Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra 8X50 Hitech.  (Luettu 74719 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4402
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Esim. Piennarten niitossa ls hydrauliikka on pop. Mulla on toises konees perus hydrauliikka ja käsinojas sähköjoikkari. Aivan järkyttävä käyttää kronoksen murskaa... Kierroksia pakko olla reilu 1500 että murskain pyörii tarpeeksi ja silloin murskainpää liikkuu ihan pikkusen turhan rivakasti. Toises ls ja sieltä kääntele tuotot 10-20% tuntumaan niin konetta on huomattavasti miellyttävämpi käyttää. Ilman joikkaria tuota ei kyllä käytä erkkikään...

Säädettävyys siis tuos on se iso plussa. Säädät tuotot kohdalleen niin sama onko 1000 vai 2000 rinkiä konees niin aina liikkuu koneet samalla tahdilla!

Tuossa on ehkä myös kyse siitä, että se perusmallin venttiilistö on vaan surkeaa mallia. Eipä perinteisissä traktorikaivureissakaan ollut kuin kiinteätuottoiset pumput, ja kyllä niillä ihan kivasti puomi pelaa. Ei kyllä voinut digipotikasta säätää mitään vaan tuotot oli suunnittelija miettinyt koneeseen työkierroksilla kohdilleen...

LS mahdollistaa reippaan kokoisen pumpun käyttämisen, ilman sellaisen perinteisiä haittapuolia. Ja säätää voi, ja rajoittaa vaikkapa pumpun ottamia kilowatteja tai litroja. Siitä voi myös tehdä säädintä ohjaamalla vaikka vakioteho, vakiopaine tai vakiotuottoisen, ja noiden yhdistelmiä. Nykyään hienommissa vehkeissä moottorinohjausbitit ja pumpunohjausbitit kaveeraavat myös koko ajan kovasti.

Mutta jos sitä hydrauliikkaa tarvitaan vaan äkeen kuljetusasentoon taittamiseen niin pienituottoinen perinteinen on varmasti ihan riittävä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra 8X50 Hitech.

Mihnä ihmeeseen sää tarttet ls-hydrauliikan basic voimakoneessa?  Mettäkoululla oli joskus kevennetyllä vakiopainejärjestelmällä, ls-hydrauliikalla ja ympäripumppaavalla järjestelmällä varustettuja metsäkoneita ja kaikilla niillä tuli puuta tienvarteen. Enkä ainakaan silloin osannut sanoa eroa esimerkiksi kuormaajan ohjauksen hallinnan suhteen noiden järjestelmien tuomia etuja. Samalla tavalla kourat viuhui, kuskissa vika jos ei tarkkuutta ollut.
Kumpi kuulostaa paremmalta, 12h päivässä täysillä paineella öljyä traktorilta vai 1h saman pituisessa päivässä paalaimelle?

Ihan turhaa rasittaa pumppua paalatessa kokoajan jos sitä ei oikeasti tarvitse. Ottaa muuten ihan pirusti tehoja tuo pumppu...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26173
  • vastustan
Vs: Valtra 8X50 Hitech.

Mihnä ihmeeseen sää tarttet ls-hydrauliikan basic voimakoneessa?  Mettäkoululla oli joskus kevennetyllä vakiopainejärjestelmällä, ls-hydrauliikalla ja ympäripumppaavalla järjestelmällä varustettuja metsäkoneita ja kaikilla niillä tuli puuta tienvarteen. Enkä ainakaan silloin osannut sanoa eroa esimerkiksi kuormaajan ohjauksen hallinnan suhteen noiden järjestelmien tuomia etuja. Samalla tavalla kourat viuhui, kuskissa vika jos ei tarkkuutta ollut.
Kumpi kuulostaa paremmalta, 12h päivässä täysillä paineella öljyä traktorilta vai 1h saman pituisessa päivässä paalaimelle?

