Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Oliskohan pisnes  (Luettu 11506 kertaa)

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Oliskohan pisnes
jep.. ajat 3h tehokkaasti leviälle ja korjaat 3h kun läjähän onki eksyny kiviä, rautaa, pari betonilohkaretta ja vanha käytöstä pois jääny paskatykki..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Oliskohan pisnes
Koetapa laskea nyt ensin vaikka tuolla* ja ihan siten kuin yrittäisit maksaa leikisti uudet konees pelkällä urakoinnilla. Vähintäänkin arvioit mikä osuus vetotraktorin, kuormaustraktorin(jos eri) ja kärrin käytöstä on muille kuin itelles, ja sitten lasket sen osuuden mukaisen siivun pääomakustannuksesta hintaan mukaan.

*https://portal.mtt.fi/portal/page/portal/agronet/Laskurit/Konelaskurit/konelaskuri.html
Tuollaiset laskurit on suurta humpuukia ja pimennysverhon takana olevan työhuoneen teoriaa >:(   Jokaisen peruskoulun läpäisseen pitäisi osata laittaa lukuja paperille ja laskea niiden summia, erotuksia, tuloja ja osamääriä >:(      Konetta hankittaessa tuollaisia laskureita on kyllä yleensä aihetta silmitellä mutta jos jo olemassa olevalle traktorille, koneelle ja isännälle on tarpeen saada lisää käyttöastetta niin kyllä itse joutuu hoitaa laskemiset.  Ja oman taskun tilanteesta on yleensä tiämmä itse parhaiten selvillä :)

No enhän minä nyt hyvänen aika tuota ainoaksi ohjenuoraksi esitäkään. Vaan jostakin tuollaisesta on hyvä alottaa. Hyvin siihen voi toteutuneitakin kustannuksia syötellä ja täydentää tai muokkailla laskelmaa sitten muuten oman todellisuuden suuntaan.

Siis kunhan laskee edes jotain, ettei päädy vaikka nyt lannanlevitystä vakavissaan lähtemään yhtään millään vehkeillä 35e/h alv0.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Oliskohan pisnes
Koetapa laskea nyt ensin vaikka tuolla* ja ihan siten kuin yrittäisit maksaa leikisti uudet konees pelkällä urakoinnilla. Vähintäänkin arvioit mikä osuus vetotraktorin, kuormaustraktorin(jos eri) ja kärrin käytöstä on muille kuin itelles, ja sitten lasket sen osuuden mukaisen siivun pääomakustannuksesta hintaan mukaan.

*https://portal.mtt.fi/portal/page/portal/agronet/Laskurit/Konelaskurit/konelaskuri.html
Tuollaiset laskurit on suurta humpuukia ja pimennysverhon takana olevan työhuoneen teoriaa >:(   Jokaisen peruskoulun läpäisseen pitäisi osata laittaa lukuja paperille ja laskea niiden summia, erotuksia, tuloja ja osamääriä >:(      Konetta hankittaessa tuollaisia laskureita on kyllä yleensä aihetta silmitellä mutta jos jo olemassa olevalle traktorille, koneelle ja isännälle on tarpeen saada lisää käyttöastetta niin kyllä itse joutuu hoitaa laskemiset.  Ja oman taskun tilanteesta on yleensä tiämmä itse parhaiten selvillä :)

No enhän minä nyt hyvänen aika tuota ainoaksi ohjenuoraksi esitäkään. Vaan jostakin tuollaisesta on hyvä alottaa. Hyvin siihen voi toteutuneitakin kustannuksia syötellä ja täydentää tai muokkailla laskelmaa sitten muuten oman todellisuuden suuntaan.

Siis kunhan laskee edes jotain, ettei päädy vaikka nyt lannanlevitystä vakavissaan lähtemään yhtään millään vehkeillä 35e/h alv0.
No joo, tuo 35€ on kyllä omakustannushinnan alapuolella :o


jep.. ajat 3h tehokkaasti leviälle ja korjaat 3h kun läjähän onki eksyny kiviä, rautaa, pari betonilohkaretta ja vanha käytöstä pois jääny paskatykki..
Ja hyvällä säkää vielä satasella uutta uupalkkia koliksi vääntyneiden tilalle.  Huonommalla säkällä teet remonttia paljon kauemmin kun kolme tuntia ja laitat rahaakin palamaan.  Bergman varmaan levittää hyvin mutta itse en kyllä semmoisella urakoisi kun broilerinlantaa :o

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5896
Vs: Oliskohan pisnes



Siis kunhan laskee edes jotain, ettei päädy vaikka nyt lannanlevitystä vakavissaan lähtemään yhtään millään vehkeillä 35e/h alv0.

