Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A  (Luettu 38896 kertaa)

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Lainaus
Yleisohje Osta AINA ulkolaisia koneita koska esim Ferkun tehtaan työntekijät ostavat ainoastaan Suomalaisia elintarvikkeita samoin Jontikan tehtaan työntekijät.Mutta vaadi täällä Suomessa aina joka käänteessä kuluttajia valitsemaan kotimaisia elintarvikkeita.
Tuetaan keskieuroopan maatalousklusteria kaikin voimin niin meilläkin

Montako työntekijää Valtra työllistää? (laske pois Fendtin osuus)

Montako työntekijää JD, MF, CNH, Fendt, DeutzFahr, McCormick, Zetor, Belarus, CAT, Claas, jne työllistävät, huoltoverkostoineen ja jälleenmyyjineen?

Ja kun samaa periaatetta tietenkin pitää noudattaa ulkomailla, moniko lähtee kortistoon kun lakkautetaan vientiin menevät linjat Suolahdelta ja SisuDieseliltä? Koska Valmetilta ei tule uutuuksia kuin kerran 10 vuodessa, niin vaihtoväli on sitä luokkaa, joten koko kotimaan markkina surkastuisi heti, Valmet ei korvaisi kaikkia myytyjä traktoreita. Puhumattakaan siitä haitasta, että jos ei ole kilpailua, niin Valmetin kehitys menisi vielä hitaammin eteenpäin. Ja SDP määräisi milloin sinun pitää vaihtaa traktoria.

Tällainen markkina on olemassa, Pohjois-Koreassa. Onko se hyvä asia?  ::)

Btw: topiikki on mielenkiintoinen, itselläkin kiikarissa 121A, NH6000 tai MF 5400 sarja. Kaikissa hyvät puolet, mutta kaikkiin ei saa kaikkea.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Ensimmäisellä kerralla laitettiin sisäänajo-ohjelman jälkeen uusi versio. Tuli uusia ominaisuuksia mm.viskokytkimeen ....

Ööh, tämäpä kuulostaa mielenkiintoiselta  ???

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
 osta aina  ulkolaisia koneita se työllistää Suomalaisia
sitähän minä juuri tarkoitin.Kaikissa muissa on valitettavasti kyttyrä ohjaamo paitsi Valtrassa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

RockBull

  • Vieras
Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
osta aina  ulkolaisia koneita se työllistää Suomalaisia
sitähän minä juuri tarkoitin.Kaikissa muissa on valitettavasti kyttyrä ohjaamo paitsi Valtrassa.

Kyttyrä?
Valmetissa tulee kyllä kyttyrä niiden polkusinten takia. Aikas korkealla lattiatasosta?

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Lainaus
NH T6040 Elite on jo pudonnut kisasta mm. ylisuuren korkeuden ja arveluttavan laadun takia. Ongelmia tuntuu näissä koneissa olleen enkä päässyt edes kokeilemaan, kun esittelykoneesta oli lainattu osia.

Tuo Eliitti sarja olisi tosi mielenkiintoinen, mutta kyllä se on kummallisen korkea ja outo mittasuhteiltaan (lyhyt, kapea ja korkea). Täällä kiertäneessä näyttelykoneessa korkeutta 290 cm. Voi kun ne tekis tuosta low-profile tyyppinen versio, missä eri rengastuksella lasketaan maavaraa 5-10 cm ja hytistä kuorittais 10-15 cm pois, niin paljon tilaa on kyllä sisällä. Silloin voisi melkein ruveta vääntämään hinnasta. Suurin miinus minulle on kuitenkin se että penkkiä ei saa kääntymään, ei edes puoleen väliin.

Radon

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Lainaus
NH T6040 Elite on jo pudonnut kisasta mm. ylisuuren korkeuden ja arveluttavan laadun takia. Ongelmia tuntuu näissä koneissa olleen enkä päässyt edes kokeilemaan, kun esittelykoneesta oli lainattu osia.

