Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SKN - 21.02.15 - klo:17:23

Otsikko: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: SKN - 21.02.15 - klo:17:23
Mielenkiintoinen stoori....

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=72374.0

"Ostimme käytetyn 508SW:n käytettyjä autoja myyvästä liikkeestä. Parin viikon päästä muutaman asteen pakkasella moottori viskasi öljyt tielle ja matka tyssäsi siihen. Koska maahantuoja takuu oli voimassa, hinuri kuskasi Pösön merkkinuoltoon. Huohotin sydeemissä ei huoltopäällikön mukaan ollut vikaa, vaan venttiilikoneistossa oli vettä ja jäätä. Jostain jakopään kiristäjän pultista oli öljyt siiryneet ulkoilmaan samoin kuin venttiilikopan tiivisteestä. Kysyin onko joitan korjaussarjaa huohottimelle. Ei ole olemassakaan, sain vastauksen.

Huollossa ei tunnustettu, että huohotin olisi ollut tukossa/jäässä, vaan sysättiin syy meille, kun vaimoni ajaa autolla muutaman kilsan työmatkaa. Hän kerkesi ajaa sen vain muutaman kerran, ennen kuin öljyt tuli ulos moottorista. (Olimme ostaneet autoa muutama viikko aiemmin ja auto oli merkkikorjaamossa viikon, kun jätti eke kerran tielle, kun veto hävisi.)

Tulisi ajaa vähintään 20 kilsaa jokaisen kylmäkäynnistyksen jälkeen, jotta moottori lämpenee tarpeeksi, jotta vesi haihtuu huohottimen kautta pois. Ts. kahden kilsan työmatkasta tulee aamuin illoin 20 kilsaa. Huoltopäällikkö ilmoitti, että vika tulee varmaankin uusiutumaan ja takuuajan jälkeen maksajana on auton omistaja.

Samaa syytä ehdotti myös k.o liikkeen Pösö-myyjä. Harmittaa, kun en kysynyt häneltä, että kysyykö hän autoa ostavalta asiakkaalta ajomatkat ja jos ajaa voin lyhyitä matkoja, niin kertooko hän, ettei Pösö sovi tämän asiakkkaan käyttöön ja ohjaa hänet toiseen kauppaan. Tuskin muuten kysyy.

En jättänyt asiaa sikseen, vaan vaadin huohotinsydeemiin muutosta, jotta autolla voi ajaa Suomen talviolosuhteissakin, koska se on maahatuotu Suomeen ja myyty Suomessa. Koska varoitusta/kieltoa ei ole lyhyen matkan ajosta ei ollut ohjekirjassa, eli puute/virhe, virhe on myös itse autossa.

Muutaman viestin jälkeen sain k.o firman jälkimarkkinointipäälliköltä soiton, että tuohon malliin onkin saatavana arktisiin olosuhteisiin tarkoitettua muutossarjaa, joka löytyy maahantuojalta ja tullaan vaihtamaan auton myyneen liikkeen laskuun. Imusarja, jonka jokaiseen pyttyyn menevään putkeen tulee huohotusletku. Maahantuoja ei hänen mukaansa ota osaa kustannuksiin.

Arktinen sarja vaihdettiin muutaman päivä sitten ja luultavasti ongelma ei toistu enää.

Ihme selityksiä tuli huoltopäällikötä ja myyjältä. Sekin ihmetyttää, miksi huohottimen suunnitteluvirheen takia auton myyneen liikkeen on se maksettava muutossarja töineen, vaikka selvästi maahantuoja oli varautunut ongelmaan pitämällä arktista muutossarjaa varastossa. Ehkä laskettiin, että takaisinveto tulee kalliiksi ja on parempi kertoa satuja autojen omistajille ja uskottiin, ettei kukaan tajua vian aiheuttajaa eikä vaadi korjausta huohotinsedeemiin.

