Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: vms1 - 11.08.13 - klo:06:48

Otsikko: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 11.08.13 - klo:06:48
Kertokaas teillä kun on kokemusta kun tekisi mieli hankkia tollanen kippikärry tohon klapin kuskaukseen että onko sen yhdistelmän kanssa "kusessa" ihmisten pihoilla tällaisella perus kaksveto henkilöauto veturilla. Meneekö usein kytkintä ja hinaustöihin. Ajattelen lähinnä tätä 4 kuution kokoluokkaa esimerkiksi juuri sariksen kärryä tai vastaavaa.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: nestori2 - 11.08.13 - klo:07:14
Kun pelkkä perävaunu tyhjänä painaa 150-200 kg ja useimmiten kaksivedon perään saa pistää jarruttomana 500-600 kg:n painoisen(siis kokonaispaino), niin terveisiä sillä saa kuskata, jos aikoo poliisien kanssa väleissä pysyä. Jarrullinen sen kärryn pitää ainakin olla, muuten jarrurustilanteessa yhdistelmä on välittömästi linkussa ja jarrutusmatka liian pitkä. Jos aikoo kunnon kuormia vetää, niin nelivedon se vaatii.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: TDK - 11.08.13 - klo:07:17
Kaverilla on just tuommonen saris. Huomioita ainaki aivan sairas hinta. Siis aivan järjetön. En oo ite sitä vetäny mutta kehu olevan hyvä vedettävä, kuormallaki. Etenemisestä en tiedä, kaveri hinaa sitä nelivetolaviskalla. Vois kuvitella olevan tuskallinen peruutettava talvella henkilöautolla.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 11.08.13 - klo:07:20
Niin siis jarrullinenhan se tietenkin täytyy olla. Mutta miten sillä selviää ihmisten pihoilla ja miten kulkee maantiellä. Yleensä on henkilöautolla ollu mótto että kyllä vauhtia on riittävästi sitten jo kahden kilometrin kiihdyttämisen jälkeen mutta jaksaakohan normi henkilöauto vetää tollasta.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: meedio - 11.08.13 - klo:07:21
Älä sääkin nyt ala siihen helevetin mökkiläisten porukkaan, jotka kuskaa auton peräkärryllä klappia. Karavaanarit ja klappikuskit, saatanan turhaa touhua!  Klappia on tiensivut väärällään, kun mökkikansa kuskaa klappia, sitoen vanhalla pyykkinarulla ristiin kulmasta kulmaan, ja sen jälkeen on heidän mielestään hyvin sidottu! Prkl! ja vemssikin vielä! kyllä sun ajatusmaailmalla pitäis laittaa vähintään 30 m3 kärry unimogin perään! Eihän sitä nyt tehottomasti kuskata edes klappia, saati sitten paalata pieniä paaleja!  8)
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Paalari - 11.08.13 - klo:07:25
Ite kuskaan paaleja 2x4m lavettikärryllä(3,5tn)
Neliveto pakollinen siinä hommassa, kun kaikenmaailman rutakoissa joutuu joskus rypemään..
Kotterossa myös syytä olla alennuslaatikko, niin ei joudu kytkin niin koville.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 11.08.13 - klo:07:38
Kotterossa myös syytä olla alennuslaatikko, niin ei joudu kytkin niin koville.

Oikea momentinmuuntimellinen automaatti, muutenkin helpompi kärryn kanssa kun liikkuu pehmeämmin. Siinä kokoluokassa jolla moista kärryä aikoo kuvitella vetävänsä usein onkin automaatti.

Klapikuormaa tuskin joutuu pitkää matkaa pehmeässä lykkäämään, lyhyellä matkalla voi lykellä jotain lautoja tms tai hommata jotkut ritilät jotka kulkee kärryn alla tai hätätilassa purkaa kuorman.

Jyrkkään ylämäkeen peruuttaminen taitaa olla pahin, jos joku haluaa kuorman jonnekin navetan vintille niin voi jäädä tekemättä. Tuskin tuollaisia paikkoja kovin montaa on.

Mites tuo liikennelupakysymys ensi kesänä?
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 11.08.13 - klo:07:43
Niin siis kyllä itte tuon mielellään raktorilla sen 16 kuutiota tai enemmän mutta käytännössä asiakkaat haluu sen 2-6 mottia ja se pitäisi saada kahden audin väliin siihen postimerkille. Sinne ei oikein nää maatalousvermeet sovi. Itte kärrystä niin suunnitteilla olisi tosiaan kippikärry vanerilaidoin ja katolla eli lavut olisi siellä sisällä. kokoluokkaa 4-6 mottia. joskus voi harkita toista laatikkoa pakettiauton sisään minkä saisi sähkövinssillä vedettyä siihen kärryyn ja kipattua sitten samoin jolloin yhteismäärä olisi joku 10 mottia. Käytännössä vaan viellä puttuu sekä pakettiauto että tarpeeksi laaja asiaskunta joten toi kärry on ensisijainen investointi ja veturina pitäisi mennä kaksvetoinen pikkunen katumaasturi. Niin ja veturia en vaihda tähän tarkoitukseen
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: supersammakko - 11.08.13 - klo:07:47
Kyllä siinä taas saa klapia halkoa jotta saa maksuun ensin ne pakolliset metsäkärry- ja klapikoneinvestoinnit ja sitten vielä tarvitaan helv* nelivetomaasturi ja tuollaiset kärryt... Kovvoo touhhuu.

Vemssi kun kuskaa mökin mummolle klapua, niin se rakentaa sinne ensin kääntöpaikan metsäyhtiöiden malliin.  ;D ;D

Miksei klapua voi myydä kuin mansikkaa? Eli itse lastaten ja kuskaten. Niillä joilla ei ole kärryä annetaan huoltsikan osoite josta voi vuokrata ja jos ei ole koukkua, niin lisäksi paikallisen autovuokraamon. Mussa tapauksessa rahtimaksu 150 euroa/kuorma, sis 40 km ajoa.

Pääosin klapiasiakkaat on opetettu liian hyvään palveluun josta ei tosiasiassa saa hintaa.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 11.08.13 - klo:08:03
Siis tää tekopuoli on jo olemassa ja määrät jossain 300 motin tietämillä vuodessa. Kuitenkin meidän lapu "bisnes" on liittyneenä tähän loppuun toimintaan mikä ei ole kauppa vaan tehdas jolloin en halua tänne mitään asiakkaita joita pitää kytätä ja palvella. Siksi tämä järjestely että minä esitän ajan jolloin toimitan puut haluttuun osoitteeseen ja asiakas hoitaa ne siitä eteenpäin. käytännössä voin jopa peittää puut halutessa 4 euron kuormapeitteellä jos asiakas niin haluaa.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Jätkä - 11.08.13 - klo:08:11
Vetomoottori kärryyn kiini niin ei tarvitse nelivetoa ostaa.
http://rk-reich.com/index.php?cPath=73&XTCsid=c22ef9d2b4e36ae82d87ef90015616d1 (http://rk-reich.com/index.php?cPath=73&XTCsid=c22ef9d2b4e36ae82d87ef90015616d1)
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Mopomies - 11.08.13 - klo:08:20
Ei tarvii nelivetoa. Itellä 2,55 x 5 meetriä teetetty 3,5 tn lavettikärry. Kulkee kun ajelee vähän ennakoivammin. Tottakai se vetäjän moottori sais olla sen verran iso, että riittää vääntöä. Tuohon kaupen neliakseliseen peräkärryyn sais tuolla neliveto kaavalla laittaa kaanian tilalle vähintään kuuraketin, jos meinaa sillä liikkua kelillä kun kelillä.

Älä hommaa mitään kippikärryä. Lyöt sen kipin siihen klapilaatikkoon, jonka kiinnität normi lavettimallin kärryyn. Turhaa painoo lisää, kun joutuu kärryssä olemaan kaks erillistä runkoa. Ja näissä sariksissa ja agaadoksissa paino kompensoidaan kestävyyden kustannuksella.

Lavan pohjaristikko saa olla vankkaa tekoa. Ei tuu sitten ropleemia kestävyyden kannalta. 
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: sorkkis - 11.08.13 - klo:08:24
Kertokaas teillä kun on kokemusta kun tekisi mieli hankkia tollanen kippikärry tohon klapin kuskaukseen että onko sen yhdistelmän kanssa "kusessa" ihmisten pihoilla tällaisella perus kaksveto henkilöauto veturilla. Meneekö usein kytkintä ja hinaustöihin. Ajattelen lähinnä tätä 4 kuution kokoluokkaa esimerkiksi juuri sariksen kärryä tai vastaavaa.
4 kuutioo puita , meneekös yli 500 kilon ?

750 ellei rekkari otteessa ole mainittu pienempää painoa saa jarruttomana vetää .