Jos on tarkoitus urakoida talikolla?  ::)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Oliskohan pisnes
Täällä tienhoitamattomuutta tehdään yyiiteen aliurakoitsijoiden toimesta 35 eur/tunti. Kalustona on jokseenkin Sisu vm. -83 jossa kelluva etuaura joka ei tiehen kiinni käy ja jonka työleveys on metrin liian kapee kylätielle, hiekoitinkin laitteesta löytyy perästä roikkumasta, vaan lavaa ei ole jolla sitä hiekkaa siihen hiekoittimeen saataisiin.

Meneekö se homma niin, että tuo laite on moottorityökone, eikä sillä silloin saa kuljettaa mitään, mutta polttoöljyllä ajellaan??
Mistä päin tuommonen sisu on?? Yhdellä paikallisella "urakoitsijalla" on tuommonen ja jotain muita romuja hankittu täksi talveksi ja ajaa YIT:n ajoja vissiin jossain loimaan seutuvilla kait käy harrastelemassa  ;D    Toi hiekoitinkin viittais samaan laitteeseen  ::)   Jos se on se sama niin eipä toi hoitamattomuus yhtään yllätä...

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Oliskohan pisnes
35e/h+ALV, kuormaus 5e kuorma. Bergmannilla menee atomeiks kaikki kokkareet ja heinäpaakut. Venäläisillä on turha edes yrittää, kasoja tipahtelee perälaudan alle.

Hei, jos bergmanilla levität tuohon hintaan, niin tiedän ainakin yhden 10000m3/v urakan minkä saat varmasti ajaa, isäntä vois perua oman kärrykauppansa. Tai ei tartties ees perua kärrykauppaa, tuolla hinnalla kannattaa omaa kärryä seisottaa pihassa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Oliskohan pisnes
Täällä taas osa porukasta ottaa +250:n trollaukset ihan tosissaan ;D

7930

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
Vs: Oliskohan pisnes
mies ja fiskarssin talikko 35e on ihan passeli hinta. mitään moottorikäyttöistä ei siihen rahaan kannata laittaa.

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: Oliskohan pisnes
Naurettavan halpaa ;D Et saa kun oman palkkasi ja ehkä juuri ja juuri polttoaineet..  ;)

+250

  • Vieras
Vs: Oliskohan pisnes
Täällä taas osa porukasta ottaa +250:n trollaukset ihan tosissaan ;D
No eihän täs mun trollaus ole kysees.
Savikkojen sankari,helmitaulujen herra,Loimaan lupaus,raivioitten rasisti,Kakkakasojen keisari SKN,kertoili ajavansa tuolla taksalla 8)
Saman miehen mielestä raivaaminen on kannattamatonta :o
Myös pellon ostaminen kannattavasti 15000e/ha onnistuu vain laskutaitoisilta :o
 ;D ;D ;D

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Oliskohan pisnes
Täällä taas osa porukasta ottaa +250:n trollaukset ihan tosissaan ;D
No eihän täs mun trollaus ole kysees.
Savikkojen sankari,helmitaulujen herra,Loimaan lupaus,raivioitten rasisti,Kakkakasojen keisari SKN,kertoili ajavansa tuolla taksalla 8)
Saman miehen mielestä raivaaminen on kannattamatonta :o
Myös pellon ostaminen kannattavasti 15000e/ha onnistuu vain laskutaitoisilta :o
 ;D ;D ;D

--olisko tullu plikkuvihree....3,5 eur taisi olla tavoite :o

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Oliskohan pisnes
+250 lukee vanhoja ketjuja :) ka niinhän se skännä tuol vanhas ketjus kehu.. ja hyvin kannattaa xD

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: Oliskohan pisnes
 ;D Onkohan lääkitys ihan kohdallaa, vai mitäs mieliala vaihtelua ? Loimaan kunkku varmaan vastaa tähän mielellään  ::)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Oliskohan pisnes
Naurettavan halpaa ;D Et saa kun oman palkkasi ja ehkä juuri ja juuri polttoaineet..  ;)
Sitten pärjää hyvin jos ei kirjoita kuittia lainkaan ;D

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Oliskohan pisnes
Mikä porukan mielestä oikea taksa sitten levitykselle? Ite tuossa justiin pähkäilen taksan nostoa, mutta kuutio hinta ois paras.. Mielpitteitä?