Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: +200 - 09.04.10 - klo:13:10

Otsikko: Valtun portaaton
Kirjoitti: +200 - 09.04.10 - klo:13:10
Tämä on huhu:
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.
Urakoija oli koittanu valtralla kauppoja perua,olis halunnu vanhan jonnensa takaisin,oli kehuttu:Älä unta nää :o
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: SAS - 09.04.10 - klo:13:12
Älä usko kaikkea mitä "Isot Pojat " juttelee. ;D
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Mickey - 09.04.10 - klo:14:00
Ei taida olla enää pelkkiä isojen piokien jutustelua >:(
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: KJL - 09.04.10 - klo:15:19
Tämä on huhu:
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.
Urakoija oli koittanu valtralla kauppoja perua,olis halunnu vanhan jonnensa takaisin,oli kehuttu:Älä unta nää :o

Jaa-a... No pitääpä kysyä, kun seuraavan kerran kyseisen urakoitsijan näen... Meinaan, jos sä sitä tarkotat, jolla on koppelo lavetillaan ajoittain.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: kuu - 09.04.10 - klo:16:14
On siinä jotain hämärää oltava, kun Valtra.se ei myy direktiä lainkaa. Versu kyllä kelpaa ruotsalaisille
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: 115 - 09.04.10 - klo:17:24
Tekeekö noi valtin portaattomat tuota ulinaa ja punaistenvalojen välkyttelyä kun ajaa suurimmalla alueella hitaasti ja raskas kuorma perässä?
Alueesta noissa voi ilmeisesti puhua, tuollaista ominaisuutta kuullut?
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Nenore - 09.04.10 - klo:21:09
Ollaan ajettu reilu 500 tuntia 202:lla ja on tuo kyllä muuhunkin pystynyt kuin ulisemaan ;) Tosin seuraavat 10000h näyttää onko se oikeasti hyvä ja kunhan päästään pellolle, missä tuon pitäisi olla parhaimmillaan. Enkä halua vertailla sitä muihin merkkeihin, kun ei ole muista portaattomista kokemusta, varmasti nykyään lähes kaikki on hyviä. Alku kokemukset on kyllä ihan positiivisia, kieltämättä mielenkiintoista nähdä miten tuo pidemmän päälle toimii. 
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: D-Tune - 09.04.10 - klo:21:56
kuullu notta jonnikkaan verrattuna palajon "laiskempi" "löysempi" "venyvämpi"
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Kontuveikko - 10.04.10 - klo:08:03
Koeajopäivillä todettua:

-Valtu oli hiljainen portaaton, fendti oli meluisampi.

-Valtu oli yksinkertainen käyttää.


Mutta.. Ihmeellisen venyvä, seilaava, jopa nyki kun sitä oikein härnäsi. Ei vakuuttanut.

Fendtistä jäi aivan toisenlainen tuntuma. Valmis portaaton.

Lisäksi omatoimisessa umpihankitestissä fendtti kyllä meni menojaan, lähti heti ja homma toimi. Valtu (T202) huusi ja meuhasi, muttei kannoilla pysynyt..
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Arik - 10.04.10 - klo:10:09
Tämä on huhu:
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.
Urakoija oli koittanu valtralla kauppoja perua,olis halunnu vanhan jonnensa takaisin,oli kehuttu:Älä unta nää :o
Ei sitä kovilla pakkasilla kannata pirtinseinee vastaan parkkiinkaan ruveta laittamaan, saattaapi työnyä sisälle ihan itekseenki.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: realisti - 10.04.10 - klo:12:34
epäilen ettei vielä tuo directi ole ihan valmis ??? Samoja havaintoja tein kuin kontuveikko, tuon takia ei traktorin vaihdossa oikein valtraa tullut otettua lukuun.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: zetor8045 - 10.04.10 - klo:19:21
Koe-ajopäivillä tarttis olla kärry peräs täynnä tavaraa että sais ees jonkun käsityksen traktorin kyvyistä kun kyllähän joka vehje nyt tyhjänä jaksaa kulkea...
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: erppo - 10.04.10 - klo:20:39
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.

Saman ilmiön havaitsin viime vuoden lopulla eräällä omakotitalon pohjatyömaalla. Pohjahiekkaa toimittavan urakoitsijan Direct ei meinannut millään nousta jyrkkää , pehmeää vastamäkeä pers`edellä reilun 15 m3 hiekkakuorma kärryssä ! Renkaat oli sitä luokkaa että pitoa kyllä löytyi.
En vielä ehtinyt asiaa kummemmin ihmetellä ennen kuin kuski kertoi itse oman mokansa. Yritti nimittäin suurimmalla ( 0-50 km/h) alueella.
Hommaan paremmin sopivalla aluevälityksellä kuorma meni ylös että heilahti. Siis: Uudet koneet ovat sen verran mutkikkaita käyttää, että kannattaa tutustua koneen käyttöohjeisiin ennen tositoimia, vaikka kuinka oltais konemiehiä. Kuskin moka ei ole koneen vika.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: KJL - 10.04.10 - klo:20:51
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.

