Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: tomisaar - 20.02.13 - klo:18:25
-
Käyttäjä kokemuksia NH ts 115 -01 ajatuksena kakkos koneeksi, hyvät ja huonot kokemukset?? :)
-
Voimansiirto heikko. Moottori ok vaikka onkin CAV:n paskalla
Jos kuormaimen meinaa laittaa niin valitse M/60 sarjalainen. Ketterä kunhan kääntymisenrajoittimet ruuvvaa pois kokonaan
Taitavat olla edullisempia muutenkin kun nuo ts sarjalaiset
Jep vaihteiston pakat rupee luistamaan kun ruuvaa koneesta 218 hv tumpilta......
-
Voimansiirto heikko. Moottori ok vaikka onkin CAV:n paskalla
Jos kuormaimen meinaa laittaa niin valitse M/60 sarjalainen. Ketterä kunhan kääntymisenrajoittimet ruuvvaa pois kokonaan
Taitavat olla edullisempia muutenkin kun nuo ts sarjalaiset
Jep vaihteiston pakat rupee luistamaan kun ruuvaa koneesta 218 hv tumpilta......
Miksi ruuvata 218haista*****a "tumpilta"...?? Onko kusta päästä vai muuten vaan kerrostalossa kylmää? ***** että on spedejä moneen lähtöön... :P :P
-
Käyttäjä kokemuksia NH ts 115 -01 ajatuksena kakkos koneeksi, hyvät ja huonot kokemukset?? :)
Joo tosi paska on ja erityisesti tuo voimansiirto tosi heikko. Hieman yli 7000h ajeltiin ja laatikko piti aukaista ainakin viis kertaa. Ei tulleet öljyt muuten lootasta ulos. Etukuormain oli koko ajan päällä ja tehoa rapiat puolitoista sataa.
Missäs moinen romu ois myynnissä? ::)
-
Voimansiirto heikko. Moottori ok vaikka onkin CAV:n paskalla
Jos kuormaimen meinaa laittaa niin valitse M/60 sarjalainen. Ketterä kunhan kääntymisenrajoittimet ruuvvaa pois kokonaan
Taitavat olla edullisempia muutenkin kun nuo ts sarjalaiset
[/
Jep vaihteiston pakat rupee luistamaan kun ruuvaa koneesta 218 hv tumpilta......
No varmasti löytyy jostakin se heikko paikka jos tehot ja vääntö tuplataan.
-
Käyttäjä kokemuksia NH ts 115 -01 ajatuksena kakkos koneeksi, hyvät ja huonot kokemukset?? :)
Joo tosi paska on ja erityisesti tuo voimansiirto tosi heikko. Hieman yli 7000h ajeltiin ja laatikko piti aukaista ainakin viis kertaa. Ei tulleet öljyt muuten lootasta ulos. Etukuormain oli koko ajan päällä ja tehoa rapiat puolitoista sataa.
Missäs moinen romu ois myynnissä? ::)
Kyllä se tuossa pihassa jo on pari viikkoa ollut koe ajossa, kovia hintoja tuolla nettikoneessa ainakin pyytelevät. Mielestäni tämä oli niin edullinen et piti heti poimii pois, mut nyt tarvis tehä päätös että jääkö vai ei!
-
Käyttäjä kokemuksia NH ts 115 -01 ajatuksena kakkos koneeksi, hyvät ja huonot kokemukset?? :)
Joo tosi paska on ja erityisesti tuo voimansiirto tosi heikko. Hieman yli 7000h ajeltiin ja laatikko piti aukaista ainakin viis kertaa. Ei tulleet öljyt muuten lootasta ulos. Etukuormain oli koko ajan päällä ja tehoa rapiat puolitoista sataa.
Missäs moinen romu ois myynnissä? ::)
Kyllä se tuossa pihassa jo on pari viikkoa ollut koe ajossa, kovia hintoja tuolla nettikoneessa ainakin pyytelevät. Mielestäni tämä oli niin edullinen et piti heti poimii pois, mut nyt tarvis tehä päätös että jääkö vai ei!
Pari viikkoo koeojossa?