Menee hyvissä olosuhteissa kohtuudella mutta paketti-auto vähintään eteen jos enemmän ajaa .
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: jariman - 11.08.13 - klo:08:25
Sivusta seuranneena, hommaa pieni kuorma-auto,
Helvetin paljon näppärämpi liikkuun pienissä
Pihoissa, ja kulkee myös talvella, (paino vietävillä pyörillä)
Vielä jos löydät koukkulavalaitteella, aina parempi
Vakuutukset ja huoltokulut suhtkoht edullisia.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: jusu - 11.08.13 - klo:08:26
juu ei muuta rakentelehen  :P takaveto autosta aksila kärryn alle mielummin lukollinen, sitte polttomoottorikoneikko aisalle ja penkki hässäkän päälle venttiilit yms ohjaushilppeet ja nokkapyörästä vähä järiee versio mielummin vetävänä ja ohjaavana, sais samalla kippauksenki (hydr perälauta tottakai) hoitaaa penkiltä käsin ;) näin vain sitte sillä sitivannabeemaasturilla piremmät siirtymät aisasta nykien ja sitte ison tien varres koukusta irti ja kones käyntiin ja menoks :D proo versios olis sitte koukkulaitteet ja telat vaikiampia olosuhteita varte?

montako teherähän näin aluksi?

höh jariman kerkes eka, tuohan vaihtoehto on jo olemas, liika heleppoa vain..
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Von Göpel - 11.08.13 - klo:08:38
Sivusta seuranneena, hommaa pieni kuorma-auto,
Helvetin paljon näppärämpi liikkuun pienissä
Pihoissa, ja kulkee myös talvella, (paino vietävillä pyörillä)
Vielä jos löydät koukkulavalaitteella, aina parempi
Vakuutukset ja huoltokulut suhtkoht edullisia.
Tosiaan paljon ovat hommanneet pikkukuormureita Volvoja tuohon ajoon ,senkin etenemiskyky on rajallinen ,mutta sepeliä aina mukana niin pärjää.Ennen sillä oli siinä ajossa tiguan ,mutta kytkin on kovilla.
TM testissä oli katumaastureita 12 ,skoda voitti ,mutta kaikissa oli nelivedossa ongelmia ei ne ole tehty kuin maantielle ei raskaaseen ajoon .Uusi ravi oli surkea ,vetotesti jouduttiin keskeyttämään kun kojelauta oli punaisena varoitusvaloja ;D
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: icefarmer - 11.08.13 - klo:09:08
Sivusta seuranneena, hommaa pieni kuorma-auto,
Helvetin paljon näppärämpi liikkuun pienissä
Pihoissa, ja kulkee myös talvella, (paino vietävillä pyörillä)
Vielä jos löydät koukkulavalaitteella, aina parempi
Vakuutukset ja huoltokulut suhtkoht edullisia.
samaa mieltä, joku dyna tai cantteri, vielä jos löytyy pikku hiiappi siitä ni johan on monipuolinen peli...
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Mopomies - 11.08.13 - klo:09:27
Hommaa nyt vaikka joku volvo tai muu vastaava. Ja peräkärry perään. Mutta se pirun peräkärry vaatis sitten jotain helvetin e kirjainta korttiin. Paitsi 750 kg.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Mopomies - 11.08.13 - klo:09:30
Niin ja liikennelupaa ja ammattipätevyyttä ... :(
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Pasi - 11.08.13 - klo:09:50
Niin ja liikennelupaa ja ammattipätevyyttä ... :(

Jos noita aletaan vaatimaan klapeja asiakkaalle kuskaavalta, niin pimeän puun myynti lisääntyy.

Samaa mieltä kuin edellä... Ajatus, että tavallisen kaksivetoisen henkilöauton perään kytkettäsiin Sariksen tms. kippaava peräkärry ja vielä kuormaksi neljä kuutiota polttopuita, on todennäköisesti jo painorajojenkin puolesta mahdoton. Kuorma saattaa liikkua siedettävästi omissa nurkissa ja suurilla teillä, mutta ei pikkuteillä tai kaduilla puhumattakaan ahtaista pihoista, joilla saattaa olla vielä pieni mäkikin.

Luopuisin henkilöauto-peräkärry ajatuksesta, kun sitä kärryäkään ei ole vielä hankittu (?). Edellä on jo ehdotettu pientä kuormuria. Pakettiauto tai kokonaispainonsa puolesta kuorma-autoksi rekisteröity (esim. Mitsu Canter tms. samaa kokoluokka oleva) avolava nosturilla ja klapit säkeissä voisi olla vieläkin kätevämpi ahtailla pihoilla.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 11.08.13 - klo:10:08
Onpas asiassa monta puolta. Ensiksikin korttivalikoima taitaa riittää mihin vaan versioon ja kun kyse on maatilan tuotteiden kuskaus niin toivottavasti nämä ammattipätevyysassiat ei pääse niihin käsiksi. Sitten kun mietitään näitä kulkupelejä niin kaiken pitää palvella maatilaa jolloin en koe että olisi oikeasti  tarvetta pienellekkään kuorkille lähinnä sen takia että taivasalla kuljetettavaa on niin vähän. Eli pakettiauto on siinä mielessä ajankohtainen jossain aikataulussa. Nyt kumminkin enshätään pelimerkkien puutteessa olisi mielekästä ostaa joku jarrullinen kärry missä näitä lapuja sais kuskattua. vaihtoehtona autotraileri minkä päälle erillinen laatikko jossa kippi ei ole ihan mahdoton. Se vaan mietityttää että meneekö investointi pilalle sen takia että pihoilla ei sillä selviä kuitenkaan.

Sitten äkkiseltään kun joku miettii että miksi maitotila viittii leikkiä tällaisten kanssa niin hyvä kysymys. Itselleni kumminkin perustelen asian sillä että yritän hankkia päteville työntekijöille ympärivuotista hommaa jossa lavun teko on hyvää  kevättalven terapiaa.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 11.08.13 - klo:10:10
Noista säkeistä luovuttiin kokeilun jälkeen koska ne oli liian hitaat / kalliit meidän toimintaan eli lavut liikkuu joko irtona tai 2 kuution laatikoissa.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: - 11.08.13 - klo:10:22
Kannattaa ny ensin vilkaista mitä h-auton rekkari sanoo jarrullisen kärryn vetopainosta. Tuskin riittää millekkään sariksille...
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: erik - 11.08.13 - klo:10:28
Vaihtolavalla olevia hyväkuntosia pikkuvolvoja saa siinä 6-8 tonnin välillä.
Siihen lava mikä on vaikkapa kolmeen osaan osastoitu ni saa samalla reisulla useammallekkin asiakkaalle.

Nuo jarrulliset kärryt kuitenkin maksaa jo likemmäs 5 tonnia
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: TDK - 11.08.13 - klo:10:31
Tuommosille määrille mitään kuorma-autoja tarvi. Ei se mahdu sekään sinne kahen audin väliin.

Kai sulla on yks alle sataheppanen raktori? Siihen perään yks akselinen tuhti/velsa ja pysyy kulut hallinnassa. Etkai kuitenkaan niitä klapeja kovin kauas kuskaa?

Pitää olla täysin kädetön ja lompakko kunnossa joka ostaa klapeja kauempaa...
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Pasi - 11.08.13 - klo:10:35
Se vaan mietityttää että meneekö investointi pilalle sen takia että pihoilla ei sillä selviä kuitenkaan.

Millä autolla ihan tarkasti sanottuna kärryä on tarkoitus vetää? Ihan uteliaisuudesta kysyn. Itse en oikein ajatukseen usko.

Täysin hukkaan investointi ei voi mennä, jos ostat kunnolliset kärryt etkä itse virittele niitä liikaa. Sitten jos... tai kun  8) .... ei toimi tarpeeksi hyvin, niin kärryt myyntiin. Kyllä niistä eroon pääsee ihan kohtuullisella hinnalla jos ei ole kiire myydä. Avolavaisiin pakettiautoihin saa myös kippaavan lavan. Mutta käytettyinä niitä on todella hankala löytää.

Jos tiedät oikein hankalan pihan, niin lainaa jostain samaa kokoluokkaa olevat kärryyt ja kysy, saatko tulla kokeilemaan kuorman ajamista kohtuullisen helposti haluamaasi paikkaan. Sitten kuvittelet päälle liukkauslisän sekä lumikasat. Myös matkalla, esim. pääsisitkö talvella liikkeelle mäessä olevista liikennevaloista.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 11.08.13 - klo:10:48
quasquailla niitä olisi tarkotus vetää. ja se tilan auto olisi joskus nimenomaan pakettiauto eikä pikappi. kyseessä ehkä hiace tai vaikka synkro volkkari
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 11.08.13 - klo:10:56
quasquailla niitä olisi tarkotus vetää.

Nippon paskai perävaunun max paino 1400 kg. Ison kippikärryn omapaino on jotain 800 kg, voi laittaa kärrylle klapeja 600 kilon verran.. Eli suunnilleen saman verran kuin jarruttomalle pikkukärrylle.

Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Opelmies - 11.08.13 - klo:10:57
quasquailla niitä olisi tarkotus vetää. ja se tilan auto olisi joskus nimenomaan pakettiauto eikä pikappi. kyseessä ehkä hiace tai vaikka synkro volkkari

Saako tässä välissä nauraa?

A) Sää olet ostanut tuollaisen järkyttävän koirankoppidatsunin

ja

B) Aiot vetää sillä isoa kärryä?


Odotamme SKN:n kommenttia aiheeseen, jostakin tällaisesta taisi olla äskettäin puhetta.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 11.08.13 - klo:11:06
niinhän tuo on naurettava auto mutta pesee kaikki muut henkilöautot paremman maavaran ansiosta. nää työkoneveturit on sitten asia erkseen.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 11.08.13 - klo:12:01

Saako tässä välissä nauraa?

A) Sää olet ostanut tuollaisen järkyttävän koirankoppidatsunin

ja

B) Aiot vetää sillä isoa kärryä?


http://www.youtube.com/watch?v=5JCBdP5BbpU

Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: jariman - 11.08.13 - klo:12:06
quasquailla niitä olisi tarkotus vetää.

Nippon paskai perävaunun max paino 1400 kg. Ison kippikärryn omapaino on jotain 800 kg, voi laittaa kärrylle klapeja 600 kilon verran.. Eli suunnilleen saman verran kuin jarruttomalle pikkukärrylle.

Ei tule kestään voimansiirto quasquissa, mitoitus luokkaa
Henkilöautossa. Pikkukuorkilla yllättävän paljon käyttöä
Maatilalla, etenkin jos rakennat, 3,5- 4 tn kantavuudella
Oleva kuorkki passelin kokoinen.

Ja kuorkin kaikki kulut saa vähentää verotuksessa, maatilan
Liitännäinenhän tämä klapihomma?, henkilöauton remonttikulut
Verottajan silmätikkuna, talviliukkailla sattuu ja tapahtuu.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Jätkä - 11.08.13 - klo:12:58
quasquailla niitä olisi tarkotus vetää.