Tuo Eliitti sarja olisi tosi mielenkiintoinen, mutta kyllä se on kummallisen korkea ja outo mittasuhteiltaan (lyhyt, kapea ja korkea). Täällä kiertäneessä näyttelykoneessa korkeutta 290 cm. Voi kun ne tekis tuosta low-profile tyyppinen versio, missä eri rengastuksella lasketaan maavaraa 5-10 cm ja hytistä kuorittais 10-15 cm pois, niin paljon tilaa on kyllä sisällä. Silloin voisi melkein ruveta vääntämään hinnasta. Suurin miinus minulle on kuitenkin se että penkkiä ei saa kääntymään, ei edes puoleen väliin.

Siis tätä en kyllä ymmärrä että miksi hyvästä ja tilavasta ohjaamosta pitäisi tehdä pieni väkisin?

Siis minkä vuoksi pitäisi koneen olla matalampi? Omasta mielestä noista mittasuhteista on pelkkää etua korkeus parantaa näkyväisyyttä lyhyt ja kapea taas parantaa ketteryyttä

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
121A takapainoisena ja väljäputkisella hydrauliikalla paras etukuormainkone noista

ännä-valtra on noista ehdottomasti kevytperäisin kones,syytä en tiedä mutta näin on tosi.verkua en oo juuri noista malleista ajanut,väännöstä ei kokemusta,mutta jonnikka kokonaisuutena tosi käteenkäyvä kones,ominaisuuksia on,heikkouksia ei,ohjaamoon kulkeminen ainakin erittäin helppoa vrt.valmetti jossa ovet aukeava hieman raolleen,ratin pystyynkääntö suositeltavaa joka merkissä.Valmettiin ei voi verratakkaan ominaisuuksia.Valmetin ainoo hyvä puoli persaukiselle viljelijälle on että saa liikenneperän ilman etujousitusta ja ilman jarruja.uskomattominta valmetissa oli kuitenkin että nelivedon kytkimessä on kolme asentoa ja jokaisella niistä neliveto kytkeytyy suuntaa vaihtaessa,huomaa että on suunniteltu ohjelmisto vanhaan malliin jossa etukuormaintöissä painosta kuorman kanssa n 95% etuakselilla tai suomeen jossa ei asvalttipihoja.On tehokasta koneiden rikkomista.Advance-valmetissa etukuormain hitaampi kuin jonnikassa.jonnikan pumppu on tuottoisampi kuin ilmoitetut luvut katso koneviestin testit.  
Nyt taitaa jonnikkamies sielä puhua. Ännä valtra on aika takapainoinen kone ja keula köykänen. Etujousituksen koen tarpeelliseksi vasta,kun ajetaan urakointi esim. maata tai lavettia vedetään maantiellä. Öö kyllä se valtra pysähtyy kärrynkin kanssa ,mutta jarrut vaan kirkuu (herää naapurit). Kyllä ainakin uudistetussa ohjaamossa ovet aukeaa enemmän,kun vanhemmissa.



Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Lainaus
Siis tätä en kyllä ymmärrä että miksi hyvästä ja tilavasta ohjaamosta pitäisi tehdä pieni väkisin?
Siis minkä vuoksi pitäisi koneen olla matalampi? Omasta mielestä noista mittasuhteista on pelkkää etua korkeus parantaa näkyväisyyttä lyhyt ja kapea taas parantaa ketteryyttä

Ei se niin tilava ole kuin miltä se näyttää: Eliitissä käynti oikean puolen ovesta on lähes mahdotonta, ja lokarit ovat ihan kiinni penkissä. Etuviistoon on kylläkin tilaa ja lasit kaukana, mutta ei se kuitenkaan anna ylivoimaisen paljon tilaa työskentelylle, kun se tapahtuu puolen metrin säteellä perseestä. Mitä se sitten auttaa jos hytin etu-ylänurkkaan on 1½ metriä, ja miten lämmitys pärjää talvella? Se että noin tilavan tuntuiseen hyttiin ei saa edes penkkiä käännettyä on aika noloa. Vain Pohjolassa ajetaan metsässä, mutta varmaan mantereellä olisi kysyntää taakseajolle. N-Valmetilla on kieltämättä hyvin mitoitettu hytti. 