Saman ilmiön havaitsin viime vuoden lopulla eräällä omakotitalon pohjatyömaalla. Pohjahiekkaa toimittavan urakoitsijan Direct ei meinannut millään nousta jyrkkää , pehmeää vastamäkeä pers`edellä reilun 15 m3 hiekkakuorma kärryssä ! Renkaat oli sitä luokkaa että pitoa kyllä löytyi.
En vielä ehtinyt asiaa kummemmin ihmetellä ennen kuin kuski kertoi itse oman mokansa. Yritti nimittäin suurimmalla ( 0-50 km/h) alueella.
Hommaan paremmin sopivalla aluevälityksellä kuorma meni ylös että heilahti. Siis: Uudet koneet ovat sen verran mutkikkaita käyttää, että kannattaa tutustua koneen käyttöohjeisiin ennen tositoimia, vaikka kuinka oltais konemiehiä. Kuskin moka ei ole koneen vika.


Niin,,, mutta eikös sen directin pitäny itte huolehtia niistä alueista ja vaihtamisista, vaikka se vipu ois missä tahansa asennossa siis siellä suuremmas päin, niin silti sen pitäis alottaa A:lta vaikka vipu sallii vaihdot D:lle asti...
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: PigBoss - 10.04.10 - klo:20:52
Koe-ajopäivillä tarttis olla kärry peräs täynnä tavaraa että sais ees jonkun käsityksen traktorin kyvyistä kun kyllähän joka vehje nyt tyhjänä jaksaa kulkea...

Olihan niitä syksyllä koeajopäiviä kuormitettuinakin
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: IsoK - 10.04.10 - klo:23:36
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.

Saman ilmiön havaitsin viime vuoden lopulla eräällä omakotitalon pohjatyömaalla. Pohjahiekkaa toimittavan urakoitsijan Direct ei meinannut millään nousta jyrkkää , pehmeää vastamäkeä pers`edellä reilun 15 m3 hiekkakuorma kärryssä ! Renkaat oli sitä luokkaa että pitoa kyllä löytyi.
En vielä ehtinyt asiaa kummemmin ihmetellä ennen kuin kuski kertoi itse oman mokansa. Yritti nimittäin suurimmalla ( 0-50 km/h) alueella.
Hommaan paremmin sopivalla aluevälityksellä kuorma meni ylös että heilahti. Siis: Uudet koneet ovat sen verran mutkikkaita käyttää, että kannattaa tutustua koneen käyttöohjeisiin ennen tositoimia, vaikka kuinka oltais konemiehiä. Kuskin moka ei ole koneen vika.


Niin,,, mutta eikös sen directin pitäny itte huolehtia niistä alueista ja vaihtamisista, vaikka se vipu ois missä tahansa asennossa siis siellä suuremmas päin, niin silti sen pitäis alottaa A:lta vaikka vipu sallii vaihdot D:lle asti...

Kyllä mielestäni portaattoman kuuluis olla niin fiksu että antaa oikeen välityssuhteen tarvittaessa.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: zetor8045 - 11.04.10 - klo:03:15
Koe-ajopäivillä tarttis olla kärry peräs täynnä tavaraa että sais ees jonkun käsityksen traktorin kyvyistä kun kyllähän joka vehje nyt tyhjänä jaksaa kulkea...