Ihan turhaa rasittaa pumppua paalatessa kokoajan jos sitä ei oikeasti tarvitse. Ottaa muuten ihan pirusti tehoja tuo pumppu...
tokkos jontikassa oo vapaakiertoa laisinkaan, jostain muistan lukeneeni että kyntäeskin pumppu huutaa varo vasten vanhemmissaa jonnikoissa jotta edes jotenki saa maata nurinpäin :-[ :-[ :-[ :-[
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Kyllä on ls-hydrauliikka jonnikassa ja ainakin meillä on pelannut moitteetta. Koneharmin miehet tosin ihmettelivät että miten mchale toimii jontikan perässä power beyondilla ???
Pienesti suunniteltu vaan tuon valtun ostoa noihin vetohommiin ja ls-hydrauliikka olisi ihan hyvä varuste. Hieman pelottaa miten pumppu ja öljyt kestävät kuuman kesäsään ja täydellä tuotolla pumppauksen jatkuvasti paalaimelle.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Pienesti suunniteltu vaan tuon valtun ostoa noihin vetohommiin ja ls-hydrauliikka olisi ihan hyvä varuste. Hieman pelottaa miten pumppu ja öljyt kestävät kuuman kesäsään ja täydellä tuotolla pumppauksen jatkuvasti paalaimelle.
Näin sitä vieraannutaan tavallisen kansan tekniikasta. Herranjumala onhan ne aina ennenki kestäny.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
erik varmaan osaa jotai sanoa siitä.. tais tehdä jokusen paalin nyt ekaan satoonkin..

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Ihmettelen puheita Valtran etupään vetelyydestä eli ohjauksen soutamisesta.Kyseessähän on Isännän vetelyys eli ei uusita raidentangon päitä ,ei rasvata etupäätä,ei uusita loppuunkuluneita renkaita ja mikä tärkeintä ratin alla olevat välykset kannattaa poistaa.
Jos kone huolletaan vanhakin kasitonninen menee kuin juna ei tarvitse ohjausliikettä tehdä koko ajan ajon aikana.
Tuossa kylällä kasitonninen ajettu 16 th tuntia ja ohjaus kuin uudessa :o

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4402
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Pienesti suunniteltu vaan tuon valtun ostoa noihin vetohommiin ja ls-hydrauliikka olisi ihan hyvä varuste. Hieman pelottaa miten pumppu ja öljyt kestävät kuuman kesäsään ja täydellä tuotolla pumppauksen jatkuvasti paalaimelle.
Näin sitä vieraannutaan tavallisen kansan tekniikasta. Herranjumala onhan ne aina ennenki kestäny.

Eikö jostain vanhemman pään Valtuista mennyt suurinpiirtein pumppu väljäksi per 3500 h ?
Osansa tietysti huonolla öljyhygieniallakin, ehkä suodatuskaan ei ollut ihan huippua?
Halpa se oli kai vaihtaakin, ei sen puoleen.
Kunnon pumput kestävät siinä 20 - 30 000 h, mutta traktoreista ei sellaisia taida löytyä... ehkä onneksi, ovat aika suolaisen hintaisia. Hintalapussa on 5 numeroa ennen pilkkua...

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
heikko tehonen ja aataminaikanenhan se valtran pumppu on ollu aina. ois pitäny 1999 vuonna hitekin esittelyssä olla jo 100l säätyvä....

mutta hyvimpä olen ainakin ite tullu niidenkanssa toimeen. oisko niitä 8000 sarjalaisia ollu aikojen saatossa ollu 6 tai 7.
3 pumppua niihin on yhteensä vaihettu mun aikan(kaikki koneet ostettu käytettynä) pumpun kestoikä on ollu mulla n.9000h. yhteen 8400:n ei oo vaihettu alkup. pumppua vieläkään ja siinä on 16000h (kone on nykyään kaverilla) yhestä koneesta meni 9000h:ssa koska sillä pyöritettiin hakkuria kaasu pohjassa ja takasilta nosturi toimi traktorin pumpusta.

+250

  • Vieras
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
heikko tehonen ja aataminaikanenhan se valtran pumppu on ollu aina. ois pitäny 1999 vuonna hitekin esittelyssä olla jo 100l säätyvä....

mutta hyvimpä olen ainakin ite tullu niidenkanssa toimeen. oisko niitä 8000 sarjalaisia ollu aikojen saatossa ollu 6 tai 7.
3 pumppua niihin on yhteensä vaihettu mun aikan(kaikki koneet ostettu käytettynä) pumpun kestoikä on ollu mulla n.9000h. yhteen 8400:n ei oo vaihettu alkup. pumppua vieläkään ja siinä on 16000h (kone on nykyään kaverilla) yhestä koneesta meni 9000h:ssa koska sillä pyöritettiin hakkuria kaasu pohjassa ja takasilta nosturi toimi traktorin pumpusta.
Ja muistaakseni niis ei mitään isompaa vikaakaan ole ollu ;D ;D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
heikko tehonen ja aataminaikanenhan se valtran pumppu on ollu aina. ois pitäny 1999 vuonna hitekin esittelyssä olla jo 100l säätyvä....