Onko muilla ollut vastaavia huohottimen tukkeentumisia/jäätymisiä ja miten merkkihuolto on asian ratkaissut?"
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: SamiT - 21.02.15 - klo:17:38
Taitaa olla jonkun katkeroituneen riisikippokuskin fiktiivinen tarina kun on siepannut rankasti startata liikenteeseen jollakin hiton datsunilla. Voipa toki olla noinkin käynyt vaan tiedäpä häntä sitten.
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: BACKSPACE - 21.02.15 - klo:19:03
Eipä ole eka kerta kun ranskiksen huohotin jäätyy  ;D

Opelissa tuo vika korjataan silleen, että huohotinletku irroitetaan kannesta ja käännetään alaspäin. Sit kun kesällä katsastetaan niin se pannaan kiinni  ;D
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: +200 - 21.02.15 - klo:19:04
Mielenkiintoinen stoori....

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=72374.0

"Ostimme käytetyn 508SW:n käytettyjä autoja myyvästä liikkeestä. Parin viikon päästä muutaman asteen pakkasella moottori viskasi öljyt tielle ja matka tyssäsi siihen. Koska maahantuoja takuu oli voimassa, hinuri kuskasi Pösön merkkinuoltoon. Huohotin sydeemissä ei huoltopäällikön mukaan ollut vikaa, vaan venttiilikoneistossa oli vettä ja jäätä. Jostain jakopään kiristäjän pultista oli öljyt siiryneet ulkoilmaan samoin kuin venttiilikopan tiivisteestä. Kysyin onko joitan korjaussarjaa huohottimelle. Ei ole olemassakaan, sain vastauksen.

Huollossa ei tunnustettu, että huohotin olisi ollut tukossa/jäässä, vaan sysättiin syy meille, kun vaimoni ajaa autolla muutaman kilsan työmatkaa. Hän kerkesi ajaa sen vain muutaman kerran, ennen kuin öljyt tuli ulos moottorista. (Olimme ostaneet autoa muutama viikko aiemmin ja auto oli merkkikorjaamossa viikon, kun jätti eke kerran tielle, kun veto hävisi.)

Tulisi ajaa vähintään 20 kilsaa jokaisen kylmäkäynnistyksen jälkeen, jotta moottori lämpenee tarpeeksi, jotta vesi haihtuu huohottimen kautta pois. Ts. kahden kilsan työmatkasta tulee aamuin illoin 20 kilsaa. Huoltopäällikkö ilmoitti, että vika tulee varmaankin uusiutumaan ja takuuajan jälkeen maksajana on auton omistaja.

Samaa syytä ehdotti myös k.o liikkeen Pösö-myyjä. Harmittaa, kun en kysynyt häneltä, että kysyykö hän autoa ostavalta asiakkaalta ajomatkat ja jos ajaa voin lyhyitä matkoja, niin kertooko hän, ettei Pösö sovi tämän asiakkkaan käyttöön ja ohjaa hänet toiseen kauppaan. Tuskin muuten kysyy.

En jättänyt asiaa sikseen, vaan vaadin huohotinsydeemiin muutosta, jotta autolla voi ajaa Suomen talviolosuhteissakin, koska se on maahatuotu Suomeen ja myyty Suomessa. Koska varoitusta/kieltoa ei ole lyhyen matkan ajosta ei ollut ohjekirjassa, eli puute/virhe, virhe on myös itse autossa.

Muutaman viestin jälkeen sain k.o firman jälkimarkkinointipäälliköltä soiton, että tuohon malliin onkin saatavana arktisiin olosuhteisiin tarkoitettua muutossarjaa, joka löytyy maahantuojalta ja tullaan vaihtamaan auton myyneen liikkeen laskuun. Imusarja, jonka jokaiseen pyttyyn menevään putkeen tulee huohotusletku. Maahantuoja ei hänen mukaansa ota osaa kustannuksiin.

Arktinen sarja vaihdettiin muutaman päivä sitten ja luultavasti ongelma ei toistu enää.

Ihme selityksiä tuli huoltopäällikötä ja myyjältä. Sekin ihmetyttää, miksi huohottimen suunnitteluvirheen takia auton myyneen liikkeen on se maksettava muutossarja töineen, vaikka selvästi maahantuoja oli varautunut ongelmaan pitämällä arktista muutossarjaa varastossa. Ehkä laskettiin, että takaisinveto tulee kalliiksi ja on parempi kertoa satuja autojen omistajille ja uskottiin, ettei kukaan tajua vian aiheuttajaa eikä vaadi korjausta huohotinsedeemiin.

Onko muilla ollut vastaavia huohottimen tukkeentumisia/jäätymisiä ja miten merkkihuolto on asian ratkaissut?"

