Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 23

Viestit - raipe

Siellä mahtaa mennä vettä sylinteriin,eli pore lohkossa.Joku malli 10sarjan lohkoista on muita huonompi,ns.verkkolohko taisi sitten olla parannusmalli.Se täytyy korjata lohko ja putkittaa se varmaan.
Eikös IKH tarjoa tuohon korjattuja lohkoja ja moottoreitakin?
Rahaa tietysti palaa.
Forttia ei pidä silti haukkua,on ne kuitenkin hurjia pelejä.Eilenkin Majurilla ajelin,vm.58.
Samoin Vammaksella mätin kiviä pellosta.Tähän vehkeeseen on muuten lohko joskus vaihdettu,kun ei ole alkuperäisen värinen.
Minä suosittelisin pientä maksua siitä lietteestä,esim.kulujen verran.Se on kuitenkin hyvää lannoitetta.Täällä meilläpäin ei ole enää mitään tällaista,karjat ovat liki kadonneet.15km päässä on 4 lypsylehmätilaa ja 1 sikatila.
Meillä on kaikilla noilla kiinnitystavoilla paripyöriä.Minusta ne on vaarallisia,koska yläkiinnikettä viritellessä paikalleen,on se sitten ketju tai koukkurauta,saattaa pyörä kaatua päälle.Mulla on pieni hiiappi,jolla laitan pyöriä paikoilleen.Pelakuuniaan on helppo laittaa levikkeet kun painaa nostolaitteella takapään oikeaan koroon.Mutta alkuperäinen oma vanne on heikko,ja lautanen siitä reikäpiirin yläpuolelta saattaa revetä,ja vaatii vahvistushitsauksen.Pian on levikeaika käsillä,jos ensiviikolla pääsisi pellolle lopultakin.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Elho
: 03.05.13 - klo:08:28
Saako tuolla puhallettua vieressä kulkevaan raktorin vetämään kärryyn vai pitääkö aina irrottaa kärry ja kytkeä tyhjä perään?Se voi hidastaa liikaa työtä nykyaikana,kun taistelee maahan painuvien tukijalkojen kanssa.Tietysti,jos yksin tekee niin ainoa vaihtoehto.
Mun piti kerran ostaa tollanen iso taavi takaveto Hyvinkään akrimarketista.Olen kuullut että naftaa ei mene noilla oikein ollenkaan ja mainettaan parempi muutenkin.
Mutta ostamatta se jäi,en muista oliko siinä se hydrashift,jota pelkäsin.Ne nopeat praunit on kai viritelty eri portaalipyöriä käyttämällä,hitaita kuin etanat nuo muuten ovat.
Eräällä jo mananmajoilla toimivalla yrittäjällä oli 1200prauni,ja se ei kahtakymppiä kovempaa juuri kulkenut vaikka vaihteita oli paljon.Aika paljon taitaa 1690 pohjata tuohon vanhukseen.Kuutonen on tehty yhdistämällä kaksi 3:sta,tosin siellä on 7runkolaakeria.Kolmosissa taitaa olla vain 3.
Valmer oy on minusta hyvä ja halpa.Putinin kumeja myy.Vyörengas ei kestä kovaa metsäajoa edelleenkään,toki ne kotoajot kestää kun katsoo mistä ajaa.Mulla on Natikassa jotkut israelilaiset ristikudosrenkaat,jotka tuli Vianorilta,16.9X34 8ply,ne maksoi yht.800e sisärenkaineen.Pito ei ole erikoinen,mutta meillä menee.
Tosta ei saa 4,5tonnin arvosta mitään.Useinhan puolet kun avk:lle tarjoaa pyydetystä,saattaa saada romun vaivoikseen.Jotakin rattaita perään ehkä voisi olla.Olen kyllä ostanut auton osia avklta,esim.viime keväänä auton takakyljen,kun muutaman kolhun takia 2008 vuotinen pikkupakettiauto olisi mennyt lunariin ilman halvempaa ratkaisua.300e maksoi hyvä takakulma,uuden hinta oli ihan älytön.
Millaisen akselin läpi otetaan yli 200hv:n teho?
Normaali 1 3/8" 6-ura ei kai kestä kun joku vajaa 100hv(540rpm)ja tiuhapoori kai sitten puolet enemmän,jos 1000rpm.Ei ole tullut uusia koneita katsottua.Aikanaan Fiatin grandimalleissa oli iso akseli,muistaakseni 45mm.
Ja niissähän sitää voimaa oli ihan työkoneeseenkin asti.
Nuissahan taitaakin olla jarrut joka rattaassa joten varmaan pysähtyykin.
Tämähän on jo vesijäähdytetty malli ja katolla lisälämmitin joten lämmintä riittää. Tuo sähköllä lämmitäminen kuulostaakin näin sähkömiehen korvaan toimimattomalle kun pitäs olla kilowatteja niin paljon.

Hytti vaatii ilmalämmittimen.90-l alussa yhdellä naapuriston ukolla oli ilmapelarus(425) ja siinä oli eberspächer.Kuulemma agroman laittamana.
Tarkeni hienosti.
Joku YDD 25 Tdi on se huono moottori.Navarossa on kaiketi 2,7l kone.
Se vanha kinkkappi vuoteen 2002,joku sataheppainen oli kestävä kone.
Mulla oli vm.97,turpoton sd25 kone ja siinä ei ollut mitään vikaa 300t ajettuna lähti vaihtoon.
Kauheita ruostumaan ovat rungoltaan.
Mulla olisi 24v sähköhydrauliikkayksikkö ylimääräinen.
Onnistuu varmaankin.Paska paikkaa kyllä reikiä.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Vingut.
: 06.04.13 - klo:09:45
Piti taannoin ostaa hyvä vinku mutta Atlas Copco tai Mori Seiki oli luokkaa 300€+ALV niin jäi ostamatta.. :-[

Mori Seiki kuulostaa vielä paremmalta. Japanilaiselta  ???

Minulla kaikki laitteet joissa lukee "Made in Japan" pelaavat aina vaan ilman häiriöitä.

Tehdäänkö Japanissa muuten traktoreita tai äkeitä  ::)
Mitsubishi,Kubota ja Iseki ovat japanilaisia raktoreita.Ne on pirun pieniä.
Suola kyllä syö kalustoa,joten sitä pitää ajon jälkeen aina koettaa huuhdella pois.Tiekalustossa jopa akseleita mädäntyy puhki suolan takia.Luulenpa että raktori on helpompi puhdistaa kun kuormuri.
Jos ennen ekaa suolanlevitystä pesee kriittisiä kohtehia ja tervasprayta suihkii niihin.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 23