-
Käyttäjä kokemuksia NH ts 115 -01 ajatuksena kakkos koneeksi, hyvät ja huonot kokemukset?? :)
Joo tosi paska on ja erityisesti tuo voimansiirto tosi heikko. Hieman yli 7000h ajeltiin ja laatikko piti aukaista ainakin viis kertaa. Ei tulleet öljyt muuten lootasta ulos. Etukuormain oli koko ajan päällä ja tehoa rapiat puolitoista sataa.
Missäs moinen romu ois myynnissä? ::)
Kyllä se tuossa pihassa jo on pari viikkoa ollut koe ajossa, kovia hintoja tuolla nettikoneessa ainakin pyytelevät. Mielestäni tämä oli niin edullinen et piti heti poimii pois, mut nyt tarvis tehä päätös että jääkö vai ei!
Pari viikkoo koeojossa?
Kuka noita kaipaa eiku ;D
-
Käyttäjä kokemuksia NH ts 115 -01 ajatuksena kakkos koneeksi, hyvät ja huonot kokemukset?? :)
Mitoiltaan kuin N-Valtra 6 myllyllä. Hyvät kokemukset on nimenomaan koko koneen ketterästä olomuodosta/ulkomitoista isolla koneella. Kakkoskoneena menee varmasti, jos kaikki rajuimmat hommat jätetään. Yksilö josta omat kokemukset karttuneet aikanaan rempattii myös lähes täydellisesti etupainotelineestä vetovarren päihin, mutta oli toki kovassa käytössä..
-
Kaksi kappaletta on mulla nyt ja olen kyllä tyytyväinen juurikin tuohon isoon moottoriin ja ketteryyteen, joita arvostaa kun tekee lumitöitä pihoissa ja muuten muuta maatalousurakointia.
Miinuksena erittäin kalliit varaosat, toisesta katkesi kampiakseli(ei vissiin kestäny 190 hevosta) uusi olisi maksanut n.9000e no onneksi hollannista käytetty.
Mäntäpumppu alkup. 5000e tarvike 3500e.
pääjarrusyl. 1650e tarvike 250e siinä muutamia esimerkkejä, mutta tarkennuksena kone johon noita osia vaihdettiin on ajettu rapiat 10 000 tuntia.
Pääsääntöisesti hyvä kone, minun käyttööni.
-
Voimansiirto heikko. Moottori ok vaikka onkin CAV:n paskalla
Jos kuormaimen meinaa laittaa niin valitse M/60 sarjalainen. Ketterä kunhan kääntymisenrajoittimet ruuvvaa pois kokonaan
Taitavat olla edullisempia muutenkin kun nuo ts sarjalaiset
Jep vaihteiston pakat rupee luistamaan kun ruuvaa koneesta 218 hv tumpilta......
Miksi ruuvata 218haista*****a "tumpilta"...?? Onko kusta päästä vai muuten vaan kerrostalossa kylmää? ***** että on spedejä moneen lähtöön... :P :P
Kyllä, kusta on päässä, ja paskaakin melkoisia määriä.
Kerrostaloasumisesta en osaa sanoa, vaikka kartanon kolmannessa kerroksessa makuukammarini onkin. Mitä hotelleissa olen kattohuoneistoissa yöpynyt niin hyvin on ainakin niissä tarjennut.
Jos voimaa tarvitaan niin ts:stä sitä saa edullisesti.
Kai kukin saa tehdä koneilleen mitä haluaa, ottaahan jokku yli 400 hv näistä moteista.
Voimansiirtokin kestää järkevää viritysastetta, kuski ja sen ajotapa se loppupeleissä määrää sen että kestääkö joku kone vai ei.
Ps. Se on ton naapurin poijjan kone toi ts mistä puhuin.
-
Ihan kelpo kone, kun on vaan tehojen kans järki päässä. Mulla 115 ts es-02 turbolla ml. 8300 h, trima 480 keulalla. Tuo yksilö varmaan tehty paremmista tarpeista kuin nuo ed.mainitut... tunteja tulee n. 1000/v. Remontit: moniurahihnan kiristin ja 2 kpl välipyöriä, 5-8 vaihteiden anturi vlaatikon kanteen, sähköinen p.ainepumppu. Pakat ja vetolevy alkuperäiset. Normihuollot vaan säännöllisesti ja pakkojen kalibroinnit pari kertaa vuodessa, niillä on menty.
