Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3

Viestit - Täppäri

Yksi kiinnostava ongelma oli kun auran "seisontajalas" lähti irti ja lensi takarenkaaseen pystyyn joten piti vaihtaa takarenkaat, yhtenä pimeenä iltana tietenkin.

Eilen lensi peili palasiksi kun vauhdista ajoin oksaan.

Vuodenvaihteen jälkeen hydrauliikkalohko poiki hiekotushommassa.

Yksi ojaanajo niin että tarvittiin kaksi traktoria nyppäsemään ylös koska aura sukelsi niin syvälle vastapuolen peltoon.

Eräänä myrskyisenä tuiskuyönä lenkkiä oli parisataa kilometriä takana niin ilmansuodatin jäätyi --> rupes punavanne tykkään polttoaineesta.

Hiekottimeen oli jääny vähän lunta pohjalle, kippasin lavalta tavaraa hiekottimen täyteen ja sen jälkeen tyhjensinkin sen sitten lapiolla. ;D


Toivotaan että loppukausi sujuisi paremmin.




pyöreä bruttokansantuote  ???
Jos rahhnaa olis ni miepä pistäsin eukon kiertoon ja ottaisi jessica alban kyökkii
Onko punavanteinen yhtään keltavanteista kummempi,, muuta kuin että on rumempi? :-\

Vastalause!

 Myötälause! Ventti on huono mettäkäyttöön, kun ne valot on semmosten kärsien päissä...

mehtäkoneet on sitävartes
Onko punavanteinen yhtään keltavanteista kummempi,, muuta kuin että on rumempi? :-\

Vastalause!
vaikutti toimivalta ratkaisulta... ookko sä ostanut tuon koukun suomestakäsin vai tuliko se kaupan mukana jo ulkomailta..? mikä oli muuten koukun hinta..?

Se oli siinä jo paikoillaan joten hinnoista ei oo mitään hajua. Kysymällä sähköpostilla varmaankin selviää?

Dromonelta tilasin omaan venttiini vetokoukun hydraulisella ulostyönnöllä muistaakseni 3000e paikkeilla oli hinta. näpsäkkä peli ja helppo asentaa


Millasta kalustoa arvon lumimiehillä/ naisilla on käytössä polanteen poistamiseen?

Itse olen suunnitellut laittavani polanneterän 3 akselisen maansiirtokärryn (kuorma-auton rungolla) alle . Mahtaako kulkea ollenkaan suoraan? Kun ei viitsisi ruveta ihan vaan testausmielessä rakentelemaan, niin jos jollakin olisi kokemusta jo ennalta kertoa miten kannattaisi tehdä? :)

Asiaahan auttaa kyllä kummasti jos heittää 20 tonnia kuormaa päälle.... mutta mutta... entäs sitten ne mäet joista esimerkiksi tänävuonna mun reitilläni on runsaasti joista pahin ehdottomasti 20% nousulla/laskulla.. totta tosiaan 20 metrin nousu 100 metrin mäessä.. mielenkiintoinen jo auratessa pääseekö ylös vaikka vauhtia saa ottaa sen 54kmh.

Mun ratkasu on ollut sellainen että soitan paikalliseen tienhoitofirmaan ja pyydän ajamaan kuorma-autolla lasti päällä tien läpi alusterä alhaalla. Ei maksa paljoa. Sitten taas traktorilla.

Noh tuossa juuri autoilija ajoi mutta ei oikeestaan huolimattomammin olisi voinut työtä tehdä joten ajattelin että "taas täytyy itse kaikki tehdä"... kävi myös mielessä eikös sillä onnistu myös ihan hiekkateitä ajelemaan kesällä? sais kutiteltua vähän syvempää ensin ja sitten lanalla perästä...

Takarenkaiden painotus on sitten eri asia riittääkö? Traktori 8 tonnia ja kärryyn nyt saa painoa niin paljon kun arvaa ottaa.
Millasta kalustoa arvon lumimiehillä/ naisilla on käytössä polanteen poistamiseen?

Itse olen suunnitellut laittavani polanneterän 3 akselisen maansiirtokärryn (kuorma-auton rungolla) alle . Mahtaako kulkea ollenkaan suoraan? Kun ei viitsisi ruveta ihan vaan testausmielessä rakentelemaan, niin jos jollakin olisi kokemusta jo ennalta kertoa miten kannattaisi tehdä? :)

Asiaahan auttaa kyllä kummasti jos heittää 20 tonnia kuormaa päälle.... mutta mutta... entäs sitten ne mäet joista esimerkiksi tänävuonna mun reitilläni on runsaasti joista pahin ehdottomasti 20% nousulla/laskulla.. totta tosiaan 20 metrin nousu 100 metrin mäessä.. mielenkiintoinen jo auratessa pääseekö ylös vaikka vauhtia saa ottaa sen 54kmh.
http://www.youtube.com/watch?v=0JpPTQxi2gw Ei haittaa vaikka etupyörät lukossa mennää ;)

ja takapyörät pyörii väärinpäin
Meillä tuntihinnoittelulla on moni työ ja ajetaan ihan periaatteen vuoks niin sanotusti "täysiä"..

