Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Waltteri - 29.05.09 - klo:21:07

Otsikko: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: Waltteri - 29.05.09 - klo:21:07
Mistä mahtaa johtua että 4500 tuntia ajetun mezzo valtran jarrut alkoivat yht´äkkiä narista. Jarruja ei ole tarvinnut vielä säätää ja kone on ollut lähes koko ajan kuormaus käytössä,joten voivatko jarrut olla jo tässä vaiheessa loppu. Perässä on käytetty koko ajan valtran omia öljyjä (ht60). Kuinka lopusssa olevat jarrut oireilevat?? Missä vika mahtaa olla??
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: jariman - 29.05.09 - klo:22:11
Olisko sekoittunut hydrauliikkaöljyä ( 32) tai vst. muuta
öljyä sekaan, käypi herkästi ,jos kimppakoneita, ym.
tai jos uusi kone / työlaite tullut, näissä tuuppaa olemaan
ensitäyttö öölinä 32, halvinta tietty.
kannattais vaihtaa öljyt ensin, jos vaiva loppuu, syy
sekoittuneissa öljyissä.
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: mike - 30.05.09 - klo:11:35
Eikö Valmetin miehille voisi perustaa ihan oman aihealueen kun tuntuu noita murheita olevan.
Vaikka "Mistä tänään Valmettini hajosi?"

Otetaanpa esimerkkinä yksi.
Tunteja 800,kaksi starttia ja nyt
hammaskehä vauhtipyörästä,mitä tämä
kertoo laadusta?

MF traktoreita on tällä mäellä ollut
noin 25 kappaletta eikä ikinä ole
starttia eikä hammaskehiä vaihdettu.

Massey Ferguson yli viisi miljoonaa kappaletta
maapallolla,tajuatteko tollot kuinka paljon se on?
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: icefarmer - 30.05.09 - klo:11:41
Eikö Valmetin miehille voisi perustaa ihan oman aihealueen kun tuntuu noita murheita olevan.
Vaikka "Mistä tänään Valmettini hajosi?"

Otetaanpa esimerkkinä yksi.
Tunteja 800,kaksi starttia ja nyt
hammaskehä vauhtipyörästä,mitä tämä
kertoo laadusta?

MF traktoreita on tällä mäellä ollut
noin 25 kappaletta eikä ikinä ole
starttia eikä hammaskehiä vaihdettu.

Massey Ferguson yli viisi miljoonaa kappaletta
maapallolla,tajuatteko tollot kuinka paljon se on?
voi niitä ton verran olla olemassa, mutta kyllä useampi valmetti on töitä tekemässä ku verkku, kun suhteutetaan valmistusmääriin :D :D :D :D
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: Movado - 30.05.09 - klo:11:56
Minkä takia nuo valmetit / valtrat on monasti paljon enemmän ajettuja ja niistä pyydetään paljon euroja myös käytettynä, vaikka kone kantaa on paljon tarjolla johtuen vuosikymmeniä jatkuneesta myynti kärkenä olemisesta ??



Ps ferkuja on paljon myynissä ajettu paljon alla 1000h, mistä mahtanee johtua, eikö kaikki tykkää ??

Markinat ei voi olla väärässä.
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: sirkussonni - 30.05.09 - klo:12:20
Luulisin että esim. Fenttiä on vielä enemmän myynnissä suhteessa konekantaan, kertooko se laadusta?
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: icefarmer - 30.05.09 - klo:12:51
Minkä takia nuo valmetit / valtrat on monasti paljon enemmän ajettuja ja niistä pyydetään paljon euroja myös käytettynä, vaikka kone kantaa on paljon tarjolla johtuen vuosikymmeniä jatkuneesta myynti kärkenä olemisesta ??



Ps ferkuja on paljon myynissä ajettu paljon alla 1000h, mistä mahtanee johtua, eikö kaikki tykkää ??

Markinat ei voi olla väärässä.
näin on , kyllä kansa tietää, mikä on paras pohjolaan ;) ;) ;) ;)
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: Hervast - 30.05.09 - klo:13:41
Ei pitäis olla jarrut lähelläkään loppua tuolla käytöllä ja noilla tunneilla jos ei ole vettä tai ihan vääränlaista öljyä perässä. 9000 ajetun -95 mezzon jarrulevyjä kurkkasin aikanaan peräkotelon päältä kun vaihdoin jarrutangon kumeja ja näytti niissä pintaa vielä olevan. Aika paljon tuli sillä koneella jarruteltua tieajossa jarruttoman kärrin kanssa. Silloin jarrut alkoivat äännellä kun öljy oli likempänä vaihtoikää. Yleisöljyllä tuli myös ajeltua ja silloin oli jarrut herkät ääntelemään lämpimänä.