Appiukon sitruuna lykkäs joulupäivänä öljyt meiränpihahan jäätyneen huhottimen takia.Aattona ajelivat Loimaalta n200km.ja seuraavana aamuna pisti lämpeemään tyhjäkäynnille.Öljytikun oli tuupannu pihalle.
Taitaa olla ranskiksien peruskauraa :(
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: Ärrpää - 21.02.15 - klo:19:07

 Mää tein arktisensarjan pösöön vuonna-89 poraamalla reiän öljyntäyttökorkkiin ja pätkä teippiä sen päälle ylipaineventtiiliksi.
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: Köntys - 21.02.15 - klo:19:19
 
Ihan normi juttu ranskiksista, vai oliko täs jotain muuta?  :P
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: SKN - 21.02.15 - klo:19:21
Bempusta on jäätyny kolme kertaa huohotin. Ampuis edes tikun tai korkin pois mut ei, öljyt menee aina imusarjaan ja sieltä pakopiippuun.

Joka kerta 750euroa, vakuutus onneks maksaa kuljetuksen.

Aikoinaan 205:sta lenteli eräitä kertoja tikku öljyjen kanssa. Kerran pullautti korkin. Sama peli 306:n kanssa. Ainoo vaan että hintaa ei tullut putsausta enempää.
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: klapikasa - 21.02.15 - klo:19:28
Uudehko dukato firmasta tempuillut vaikka mistä ja huollossa sanoneet että syyt ajettu liian lyhyitä pätkiä talvisin. Öisin lämpimässä hallissa ja turbon putket halki, sekä huohotin tukossa.
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: Köntys - 21.02.15 - klo:19:31
Bempusta on jäätyny kolme kertaa huohotin. Ampuis edes tikun tai korkin pois mut ei, öljyt menee aina imusarjaan ja sieltä pakopiippuun.

Joka kerta 750euroa, vakuutus onneks maksaa kuljetuksen.

Aikoinaan 205:sta lenteli eräitä kertoja tikku öljyjen kanssa. Kerran pullautti korkin. Sama peli 306:n kanssa. Ainoo vaan että hintaa ei tullut putsausta enempää.

Toijotas ei oo mitään tollasta onkelmaa, osta korolla vaikka velalla ja korolla  :D
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: SKN - 21.02.15 - klo:19:31
Uudehko dukato firmasta tempuillut vaikka mistä ja huollossa sanoneet että syyt ajettu liian lyhyitä pätkiä talvisin. Öisin lämpimässä hallissa ja turbon putket halki, sekä huohotin tukossa.

Pitäs olla nurkka-auto alle 10km matkoille ja sit pitkän matkan huohotinvikanen. ;D

Öljyilläkin pystyy jonkun verran vaikuttamaan.
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: SKN - 21.02.15 - klo:19:32
Bempusta on jäätyny kolme kertaa huohotin. Ampuis edes tikun tai korkin pois mut ei, öljyt menee aina imusarjaan ja sieltä pakopiippuun.

Joka kerta 750euroa, vakuutus onneks maksaa kuljetuksen.

Aikoinaan 205:sta lenteli eräitä kertoja tikku öljyjen kanssa. Kerran pullautti korkin. Sama peli 306:n kanssa. Ainoo vaan että hintaa ei tullut putsausta enempää.

Toijotas ei oo mitään tollasta onkelmaa, osta korolla vaikka velalla ja korolla  :D

Corolla on 2000-luvun Lada.
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: SKN - 21.02.15 - klo:19:33
KAit seuraavaks pitää tollanen 508 laittaa, vaikka velaks... ;D


http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=72375.0;topicseen
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: Make - 21.02.15 - klo:19:44
Hyviä ransiksia saa vain nakkarilta.  ::)
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: bdr-529 - 21.02.15 - klo:19:45
KAit seuraavaks pitää tollanen 508 laittaa, vaikka velaks... ;D


http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=72375.0;topicseen


 Tiukaa moderointia
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: BACKSPACE - 21.02.15 - klo:19:45
Bempusta on jäätyny kolme kertaa huohotin. Ampuis edes tikun tai korkin pois mut ei, öljyt menee aina imusarjaan ja sieltä pakopiippuun.

Joka kerta 750euroa, vakuutus onneks maksaa kuljetuksen.

Aikoinaan 205:sta lenteli eräitä kertoja tikku öljyjen kanssa. Kerran pullautti korkin. Sama peli 306:n kanssa. Ainoo vaan että hintaa ei tullut putsausta enempää.
No tee sille Ooppelit ja revi se putki vaan irti. Ja laitat molempiin päihin letkut sojottamaan kohti maapalloa, ilman mutkia  ;D
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: SKN - 21.02.15 - klo:19:50
Bempusta on jäätyny kolme kertaa huohotin. Ampuis edes tikun tai korkin pois mut ei, öljyt menee aina imusarjaan ja sieltä pakopiippuun.

Joka kerta 750euroa, vakuutus onneks maksaa kuljetuksen.

Aikoinaan 205:sta lenteli eräitä kertoja tikku öljyjen kanssa. Kerran pullautti korkin. Sama peli 306:n kanssa. Ainoo vaan että hintaa ei tullut putsausta enempää.
No tee sille Ooppelit ja revi se putki vaan irti. Ja laitat molempiin päihin letkut sojottamaan kohti maapalloa, ilman mutkia  ;D

No sit se lakkaa käymästä ja sytyttää seosvikavalon. :-\

Sama jos ottaa öljytikun pois moottorin käydessä ni sammuu ja taas palaa seosvalo. :-\

Olis tietty se hyvä puoli et jos ei kävis ni ei jäätyskä. ;D
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: BACKSPACE - 21.02.15 - klo:19:52
Bempusta on jäätyny kolme kertaa huohotin. Ampuis edes tikun tai korkin pois mut ei, öljyt menee aina imusarjaan ja sieltä pakopiippuun.

Joka kerta 750euroa, vakuutus onneks maksaa kuljetuksen.

Aikoinaan 205:sta lenteli eräitä kertoja tikku öljyjen kanssa. Kerran pullautti korkin. Sama peli 306:n kanssa. Ainoo vaan että hintaa ei tullut putsausta enempää.
No tee sille Ooppelit ja revi se putki vaan irti. Ja laitat molempiin päihin letkut sojottamaan kohti maapalloa, ilman mutkia  ;D

No sit se lakkaa käymästä ja sytyttää seosvikavalon. :-\

Sama jos ottaa öljytikun pois moottorin käydessä ni sammuu ja taas palaa seosvalo. :-\

Olis tietty se hyvä puoli et jos ei kävis ni ei jäätyskä. ;D
Eli taas tuli todistettua että ooppeli on parempi. Siin voi laittaa letkut miten vaan huvittaa
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: SKN - 21.02.15 - klo:19:55
Bempusta on jäätyny kolme kertaa huohotin. Ampuis edes tikun tai korkin pois mut ei, öljyt menee aina imusarjaan ja sieltä pakopiippuun.

Joka kerta 750euroa, vakuutus onneks maksaa kuljetuksen.

Aikoinaan 205:sta lenteli eräitä kertoja tikku öljyjen kanssa. Kerran pullautti korkin. Sama peli 306:n kanssa. Ainoo vaan että hintaa ei tullut putsausta enempää.
No tee sille Ooppelit ja revi se putki vaan irti. Ja laitat molempiin päihin letkut sojottamaan kohti maapalloa, ilman mutkia  ;D

No sit se lakkaa käymästä ja sytyttää seosvikavalon. :-\

Sama jos ottaa öljytikun pois moottorin käydessä ni sammuu ja taas palaa seosvalo. :-\

Olis tietty se hyvä puoli et jos ei kävis ni ei jäätyskä. ;D
Eli taas tuli todistettua että ooppeli on parempi. Siin voi laittaa letkut miten vaan huvittaa