 Johan siihen löytyy nimen puolesta velvoite! Tositäppärillä on kiire jo seuraavalle työmaalle!  ;D ;D

NOmutta olet asian ytimessä  ;D
Meillä tuntihinnoittelulla moni työ ja ajetaan ihan periaatteen vuoks niin sanotusti "täysiä".. Ei anna luonto periksi kusettaa ajamalla hiljempaa sen takia että saisi enemmän tunteja kerrytettyä.
Perussuomalaisiin vastauksiin syynä on mahdollisuus ja kannustin: tuntihinnoittelussa kustannuksiin voi vaikuttaa parantamalla tiestöä ja liittymiä, oikomalla pihamutkia jne.

Tuo tieasia onkin se toinen perussuomalainen itkuvirren paikka kun tarvii ruveta liikkumaan.
Kysymys kuinka moni käy ennen urakan sopimista katsomassa tiestöt ja paikat?

itse melko usein uusien isäntien kanssa autolla kierretään paikat etukäteen ja näin varmistutaan siitä ettei olla naapurin pellolla. tulee samalla tsekattua onnistuuko ollenkaan ja sitäkautta ei tule ylimääräsiä turhia odotteluita ja seisoskeluita kun on koneet ja työntekijät paikalla.

monesti on joutunut kädet nostaan pystyyn kun on etukäteen käyty katsomassa paikkoja.koska en tiedä miten nämä jotkut isännät luulee että esimerkiksi 3 akselinen siirtopytty kääntyisi sellasessa paikassa missä juuri autolla pääsee ympäri tai että ajetaan KYNTÖPELLON läpi 36 tonnisella siirtopytty yhdistelmällä takapellolle.
Itse olen todennut ihan hyväksi siirtoajossa traktorilla ja 24 mottisella pytyllä tuntihinnottelun.. jos tiet on hevosille tarkotettuja niin niissä ajetaan hiljaa ja isäntä kärsii sitten siinäkohtaa. Pakottaa isännätkin sitäkautta pitämään tiet kunnossa.

Kilometrihinnoittelua mietin myös aikoinaan mutta ajattelin sen menevän vaikeaksi. Tuntihinnoittelussa myös se etu että siirtokalustolle saat taksan laskettua myös täyttö sekä purkuajalta jotka on kormaa kohden 10 minuuttia ja nopeesti laskettuna hyvänä päivänä 30 kuormaa -->5 tuntia(ko)? eli tuntihinnoittelulla puhutaan sadoista euroista.

Ja ajettavalla levittimellä ei huonoa tietä ajeta edes 200 metriä, eli siirto otetaan siihenkin jos tiilanne niin vaatii.

Mitä ohjelmaa/laitetta käytät gps seurantana?
Mikäs vika on 25m3 ap gyllevognen lietevaunuis? Aika edullista nettikonees..

Ei sattunut olemaan pytty edes suomessa kun kyselin. tollasiahan saa tanskasta alle kympillä..
Saa vielä puolillaan hiekkaa täynnä ja läpimätänäkin ;D

Mitä tämä tarkottaa? Eikö se hiekka valu ulos jos on jo läpimätää?


Miätis ny.. kyllä ainakin tähän mennessä liete on tullu pienemmästä reijästä kun lecasora. molemmista on kokemusta paskapytyssä.

No tuota tuota. Ekax siel tankissa oli hiekkaa puolillaan täynnä, mut nyt siellä olikin jo lecasoraa. Vai onko Täppäri tehny enempikin kauppaa kärryistä?

Jos ne Tanskalaiset ihan tarkotuksella ajaa lecasoraa peltoon jos ovatkin sellasia hifistelijöitä: "Paikkoja, jossa lecasora on usein nähtävillä, ovat erilaiset kukkaruukut. Jokainen on varmaan esimerkiksi kaupungilla ostoskeskuksessa törmännyt isoon kasviin, jonka ruukku on työnnetty täyteen ruskeita, pieniä, jäniksenpapanan näköisiä pallukoita. Kyseessä on lecasora. Todellisuudessa lecasoran alla on multaa ja lecasoran tehtävänä on tasata mullan kosteus."
Et aja peltoon vaan tasaamaan kosteutta.

Mutta eikös se hiekka jopa vähän hillitse sitä paskan ulos virtaamista jos sattuu mätä paikkoja? Lecasora ei niinkään.

Vielä wikistä vähän eroja.
Hiekka eli santa on maalaji, joka muodostuu mineraaleista tai kivennäisrakeista, joiden koko on 0,2–2,0 mm.
Eli valuu pienemmästä reiästä kun toi Lecasora joka on savesta paisutettu pyöreä ja rakeinen, alle parin senttimetrin kokoinen pallukka.

Kylläpäss sitä nyt sitten taas on löytyny sellanen intohimonen pilkunnussija.. oli miten oli mutta tääläpäin lecasoraa käyttäävät lietesäiliössä lietteen päällä ahkeraan
Sivuja: 1 [2] 3