Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran etukuormaajan irrotus  (Luettu 19872 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtran etukuormaajan irrotus
Jalkojen mitta sellaiseksi, että kauhankärki on maassa ja takana on 10-15cm rakoa, tapit irti ja vedetään nostosylinterit sisään ja lasketaan kauhan perse maahan. Kauhaan mahdollisesti soraa painoksi. Edellisen MP-liftin irroituksessa suurin ongelma oli pölyn jumittamat liittimet.
pessimisti ei pety!

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Valtran etukuormaajan irrotus
Mitenkäs noi liittimet voi jumiintua kun vähintään 3-4 vuoden välein ne ainakin joutunut vaihtamaan kun kuluvat ja napa kääntyy poikittain liittimen sisällä tai  kuulaura kuluu ettei napa uletu painamaa kanavaa kunnolla auki.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8396
Vs: Valtran etukuormaajan irrotus
Mul on alkuperäiset liittimet. Nyt olis tarkoitus vaihtaaO-renkaat ennenkuin laitan takaisin paikoilleen. Hiukan nafti 12000 tuntia ajettu.
Mystinen kesälaatumies

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valtran etukuormaajan irrotus
vaihrettu pikaliittimet suoraa kii nipalla kun tihku aina tämän tästä.. + että vitutti kun jousi kuoleentu niin joku liike aina hirastu pikkuhiliaa, yleensä kauhan liike ku rehuleikkuri yms lisähydr sen kautta..

niijja tämä kuormain on ollu 3kertaa irti elämänsä aikana.. eli kii koneeseen-> vaihto toiseen -> tappien ja puslien vaihto...

Viimeksi muokattu: 18.03.14 - klo:20:50 kirjoittanut jusu

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Valtran etukuormaajan irrotus
vaihrettu pikaliittimet suoraa kii nipalla kun tihku aina tämän tästä.. + että vitutti kun jousi kuoleentu niin joku liike aina hirastu pikkuhiliaa, yleensä kauhan liike ku rehuleikkuri yms lisähydr sen kautta..
Aina oppii jotain uutta...  :-[ Viime vuonna oli remontin takia kuormaaja pois ja sen jälkeen on vuotanut...ja juur toi kauhan liike on hidastunu...
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Valtran etukuormaajan irrotus
2 minuuttia menee kiinnitykseen, irroitus käy hieman nopeammin. Muutaman kerran on tullut kellosta katottua.

Ja jos et kelloo vilkuilis alvariis , menis enää minuutti. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Valtran etukuormaajan irrotus
Jalkojen mitta sellaiseksi, että kauhankärki on maassa ja takana on 10-15cm rakoa, tapit irti ja vedetään nostosylinterit sisään ja lasketaan kauhan perse maahan. Kauhaan mahdollisesti soraa painoksi. Edellisen MP-liftin irroituksessa suurin ongelma oli pölyn jumittamat liittimet.

Ja jos nyt joku yrittää vielä väärinpäin, niin ensin mitoitetaan jalat ja irroitetaan tapit, jonka jälkeen ylläolevasti aisat. Ja vasta sitten paineettomaksi sammuksissa ja letkut pois. On varmaan paineeton. Sitten paikalleen laitossa voi tiukata jos keli on paljon lämmennyt.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtran etukuormaajan irrotus
Jalkojen mitta sellaiseksi, että kauhankärki on maassa ja takana on 10-15cm rakoa, tapit irti ja vedetään nostosylinterit sisään ja lasketaan kauhan perse maahan. Kauhaan mahdollisesti soraa painoksi. Edellisen MP-liftin irroituksessa suurin ongelma oli pölyn jumittamat liittimet.

Ja jos nyt joku yrittää vielä väärinpäin, niin ensin mitoitetaan jalat ja irroitetaan tapit, jonka jälkeen ylläolevasti aisat. Ja vasta sitten paineettomaksi sammuksissa ja letkut pois. On varmaan paineeton. Sitten paikalleen laitossa voi tiukata jos keli on paljon lämmennyt.