Kallis saksalainenkaan ei anna laittaa ilman lisähintaa letkua minne tahansa, halpa antaa samalla hintaa letkun laittamiselle minne tahansa rajattomat oikeudet. ;D
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: SKN - 21.02.15 - klo:20:00
KAit seuraavaks pitää tollanen 508 laittaa, vaikka velaks... ;D


http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=72375.0;topicseen


 Tiukaa moderointia

On. Ranskalaisella ajavan pitää osata myös kielioppia. ;D

Ei olis kyllä tännekään pahitteeks pieni "äikän perusteet" kurssi... ;D
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: bdr-529 - 21.02.15 - klo:20:11
KAit seuraavaks pitää tollanen 508 laittaa, vaikka velaks... ;D


http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=72375.0;topicseen


 Tiukaa moderointia

On. Ranskalaisella ajavan pitää osata myös kielioppia. ;D

Ei olis kyllä tännekään pahitteeks pieni "äikän perusteet" kurssi... ;D
Enempi tilapäinen oikolukihäiriö.
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: SKN - 21.02.15 - klo:20:14
KAit seuraavaks pitää tollanen 508 laittaa, vaikka velaks... ;D


http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=72375.0;topicseen


 Tiukaa moderointia

On. Ranskalaisella ajavan pitää osata myös kielioppia. ;D

Ei olis kyllä tännekään pahitteeks pieni "äikän perusteet" kurssi... ;D
Enempi tilapäinen oikolukihäiriö.

 ;D ;D

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=24360.0

- Käytä isoja alkukirjaimia ja välimerkkejä.

- Älä lisää rivinvaihtoja (enter) JOKAISEN rivin loppuun (esim. kesken lauseen tai jokaisen yksittäisen lauseen perään), vaikka rivit näyttäisivät mielestäsi liian pitkiltä kirjoitushetkellä tai luettaessa viestiä leveästä selainikkunasta. Foorumiohjelmisto huolehtii tekstin rivittämisestä automaattisesti eli toisin sanoen älä katko rivejä itse muutaman sanan välein. Kappalejaot yms. ovat tietysti asioita, joista sinun pitää itse huolehtia. Kappalejaossa on hyvä jättää tyhjä rivi kappaleiden väliin. Säätämällä selainikkunansa leveyttä, voi jokainen käyttäjä vaikuttaa siihen, miltä viestit ruudulla näyttävät.

- Kirjoitusohjeen vastaiset ja lähtötiedoiltaan puutteelliset viestit poistetaan ilman erillistä ilmoitusta.

Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: -SS- - 21.02.15 - klo:20:22
KAit seuraavaks pitää tollanen 508 laittaa, vaikka velaks... ;D


http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=72375.0;topicseen


 Tiukaa moderointia

On. Ranskalaisella ajavan pitää osata myös kielioppia. ;D

Ei olis kyllä tännekään pahitteeks pieni "äikän perusteet" kurssi... ;D
Enempi tilapäinen oikolukihäiriö.

 ;D ;D

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=24360.0

- Käytä isoja alkukirjaimia ja välimerkkejä.

- Älä lisää rivinvaihtoja (enter) JOKAISEN rivin loppuun (esim. kesken lauseen tai jokaisen yksittäisen lauseen perään), vaikka rivit näyttäisivät mielestäsi liian pitkiltä kirjoitushetkellä tai luettaessa viestiä leveästä selainikkunasta. Foorumiohjelmisto huolehtii tekstin rivittämisestä automaattisesti eli toisin sanoen älä katko rivejä itse muutaman sanan välein. Kappalejaot yms. ovat tietysti asioita, joista sinun pitää itse huolehtia. Kappalejaossa on hyvä jättää tyhjä rivi kappaleiden väliin. Säätämällä selainikkunansa leveyttä, voi jokainen käyttäjä vaikuttaa siihen, miltä viestit ruudulla näyttävät.

- Kirjoitusohjeen vastaiset ja lähtötiedoiltaan puutteelliset viestit poistetaan ilman erillistä ilmoitusta.


Vai että rivittyy.

(http://www.viistonninen.com/muut/Levee.jpg)

-SS-
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: Monttu Simeon - 21.02.15 - klo:20:23
Eikös eräisiin ranskalaisiin ole laitettu sähkövastus pitämään huohotukset sulana. Yhtä nerokas keksintö kuin led-takavalojen lämmitysvastus. Monissa muissa maissa osataan moottori suunnitella, ettei jäädy.

Monessa autossa välttyisi näiltä jäätymisiltä, kun laittaisi maskisuojan. Nykyään ollaan itse niin kädettömiä. Liekö ranskalaisiin saatavana nätisti tehtyä mallikohtaista suojaa.
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: Antidesantti - 21.02.15 - klo:20:41
Corolla on 2000-luvun Lada.