En tiedä miten pitkä historia Miken farmilla lie, mutta tälle mäelle on ostettu viimeisen 30 vuoden aikana 5 traktoria joista 3 uusia. En oikein ymmärrä mikä ilo se on julistaa että on vuosikaudet verkukauppiasta elätetty ahkerasti ?
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: RockBull - 30.05.09 - klo:20:15
Eikö Valmetin miehille voisi perustaa ihan oman aihealueen kun tuntuu noita murheita olevan.
Vaikka "Mistä tänään Valmettini hajosi?"

Otetaanpa esimerkkinä yksi.
Tunteja 800,kaksi starttia ja nyt
hammaskehä vauhtipyörästä,mitä tämä
kertoo laadusta?

MF traktoreita on tällä mäellä ollut
noin 25 kappaletta eikä ikinä ole
starttia eikä hammaskehiä vaihdettu.


Massey Ferguson yli viisi miljoonaa kappaletta
maapallolla,tajuatteko tollot kuinka paljon se on?


Kuule Mike ootko varma että verku on ne ihmeelliset startit sekä laturit tehny eikä joku surullisen kuuluisa APOSTOLI???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???

Jonkun TOLLON luukaksen oon kyllä joutunu vaihtamaan moneen eri merkkiin.
Esim. PIRKKA-mersuun...
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: Monttu Simeon - 30.05.09 - klo:20:29



MF traktoreita on tällä mäellä ollut
noin 25 kappaletta eikä ikinä ole
starttia eikä hammaskehiä vaihdettu.

Massey Ferguson yli viisi miljoonaa kappaletta
maapallolla,tajuatteko tollot kuinka paljon se on?

No eipä sitä tahtia koneita vaihtamalla tarvii remonttiin ryhtyä. Vuodesta -52 lukien taitaapi olla 8. peli ajossa.
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: +200 - 30.05.09 - klo:20:39
Eikö Valmetin miehille voisi perustaa ihan oman aihealueen kun tuntuu noita murheita olevan.
Vaikka "Mistä tänään Valmettini hajosi?"

Otetaanpa esimerkkinä yksi.
Tunteja 800,kaksi starttia ja nyt
hammaskehä vauhtipyörästä,mitä tämä
kertoo laadusta?

MF traktoreita on tällä mäellä ollut
noin 25 kappaletta eikä ikinä ole
starttia eikä hammaskehiä vaihdettu.

Massey Ferguson yli viisi miljoonaa kappaletta
maapallolla,tajuatteko tollot kuinka paljon se on?
Nyt alan tajuta:5000000 liikaa ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: Make - 30.05.09 - klo:20:42



MF traktoreita on tällä mäellä ollut
noin 25 kappaletta eikä ikinä ole
starttia eikä hammaskehiä vaihdettu.

Massey Ferguson yli viisi miljoonaa kappaletta
maapallolla,tajuatteko tollot kuinka paljon se on?

No eipä sitä tahtia koneita vaihtamalla tarvii remonttiin ryhtyä. Vuodesta -52 lukien taitaapi olla 8. peli ajossa.
Meillä on sitten eletty vähän rölleemmin: Vuodesta 49 on hankittu 10 traktoria, joista 9 uutena. 6 on edelleen ajossa. Molemmat Massikat on menny kiertoon, eikä oo ikävä. Kaikista onnellisin olin kun pääsin Massikan puimurista eroon.
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: sirkussonni - 31.05.09 - klo:01:58
Kaikista onnellisin olin kun pääsin Massikan puimurista eroon.

Tuo on kyllä taivaan tosi ;D
Muutoin en kyllä voi merkkiä moittia, en tiedä sitten onko sattumaa vai tuuria, jompaa kumpaa sen täytyy olla. Kaksi on taloon tullut uutena, niistä ensimmäinen vaihtui siihen toiseen uuteen, muut on kaikki second hand pelejä, eikä pettymyksiä ole tullut. Mallisarjoissa on valtavia eroja, toiset hyviä, toiset remppamiehen unelmia.
Omakohtaisesti voin todeta 100, 300 ja 6200 srj koneet kelpo värkeiksi, muista ei PALJOA kokemusta sitten olekaan.
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: Reino - 31.05.09 - klo:07:37
50 vuotta valmeteilla kaikkkiaan 10kpl on ostettu joista 5 uutena. Tosta satsista talossa edelleen 4.
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: Imme - 31.05.09 - klo:08:42
50 vuotta valmeteilla kaikkkiaan 10kpl on ostettu joista 5 uutena. Tosta satsista talossa edelleen 4.

Allekirjoittanut ostanut henk kohtaisesti 16 traktoria. Niistä 4 uutena (näistä neljästä yksikään ei ole tontilla)

Reinon velattomuuteen, en voi kirjoittaa noin koska viimeisessä tilnpäätöksessä maatilayrityksen vieras pääoma oli 3287 €    :(
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: mike - 31.05.09 - klo:22:36
Eikös se rakki ulise johon kalikka kolahtaa. :D
800 tuntia ja hammaskehä.
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: SKN - 31.05.09 - klo:23:00
Jos siellä jarruissa asustaa kateellisia DYNA, VARIO ja JÖRNI miehiä.....Ne siellä narisee. ;D
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: Halliorja - 31.05.09 - klo:23:44
Eikö Valmetin miehille voisi perustaa ihan oman aihealueen kun tuntuu noita murheita olevan.
Vaikka "Mistä tänään Valmettini hajosi?"