Nippon paskai perävaunun max paino 1400 kg. Ison kippikärryn omapaino on jotain 800 kg, voi laittaa kärrylle klapeja 600 kilon verran.. Eli suunnilleen saman verran kuin jarruttomalle pikkukärrylle.

Ei tule kestään voimansiirto quasquissa, mitoitus luokkaa
Henkilöautossa. Pikkukuorkilla yllättävän paljon käyttöä
Maatilalla, etenkin jos rakennat, 3,5- 4 tn kantavuudella
Oleva kuorkki passelin kokoinen.

Ja kuorkin kaikki kulut saa vähentää verotuksessa, maatilan
Liitännäinenhän tämä klapihomma?, henkilöauton remonttikulut
Verottajan silmätikkuna, talviliukkailla sattuu ja tapahtuu.

 Taas tuli tämä vedätys että kulut vähennyksiin. Luultavasti vms1 aikoo tehdä tätä kalpikauppaa niin että saa itselleenkin vaivanpalkkaa, eikä lisävähennyksiä.
http://fin.auto24.ee/used/1232239
tossa kokonaispaino menee hieman yli mutta...
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: kylmis - 11.08.13 - klo:13:02
Kippilavalla varustettu paketti-kuorma-auto tai mikä se oikea termi sitten lieneekään, on ainoa toimiva vaihtoehto 2-4 motin kuljetuksiin. Kaikki kulut perusteltavissa verotukseen. Hankintahinta voi olla yllättävänkin edullinen, ihan siitä riippuen, minkälaisen ritsan uskaltaa ostaa.

Suoraan sanottuna oksettaa ajatella minkäänlaista auton perään tulevaa peräkärryä. Aina hankala peruuttaa ja kuten aloittaja itsekin totesi, purkupaikat kaikkea maan ja taivaan väliltä. Itse en jaksaisi tuollaista ratkaisua.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Petri - 11.08.13 - klo:13:09
Itsellä tuollainen 2 tonnin kantavuudella varustettu 2-akselinen kärry ja takavetopikappi. Menee kesäkelillä kantavilla pinnoilla ja kuivana kautena ja kelillä jopa sänkipellolla, mutta mitään pisnestä en laittaisi tuollaisen varaan. Jos lainkuuliainen haluaa olla, niin vetomassat tulevat yllättävän äkkiä vastaan. Nelivetopikappeja saa yllättävän kohtuuhinnalla, jos on valmis "yllätysriskeihin". Ja sillä liikkuu jo hankalammissakin oloissa. Maatilakäytössä tuollainen on toimiva peli muutenkin, siis sellainen (hintaluokaltaan alle 5 kiloeuroa) jota ei suuresti tarvi varoa.

Petri
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Hervast - 11.08.13 - klo:13:42
Siis tää tekopuoli on jo olemassa ja määrät jossain 300 motin tietämillä vuodessa. Kuitenkin meidän lapu "bisnes" on liittyneenä tähän loppuun toimintaan mikä ei ole kauppa vaan tehdas jolloin en halua tänne mitään asiakkaita joita pitää kytätä ja palvella. Siksi tämä järjestely että minä esitän ajan jolloin toimitan puut haluttuun osoitteeseen ja asiakas hoitaa ne siitä eteenpäin. käytännössä voin jopa peittää puut halutessa 4 euron kuormapeitteellä jos asiakas niin haluaa.

Kuulostaisi että tuossa tilanteessa ja noilla puumäärillä paras ratkaisu olisi völjätä ne klaput likemmäs kaupunkia myyntivarastoon ja jättäis jonkun muun myytäviksi siitä etiäppäin. Tuo olis minusta se suunta mihin klapupisnestä pitäis pienten toimijoiden kehittää, eikä edes ajatella hankkivansa kalustoa muutaman motin satunnaiseen kuskaamiseen. Tuo vähittäismyynti olis hyvä homma joillekin eläkeläisukoille tms.

Vähiin tarpeisiin löytyy jarrullisia kärrejä vuokralle, niis on sitten yleensä katsastukset tehty ja valot kunnossa ym.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 11.08.13 - klo:15:05
vähäinen tarve on suhteellista. 400 mottiin mahtuu kuminkin noita 4 kuution kuormia 100 joten aika monta kuormaa saa viedä vuodessa. Jos jostain löytyisi  se kultakaivos eli välittäjä joka ostais ja möis puuta niin siihen olisi mukava liittyä. Silloin ei näitä tarttis ajatella vaan toimittais sen 20 motin kipollisen pihaan raktorilla tai tilais kuorma-auton joka veis 100 mottia kerrallaan. Kuitenkaan tätä ei ole joten itte on lavut vietävä.

Toi nissanin rekisteriote kertoi kyllä karua kieltä painoista. paljonkohan mahtaa lavun kuutiopaino olla kuivana. Kokonaismassa ei kuitenkaan saisi paljoa yli 1300 kiloa mennä että ei joudu maksumieheksi.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Jätkä - 11.08.13 - klo:15:10
vähäinen tarve on suhteellista. 400 mottiin mahtuu kuminkin noita 4 kuution kuormia 100 joten aika monta kuormaa saa viedä vuodessa. Jos jostain löytyisi  se kultakaivos eli välittäjä joka ostais ja möis puuta niin siihen olisi mukava liittyä. Silloin ei näitä tarttis ajatella vaan toimittais sen 20 motin kipollisen pihaan raktorilla tai tilais kuorma-auton joka veis 100 mottia kerrallaan. Kuitenkaan tätäei ole joten itte on lavut vietävä.

Toi nissanin rekisteriote kertoi kyllä karua kieltä painoista. aaljonkohan mahtaa lavun kuutiopaino olla kuivana. kokonaismassa ei kuitenkaan saisi paljoa yli 1300 kiloa mennä että ei joudu maksumieheksi.

http://www.halkoliiteri.com/?id=587 (http://www.halkoliiteri.com/?id=587)
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 11.08.13 - klo:15:29
vähäinen tarve on suhteellista. 400 mottiin mahtuu kuminkin noita 4 kuution kuormia 100 joten aika monta kuormaa saa viedä vuodessa. Jos jostain löytyisi  se kultakaivos eli välittäjä joka ostais ja möis puuta niin siihen olisi mukava liittyä. Silloin ei näitä tarttis ajatella vaan toimittais sen 20 motin kipollisen pihaan raktorilla tai tilais kuorma-auton joka veis 100 mottia kerrallaan. Kuitenkaan tätäei ole joten itte on lavut vietävä.

Toi nissanin rekisteriote kertoi kyllä karua kieltä painoista. aaljonkohan mahtaa lavun kuutiopaino olla kuivana. kokonaismassa ei kuitenkaan saisi paljoa yli 1300 kiloa mennä että ei joudu maksumieheksi.

http://www.halkoliiteri.com/?id=587 (http://www.halkoliiteri.com/?id=587)
Eli nopeella laskutoimituksella voisi ajatella että 4 mottia painasi sen tonnin jolloin kärryn paino mukana oltaisi aika rajoilla. Joskus sitten kun veturi kasvaisi voisi jatkaa laitoja niin että kärryyn mahtuis kuusi mottia ja sitten autoon neljä jolloin se 10 liikkuisi kerralla. Tämän jälkeen voikin suunnitella raktorilla vientiä.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Mopomies - 11.08.13 - klo:19:19
Kippilavalla varustettu paketti-kuorma-auto tai mikä se oikea termi sitten lieneekään, on ainoa toimiva vaihtoehto 2-4 motin kuljetuksiin. Kaikki kulut perusteltavissa verotukseen. Hankintahinta voi olla yllättävänkin edullinen, ihan siitä riippuen, minkälaisen ritsan uskaltaa ostaa.

Suoraan sanottuna oksettaa ajatella minkäänlaista auton perään tulevaa peräkärryä. Aina hankala peruuttaa ja kuten aloittaja itsekin totesi, purkupaikat kaikkea maan ja taivaan väliltä. Itse en jaksaisi tuollaista ratkaisua.

Sinä ja sun hankalat peruuttamiset.  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 11.08.13 - klo:19:30
Kattelin ikh:n kataloogia ja siellä oli joku ritsa jonka kokonaispaino oli luokkaa 2000 ja kantavuus jotain 1500 tietämillä. Kippi löyty taaksepäin joskin se oli jollain käsipumpulla. Sellanen voisi teoriassa olla vaihtoehto. Mitään pikappia tai kuorkkia en kaipaa koska ne on aina kalliita sekä ostaa että käyttää enkä koe tarvitsevani sellaista kuljetuskapasiteettiä. Tällainen kärry joskus pakun perään niin tavarat saa kuskattua oikeasti katon alla ja epämääräisemmät sitten kärryllä. Oikeasti en pelkää kärryn vetämistä enkä peruuttamista koska se kuuluu vähän muutenkin työn kuvaan. Ainoa mikä mietityttää on ton nykyisen veturin kulkukyky ja kestävyys.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: ktm87 - 11.08.13 - klo:19:42
Hommaisit nelivedon..
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 11.08.13 - klo:19:50
Hommaisit nelivedon..

Yksinkertaisiin kysymyksiin on tosiaan yksinkertaiset vastaukset. Muuten hyvä mutta pelimerkkejä menee hieman liikaa tähän harrastukseen. Tollanen kärrykin on jo aika kipurajan yläpäässä.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 11.08.13 - klo:19:51
Hommaisit nelivedon..

Jos välttämättä haluaa ajaa jollain nipponilla niin muranolla liikahtaisi jo aika kivasti.

Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Ala-Pertti - 11.08.13 - klo:19:56
jos sitä kippaavaa kärryä ostattelet, niin tarkista sitten se kippauskulma. nuokin meidän autourheilupuolella käyttämät trailerit ovat "kippaavia", vaikkei niissä muuta tapahdu kipatessa, kuin että lavan peräosa laskeutuu maata vasten ja se ei ole monta astetta se. ilman väkivaltaa ei noista trailereista tule yksikään klapi kentälle.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Hervast - 11.08.13 - klo:19:59
x-trailillakin vois jo pärjätä. En tiedä vetopainoista, mutta ei ainakaan tulis niin helposti niitä noloja tilanteita että jää kuorman kanssa sutimaan. Ja nelikon kanssa saa kärrin peruutettua huonommassakin paikassa varmemmin sinne minne on tarkoitus.
On niitä aika harakirilasteja tullut itsekin vedettyä 90 quattrolla (omapaino 1200 kiloa, vetopaino jarrullisella kärrillä samaa luokkaa) mut senverran tervettä järkeä löytyy etten alkais onneani kokeilemaan kuskailemalla kymmeniä tai satoja kuormia vuodessa laittomalla tai muuten epävarmalla vetoautolla.

Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 11.08.13 - klo:20:00
Tää oli kyllä ihan oikeasti kippaava eikä vaan kallistuva. Eli kaksois runko ja sarana takana sekä tunkki keskellä.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: ktm87 - 11.08.13 - klo:20:30
Minkä verran tulisi talvi kuljetusta kokonais määrästä?
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 11.08.13 - klo:21:05
Äkkiseltään puolet kuskattavasta menee talvikauteen. Ehkä kumminkin ensipakkaset on ne jolloin asiaan herätään.

Mutta vähän tuntuu olevan kokemuksia kärryistä ja kuormista.  Toi lapukauppiashan tollasella toimii mutta taitaa sillä olla veturi vähän isompi. Mutta onko monella jarrullisia kärryjä jamiten niillä pelataan.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: p.l - 12.08.13 - klo:05:39
Laske nyt kuitenkin vähintään tuo 400kg/motti jos vähääkään pinoat niitä kalikoita kärryyn.
Tuolla Nissanilla homma menee ihan terveisten kuskaamiseksi, muutama motti korkeintaan kerralla.


Kaikenmaailman kärryjä, trailereita ja hevoskoppeja kuskanneena olen kyllä sitä mieltä, että
tuollaisella kaksivetovehkeellä ei saa kuin vatsahaavan.  Tasaisella saattaa mennä eteenpäin hyvällä kelillä mutta taaksepäin homma on ihan toivotonta.  Ei paljoakaan kuuraa tai kuraa maassa tarvitse olla kun hinuria tarvitsee.

Jos vähääkään enemmän ajettavaa on, niin kunnon telikärry jonka kokonaispaino sen nippanappa alle 3500kg ja nelivetoveturi jolla saa tuon 3500kg vetää alennusvaihteistolla ja jonkinlaisilla lukoilla.  Tuollaisella pääsee jo sellaiseen paikkaan että tarvitsee melkoisen vetokoneen että saa pois.  Nimittäin kiinni jää ihan varmasti ja välillä tiukkaankin, kun pitää kuitenkin kokeilla josko tuo nyt kuitenkin menisi.

Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 12.08.13 - klo:05:56
Talviaikaan on sitten vielä yksi lisäeste - pihaan ja liiterille on yleensä aurattu korkeintaan autonmentävä ura. Noitten kärryjen kanssa peruuttelu vaatisi kuitenkin väyliltä melkoista leveyttä että saa kärryä ohjailtua. Ja kärryn kun lykkää hiukankin auratulta väylältä ulos hankeen niin siinähän sitten on, kaksivetoisella ei ole mitään toivetta saada täyttä kärryä hievahtamaankaan.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: ktm87 - 12.08.13 - klo:06:43
Hommaa hj61! Lukot ja vaihteisto sopiva. Eikä ole kallis.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: MKR - 12.08.13 - klo:06:48
Esim. tuo IKH:n taakse kippaava kärry (http://www.ikh.fi/Muut/Peravaunut_ja_trailerit/Venetrailerit/PPV10328_PERAKARRY_RK-ALU_2600X1510_2-AKS_2500KG) + verkkolisälaidat (http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=39356&nav=70020016) on kokonaisleveydeltään reilut 1,5m joten aika kapeaan väliin sen saa osumaan. Jos vain auto mahtuu niin kyllä tuollainenkin.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: maraani - 12.08.13 - klo:06:50
Hommaa hj61! Lukot ja vaihteisto sopiva. Eikä ole kallis.
HJ61 on todella oikea laite veturiksi ja muutenkin. Alkavat vaan olla siinä iässä uusimmatkin, että aika työläitä pitää leimassa. Tai mun oma ainakin nyt seisoo leimattomana, kun olis pikkasen hitsaustöitä... mutta jos aikanaan on tehty kunnolla 1. kierroksen ruostevauriokorjaukset, niin sitten kyllä. Mun nykyisestä on runkoa korjattu aika rimaa hipoen ja suht moraalittomasti, ei ilmeisesti oo omistaja itse korjannut. Sikäli olen pettynyt, kun en ehdi nyt korjaamaan ja tuolle käyttöäkin vähän olisi.

Onhan se tietysti karu ja vaatimaton mihin tahansa nykyaikaiseen traktoriinkin verrattuna! :)
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: ktm87 - 12.08.13 - klo:07:20
Kaverilla on tuollainen. Ois kyllä helvetin hyvä työauto.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Klapikauppias - 12.08.13 - klo:14:03
Oikein hymyilytti, kun lueskenteli noita "hyviä" ehdotuksia sadepäivän kunniaksi :) Itellä on huihain katumaasturi jossa voimaa riittävästi ja kärryn kuljettamiseen painoakin, vaikka rekisteriotteen mukaan saattais "hieman" jäädä vajaaksi ;) Kärrynä on assems 3000 kolmikaatokipilllinen alulaitain kärry vetoisuus noilla laidoilla aika tarkka kuusmottia, vuoteen tulee kilsoja puun ajossa pyöreästi 50t kytkin kesti reippaat kaksvuotta, kun alkoi  painelaakeri ääntää ja oli sielä vauhtipyöräkin sitten paloina, alennus laatikko säästäis kytkintä huomattavasti varsinkin peruutuksissa, kuus pykäläises on ykkönen riittävän hidas, mutta pakki turhan nopea, mutta kokonaisuuteen olen erittäin tyytyväinen.  Yhdistelmän ajaa sinne minne pelkällä autollakin pääsee eli ahtaissa kaupunkipaikossa yleensä asiakas ehdottaa, että jätetään tähän kadunvarteen ja katsoo sen jälkeen huuli pyöreenä, kun puut on varaston ovella. Mitä tulee kulkemiseen talvella paljon ennemmin lähden tuolla lumipyryssä viemään puita, kun vallulla, tuolla pääsee perille, mutta vallu misukat alla voi päätyä ihan mihin sattuu ;) Joskus vois veturiksi laittaa tuollaisen kippilavallisen cantterin, ihan vain siksi, että siinä menis parille muulle asiakkaalle puut, kun tekis välilaidan lavaan, mutta yhdistelmällä tosiaankin ajaa puita ihan oikeasti, koska yleisin kuorma on 3-4 mottia ainakin täälläpäin.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Jerry Jee - 12.08.13 - klo:17:11
Ootko harkinnut käyttää niitä pikkusäkkejä ainakin hankalampiin paikkoihin?
Vartissa niitä heittelee kuorman minne vaan ja kulkee nykyisellä kalustollasi.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Klapikauppias - 12.08.13 - klo:17:23
Jokainen sormenjälki on iteltä pois... ne trukkilavalliset säkit on mulla ainakin vain transitmiehille.. ite en niitä jumalan mieliharmeja mihinkään lähde puljaamaan.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 12.08.13 - klo:18:25
Itte tosiaan kokeiltiin noita säkkejä ja tehtiinnkin niitä joku 30 mutta totesin ne liian hitaiksi ja kalustoa sitoviksi. Käytännössä avantti seiso pitelemässä säkkiä ja nosturiraktori syötti syöttöpöytää ja yksi veti lapukonetta. Sitten viellä niiden säkkien puljaaminen katon alle ja hankala niitä oli päällekkäinkin laittaa. paljon meni aikaa kuutiota kohden. Nyt tehdään irtona tai parin kuution laatikoihin.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Mopomies - 12.08.13 - klo:20:15
Jos nyt kaikilla kanttoreilla pitää alkaa suhaamaan, niin helpoiten pääsee kun laittaa ilmoituksen lehteen että "Myydään klapeja, tuu hakeen niin paljon kuin jaksat kantaa."  ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Peltola - 12.08.13 - klo:20:33
Anteeksi jos tämä kommenttini on ilonpilaajan luonteinen. Jotenkin olen ymmärtänyt että vemssillä on aikas paljon karjaa ja hommia. Tästä lapukaupasta jos sais jäämään vaikka katetta parikymppiä motille, niin 300 krt 20 tekis 6 tonnia, josta vuos menis kärryyn ja loput viitsimisvuodet vetoautoon. Niin oisko mitä jos myis ropsit 30 kiinto vaikka tolle lapukauppiaalle. Oisko jotain tuottavampaa hommaa tolle ajalle tai sit lähtis kalalle. Tää on vaan asiaankuulumaton ehdotus.
Otin muuten minäkin tänään ruokamultaa kasalle vaikkei siitä hääviä hanketta saa.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 12.08.13 - klo:21:03
Anteeksi jos tämä kommenttini on ilonpilaajan luonteinen. Jotenkin olen ymmärtänyt että vemssillä on aikas paljon karjaa ja hommia. Tästä lapukaupasta jos sais jäämään vaikka katetta parikymppiä motille, niin 300 krt 20 tekis 6 tonnia, josta vuos menis kärryyn ja loput viitsimisvuodet vetoautoon. Niin oisko mitä jos myis ropsit 30 kiinto vaikka tolle lapukauppiaalle. Oisko jotain tuottavampaa hommaa tolle ajalle tai sit lähtis kalalle. Tää on vaan asiaankuulumaton ehdotus.
Otin muuten minäkin tänään ruokamultaa kasalle vaikkei siitä hääviä hanketta saa.