Säädöt koneessa; kiertää 2500 rpm, tapista 119,5 hp ja 937 nm mitattu 5/2012 ( vrt. ts 90 turbo, 120 hp ja 930 nm ). Es-loota hukkaa tehoja, muuten mukava käyttää. Ketterämpi kuin mezzot., ek-koneena vakaa ja ketterä kutoseksi. Kannattaa tiedostaa etuakselin rajallinen kestävyys ja jarrujen teho raskaissa kuljetuksissa. Saa varmasti hajalle hurjilla tehoilla. Mulla karjatilan ykköskoneena: Paalinajot, lannanlevitykset, muokkaukset ja 14 tn maansiirtokärryn vedossa. Tyytyväinen olen, saatan ostaa vielä toisenkin kun sopiva vastaan tulee.
Kestävyys...hhm, kaikilla ei kestä rautakankikaan :) .
-
Keskustelua lukeneena voin todeta, että miksi virittää konetta ??? Ostaisi kerralla tarpeeksi suureen, niin kestää. Saahan sitä konetta sitte mollata, että on täys paska jne, kun on tehoja lisäilty eikä kestä..
-
Keskustelua lukeneena voin todeta, että miksi virittää konetta ??? Ostaisi kerralla tarpeeksi suureen, niin kestää. Saahan sitä konetta sitte mollata, että on täys paska jne, kun on tehoja lisäilty eikä kestä..
Jep juurikin näin, koneessa 145hp eikä tarkoitus enempiä ottaa ja kuljettajallekkin sanoin että käyttää maltilla. Kone tulossa edelleen kakkoskoneeksi ykköskoneena puolet suurempi, jolla tehdään raskaammat työt.
-
Aski ja etuakseli on noitten herkkä paikka.Etuakselin napa on valtavan kokoinen ,mutta pehmovalua.Pienissä nyykkäreissä etuakseli tosi kepponen ,pienistä värkeistä koottu ,vetoakseli tosi ohut ja niitäpä menee.Öljyvuodot ovat arkipäivää eikä niitä huoltokaan saa loppumaan takuun aikana ja näitä öljyvuotoja joka paikassa.
-
Aski ja etuakseli on noitten herkkä paikka.Etuakselin napa on valtavan kokoinen ,mutta pehmovalua.Pienissä nyykkäreissä etuakseli tosi kepponen ,pienistä värkeistä koottu ,vetoakseli tosi ohut ja niitäpä menee.Öljyvuodot ovat arkipäivää eikä niitä huoltokaan saa loppumaan takuun aikana ja näitä öljyvuotoja joka paikassa.
Paskapuhetta, mul on ollu uudessta lähtien tommonen 115 es laatikolla vm 01. Pari vaihteiston anturia on vaihdettu ja muutama jarruakselin kumi (fordeista tuttu). Etukardaanin juuri on nyttemmin hiukka kostea ei voi sanoa vuodoksi. Muuten käyttöominaisuuksiltaan hyvä peli iso moottori, kuutoskoneeksi ketterä (etuparipyöriä käytettäessä pitää kääntöä rajoittaa vasemmalle ettei tankki lähe mukaan).riittävästi hydrauliikkaa ja muita varusteita. Ohjaamokin asiallinen. Tuttu hultomies sanoi yhden vaihteisto remontin tehneensä tuommoseen, oli vaan 220 hv jarrutettu tapista...
-
Aski ja etuakseli on noitten herkkä paikka.Etuakselin napa on valtavan kokoinen ,mutta pehmovalua.Pienissä nyykkäreissä etuakseli tosi kepponen ,pienistä värkeistä koottu ,vetoakseli tosi ohut ja niitäpä menee.Öljyvuodot ovat arkipäivää eikä niitä huoltokaan saa loppumaan takuun aikana ja näitä öljyvuotoja joka paikassa.
Paskapuhetta, mul on ollu uudessta lähtien tommonen 115 es laatikolla vm 01. Pari vaihteiston anturia on vaihdettu ja muutama jarruakselin kumi (fordeista tuttu). Etukardaanin juuri on nyttemmin hiukka kostea ei voi sanoa vuodoksi. Muuten käyttöominaisuuksiltaan hyvä peli iso moottori, kuutoskoneeksi ketterä (etuparipyöriä käytettäessä pitää kääntöä rajoittaa vasemmalle ettei tankki lähe mukaan).riittävästi hydrauliikkaa ja muita varusteita. Ohjaamokin asiallinen. Tuttu hultomies sanoi yhden vaihteisto remontin tehneensä tuommoseen, oli vaan 220 hv jarrutettu tapista...