Otetaanpa esimerkkinä yksi.
Tunteja 800,kaksi starttia ja nyt
hammaskehä vauhtipyörästä,mitä tämä
kertoo laadusta?

MF traktoreita on tällä mäellä ollut
noin 25 kappaletta eikä ikinä ole
starttia eikä hammaskehiä vaihdettu.

Massey Ferguson yli viisi miljoonaa kappaletta
maapallolla,tajuatteko tollot kuinka paljon se on?
Vergumiehille voisi perustaa oman portaalin, "Kuinka vähiä ajoja varten kannattaa hankkia uusi DynaVT". On tuossa useampikin verkun omistaja kehunut merkkinsä ylivoimaisuutta ja markilla on 6 raktoria jolla eniten ajetulla on tunteja 1500. Kyllähän niitä verkuja on valmistettu kun joka kouhoa kohden täytyy tehdä viisi raktoria..
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: icefarmer - 01.06.09 - klo:00:01
Eikö Valmetin miehille voisi perustaa ihan oman aihealueen kun tuntuu noita murheita olevan.
Vaikka "Mistä tänään Valmettini hajosi?"

Otetaanpa esimerkkinä yksi.
Tunteja 800,kaksi starttia ja nyt
hammaskehä vauhtipyörästä,mitä tämä
kertoo laadusta?

MF traktoreita on tällä mäellä ollut
noin 25 kappaletta eikä ikinä ole
starttia eikä hammaskehiä vaihdettu.

Massey Ferguson yli viisi miljoonaa kappaletta
maapallolla,tajuatteko tollot kuinka paljon se on?
Vergumiehille voisi perustaa oman portaalin, "Kuinka vähiä ajoja varten kannattaa hankkia uusi DynaVT". On tuossa useampikin verkun omistaja kehunut merkkinsä ylivoimaisuutta ja markilla on 6 raktoria jolla eniten ajetulla on tunteja 1500. Kyllähän niitä verkuja on valmistettu kun joka kouhoa kohden täytyy tehdä viisi raktoria..
verkun miehet oppinu  kantapään kautta ettei kannata laskea yhen eikä kahenkaan masserin varaan tärkeimpiä töitä :D :D :D :D
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: Hiippailija - 01.06.09 - klo:00:57
Eikö Valmetin miehille voisi perustaa ihan oman aihealueen kun tuntuu noita murheita olevan.
Vaikka "Mistä tänään Valmettini hajosi?"

Otetaanpa esimerkkinä yksi.
Tunteja 800,kaksi starttia ja nyt
hammaskehä vauhtipyörästä,mitä tämä
kertoo laadusta?

MF traktoreita on tällä mäellä ollut
noin 25 kappaletta eikä ikinä ole
starttia eikä hammaskehiä vaihdettu.

Massey Ferguson yli viisi miljoonaa kappaletta
maapallolla,tajuatteko tollot kuinka paljon se on?
Vergumiehille voisi perustaa oman portaalin, "Kuinka vähiä ajoja varten kannattaa hankkia uusi DynaVT". On tuossa useampikin verkun omistaja kehunut merkkinsä ylivoimaisuutta ja markilla on 6 raktoria jolla eniten ajetulla on tunteja 1500. Kyllähän niitä verkuja on valmistettu kun joka kouhoa kohden täytyy tehdä viisi raktoria..
verkun miehet oppinu  kantapään kautta ettei kannata laskea yhen eikä kahenkaan masserin varaan tärkeimpiä töitä :D :D :D :D

Valtramies tietää kertoa,liekö omaa kokemusta ??? ;D
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: Teroman - 05.06.09 - klo:21:24

Vanhoissa Valtuissa ei kannata pienistä narinoista välitellä

antaa mennä vaan niin kauna kuin liikkuu ,,,,,,,,,,

sitten kun tulee perästä Kanan- ruokaa , sitten vois jo vähän hidastaa ja kaivaa esiin huolto miehen numeroa,,,,,,,,,, ????????????

 8)
Otsikko: Vs: Valtran jarrut narisee
Kirjoitti: SKF - 05.06.09 - klo:21:35

Vanhoissa Valtuissa ei kannata pienistä narinoista välitellä

antaa mennä vaan niin kauna kuin liikkuu ,,,,,,,,,,

sitten kun tulee perästä Kanan- ruokaa , sitten vois jo vähän hidastaa ja kaivaa esiin huolto miehen numeroa,,,,,,,,,, ????????????

 8)

Yli tunnin ajettuuhi Valametteihi pitääss säätää lailla turvavyäpakko!
Muutoo mennee uus klasi iha liika ussei uusintaa "ottankuvan takia", ko nin huano näkyvyys. ;) ;)