senvertaa olet ymmärtänyt väärin että kovin paljoa karjaa ei ole mutta tekemistä kyllä riittää. Tää homma tosiaan aikanaan lähti ihan työlistämis mielessä kun toi renki tossa pyörii niin sai sille vähän tuottavaa työtä. Sinänsä olet ihan todella oikeassa että tämmösten sijaan kannattaisi miettiä sen uistimen väriä mutta voihan tota lapun kuskaustakin harrastaa ja osittain se voisi mennä vähän samalla kun kuskaa tavaraa kylältä kotiin niin vie lapukuorman mennessään. Sikäli olen erikoisessa asemassa että ekan kerran kun kosken puuhun on kun kuormaan sen kuivumis varastosta kärrylle. Sitä ennen muut hoitaa toiminnan. Kuitenkin on pidettävä  aika tarkkaa ajatusta että toiminta pysyy tuottavana. 70 kuutiohinnalla sitä myyn ja jos jollekkin tuntuu kalliille niin heillä ei ole lapua mutta mulla on.
Niin ja viellä tähän kaalustoon niin luulis että tollanen kärry palvelis tilaakin varsinkin jos sen eteen joskus valjastais pakun.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Peltola - 12.08.13 - klo:21:18
Anteeksi jos tämä kommenttini on ilonpilaajan luonteinen. Jotenkin olen ymmärtänyt että vemssillä on aikas paljon karjaa ja hommia. Tästä lapukaupasta jos sais jäämään vaikka katetta parikymppiä motille, niin 300 krt 20 tekis 6 tonnia, josta vuos menis kärryyn ja loput viitsimisvuodet vetoautoon. Niin oisko mitä jos myis ropsit 30 kiinto vaikka tolle lapukauppiaalle. Oisko jotain tuottavampaa hommaa tolle ajalle tai sit lähtis kalalle. Tää on vaan asiaankuulumaton ehdotus.
Otin muuten minäkin tänään ruokamultaa kasalle vaikkei siitä hääviä hanketta saa.

senvertaa olet ymmärtänyt väärin että kovin paljoa karjaa ei ole mutta tekemistä kyllä riittää. Tää homma tosiaan aikanaan lähti ihan työlistämis mielessä kun toi renki tossa pyörii niin sai sille vähän tuottavaa työtä. Sinänsä olet ihan todella oikeassa että tämmösten sijaan kannattaisi miettiä sen uistimen väriä mutta voihan tota lapun kuskaustakin harrastaa ja osittain se voisi mennä vähän samalla kun kuskaa tavaraa kylältä kotiin niin vie lapukuorman mennessään. Sikäli olen erikoisessa asemassa että ekan kerran kun kosken puuhun on kun kuormaan sen kuivumis varastosta kärrylle. Sitä ennen muut hoitaa toiminnan. Kuitenkin on pidettävä  aika tarkkaa ajatusta että toiminta pysyy tuottavana. 70 kuutiohinnalla sitä myyn ja jos jollekkin tuntuu kalliille niin heillä ei ole lapua mutta mulla on.
Niin ja viellä tähän kaalustoon niin luulis että tollanen kärry palvelis tilaakin varsinkin jos sen eteen joskus valjastais pakun.

Hyvä vastaus siitä lups.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: kylmis - 13.08.13 - klo:03:22
70 kuutiohinnalla sitä myyn
Sulla on hinta kohdillaan. Taitaa 95% klapin myyjistä alihinnoitella tuotteensa, minä mukaan lukien. :-[
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: SKN - 13.08.13 - klo:03:25
70 kuutiohinnalla sitä myyn
Sulla on hinta kohdillaan. Taitaa 95% klapin myyjistä alihinnoitella tuotteensa, minä mukaan lukien. :-[

Siinä on se ero että toiset myy enemän pienemmällä katteella kun toiset.

Kylmis, klapikaupan Gigantti......... ;D
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: kylmis - 13.08.13 - klo:03:32
Se on oikeastaan ihan sama millä hinnalla myyt, aina jää kauppoja tekemättä, kun ne ovat jonkun mielestä liian kalliita.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Oksa - 13.08.13 - klo:04:28
mutta eihän klapikauppa ole mitään sosiaalitointa jonka pitäisi kuulua kelan kontoille?            kyllä työlle pitää saada hinta teki sitten mitä vaan.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: SKN - 13.08.13 - klo:04:41
mutta eihän klapikauppa ole mitään sosiaalitointa jonka pitäisi kuulua kelan kontoille?            kyllä työlle pitää saada hinta teki sitten mitä vaan.

On sosiaalitointa. Täällä kaupunki maksaa puistokemistien puut. Muutamat isännät painaa klapuja ja kärrää hiivamiehille talvea varten. Rahat saa sitten kaupungilta.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: hiluhi - 13.08.13 - klo:04:54
Paras oli viime talvena, kun sen hetkinen emäntäkokelas hommas omaan taloonsa lämmityspuita. Manasi kun on niin kallista, kun n.10 motin kärryllinen sekaklapia pihaan tuotuna useamman kilometrin päästä maksoi 200EUR, pari vuotta aiemmin oli kuulemma saanut satasella  :o
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: kylmis - 13.08.13 - klo:07:53
mutta eihän klapikauppa ole mitään sosiaalitointa jonka pitäisi kuulua kelan kontoille?            kyllä työlle pitää saada hinta teki sitten mitä vaan.

On sosiaalitointa. Täällä kaupunki maksaa puistokemistien puut. Muutamat isännät painaa klapuja ja kärrää hiivamiehille talvea varten. Rahat saa sitten kaupungilta.
Sama täällä. Ei kyllä kiinnosta pätkääkään tehdä kauppaa tuon porukan ja kaupungin kanssa.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Klapikauppias - 13.08.13 - klo:14:41
Mitäs pahaa kaupungissa on asiakkaana, varma maksaja ja maksaa mukisematta listahinnan, mulle on ihan sama, vaikka asiakas antaakin mulle käteen maksusitoumuksen. Ei muuten ole hetikään niin jännää rahantulo, kuin joltakin bemari/mersumieheltä, jolle ojentaa laskua puidenkippauksen jälkeen... vaikka täytyy koputtaa puuta, vasta yhden asiakkaan olen joutu laittamaan ulosottoon, kahta muuta on perintätoimisto muistuttanut ja muutamaa olen muistuttanu ite, mutta ainahan se kyrsii, kun joutuu rahojaan kräväilemään, lisäksi siitä seuraa yleensä se, ettei siihen taloon enää tarvi mennä, mutta mitäpä sielä tekiskään  ::)
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: maajulli - 13.08.13 - klo:18:22
  70 kuutiohinnalla sitä myyn  .

Pino- vai irtomotti?
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 13.08.13 - klo:19:22
  70 kuutiohinnalla sitä myyn  .

Pino- vai irtomotti?

Irto sis verot+ rahti kauemmas jos joutuu viemään.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 19.08.13 - klo:18:00
Palataas tähän.

Onko jollain ideaa miten saisi edullisemmin ja helpommin kuorman purettua kuin hydrauli kippi. Se käsin kantaminenkaan ei ole vaihtoehto. Jotenkin kiinnostaisi joku käsiveivi systeemi ja puskulevy etulaidaksi mutta senkin on oltava aika varmatoiminen. Noissa kippikärryissä on yleensä hintaa ja omapainoa tarpeeksi.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: de Citonni - 19.08.13 - klo:18:35
Palataas tähän.

Onko jollain ideaa miten saisi edullisemmin ja helpommin kuorman purettua kuin hydrauli kippi. Se käsin kantaminenkaan ei ole vaihtoehto. Jotenkin kiinnostaisi joku käsiveivi systeemi ja puskulevy etulaidaksi mutta senkin on oltava aika varmatoiminen. Noissa kippikärryissä on yleensä hintaa ja omapainoa tarpeeksi.

Airbag.  ::)
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: SKN - 19.08.13 - klo:18:42
Palataas tähän.

Onko jollain ideaa miten saisi edullisemmin ja helpommin kuorman purettua kuin hydrauli kippi. Se käsin kantaminenkaan ei ole vaihtoehto. Jotenkin kiinnostaisi joku käsiveivi systeemi ja puskulevy etulaidaksi mutta senkin on oltava aika varmatoiminen. Noissa kippikärryissä on yleensä hintaa ja omapainoa tarpeeksi.

Joskus miettii kuinka ***** vaikeeta sulla on vaikka maitopurkin hakeminen jääkaapista tai perunoiden keittäminen.

Ei hyvää päivää ja morjes................ ::) ::)
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 19.08.13 - klo:19:09
Palataas tähän.

Onko jollain ideaa miten saisi edullisemmin ja helpommin kuorman purettua kuin hydrauli kippi. Se käsin kantaminenkaan ei ole vaihtoehto. Jotenkin kiinnostaisi joku käsiveivi systeemi ja puskulevy etulaidaksi mutta senkin on oltava aika varmatoiminen. Noissa kippikärryissä on yleensä hintaa ja omapainoa tarpeeksi.

Joskus miettii kuinka ***** vaikeeta sulla on vaikka maitopurkin hakeminen jääkaapista tai perunoiden keittäminen.

Ei hyvää päivää ja morjes................ ::) ::)

Niin ei haittaa lottovoittajaa. Itteä kuminkin tollanen kippikärry tonnin omapainolla ja 5000 egen hinnalla hieman hirvittää. Tästä se vaikeus aiheutuu.