Niin yksi on ,mutta kun otetaankin otanta jossa on satoja noita niin alkaapa olla remonttia yhtä sun toista. ;)
-
6800 tuntia semmosella tahkosin aikanaan. Voimaa oli (turbo) mutta liian kevyt. Ei vikoja tuona aikana. Joku antura muttei muuta. Ketterä kun mikä. Etukuormaaja roikku kokojanan mukana.
Tm sarjaan oli kyllä mukava siirtyä.
Joillakin ei tosiaan kestä edes ratakiskonpätkä, viisaampi antaa viimein periksi. :(
-
Aski ja etuakseli on noitten herkkä paikka.Etuakselin napa on valtavan kokoinen ,mutta pehmovalua.Pienissä nyykkäreissä etuakseli tosi kepponen ,pienistä värkeistä koottu ,vetoakseli tosi ohut ja niitäpä menee.Öljyvuodot ovat arkipäivää eikä niitä huoltokaan saa loppumaan takuun aikana ja näitä öljyvuotoja joka paikassa.
Paskapuhetta, mul on ollu uudessta lähtien tommonen 115 es laatikolla vm 01. Pari vaihteiston anturia on vaihdettu ja muutama jarruakselin kumi (fordeista tuttu). Etukardaanin juuri on nyttemmin hiukka kostea ei voi sanoa vuodoksi. Muuten käyttöominaisuuksiltaan hyvä peli iso moottori, kuutoskoneeksi ketterä (etuparipyöriä käytettäessä pitää kääntöä rajoittaa vasemmalle ettei tankki lähe mukaan).riittävästi hydrauliikkaa ja muita varusteita. Ohjaamokin asiallinen. Tuttu hultomies sanoi yhden vaihteisto remontin tehneensä tuommoseen, oli vaan 220 hv jarrutettu tapista...
ittellä -02 turbotettu ES 170 hp tapista. Pari vaihteiston anturia ja "teinikummit" vaihdettu kans taka-akselille, pari letin/laturin remmiä+ yksi peltinen kiristyspyörä. liikkuu tiellä mukavasti ja varustelista kattava. miinuksena juuri tuossa edellä jokun mainitsema keveys. tunteja rento 5000. Joskus ykköskoneena, nykyään tekee päivätyönsä apevaunun edes. Eikä etukormaajaa.
-
Se on sama mistä merkistä tai mallista otetaan isompi otanta niin varmasti löytyy kaiken näköisiä vikoja. Itse olen sitä mieltä virittämisestä että jos on mehuvetoisella laatikolla on traktoria pakko piristää hieman niin siitä tulee mukavampi käyttää. Itsellä tm 120 RC lootalla ja oli aivan järkyttävä uutena mutta pienellä pumpun rukkauksella muuttui eri traktoriksi ja polttoaineen kulutuskin pieneni. Jos järjettömästi viritetään niin syyllinen yleensä virittämiseen ja koneen rikkoutumiseen istuu selkänojan ja ratin välissä. Itsellä on TS sarjasta pelkkiä positiivisia kokemuksia.
-
TS 115 ES PS Turbo oli meilläkin ajettiin siihe 7700h ja ei voi kuin kehua! Pirun ketterä kuormain koneeks ja isolla moottorilla, voimaakin sen mitä pumpusta sai, ainuat remontit uudekseltaan meni siirtopumppu myöhemmin alueenvaihto vaijjeri ja sitten nelivedon kytkentä rattaat, ja ei kevyimmillä hommilla ollut vedettiin myös 14mottista lietevaunua.
Ja jotkut etuakselia moittineet ei ollut meillä sen kanssa ongelmia ja kannettiin paaleja ja paljon.
En miettis hetkeekään jos sais hankittua samanlaisen vähillä tunneilla ettenkö ottaisi!
-
Mistäköhän johtuu että jollakin käyttäjällä tuo tessi kestää ja toislla jatkuvasti silppuna? Onko hajoomisen syynä huoltojen laiminlyöminen vai repiminen?
-
Jotenki alkaa tuntua, että hajoamisen syyt ovat: virittäminen, huoltojen laiminlyöminen ja repiminen. Ja pahimmissa tapauksissa kaikki edellä mainitut yhdessä ???
