Minä kun olen luullut että Muujussi ei täällä ole oikein tykännyt näistä saalistushinnoittelevista vesirajaan ampuvista yhtiöistä... mutta voinhan toki olla väärässäkin tästä "järkimiehestä".
"Amazoninkin tavoitteena näyttää olevan monopoliaseman saavuttaminen omilla markkinoillaan. Tästä hyvä esimerkki on vaippaverkkokauppa Diapers.com. Amazon kiinnitti huomiota vaippakauppaan vuonna 2009 ja pian yhtiö teki sivustosta ostotarjouksen. Kasvussa ollut vaippasivusto kieltäytyi tarjouksesta. Tämän jälkeen Amazon pudotti omien vaippojensa ja muiden vauvatarvikkeidensa hintoja kolmanneksella.
Pian Diapers.com huomasi myyntinsä ja sitä myötä kasvunsa tyrehtyneen. Sijoittajat alkoivat kaikota, ja yhtiön oli pakko harkita myyntiä.
Viimeinen naula diapers.comin arkkuun lyötiin syyskuussa 2010, kun kesken kauppaneuvotteluiden Amazon julkisti Amazon Mom -palvelun, joka tarjosi alennuksia ja ilmaiset toimitukset vauvatarvikkeista.
Amazon nieli omalla palvelullaan arvioiden mukaan yli sadan miljoonan dollarin tappiot hallitakseen vaippamarkkinoita. Ja lopulta Diapers.com myytiin Amazonille."
Analyysi: Kiitos Jeff Bezos miljardilahjoituksesta,
nyt maksa verosi https://yle.fi/uutiset/3-11215159