Maitopurkin hakeminen on toki vaikeeta kun sellaista ei ole kun juodaan tilamaitoa ja perunat tulee useiten keitettyä vaimokkeen voimin joten siihen tarttee harvemmin puuttua.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Jätkä - 20.08.13 - klo:02:23
Jos oma ongelma olis, niin modifioisin parikapppaletta sähkövinssejä (http://www.hata-autosahko.com/category/14/vinssit-12v?gclid=CLCamZmGi7kCFah8cAodn3EA1A) kärryn lavan alle etukulmiin, vaijerit peräpäässä olevien väkipyörien kautta vetikolaan ja tyhjennystehoa alle 150eurolla n3600kg
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Pasi - 20.08.13 - klo:05:49
Jos oma ongelma olis, niin modifioisin parikapppaletta sähkövinssejä (http://www.hata-autosahko.com/category/14/vinssit-12v?gclid=CLCamZmGi7kCFah8cAodn3EA1A) kärryn lavan alle etukulmiin, vaijerit peräpäässä olevien väkipyörien kautta vetikolaan ja tyhjennystehoa alle 150eurolla n3600kg

Kyllä nyt taidat olla väärässä paikassa liian tarkkana kulujen kanssa...  ::)

Tuo Jätkän ajatus on ihan hyvä. Käsin veivattavassa olisi kyllä se hyvä puoli, että kumpikin lavan puolisko vetäisi varmasti samaa tahti kun vaijerit tai ketjut olivat samalla akselilla. Mutta sivulaitojen ja puskevan laidan pitää olla tukevia (=tuo painoa). Klapien liikkumista helpottaisi, jos lavan lattialla olisi vaijereihin kiinnitetty pressu tms.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Peltola - 20.08.13 - klo:16:49
Jos oma ongelma olis, niin modifioisin parikapppaletta sähkövinssejä (http://www.hata-autosahko.com/category/14/vinssit-12v?gclid=CLCamZmGi7kCFah8cAodn3EA1A) kärryn lavan alle etukulmiin, vaijerit peräpäässä olevien väkipyörien kautta vetikolaan ja tyhjennystehoa alle 150eurolla n3600kg

Vähän vastaavassa tilanteessa otin virran vinssille koukun pistokkeesta parkeilta. No ennen sulakkeen palamista oli johto sulanut jostain takapalkin sisältä.  No se sitä vaihdoin parkit takasumarin johtoon.
Vinssit ottaa virtaa, kaapeli suoraan akulta.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Hervast - 20.08.13 - klo:18:14
Ihan ilman mitään veetuilua antaisin vemssille sellaisen neuvon että hae jostain tuollainen jarrullinen lavettikärri lainaan ja lyö se kasgayn perään lastattuna 1-2 apulantasäkillä. Talvikeliä voi simuloida käväsemällä pyörähtämässä hieman sateen pehmittämällä pellolla tai jossain polulla jossa liukasta lehtimujua tms. Jos vaunu seuraa perässä ongelmitta ja saat tehtyä peruutukset ym. ongelmitta, niin eikun kärrin ostoon.

Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 20.08.13 - klo:18:44
Sen auton suhteen tehtiin äkkinäisiä näyttäviä liikkeitä ja hommattiin toinen auto. Toki sekään ei mikään veturi ole mutta palvelee muuten paremmin tilan ryskä hommia. Eli veturi vaihtoehto on tiisseli synkro portteri. Sekään ei ole kun pienellä koneella että mikään vauhtihirmu ei ole.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: zetor8045 - 21.08.13 - klo:12:30
Sen auton suhteen tehtiin äkkinäisiä näyttäviä liikkeitä ja hommattiin toinen auto. Toki sekään ei mikään veturi ole mutta palvelee muuten paremmin tilan ryskä hommia. Eli veturi vaihtoehto on tiisseli synkro portteri. Sekään ei ole kun pienellä koneella että mikään vauhtihirmu ei ole.
1,9 turpolla kumminkin.. Siihen saa helposti jerkkua lisää  ;)
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: erik - 21.08.13 - klo:13:20
Sen auton suhteen tehtiin äkkinäisiä näyttäviä liikkeitä ja hommattiin toinen auto. Toki sekään ei mikään veturi ole mutta palvelee muuten paremmin tilan ryskä hommia. Eli veturi vaihtoehto on tiisseli synkro portteri. Sekään ei ole kun pienellä koneella että mikään vauhtihirmu ei ole.
1,9 turpolla kumminkin.. Siihen saa helposti jerkkua lisää  ;)

Joo ja kontti täyteen painoa. Viime talven kattelin kun raksaäijil oli järjestään hirvee satsi kiuskivii kontissa  ;D
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Red Bull - 21.08.13 - klo:16:54
Sen auton suhteen tehtiin äkkinäisiä näyttäviä liikkeitä ja hommattiin toinen auto. Toki sekään ei mikään veturi ole mutta palvelee muuten paremmin tilan ryskä hommia. Eli veturi vaihtoehto on tiisseli synkro portteri. Sekään ei ole kun pienellä koneella että mikään vauhtihirmu ei ole.

Minkä ihmeen takia et laittanu sit pientä kuorma-autoa kun siitä tässäkin ketjussa oli puhetta?  ???
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: erik - 21.08.13 - klo:17:07
Sen auton suhteen tehtiin äkkinäisiä näyttäviä liikkeitä ja hommattiin toinen auto. Toki sekään ei mikään veturi ole mutta palvelee muuten paremmin tilan ryskä hommia. Eli veturi vaihtoehto on tiisseli synkro portteri. Sekään ei ole kun pienellä koneella että mikään vauhtihirmu ei ole.

Minkä ihmeen takia et laittanu sit pientä kuorma-autoa kun siitä tässäkin ketjussa oli puhetta?  ???

Sehän menis jo liikaa helpoks  ;D
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: zetor8045 - 21.08.13 - klo:17:26
Sen auton suhteen tehtiin äkkinäisiä näyttäviä liikkeitä ja hommattiin toinen auto. Toki sekään ei mikään veturi ole mutta palvelee muuten paremmin tilan ryskä hommia. Eli veturi vaihtoehto on tiisseli synkro portteri. Sekään ei ole kun pienellä koneella että mikään vauhtihirmu ei ole.
1,9 turpolla kumminkin.. Siihen saa helposti jerkkua lisää  ;)

Joo ja kontti täyteen painoa. Viime talven kattelin kun raksaäijil oli järjestään hirvee satsi kiuskivii kontissa  ;D
Vetivät kärryä vai?? Eihän neliveto muuten kyllä painoa lisää tarvii ainakaan hiacen neliveto kitkakumeilla...
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: kylmis - 21.08.13 - klo:18:08
Sen auton suhteen tehtiin äkkinäisiä näyttäviä liikkeitä ja hommattiin toinen auto. Toki sekään ei mikään veturi ole mutta palvelee muuten paremmin tilan ryskä hommia. Eli veturi vaihtoehto on tiisseli synkro portteri. Sekään ei ole kun pienellä koneella että mikään vauhtihirmu ei ole.

Minkä ihmeen takia et laittanu sit pientä kuorma-autoa kun siitä tässäkin ketjussa oli puhetta?  ???

Sehän menis jo liikaa helpoks  ;D
Niinkun nyt sitten kumminkin hommattiin auto ja rahaa paloi  :( :'(
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 21.08.13 - klo:20:49
Niin siis eihän löytynyt oikeastaan mitään seikkaa mikä olisi puoltanut kuorma-autoa. Kuitenkin kevyt pakettiauto joka vetää joka kulmasta (tai siis ainakin ristiin kahella pyörällä) on sekä tuotteiden säilytyksen kannalta että kulkukyvyltään ihan eri maailmaa verraten johonkin pikku kuorkkiin. Auto homattiin nimenomaan tilan kauppakassiksi ja palvelemaan huoltoajoja ja lisänä ehkä sitten lapukärryn vetäjänä. Sikäli mielenkiintoista että auto kun on vanha kun saapas niin oli edukkaapi kun mitä kehtaavat jostain uusista kippikärryistä pyytää. Niin ja sitten viellä korttiasiat niin vaikka mulla riittää kirjaimet lähestulkoon mihin vaan niin kaikilla kuskeilla ei välttämättä.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: piki1 - 22.08.13 - klo:04:28
Niin siis eihän löytynyt oikeastaan mitään seikkaa mikä olisi puoltanut kuorma-autoa. Kuitenkin kevyt pakettiauto joka vetää joka kulmasta (tai siis ainakin ristiin kahella pyörällä) on sekä tuotteiden säilytyksen kannalta että kulkukyvyltään ihan eri maailmaa verraten johonkin pikku kuorkkiin. Auto homattiin nimenomaan tilan kauppakassiksi ja palvelemaan huoltoajoja ja lisänä ehkä sitten lapukärryn vetäjänä. Sikäli mielenkiintoista että auto kun on vanha kun saapas niin oli edukkaapi kun mitä kehtaavat jostain uusista kippikärryistä pyytää. Niin ja sitten viellä korttiasiat niin vaikka mulla riittää kirjaimet lähestulkoon mihin vaan niin kaikilla kuskeilla ei välttämättä.
jos ja kun tuo syngron vaihteisto porsii niin halvin viedä se saunan taakse.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: SKN - 22.08.13 - klo:06:44
Vemssi taitaa olla paremminkin filosofi-mies kun ongelmissa painiva tissinkoittaja.... ;D
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 22.08.13 - klo:12:11
Mä en ymärrä miten tääkään asia eroaa muusta täällä pohdittavista asioista. Harvoin onnistutaan keksimään pyörää uudestaan ja harvoin kaikki ovat samaa mieltä.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: JD6630 - 22.08.13 - klo:12:28
Tee siihen portteriin puskeva etulaita :o
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Antidesantti - 22.08.13 - klo:15:16
Sivusta seuranneena, hommaa pieni kuorma-auto,
Helvetin paljon näppärämpi liikkuun pienissä
Pihoissa, ja kulkee myös talvella, (paino vietävillä pyörillä)
Vielä jos löydät koukkulavalaitteella, aina parempi
Vakuutukset ja huoltokulut suhtkoht edullisia.
samaa mieltä, joku dyna tai cantteri, vielä jos löytyy pikku hiiappi siitä ni johan on monipuolinen peli...

Ääni Dynalle.      8)
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: bouli - 22.08.13 - klo:15:40
Minkä tähden te muuten niitä klapeja väänätte kaiken muun toiminnan lisäksi?
Vai onko sillä tarkoitus työllistää työntekijöitä sesonkien ulkopuolella?
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Klapikauppias - 22.08.13 - klo:16:47
Se on vaihtoehto kellokortille.. voi sitten vapaa-aikana harrastaa viljanviljelyä ;)
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: bouli - 22.08.13 - klo:17:42
Minkä tähden te muuten niitä klapeja väänätte kaiken muun toiminnan lisäksi?
Vai onko sillä tarkoitus työllistää työntekijöitä sesonkien ulkopuolella?

Se on vaihtoehto kellokortille.. voi sitten vapaa-aikana harrastaa viljanviljelyä ;)

Oho, sori. Olinpa huolimaton.
Oli tarkoitettu vemssille kysymykseksi eikä noin yleisesti kaikkia klapin tekijöitä koskevaksi niinkuin tuosta voi luulla.  :-[
Mua siis jäi vaivaamaan miksi vemssi niitä vääntää tehdä kaiken navetoinnin ja konetäpinöinnin lisäksi?
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 22.08.13 - klo:19:17
Minkä tähden te muuten niitä klapeja väänätte kaiken muun toiminnan lisäksi?
Vai onko sillä tarkoitus työllistää työntekijöitä sesonkien ulkopuolella?

Se on vaihtoehto kellokortille.. voi sitten vapaa-aikana harrastaa viljanviljelyä ;)

Oho, sori. Olinpa huolimaton.
Oli tarkoitettu vemssille kysymykseksi eikä noin yleisesti kaikkia klapin tekijöitä koskevaksi niinkuin tuosta voi luulla.  :-[
Mua siis jäi vaivaamaan miksi vemssi niitä vääntää tehdä kaiken navetoinnin ja konetäpinöinnin lisäksi?

Taitaa lukea tuolla aijemmin mutta tästä on juuri kysymys eli työntekijöiden työllistämisestä. ja ehkä hieman lisää taskurahaa ittellekkin jossain vaiheessa.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: SKN - 23.08.13 - klo:01:46
Minkä tähden te muuten niitä klapeja väänätte kaiken muun toiminnan lisäksi?
Vai onko sillä tarkoitus työllistää työntekijöitä sesonkien ulkopuolella?

Se on vaihtoehto kellokortille.. voi sitten vapaa-aikana harrastaa viljanviljelyä ;)

Oho, sori. Olinpa huolimaton.
Oli tarkoitettu vemssille kysymykseksi eikä noin yleisesti kaikkia klapin tekijöitä koskevaksi niinkuin tuosta voi luulla.  :-[
Mua siis jäi vaivaamaan miksi vemssi niitä vääntää tehdä kaiken navetoinnin ja konetäpinöinnin lisäksi?

Taitaa lukea tuolla aijemmin mutta tästä on juuri kysymys eli työntekijöiden työllistämisestä. ja ehkä hieman lisää taskurahaa ittellekkin jossain vaiheessa.

Klappikauppaa että saa töitä muille ja vielä niin että omaan taskuun jää muutakin kun nöyhtää?

Kerros koko paketin sisältö alusta loppuun. Eli mistä puut, miten kuskaat ne metsästä, millä koneella klapit tehdään jne...jne...
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 23.08.13 - klo:10:06
Skännän mieliksi nyt sitten.

Puut tulevat joko oimsta mettistä tai muualta ja ne tehdään motolla ja ajetaan ajokoneella ja sitten tukkiauto tuo ne laanille. Joskus haetaan raktorilla läheltä omista metsäteiltä mutta ainuttakaan pölliä ei olla itse kaadettu eikä metsäkuljetettu. Eli puu ostetaan käytännössä valmiina. Sitten kun ruvetaan hommiin niin valjastetaan 655 valtsu (joka on muutenkin talossa) nosturin (jonka appiukko on joskus hankkinut en kylläkään tiedä miksi) eteen ja perään perus kärry millä puut nostellaan syöttöpöydälle (itse rakennettu hitsaamalla pajalla). Siitä 165 massikka (jollanen sattuu olemaan talossa) vetää palaksin 75 (tarkoitukseen ostettu) lapukonetta ja puut menee joko puulaatikoihin tai isoon kuivumisvarastoon. Tästä kannetaan avant 630:la (joka muutenkin talossa) laatikot varastoon. Sitten asiakkaan halutessa puita nostetaan avantilla kärryyn jolla puut kuskataan joko tolla 655 valtulla tai 163 valtulla asiakkaalle ja kipataan pois tai sitten nostetaan laatikot alas. Nyt tosiaan on suunnitteilla se portteri joka on talossa ja joku kärry millä saisi  vietyä puut asiakkaalle että ei tartte raktorilla viedä. Koko prosessissa 35 egen kiintokuutio puu muuttuu 70 egen irtokuutio lapiksi ja pitkistä kuljetusmatkoista hieman laskua päälle. Toiminnasta maksetaan alvit ym maksut.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: SKN - 23.08.13 - klo:11:07
Ei ainakaan ole kilpailua klapikaupassa jos 70euroo saa nyhdettyä heitosta.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: vms1 - 23.08.13 - klo:12:20
Ei ainakaan ole kilpailua klapikaupassa jos 70euroo saa nyhdettyä heitosta.
Kyllä sitä kilpailua on ja jonkinverran on yrittäjiä jotka kaupittelevat huomattavasti halvemmalla. Usein kummittelee kumminkin sekapuuta jne. Meillä on vain ja ainoastaan koivua ja koitetaan myydä niin hyvää mitä luonnollisilla systeemeillä saa aikaiseksi. Kuitenkin laskettiin että kipuraja on tossa eikä se maailmaa kaada vaikka lavut jää varastoon. Ainut mitää tila tarjoaa on juuston hiirenloukkuun muuten otetaan korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Ihmeesti puut on kaikonnu ne mitä on ollu.

Niin ja Tampereelle noin 50 kilsaa eli sen mukaisilla hinnoilla mennään.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: ask - 23.08.13 - klo:16:59
Ei ainakaan ole kilpailua klapikaupassa jos 70euroo saa nyhdettyä heitosta.
Kyllä sitä kilpailua on ja jonkinverran on yrittäjiä jotka kaupittelevat huomattavasti halvemmalla. Usein kummittelee kumminkin sekapuuta jne. Meillä on vain ja ainoastaan koivua ja koitetaan myydä niin hyvää mitä luonnollisilla systeemeillä saa aikaiseksi. Kuitenkin laskettiin että kipuraja on tossa eikä se maailmaa kaada vaikka lavut jää varastoon. Ainut mitää tila tarjoaa on juuston hiirenloukkuun muuten otetaan korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Ihmeesti puut on kaikonnu ne mitä on ollu.

Niin ja Tampereelle noin 50 kilsaa eli sen mukaisilla hinnoilla mennään.
Mitäs sää tollasesta kuusiklapista pyydät noin niinkun kuutiolta.Ei se koivu nyt niin hyvää puuta ole,muutakun myyjälle.Itte polttelisin mieluummin kuusta :-\
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: erik - 23.08.13 - klo:17:06
Ei ainakaan ole kilpailua klapikaupassa jos 70euroo saa nyhdettyä heitosta.
Kyllä sitä kilpailua on ja jonkinverran on yrittäjiä jotka kaupittelevat huomattavasti halvemmalla. Usein kummittelee kumminkin sekapuuta jne. Meillä on vain ja ainoastaan koivua ja koitetaan myydä niin hyvää mitä luonnollisilla systeemeillä saa aikaiseksi. Kuitenkin laskettiin että kipuraja on tossa eikä se maailmaa kaada vaikka lavut jää varastoon. Ainut mitää tila tarjoaa on juuston hiirenloukkuun muuten otetaan korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Ihmeesti puut on kaikonnu ne mitä on ollu.

Niin ja Tampereelle noin 50 kilsaa eli sen mukaisilla hinnoilla mennään.
Mitäs sää tollasesta kuusiklapista pyydät noin niinkun kuutiolta.Ei se koivu nyt niin hyvää puuta ole,muutakun myyjälle.Itte polttelisin mieluummin kuusta :-\

Kaikki sekasin se kaikkein paras klapi olis. Kuusta, Mäntyä, Haapaa ja koivua.
Koivu nyt on vaan saanu sellasen statuksen vaikka loppupeleis sekapuu kaikkein halvin olis polttaa.
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: ask - 23.08.13 - klo:17:19
Ei ainakaan ole kilpailua klapikaupassa jos 70euroo saa nyhdettyä heitosta.
Kyllä sitä kilpailua on ja jonkinverran on yrittäjiä jotka kaupittelevat huomattavasti halvemmalla. Usein kummittelee kumminkin sekapuuta jne. Meillä on vain ja ainoastaan koivua ja koitetaan myydä niin hyvää mitä luonnollisilla systeemeillä saa aikaiseksi. Kuitenkin laskettiin että kipuraja on tossa eikä se maailmaa kaada vaikka lavut jää varastoon. Ainut mitää tila tarjoaa on juuston hiirenloukkuun muuten otetaan korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Ihmeesti puut on kaikonnu ne mitä on ollu.

