Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe lintu kosteikot  (Luettu 3088 kertaa)

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
lintu kosteikot
eilis aamuna tuli radio novalta haastattelu joltain tutkijalta/matonenältä joka ilmoitti maatalouden saastuttaneen suurimman osan linnuston kosteikoista ja siten romahduttaneen vesilintu kannan minimiin...
No eilen pohjanmaan paikallis uutisis kerrottiin sama asia metsästysseuran puolelta joka valotti vesilintu kannan pesitäongelmia vähän realistisemmin. nimittäin on minkkikanta räjähtänyt ikään kuin käsistä näillä kosteikko alueilla. nythän on hyvä ensitietojen perusteella vihreitten (+ evr vihreitten seljän takana) syyttää taas maajussia tästäkin...
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: lintu kosteikot
Nyt on helevetin hyvä myyrävuosi, luulisi lintukantojen vähän elpyvän kautta linjan ????

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: lintu kosteikot
mahtaa tua "vesimyyrä" tuhoavan sorsan muniakin??? ennen ku minkki kerkiää

nilihaara

  • Vieras
Vs: lintu kosteikot
  Minkit ja supikoirat pitää hoitaa pois kosteikoilta. Iso verottaja kosteikolla on myös sinne oppinut kanahaukka ja sen pennut. Tällä kaverilla kun on lainsuoja niin se saa mellastaa ihan rauhassa ja saa kosteikon tyhjenemään parissa viikossa kun oppivat pelkäämään sitä. Olen joskus nähnyt neljäkin kanahaukkaa kosteikon vieripuissa. Tälläiselle porukalle pitäisi saada hävityslupa muttei varmaan enää ikinä onnistu.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: lintu kosteikot
Joutsenet hävittävät sorsia enemmän kuin minkit. Täällä oli hyvin molempia muutama vuosi sitten, samoin piisamit uiskentelivat lahdilla. Nyt ei ole kuin noita hiton kaakattajia   :P Minkkiä en ole nähnyt kuuteen vuoteen, loukkupyytäjätkään eivät viitsi enää metsästää noita kun ei niitä ole enää missään. Minkinjälkiä ja -pesueita seurailin ihan aktiivisesti ja huvikseni.

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: lintu kosteikot
Olikohan niis linnuis sitten jotain vikaa jotka piti meidän lietelaaria kosteikkonaan?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: lintu kosteikot
Olikohan niis linnuis sitten jotain vikaa jotka piti meidän lietelaaria kosteikkonaan?

Vesilinnut syövät mielellään kaikkea kakkaa... Se minua enemmän ihmetyttää että ihmiset syövät vesilintuja  ::) Melkein sama kuin jos söisi variksen  ???

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: lintu kosteikot
Olikohan niis linnuis sitten jotain vikaa jotka piti meidän lietelaaria kosteikkonaan?

Vesilinnut syövät mielellään kaikkea kakkaa... Se minua enemmän ihmetyttää että ihmiset syövät vesilintuja  ::) Melkein sama kuin jos söisi variksen  ???
jätevedenpuhdistamoilla on yleensä sorsia satapäin, yöks..  :D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

JoHaRa

  • Vieras
Vs: lintu kosteikot
Olikohan niis linnuis sitten jotain vikaa jotka piti meidän lietelaaria kosteikkonaan?

Vesilinnut syövät mielellään kaikkea kakkaa... Se minua enemmän ihmetyttää että ihmiset syövät vesilintuja  ::) Melkein sama kuin jos söisi variksen  ???
jätevedenpuhdistamoilla on yleensä sorsia satapäin, yöks..  :D

Meillä koira paskansi rantaveteen. Ja ei kun sorsat syömään  :P

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: lintu kosteikot
Olikohan niis linnuis sitten jotain vikaa jotka piti meidän lietelaaria kosteikkonaan?

Vesilinnut syövät mielellään kaikkea kakkaa... Se minua enemmän ihmetyttää että ihmiset syövät vesilintuja  ::) Melkein sama kuin jos söisi variksen  ???
jätevedenpuhdistamoilla on yleensä sorsia satapäin, yöks..  :D

Meillä koira paskansi rantaveteen. Ja ei kun sorsat syömään  :P




paikallisella nyt jo lakkautetulla kaatopaikalla oli nahkatehtaan lietteelle ja muulle epäkurantille liejulle oma allas, sorsia pesi altaissa ja erämiehet ampui niitä jonkun kilometrin pääs keitteli niistä lihasoppaa. eikä sorsat kuollu sukupuuttoon mutta nyt maatalous hävittää ne lannoitteilla... vai kuinka ne maailman pelastajat ny sanoo :o :o :o
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: lintu kosteikot
Olikohan niis linnuis sitten jotain vikaa jotka piti meidän lietelaaria kosteikkonaan?

Vesilinnut syövät mielellään kaikkea kakkaa... Se minua enemmän ihmetyttää että ihmiset syövät vesilintuja  ::) Melkein sama kuin jos söisi variksen  ???
jätevedenpuhdistamoilla on yleensä sorsia satapäin, yöks..  :D

Meillä koira paskansi rantaveteen. Ja ei kun sorsat syömään  :P




paikallisella nyt jo lakkautetulla kaatopaikalla oli nahkatehtaan lietteelle ja muulle epäkurantille liejulle oma allas, sorsia pesi altaissa ja erämiehet ampui niitä jonkun kilometrin pääs keitteli niistä lihasoppaa. eikä sorsat kuollu sukupuuttoon mutta nyt maatalous hävittää ne lannoitteilla... vai kuinka ne maailman pelastajat ny sanoo :o :o :o

Eikös se tämä jätteiden kierrätys ole vähän niinkuin tapetilla nykyisin ...

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: lintu kosteikot
Olikohan niis linnuis sitten jotain vikaa jotka piti meidän lietelaaria kosteikkonaan?

Vesilinnut syövät mielellään kaikkea kakkaa... Se minua enemmän ihmetyttää että ihmiset syövät vesilintuja  ::) Melkein sama kuin jos söisi variksen  ???

Hei, se on muuten kartanopyy eikä mikään varis!  ;D