-
En miettis hetkeekään jos sais hankittua samanlaisen vähillä tunneilla ettenkö ottaisi!
Jep, juostaan sitten kilpaa jos tommonen tulee vastaan. :)
-
En miettis hetkeekään jos sais hankittua samanlaisen vähillä tunneilla ettenkö ottaisi!
Jep, juostaan sitten kilpaa jos tommonen tulee vastaan. :)
Nuiden perään riittää juoksijoita... Itsellä kanssa koko ajan etsinnän alla...
-
Uskallan myös suositella. Ketterä peli. Itsellä ei suurempia vikoja ole ollut, pari anturia vaan. Huollettu kylläkin säännöllisesti. Toisenkin voisin hommata jos edullisesti saisin. Niin ja etukuormaimen kanssa käytetään jatkuvasti.
-
Lahdessa agri-hakassa ts 110 triman kuormaajalla kaupan! Kattokee liikkeen nettisivuilta.. Näppärän näkönen peli . Kävin eilen kahtelemassa paikan päällä.. :)
-
Kannattaa jättää agri haka lahdessa kokematta.
Raha heille kelpaa mutta konetta saat odotella ja soitella, tuli mieleen ihan eurotuonti(scandinavian consulting)
Jos koneelle rahtia odotellessa menee 1.5kk niin melko hiljaista luulisi olevan 5:s tiellä, ainakin heidän mielestään
-
Joo.. Totta tuo mistä puhuit.. Palvelu on aina mitä on.. ::)
-
Joo.. Totta tuo mistä puhuit.. Palvelu on aina mitä on.. ::)
Joo..Mulla on kans vähemmän hyviä kokemuksia ko.puljusta >:(.
Sen verran on asiat hakauksessa tälläkin hetkellä,et jossain vaiheessa avaudun tällä palstalla "maa-koukusta"varmaan enemmänkin.
Moni on tehnyt samalla kertaa kaksi kauppaa tässä firmassa . . .
-
Joo.. Totta tuo mistä puhuit.. Palvelu on aina mitä on.. ::)
Joo..Mulla on kans vähemmän hyviä kokemuksia ko.puljusta >:(.
Sen verran on asiat hakauksessa tälläkin hetkellä,et jossain vaiheessa avaudun tällä palstalla "maa-koukusta"varmaan enemmänkin.
Moni on tehnyt samalla kertaa kaksi kauppaa tässä firmassa . . .
No, johtaja itse kävi uhoamassa Lahden Yrmyssä vetävänsä itsensä naruun, jos Fendt menee Casen ohi myyntitilastoissa. Tammikuussa oli Case vielä yhden edellä, joten älkää ostako Fendt:iä, koska voitte saada syytteen avunannosta itsemurhaan.
-
Lisäks mulla jää ikuinen epäselvyys,että olisko ne sittenkin hoitanut kaupan kunnialla loppuun ;)
-
Taidanpa ajaa suoraan sorsasaloon ja tilata prentin, ei kai mallilla ole väliä tässä tapauksessa?
-
Taidanpa ajaa suoraan sorsasaloon ja tilata prentin, ei kai mallilla ole väliä tässä tapauksessa?
Osta varmuuden vuoksi kaks tapausta tuntematta ;D
-
Just tammikuussa haettiin pois -89 TS115 ES, josko perjantaina sais /näkis jo uuden vihreen... 8)
-
Just tammikuussa haettiin pois -89 TS115 ES, josko perjantaina sais /näkis jo uuden vihreen... 8)
Oottepas te aikaisin saaneet TS sarjalaisia käyttöön ;D Melkein kymmenen vuotta ennen muita...
-
Oottepas te aikaisin saaneet TS sarjalaisia käyttöön ;D Melkein kymmenen vuotta ennen muita...
uups... ;D
-
Oottepas te aikaisin saaneet TS sarjalaisia käyttöön ;D Melkein kymmenen vuotta ennen muita...
uups... ;D
Minkäs vihree tulee ja minkä värisillä vanteilla ;D
-
Harmaat taitavat olla...
-
Harmaat taitavat olla...
Kuulostaa hyvältä ompa sitten deutzi tai harmailla vanteilla tilattu fendt ;D