Niin ja Tampereelle noin 50 kilsaa eli sen mukaisilla hinnoilla mennään.
Mitäs sää tollasesta kuusiklapista pyydät noin niinkun kuutiolta.Ei se koivu nyt niin hyvää puuta ole,muutakun myyjälle.Itte polttelisin mieluummin kuusta :-\

Kaikki sekasin se kaikkein paras klapi olis. Kuusta, Mäntyä, Haapaa ja koivua.
Koivu nyt on vaan saanu sellasen statuksen vaikka loppupeleis sekapuu kaikkein halvin olis polttaa.
On niin mukava kuunnella kun kuusi priiskuu takassa ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: kkk - 23.08.13 - klo:20:19
Kun tuohon perään laittaisi sen kärryn, niin voisi nostella säkit suoraan olohuoneeseen ??? 
http://www.nettikone.com/bedford/bedford-ja-nosturi-foko-6000/1191804

"Lisätiedot

Tuleville klapi urakoille oiva kone

Käytöstä jäänyt seisomaan

Renkaat pitäneet ilmat sisällä

Kahmari myydään erikseen

Voidaan myös myydä osina jos kiinnostusta löytyy

Vahva nosturi. Puomi suorana 1500kg "
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: erik - 23.08.13 - klo:20:34
Ei ainakaan ole kilpailua klapikaupassa jos 70euroo saa nyhdettyä heitosta.
Kyllä sitä kilpailua on ja jonkinverran on yrittäjiä jotka kaupittelevat huomattavasti halvemmalla. Usein kummittelee kumminkin sekapuuta jne. Meillä on vain ja ainoastaan koivua ja koitetaan myydä niin hyvää mitä luonnollisilla systeemeillä saa aikaiseksi. Kuitenkin laskettiin että kipuraja on tossa eikä se maailmaa kaada vaikka lavut jää varastoon. Ainut mitää tila tarjoaa on juuston hiirenloukkuun muuten otetaan korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Ihmeesti puut on kaikonnu ne mitä on ollu.

Niin ja Tampereelle noin 50 kilsaa eli sen mukaisilla hinnoilla mennään.
Mitäs sää tollasesta kuusiklapista pyydät noin niinkun kuutiolta.Ei se koivu nyt niin hyvää puuta ole,muutakun myyjälle.Itte polttelisin mieluummin kuusta :-\

Kaikki sekasin se kaikkein paras klapi olis. Kuusta, Mäntyä, Haapaa ja koivua.
Koivu nyt on vaan saanu sellasen statuksen vaikka loppupeleis sekapuu kaikkein halvin olis polttaa.
On niin mukava kuunnella kun kuusi priiskuu takassa ;D ;D ;D

Itteasias se on hyvinkin rauhottavaa   :)
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: mah - 24.08.13 - klo:19:21
Ei ainakaan ole kilpailua klapikaupassa jos 70euroo saa nyhdettyä heitosta.
Kyllä sitä kilpailua on ja jonkinverran on yrittäjiä jotka kaupittelevat huomattavasti halvemmalla. Usein kummittelee kumminkin sekapuuta jne. Meillä on vain ja ainoastaan koivua ja koitetaan myydä niin hyvää mitä luonnollisilla systeemeillä saa aikaiseksi. Kuitenkin laskettiin että kipuraja on tossa eikä se maailmaa kaada vaikka lavut jää varastoon. Ainut mitää tila tarjoaa on juuston hiirenloukkuun muuten otetaan korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Ihmeesti puut on kaikonnu ne mitä on ollu.

Niin ja Tampereelle noin 50 kilsaa eli sen mukaisilla hinnoilla mennään.
Mitäs sää tollasesta kuusiklapista pyydät noin niinkun kuutiolta.Ei se koivu nyt niin hyvää puuta ole,muutakun myyjälle.Itte polttelisin mieluummin kuusta :-\

Kaikki sekasin se kaikkein paras klapi olis. Kuusta, Mäntyä, Haapaa ja koivua.
Koivu nyt on vaan saanu sellasen statuksen vaikka loppupeleis sekapuu kaikkein halvin olis polttaa.
On niin mukava kuunnella kun kuusi priiskuu takassa ;D ;D ;D

Itteasias se on hyvinkin rauhottavaa   :)
Paitsi silloin, jos takassa ei ole tulta, tai ei ole takkaa ollenkaan, niin palavan puun pauke ei rauhoita.... :-X
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Jätkä - 24.08.13 - klo:19:47
Ei ainakaan ole kilpailua klapikaupassa jos 70euroo saa nyhdettyä heitosta.
Kyllä sitä kilpailua on ja jonkinverran on yrittäjiä jotka kaupittelevat huomattavasti halvemmalla. Usein kummittelee kumminkin sekapuuta jne. Meillä on vain ja ainoastaan koivua ja koitetaan myydä niin hyvää mitä luonnollisilla systeemeillä saa aikaiseksi. Kuitenkin laskettiin että kipuraja on tossa eikä se maailmaa kaada vaikka lavut jää varastoon. Ainut mitää tila tarjoaa on juuston hiirenloukkuun muuten otetaan korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Ihmeesti puut on kaikonnu ne mitä on ollu.

Niin ja Tampereelle noin 50 kilsaa eli sen mukaisilla hinnoilla mennään.
Mitäs sää tollasesta kuusiklapista pyydät noin niinkun kuutiolta.Ei se koivu nyt niin hyvää puuta ole,muutakun myyjälle.Itte polttelisin mieluummin kuusta :-\

Kaikki sekasin se kaikkein paras klapi olis. Kuusta, Mäntyä, Haapaa ja koivua.
Koivu nyt on vaan saanu sellasen statuksen vaikka loppupeleis sekapuu kaikkein halvin olis polttaa.
On niin mukava kuunnella kun kuusi priiskuu takassa ;D ;D ;D

Itteasias se on hyvinkin rauhottavaa   :)
Paitsi silloin, jos takassa ei ole tulta, tai ei ole takkaa ollenkaan, niin palavan puun pauke ei rauhoita.... :-X

Yuutuubi TV kautta on köyhän takka  ;)  Löytyy myös rauhoittavaa sateen ropinaa jos puinti poudat vaivaa
http://www.youtube.com/watch?v=eyU3bRy2x44 (http://www.youtube.com/watch?v=eyU3bRy2x44)
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: ask - 24.08.13 - klo:19:50
Ei ainakaan ole kilpailua klapikaupassa jos 70euroo saa nyhdettyä heitosta.
Kyllä sitä kilpailua on ja jonkinverran on yrittäjiä jotka kaupittelevat huomattavasti halvemmalla. Usein kummittelee kumminkin sekapuuta jne. Meillä on vain ja ainoastaan koivua ja koitetaan myydä niin hyvää mitä luonnollisilla systeemeillä saa aikaiseksi. Kuitenkin laskettiin että kipuraja on tossa eikä se maailmaa kaada vaikka lavut jää varastoon. Ainut mitää tila tarjoaa on juuston hiirenloukkuun muuten otetaan korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Ihmeesti puut on kaikonnu ne mitä on ollu.

Niin ja Tampereelle noin 50 kilsaa eli sen mukaisilla hinnoilla mennään.
Mitäs sää tollasesta kuusiklapista pyydät noin niinkun kuutiolta.Ei se koivu nyt niin hyvää puuta ole,muutakun myyjälle.Itte polttelisin mieluummin kuusta :-\

Kaikki sekasin se kaikkein paras klapi olis. Kuusta, Mäntyä, Haapaa ja koivua.
Koivu nyt on vaan saanu sellasen statuksen vaikka loppupeleis sekapuu kaikkein halvin olis polttaa.
On niin mukava kuunnella kun kuusi priiskuu takassa ;D ;D ;D

Itteasias se on hyvinkin rauhottavaa   :)
Paitsi silloin, jos takassa ei ole tulta, tai ei ole takkaa ollenkaan, niin palavan puun pauke ei rauhoita.... :-X

Yuutuubi TV kautta on köyhän takka  ;)  Löytyy myös rauhoittavaa sateen ropinaa jos puinti poudat vaivaa
http://www.youtube.com/watch?v=eyU3bRy2x44 (http://www.youtube.com/watch?v=eyU3bRy2x44)
Katsoin ton 88 kertaa peräkkäin ;D ;D
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: Opelmies - 24.08.13 - klo:20:20
Ei ainakaan ole kilpailua klapikaupassa jos 70euroo saa nyhdettyä heitosta.
Kyllä sitä kilpailua on ja jonkinverran on yrittäjiä jotka kaupittelevat huomattavasti halvemmalla. Usein kummittelee kumminkin sekapuuta jne. Meillä on vain ja ainoastaan koivua ja koitetaan myydä niin hyvää mitä luonnollisilla systeemeillä saa aikaiseksi. Kuitenkin laskettiin että kipuraja on tossa eikä se maailmaa kaada vaikka lavut jää varastoon. Ainut mitää tila tarjoaa on juuston hiirenloukkuun muuten otetaan korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Ihmeesti puut on kaikonnu ne mitä on ollu.

Niin ja Tampereelle noin 50 kilsaa eli sen mukaisilla hinnoilla mennään.
Mitäs sää tollasesta kuusiklapista pyydät noin niinkun kuutiolta.Ei se koivu nyt niin hyvää puuta ole,muutakun myyjälle.Itte polttelisin mieluummin kuusta :-\

Kaikki sekasin se kaikkein paras klapi olis. Kuusta, Mäntyä, Haapaa ja koivua.
Koivu nyt on vaan saanu sellasen statuksen vaikka loppupeleis sekapuu kaikkein halvin olis polttaa.
On niin mukava kuunnella kun kuusi priiskuu takassa ;D ;D ;D

Itteasias se on hyvinkin rauhottavaa   :)
Paitsi silloin, jos takassa ei ole tulta, tai ei ole takkaa ollenkaan, niin palavan puun pauke ei rauhoita.... :-X

Yuutuubi TV kautta on köyhän takka  ;)  Löytyy myös rauhoittavaa sateen ropinaa jos puinti poudat vaivaa
http://www.youtube.com/watch?v=eyU3bRy2x44 (http://www.youtube.com/watch?v=eyU3bRy2x44)

Ny iski konkurssi Vems1:lle.  :-[
Otsikko: Vs: Klapin kuskaus auton peräkärryllä
Kirjoitti: patron - 25.08.13 - klo:10:38



Yuutuubi TV kautta on köyhän takka  ;)  Löytyy myös rauhoittavaa sateen ropinaa jos puinti poudat vaivaa
http://www.youtube.com/watch?v=eyU3bRy2x44 (http://www.youtube.com/watch?v=eyU3bRy2x44)

Melkoinen tumpelo, kun pitää puutkin lisätä kintaat kädessä jollain haarukalla :o