Korkeus on meillä lähinnä ongelma vanhemmissa rakennuksissa ja toisessa tallissa, ihan oven läheisyydessä... Pellolla korkeus ei haittaa... ::) Helpompaa valita <280 korkea traktori kuin muuttaa 5 ovea, kantavine rakenteineen.

Reino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Hämeen hitain.
Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
 Nyt taitaa jonnikkamies sielä puhua. Ännä valtra on aika takapainoinen kone ja keula köykänen. Etujousituksen koen tarpeelliseksi vasta,kun ajetaan urakointi esim. maata tai lavettia vedetään maantiellä. Öö kyllä se valtra pysähtyy kärrynkin kanssa ,mutta jarrut vaan kirkuu (herää naapurit). Kyllä ainakin uudistetussa ohjaamossa ovet aukeaa enemmän,kun vanhemmissa.




Joo ei sitä etujousitusta ja ilmapenkkiä terve mies tarvitse.Sitten jos selkäprakaa niin sitten vois harkita.No nyt tuli puhuttua yaraa.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kiitoksia kommenteista. MF 6470 on tilauksessa Q55-etukuormaajalla varustettuna.

Keskon tuuninkikisassa oleva MF 6470,neloskoneesta 165 hevosta.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Radon

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A


Ei se niin tilava ole kuin miltä se näyttää: Eliitissä käynti oikean puolen ovesta on lähes mahdotonta, ja lokarit ovat ihan kiinni penkissä. Etuviistoon on kylläkin tilaa ja lasit kaukana, mutta ei se kuitenkaan anna ylivoimaisen paljon tilaa työskentelylle, kun se tapahtuu puolen metrin säteellä perseestä. Mitä se sitten auttaa jos hytin etu-ylänurkkaan on 1½ metriä, ja miten lämmitys pärjää talvella? Se että noin tilavan tuntuiseen hyttiin ei saa edes penkkiä käännettyä on aika noloa. Vain Pohjolassa ajetaan metsässä, mutta varmaan mantereellä olisi kysyntää taakseajolle. N-Valmetilla on kieltämättä hyvin mitoitettu hytti. 

Korkeus on meillä lähinnä ongelma vanhemmissa rakennuksissa ja toisessa tallissa, ihan oven läheisyydessä... Pellolla korkeus ei haittaa... ::) Helpompaa valita <280 korkea traktori kuin muuttaa 5 ovea, kantavine rakenteineen.

Tosiaan ei se hytti juurikaan isompi ole kun esimerkiksi N vallussa tuntuu vaan paljon suuremmalta kun ei ole pilareita kun nurkissa ja muutenkin avarampi ohjaamo, eihän tosiaan oikean puolen kulkureitti mikään kovin hyvä ole mutta on se sentään parempi kun valmetissa, eikä massikassakaan sen erikoisempi ole käsinojineen/monitoreineen. Ehkä tuossa tilanteessa tosiaan on korkeudesta haittaa aika tapauskohtaisia juttuja, mutta noin matalista tiloista on kyllä jo haittaa monessa muissakin jutuissa tahtoo nuo koneet olla nykyisin sen verran isoja.

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Nyt taitaa jonnikkamies sielä puhua. Ännä valtra on aika takapainoinen kone ja keula köykänen. Etujousituksen koen tarpeelliseksi vasta,kun ajetaan urakointi esim. maata tai lavettia vedetään maantiellä. Öö kyllä se valtra pysähtyy kärrynkin kanssa ,mutta jarrut vaan kirkuu (herää naapurit). Kyllä ainakin uudistetussa ohjaamossa ovet aukeaa enemmän,kun vanhemmissa.