En mä ainakaan yö uniani menettäis jos tälläisen "puutteellisen ilmaisen neuvon" takia joku poistuu siitä traktorillaan letkuja irroittamatta :o
pessimisti ei pety!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran etukuormaajan irrotus
Tossa irti jätössähän yksi olennainen osa on saada jätettyä kuormain niin että kaikki sylinterit on lepo asennossa. Silloin Se paineen muodostus ei voi olla kovin kova. Jos ja kun joskus sitä painetta muodostuu niin millä yleensä poistatte sen. Lyöttekö nastat vaan kylmästi sisään vai avaatteko letkut. Noiden päiden naputtelu kuulemma johtaa herkästi tilanteeseen että yhteys ei aukeakaan kytkettäessä. Itte kyllä kokeilen aina jollain lyödä ennen kuin rupeen letkuja availemaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4405
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valtran etukuormaajan irrotus
Tossa irti jätössähän yksi olennainen osa on saada jätettyä kuormain niin että kaikki sylinterit on lepo asennossa. Silloin Se paineen muodostus ei voi olla kovin kova. Jos ja kun joskus sitä painetta muodostuu niin millä yleensä poistatte sen. Lyöttekö nastat vaan kylmästi sisään vai avaatteko letkut. Noiden päiden naputtelu kuulemma johtaa herkästi tilanteeseen että yhteys ei aukeakaan kytkettäessä. Itte kyllä kokeilen aina jollain lyödä ennen kuin rupeen letkuja availemaan.

Kyllä mä ainakin lyön - mutta koivupalikalla. Olennaista on se että se nasta ei niittaannu ja lyhene. Ei jälkiä, ei murheita. Lyhyemmäksi murjottu nasta saa aikaan kaikkea kivaa :-))

Peräkärryn jarrut tekivät kerran tempun, jarruletku oli ollut kiinni edellisen kerran talvipakkasilla. Kesäheltellä sitten sama kärry perään traktoriin jossa ei jarruventtiiliä ole, tiedossa oli vaan terveisten ajoa. Jossain vaiheessa taivalta alkoi savu nousta jarruista.... Niin paljon oli helteessä jarrut kiristyneet että laahaamaan alkoivat.

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Valtran etukuormaajan irrotus
Kyllä niitä nastoja kärsii lyödä jos tarvittava voima ei ole älytön, mutta mitään pajavasaralla takomista ei kannata tehdä. Silloin jos painetta on jäänyt letkuihin niin paljon ettei pieni naputus auta, on irti kytkemiseenkin täytynyt käyttää jo voimaa.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valtran etukuormaajan irrotus
kyl kaikis letkuus on paine talaven jäläkehen ilimojen lämmettyä josei käytetä päivittäin. suosista keväällä käydä koneet läpi avaamien ja imurätin kans.. jos käytetään päivittäin niin paine ei yleensä muodostu niin kovaksi etteikö sitä napautuksella saisi pois.. ja parempi son napakka isku kuin niittauskoputtelu
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Valtran etukuormaajan irrotus
Mitenkäs noi liittimet voi jumiintua kun vähintään 3-4 vuoden välein ne ainakin joutunut vaihtamaan kun kuluvat ja napa kääntyy poikittain liittimen sisällä tai  kuulaura kuluu ettei napa uletu painamaa kanavaa kunnolla auki.
sää vissiin alvariinsa irrottelet kuormainta,ei mulla muuta pikaliittimistö ole mennyt kuin  O rengas ja joskus se tukirenngas että sitten liitin alkaa vuotaan mutta ei kuormaimesta vielä koskaan tosin ei usein ole tarvinnut irroittaakaan,lähinnä metsäajoja varten on ollut nokalta pois.
Toisessa koneessa 10v aikana kerran on mp-lifti irroitettu.
Toisessa ollut ikänsä 2-3 vuotta paikallaan.

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Valtran etukuormaajan irrotus
vaihrettu pikaliittimet suoraa kii nipalla kun tihku aina tämän tästä.. + että vitutti kun jousi kuoleentu niin joku liike aina hirastu pikkuhiliaa, yleensä kauhan liike ku rehuleikkuri yms lisähydr sen kautta..

niijja tämä kuormain on ollu 3kertaa irti elämänsä aikana.. eli kii koneeseen-> vaihto toiseen -> tappien ja puslien vaihto...
Tarvii kans vissiin laittaa ilman pikaliittimiä kun korkeintaan 2vuotta kestää vuotamatta tiivisteet.
Mulla on kyllä useemmat liittimet mennyt täysin toppiin että kuormaajan saa vaikka nousemaan muttei alas millään,siitä seurannut aika hankaliakin tilanteita. >:( >:(

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtran etukuormaajan irrotus
Sanokaapas mistä johtuu Mpliftissä se että nostosylinteri antaa itekseen periksi noin puolessa välissä eli laskevat hiljaa maahan,mutta ylhäällä kyllä pysyvät hyvin.? Voisko olla sylinterin sisäpuolella häikkää tuon kaikkein käytetyimmän alueen kohdalla.?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !