milloin mistäkin joten tuskin korjataan enää..eikä siihen kyllä löydä osiakaan.

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Sivu- vai takapyörä
Sivupyörä tietysti, kiekkovantailla ja jyräpyörillä. Laahavantaatkin erinomaiset mutta saattavat mennä tukkoon helpommin... ::)
Jyräät vielä sitten erikseen, jos tarvitsee.
Käteinen ratkasee

Teroman

Vs: Sivu- vai takapyörä

Sivupyörä viljasta saa parempaa kilo hintaa ?

Åå

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Sivu- vai takapyörä
takapyörä koneella sopii paremin sinne ahtaalle kytötiälle yms....

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8413
Vs: Sivu- vai takapyörä
Takapyöräkone laahavantaalla antaa parhaat oraat. Naapurustossa oli muutama kiekkovantaallinen, mutta niihinkin on vaihdettu laahavantaat.
Mystinen kesälaatumies

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Sivu- vai takapyörä
Ääni myös laahavantaalle jos et paljoa joudu turpeelle tai ikikesantoja kylvämään.

Kolmimetrinen sivupyöräkone vaatii kyllä tiestä leveyttä.

Takapyöräkoneessa pitäisi olla mahdollisimman karkeat kuviot ettei niin herkästi liettyisi.

Sivupyöräiset huomattavasti halvempia.

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Sivu- vai takapyörä
Kylhän tuo kolmemetrinen sivupyöränen vie nämä kylätiet melkein laidasta laitaan mitä nyt tarvii ajaa. Kattelin vaan noita takapyöräkoneellisten jälkiä kylällä kulkiessa, että aika tampatulta näyttää savikolle, jos sattuu sopivat sateet tulemaan...

Niin ja uuttahan en tietenkään osta vaan hyvää käytettyä :D Mitään kiirettä ei asialla ole, koska syyskylvöjä ei ole luvassa. Jos jollakulla on heittää vinkkiä ehdottomasti hyvästä koneesta niin antaa tulla. Onko tumeista, jukottimista, tai vaikka junkkarista mihinkään?

Viimeksi muokattu: 13.05.11 - klo:23:25 kirjoittanut Mäksä

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Sivu- vai takapyörä
Jos savikoilla touhutaan, niin ehdottomasti laahavannas. Jälkihara ratkaisee mielestäni kuorettumisongelman aika pitkälle, eikä renkaan kuviollakaan pitäisi olla enää merkitystä.

Teroman

Vs: Sivu- vai takapyörä
Jos savikoilla touhutaan, niin ehdottomasti laahavannas. Jälkihara ratkaisee mielestäni kuorettumisongelman aika pitkälle, eikä renkaan kuviollakaan pitäisi olla enää merkitystä.

Rapidi mies kehuu laahavannasta ,,,,,,,,,,,,,,,,,,HUH

huh
huh

ÅåÅ

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Sivu- vai takapyörä
Räbbittimiehet saa viljasta paremman hinnan.

Mihin muuten perustuu koneen järjettömän kallis hinta?
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Sivu- vai takapyörä
Kyllähän toi rapidin laatu on omassa luokassaan. Esim. jokaisessa vannaskiekossa on rasvanippa, kiekkojen kulutuskestävyys on melkoinen. Tutkikaa tumen ja väderin sitkaimia. Väderillä kiinnitys rungossa valuosalla tehty. Merkkarin vahvuus ainakin viismillistä plootua. Tässä pari yksityiskohtaa.

Sitten ihmetellään, kun hintaa on tähtitieteellisesti. Mutta se on vaan sillä tavalla, että laatua ei tyhjästä voi nyhjäistä. Jos meinaa laadukkaan kamppeen tehdä, niin osiin on pistettävä rahaa kiinni.

Ihme homma, kun kotimaisista kilpailijoista pyydetään yhtä paljon mitä ruotsalaisesta koneesta, vaikka jälkimmäisessä osien kulutuskestävyys ja laatu on jotain ihan muuta.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52021
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Sivu- vai takapyörä
Kyllähän toi rapidin laatu on omassa luokassaan. Esim. jokaisessa vannaskiekossa on rasvanippa, kiekkojen kulutuskestävyys on melkoinen. Tutkikaa tumen ja väderin sitkaimia. Väderillä kiinnitys rungossa valuosalla tehty. Merkkarin vahvuus ainakin viismillistä plootua. Tässä pari yksityiskohtaa.

Sitten ihmetellään, kun hintaa on tähtitieteellisesti. Mutta se on vaan sillä tavalla, että laatua ei tyhjästä voi nyhjäistä. Jos meinaa laadukkaan kamppeen tehdä, niin osiin on pistettävä rahaa kiinni.

Ihme homma, kun kotimaisista kilpailijoista pyydetään yhtä paljon mitä ruotsalaisesta koneesta, vaikka jälkimmäisessä osien kulutuskestävyys ja laatu on jotain ihan muuta.


Juur noin.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Sivu- vai takapyörä
Kyllähän toi rapidin laatu on omassa luokassaan. Esim. jokaisessa vannaskiekossa on rasvanippa, kiekkojen kulutuskestävyys on melkoinen. Tutkikaa tumen ja väderin sitkaimia. Väderillä kiinnitys rungossa valuosalla tehty. Merkkarin vahvuus ainakin viismillistä plootua. Tässä pari yksityiskohtaa.

Sitten ihmetellään, kun hintaa on tähtitieteellisesti. Mutta se on vaan sillä tavalla, että laatua ei tyhjästä voi nyhjäistä. Jos meinaa laadukkaan kamppeen tehdä, niin osiin on pistettävä rahaa kiinni.

Ihme homma, kun kotimaisista kilpailijoista pyydetään yhtä paljon mitä ruotsalaisesta koneesta, vaikka jälkimmäisessä osien kulutuskestävyys ja laatu on jotain ihan muuta.


Juur noin.

Pakko myöntäää, on se noinkin.
Kui mää ain olen paras?

3070 E

  • Vieras
Vs: Sivu- vai takapyörä
takapyörä koneella sopii paremin sinne ahtaalle kytötiälle yms....

Sivusta vetovarustus on keksitty.

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: Sivu- vai takapyörä
Jos savikoilla touhutaan, niin ehdottomasti laahavannas.

Simultan kiilajyrävannas toimii savimailla aika hyvin, eli kylvää jotakuinkin siemenet sinne muokkauskerroksen alle. Muiden merkkien kiekkovantaat ripottelevat siemeniä enemmän minne sattuu.