Joo ei sitä etujousitusta ja ilmapenkkiä terve mies tarvitse.Sitten jos selkäprakaa niin sitten vois harkita.No nyt tuli puhuttua yaraa.
Ilmapenkki nyt on itsestään selvyys koneesa. Itse pidän vaan sitä 4000e lisähintaa mitä se etujousitus n-valmettiin maksaa niin aika kovana siitä. Jos hinta olisi puolet tuosta niin varmasti olisi heti tollanen koneessa. Jokanen tosin ostaa millasilla varusteilla haluaa ja minkä merkkisen haluaa.  Ohjaamon jousitus taas löytyy,koska siinä se hinta oli kohtuullinen.

makke00

  • Vieras
Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Jontikan kopisa on niitä bokseja joka lähtöön mutta se on tuhannen ahas.Valtrasa ei oo bokseja mutta on sen tään tilaa liikkua.

realisti

  • Vieras
Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
tuli itekkin kokeiltua taas kuukausi takaperin elämys nimeltä traktorin vaihto. Merkkivaihtoehdot olivat samat, tosin pykälää suurempia eli mf 6480, jd 6630 premium ja valtra n 141 (advancea kysyin sain tarjouksen vain hitecista, kuulemma riittää mulle!?).
kesko myyntipulolella palvelu pelasi loistavasti, varaosat ei lainkaan ja huolto on kyllä kohtuullisen nopeaa mutta laatu vaihtelevaa. ja sitten itse koneeseen: Kone oli muutoin mukava käyttää, mutta vaihteiston toiminta oli koko ajan epämääräinen, ja koeajon lopuksi selvisi että vaihteisto on rikki ajotunteja 150H. myös mm. sähköjohtojen sijoittelu arasti traktorin alle alensi kiinnostusta ja myös lukuisat tutulla olleet lukuisat ongelmat vastaavassa koneessa. =ei kauppoja.
Sitten valtraan. Oli lyhyt vaihtoyritys ,vanhasta vajaa 10000€ vähemmän kuin muilla, myyjä yritti väkisin myydä hiteciä vaikka sanoin että adv kiinnostaa. on kuulemma ht:ssa tarpeeksi minulle ominaisuuksia. Ei tarjottu edes demokonetta kotiin testiin. Jälkimarkkinointi lienee valtralla hyvä mutta huono myynti ylivieskassa pilasi kaupat. Myös valtran "ylipitkät" nostovarret olisi aiheuttanut ongelmia nivelakseleiden kanssa , hytti liian pitkä minun makuun, ht myös meluisa ja heikolla hydrauliikalla varustettu ja ergonomialleen molemmat mf:ään verrattuna "spartalaisia". =ei kauppoja.
new holland luku sinänsä, samoin case. tuli ei kiitos olo heti kun meni hyttiin. monissa paikoin huomasi että on laatu hiukan arveluttava ja viimeistely heikko, lisäksi päällimmäiseksi jäi muovinen tunnelma.
kuten arvata voi jd tuli hankittua kauppaa tein ensin puhelimen välityksellä ja kun myyjä tarjosi demokonetta ja kerroin etten ehdi hakemaan niin myyjä toimitti sen k-autolla pihaan samana iltana. myynti toimi hyvin huollon ja varaosat tiedän toimivan loistavasti sillä liinamaalla on homma hallinnassa ja puhelin vastaa muulloinkin kuin 8-16.
Sitten ne muut ominaisuudet: hytti on ainoa jossa myös oikealla kulkumahdollisuus, erillinen runko=etunostolaitteen ja kuormaimen sovitteet edulliset ja järeästi kiinni, helppo huoltaa konepeitto aukeaa reilusti ja myös akku saatavilla oikeasti. Paras koukku, liuku sähköisesti ja reilu ulostulo. etenkin sähköhydrauliikalla varustetussa helpot hydr.säädöt suomeksi terminaalin kautta. Lohko työntövarrelle käytettävissä myös ulkoa painikkein, kattoluukku aukeaa niin että korkea vaunun voi peruutta suorana hytissä seisten ja kärryn yli katsoen. paras hytin jousitus ei pompota ,etujouset liikevaraltaan yhtä hyvät kuin valtran mutta rakenne parempi ja kevyempi, sähköinen päävirtakytkin vakio,ohjaamo ergonomia paras mm.mittaristo aina näkökentässä. listaa voisi jatkaa pidemmästikin mutta eiköhän oma mielipiteeni tullut tällä selväksi. Kaikillahan ne työt onnistuu ;D