Ei ole. Lada on 2000-luvun Lada: http://fi.wikipedia.org/wiki/Lada_Kalina

  8)
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: Viljelijä - 21.02.15 - klo:21:04
Ei se nyt ranskalaisissakaan huohotin jatkuvasti jäädy, yhenkerran 45 vuoden aikana Pösössä jäätynyt, ja kilometrejäkin aika hyvin kertynyt. Toki parissa ollut sähkövastus huohottimessa.
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: +200 - 21.02.15 - klo:21:05
Eipä ole eka kerta kun ranskiksen huohotin jäätyy  ;D

Opelissa tuo vika korjataan silleen, että huohotinletku irroitetaan kannesta ja käännetään alaspäin. Sit kun kesällä katsastetaan niin se pannaan kiinni  ;D
Bäccäri tekee öljysoraa jättämällä ooppelin aina pihas erikohtaan ;D
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: agricult - 22.02.15 - klo:16:35
Hyviä ransiksia saa vain nakkarilta.  ::)

Ehheh, tokihan joo ilmasto-spesifit huohotinongelmat on kertaluokkaa vakavampia kuin katastrofaaliset jakopää- & askivauriot à la VW-konserni.

 ;D
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: Mopomies - 22.02.15 - klo:16:51
Mä oon vanhassa Carinassa huomannu sellaisen ongelman, että koneessa oleva öljy ja vesi ovat toisistaan erossa eri järjestelmässä.
Öljy on voitelujärjestelmässä ja vesi jäähdytys järjestelmässä. Ei sitä tarvitse ajaa 20 kilsaa, että vesi haihtuu koneesta pois, koska se on suljetussa kierrossa.
No, onhan siinä se paisuntasäiliö, mutta ei se tyhjene vaikka kuinka huudattaa. Ehkä mielummin päinvastoin, jos isoo petonikuuppaa joutuu vetämään.  ;D

Tuosta pösön viasta lukiessani, huomasin, että eihän mainitsemani Carinan ongelma olekaan mikään ongelma.
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: AC - 22.02.15 - klo:17:55
Golfissa oli sama ominaisuus aikoinaan lisättiin eriste huohotin letkun päälle muistaakseni takuuseen eli taitaa olla kaikissa etelän mallieissa sama mahdollista
Otsikko: BMW leipoo
Kirjoitti: SKN - 22.02.15 - klo:21:03
Kun Baijerinah leipoo, siinä ei paljon voita tarvita.. ;D ;D

Mun tuli Husokki mieleen... ;D

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=320392

Pistetääs uutta ketjua kun en haulla löytänyt/ole ikinä kuullut vastaavaa.

Kaverilla 2006 vuoden 530dA sedani, ajettu noin 245tkm. Toiminut moitteetta ja vei auton öljynvaihtoon. Öljynvaihdon jälkeen alkoi kova savutus, vaaleaa savua, joka tuli ihan kabiiniin sisään.
Mittaristo alkoi herjata öljymäärää -> uudelleen pajalle. Siellä todettiin että konehuone ilmeisesti öljyssä josta savutus johtuu. Öljyä 8 litraa koneeseen ja samat oireet jatkui.
Auto ilmesesti vietiin Schmiedmannille ja diagnoosi oli, että pari pyttyä leiponut kiinni ja korjausarvio useempi tuhat.
 
(varmistan vielä faktat ja pajat, öljynvaihtoa ei siis schmiedmannilla tehty, vaan jossain muualla)

en ikinä ole kuullut että auto, varsinkaan kohtuu uusi dieseli olisi leiponut kiinni.

no, kuitenkin...

Olen itse sitä mieltä, että yhtäkkiä ei tollaista vauriota tule ilman muuttujaa. Auto kuitenkin toimi normaalisti öljynvaihtoon asti ja sen jälkeen alkoi ongelmat.

Onko kellään ideoita mikä on voinut moisen aiheuttaa?

E: imusarjan läpät poistettu aikaa sitten.



Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: andypoge - 22.02.15 - klo:22:37
Jo ammoisessa 405:ssä oli tehty maahantuojalla (?) vastaavaan kohtaan Suomi-patentti (?), ainakin 1.6-bensakoneessa näin:
Vaihdelaatikolta peruutusvalon syöttöjohdin oli haaroitettu, ja siihen oli kytketty pieni lämmitysvastus, joka oli asennettu huohotinletkun alapäähän.
Tästä huolimatta kerran ampui öljyt pihalle. Sen jälkeen pistin nippusiteellä eristehuovan palasen huohotinputken etupuolelle. Siihen loppui oksentelut.
Otsikko: Vs: BMW leipoo
Kirjoitti: SKM - 22.02.15 - klo:22:38
Kun Baijerinah leipoo, siinä ei paljon voita tarvita.. ;D ;D

Mun tuli Hankmo mieleen... ;D

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=320392

Pistetääs uutta ketjua kun en haulla löytänyt/ole ikinä kuullut vastaavaa.

Kaverilla 2006 vuoden 530dA sedani, ajettu noin 245tkm. Toiminut moitteetta ja vei auton öljynvaihtoon. Öljynvaihdon jälkeen alkoi kova savutus, vaaleaa savua, joka tuli ihan kabiiniin sisään.
Mittaristo alkoi herjata öljymäärää -> uudelleen pajalle. Siellä todettiin että konehuone ilmeisesti öljyssä josta savutus johtuu. Öljyä 8 litraa koneeseen ja samat oireet jatkui.
Auto ilmesesti vietiin Schmiedmannille ja diagnoosi oli, että pari pyttyä leiponut kiinni ja korjausarvio useempi tuhat.
 
(varmistan vielä faktat ja pajat, öljynvaihtoa ei siis schmiedmannilla tehty, vaan jossain muualla)

en ikinä ole kuullut että auto, varsinkaan kohtuu uusi dieseli olisi leiponut kiinni.

no, kuitenkin...

Olen itse sitä mieltä, että yhtäkkiä ei tollaista vauriota tule ilman muuttujaa. Auto kuitenkin toimi normaalisti öljynvaihtoon asti ja sen jälkeen alkoi ongelmat.

Onko kellään ideoita mikä on voinut moisen aiheuttaa?

E: imusarjan läpät poistettu aikaa sitten.

Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: Jätkä - 23.02.15 - klo:07:28
Jo ammoisessa 405:ssä oli tehty maahantuojalla (?) vastaavaan kohtaan Suomi-patentti (?), ainakin 1.6-bensakoneessa näin:
Vaihdelaatikolta peruutusvalon syöttöjohdin oli haaroitettu, ja siihen oli kytketty pieni lämmitysvastus, joka oli asennettu huohotinletkun alapäähän.
Tästä huolimatta kerran ampui öljyt pihalle. Sen jälkeen pistin nippusiteellä eristehuovan palasen huohotinputken etupuolelle. Siihen loppui oksentelut.
Huohotinputket on vällyjen alla ja vastuksen kanssa on olleet PSA.n kulkuneuvot kohta kakskyt vuotta. Outoa että nyt olisvat
 ottaneet toimivan systeemin pois.
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: Wejjo - 23.02.15 - klo:13:54
Jo ammoisessa 405:ssä oli tehty maahantuojalla (?) vastaavaan kohtaan Suomi-patentti (?), ainakin 1.6-bensakoneessa näin:
Vaihdelaatikolta peruutusvalon syöttöjohdin oli haaroitettu, ja siihen oli kytketty pieni lämmitysvastus, joka oli asennettu huohotinletkun alapäähän.
Tästä huolimatta kerran ampui öljyt pihalle. Sen jälkeen pistin nippusiteellä eristehuovan palasen huohotinputken etupuolelle. Siihen loppui oksentelut.

Onpa kummaa että ovat tämän konstin unohtaneet, johan se oli mullakin joskus 20v sitten silloisessa pösössä, telttapatjan pala roikkumaan huohottimen eteen, esti viiman vaikutuksen jolloin moottorin lämpö piti sen ihan hyvin sulana.
Otsikko: Vs: Peugeot 508:n tarina...
Kirjoitti: Viljelijä - 23.02.15 - klo:14:04
 Parikymmentä vuotta sitten pikku Pösössä kerran hyyty huohotin, mutta oti vähemmäksi  sieltä sisältä ne täytteitä, sen jälkeen ei ongelmaa  90 luvun dieseleissä ainakin näyttäs olevan tehtaan jäliltä sähkövastukset.