mutta hyvimpä olen ainakin ite tullu niidenkanssa toimeen. oisko niitä 8000 sarjalaisia ollu aikojen saatossa ollu 6 tai 7.
3 pumppua niihin on yhteensä vaihettu mun aikan(kaikki koneet ostettu käytettynä) pumpun kestoikä on ollu mulla n.9000h. yhteen 8400:n ei oo vaihettu alkup. pumppua vieläkään ja siinä on 16000h (kone on nykyään kaverilla) yhestä koneesta meni 9000h:ssa koska sillä pyöritettiin hakkuria kaasu pohjassa ja takasilta nosturi toimi traktorin pumpusta.
Niin ja käsittääkseni sinulla on ollut koneiden käyttö sellaista, että sitä pumppua on oikeasti tar***** johonkin. Mielestäni hydrauliikkapumppu ja hydrauliikka yleisesti on ollut Valmettien luotettavimpia osa-aluita. Onhan se tietynlaista kiduttamista, kun LS:ää ei hitekkiin suostuta laittamaan, ei sitten kirveelläkään. Tiiä mistä johtuu. Luulisi, että on jo aikamoinen imago-ongelma, kun muilta se kuitenkin löytyy.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Pienesti suunniteltu vaan tuon valtun ostoa noihin vetohommiin ja ls-hydrauliikka olisi ihan hyvä varuste. Hieman pelottaa miten pumppu ja öljyt kestävät kuuman kesäsään ja täydellä tuotolla pumppauksen jatkuvasti paalaimelle.
Näin sitä vieraannutaan tavallisen kansan tekniikasta. Herranjumala onhan ne aina ennenki kestäny.

Eikö jostain vanhemman pään Valtuista mennyt suurinpiirtein pumppu väljäksi per 3500 h ?
Osansa tietysti huonolla öljyhygieniallakin, ehkä suodatuskaan ei ollut ihan huippua?
Halpa se oli kai vaihtaakin, ei sen puoleen.
Kunnon pumput kestävät siinä 20 - 30 000 h, mutta traktoreista ei sellaisia taida löytyä... ehkä onneksi, ovat aika suolaisen hintaisia. Hintalapussa on 5 numeroa ennen pilkkua...
.             

05-sarjan onkelmia nuo pumppuviat, johtu usein imusiivilän laipan o rengasviasta joka vuoti ilmaa joukkoon.. Toki joku pumppusarjakin oli susi
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8394
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
605 oli alkuperäinen pumppu 11500 h. 655 laitettiin uudet pumput 10000 tuntiin  samalla kun ulosoton tumppi vaihdettiin. Tuotossa ei suurempaa muutosta huomannut, eli olis tainnu mennä vanhoilla vielä kauan.
Mystinen kesälaatumies

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
heikko tehonen ja aataminaikanenhan se valtran pumppu on ollu aina. ois pitäny 1999 vuonna hitekin esittelyssä olla jo 100l säätyvä....

mutta hyvimpä olen ainakin ite tullu niidenkanssa toimeen. oisko niitä 8000 sarjalaisia ollu aikojen saatossa ollu 6 tai 7.
3 pumppua niihin on yhteensä vaihettu mun aikan(kaikki koneet ostettu käytettynä) pumpun kestoikä on ollu mulla n.9000h. yhteen 8400:n ei oo vaihettu alkup. pumppua vieläkään ja siinä on 16000h (kone on nykyään kaverilla) yhestä koneesta meni 9000h:ssa koska sillä pyöritettiin hakkuria kaasu pohjassa ja takasilta nosturi toimi traktorin pumpusta.
Ja muistaakseni niis ei mitään isompaa vikaakaan ole ollu ;D ;D

***kuka noista traktoreista kirjaa pitää.... 8) viikko sitte ostin taas yhen lisää, fiat 580 kolmella sylinterillä!


pari traktoria olis myynnissäkin...

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909