Jokeri

  • Vieras
Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
tuli itekkin kokeiltua taas kuukausi takaperin elämys nimeltä traktorin vaihto. Merkkivaihtoehdot olivat samat, tosin pykälää suurempia eli mf 6480, jd 6630 premium ja valtra n 141 (advancea kysyin sain tarjouksen vain hitecista, kuulemma riittää mulle!?).
kesko myyntipulolella palvelu pelasi loistavasti, varaosat ei lainkaan ja huolto on kyllä kohtuullisen nopeaa mutta laatu vaihtelevaa. ja sitten itse koneeseen: Kone oli muutoin mukava käyttää, mutta vaihteiston toiminta oli koko ajan epämääräinen, ja koeajon lopuksi selvisi että vaihteisto on rikki ajotunteja 150H. myös mm. sähköjohtojen sijoittelu arasti traktorin alle alensi kiinnostusta ja myös lukuisat tutulla olleet lukuisat ongelmat vastaavassa koneessa. =ei kauppoja.
Sitten valtraan. Oli lyhyt vaihtoyritys ,vanhasta vajaa 10000€ vähemmän kuin muilla, myyjä yritti väkisin myydä hiteciä vaikka sanoin että adv kiinnostaa. on kuulemma ht:ssa tarpeeksi minulle ominaisuuksia. Ei tarjottu edes demokonetta kotiin testiin. Jälkimarkkinointi lienee valtralla hyvä mutta huono myynti ylivieskassa pilasi kaupat. Myös valtran "ylipitkät" nostovarret olisi aiheuttanut ongelmia nivelakseleiden kanssa , hytti liian pitkä minun makuun, ht myös meluisa ja heikolla hydrauliikalla varustettu ja ergonomialleen molemmat mf:ään verrattuna "spartalaisia". =ei kauppoja.
new holland luku sinänsä, samoin case. tuli ei kiitos olo heti kun meni hyttiin. monissa paikoin huomasi että on laatu hiukan arveluttava ja viimeistely heikko, lisäksi päällimmäiseksi jäi muovinen tunnelma.
kuten arvata voi jd tuli hankittua kauppaa tein ensin puhelimen välityksellä ja kun myyjä tarjosi demokonetta ja kerroin etten ehdi hakemaan niin myyjä toimitti sen k-autolla pihaan samana iltana. myynti toimi hyvin huollon ja varaosat tiedän toimivan loistavasti sillä liinamaalla on homma hallinnassa ja puhelin vastaa muulloinkin kuin 8-16.
Sitten ne muut ominaisuudet: hytti on ainoa jossa myös oikealla kulkumahdollisuus, erillinen runko=etunostolaitteen ja kuormaimen sovitteet edulliset ja järeästi kiinni, helppo huoltaa konepeitto aukeaa reilusti ja myös akku saatavilla oikeasti. Paras koukku, liuku sähköisesti ja reilu ulostulo. etenkin sähköhydrauliikalla varustetussa helpot hydr.säädöt suomeksi terminaalin kautta. Lohko työntövarrelle käytettävissä myös ulkoa painikkein, kattoluukku aukeaa niin että korkea vaunun voi peruutta suorana hytissä seisten ja kärryn yli katsoen. paras hytin jousitus ei pompota ,etujouset liikevaraltaan yhtä hyvät kuin valtran mutta rakenne parempi ja kevyempi, sähköinen päävirtakytkin vakio,ohjaamo ergonomia paras mm.mittaristo aina näkökentässä. listaa voisi jatkaa pidemmästikin mutta eiköhän oma mielipiteeni tullut tällä selväksi. Kaikillahan ne työt onnistuu ;D

Et sentään työajalla kirjoittanut? ;D