Olihan niitä syksyllä koeajopäiviä kuormitettuinakin
No turussa ei ollut kuin joku pikku nyssäkkä kyydissä...  Ja joka merkillä sais olla kuormaa myös hiukan perässä...
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Maalaispoika - 11.04.10 - klo:09:42
Mulla ei oo muiden merkkien portaattomista kokemuksia kuin tästä jontikan autopowerista, mutta jotenkin sellainen kuva on tullut, ettei ainakaan fendtin liikkeelle saaminen käy ihan helposti ilman aiempaa kokemusta. Vanha isäntä haki viikolla lainaan traktoria ja ajoi sitten ensimmäistä kertaa autopowerilla. Ei siinä paljon alkuopastusta tarvinnut kuin nopeusvipu eteen, suunnanvaihdin haluttuun suuntaan ja kaasua. Oli kuulemma tosi helppo ajaa. :D
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: D-Tune - 11.04.10 - klo:09:59
jonnikka kerran oli pysähtyny jyrkkään ylämäkeen vetopäällä?, kovin ne väittää et ei veto katkee, hiukan olen toista mieltä
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Karju - 11.04.10 - klo:13:17
Hiukan on vallulla kehittelemistä jos lähdetään Portaattomille markkinoille kisailemaan :-\
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: SAS - 11.04.10 - klo:16:26
Se opastus tahtoo mennä ohi korvien kun isäntä tulee uuden Valtran hyttiin kertoi paikkalinen Valtra myyjä.
Muutaman minuutin koeajosta tehdään valtavia yhteenvetoja vaikka ei välttämättä osattu edes käyttää konetta niin kuin kuuluu.
Isännät tulee jo sellasella ennakko asenteella "että älä neuvo tässä ollaan pitkän linjan konemiehiä"hyttiin ja sitten lopputulos on tämä jotta kun ei totellutkaan niin kuin itse halusi niin kone on paska.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: icefarmer - 11.04.10 - klo:17:41
Se opastus tahtoo mennä ohi korvien kun isäntä tulee uuden Valtran hyttiin kertoi paikkalinen Valtra myyjä.
Muutaman minuutin koeajosta tehdään valtavia yhteenvetoja vaikka ei välttämättä osattu edes käyttää konetta niin kuin kuuluu.
Isännät tulee jo sellasella ennakko asenteella "että älä neuvo tässä ollaan pitkän linjan konemiehiä"hyttiin ja sitten lopputulos on tämä jotta kun ei totellutkaan niin kuin itse halusi niin kone on paska.
tämä seikka koskee valitettavasti muitakin merkkejä. kyllähän traktori pitäis saada oikeen omiin töihin vähintään pariks päiväks että sais jotain muuta kuin musta tuntuu kokemusta
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: KJL - 11.04.10 - klo:21:59
Se opastus tahtoo mennä ohi korvien kun isäntä tulee uuden Valtran hyttiin kertoi paikkalinen Valtra myyjä.
Muutaman minuutin koeajosta tehdään valtavia yhteenvetoja vaikka ei välttämättä osattu edes käyttää konetta niin kuin kuuluu.
Isännät tulee jo sellasella ennakko asenteella "että älä neuvo tässä ollaan pitkän linjan konemiehiä"hyttiin ja sitten lopputulos on tämä jotta kun ei totellutkaan niin kuin itse halusi niin kone on paska.
tämä seikka koskee valitettavasti muitakin merkkejä. kyllähän traktori pitäis saada oikeen omiin töihin vähintään pariks päiväks että sais jotain muuta kuin musta tuntuu kokemusta

Ja toisekseen... Nykytraktoreissa ohjekirja on just sitä varten, että sillä EI pyyhitä persettä, vaan sen avulla oppii ottamaan koneesta kaiken irti jopa paremmin ja nopeammin kuin perstuntumalla vaikka kuinka pitkänlinjankonemies olisikin. Kyllä pitkälinjalainen saa koneen ku koneen liikkeelle, mutta ohjekirjoista nykyään on oikeasti hyötyä...
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: jps - 11.04.10 - klo:23:41
Koneethan toimii yleensä loogisesti, niitä ei vituta, väsytä jne. Kun jokin tekijä muuttuu, niin yleensä myös koneen toiminta muuttuu. Tässä vaiheessa jos kone toimiikin erilailla kuin käyttäjä olettaa sen toimivan, niin yleensä kone kuskin mielestä paska. Tosiasiassa kuski ei vain ymmärrä konetta, eikä niitä muuttujia, joilla koneen saisi jälleen toimimaan niinkuin kuski itse toivoisi sen toimivan.
(No johan tuli selkeestii... ;D)
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Shrek - 12.04.10 - klo:00:20
Täällä urakoitsija osti 202:sen ja sille oli myyjäpuolelta sanottu ettei portaatonta kannata vetohommiin ostaa...  :-\
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: kuu - 12.04.10 - klo:00:58
Täällä urakoitsija osti 202:sen ja sille oli myyjäpuolelta sanottu ettei portaatonta kannata vetohommiin ostaa...  :-\

Ei varmaan kannatakaan, onhan se kalliimpi, eikä vetohommissa portaattomuudesta vastaavaa hyötyä.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Greenpwr - 12.04.10 - klo:09:37
Täällä urakoitsija osti 202:sen ja sille oli myyjäpuolelta sanottu ettei portaatonta kannata vetohommiin ostaa...  :-\

 Eh, nyt taas, pihalla kun lumitulkku, milloin rakkorilla ei tehdä vetohommia? Nojoo, eilen halkomyllyn eessä....
 Maantiellä ehtii sopivat kierrokset ja välitykset, risteyksistä lähdöt aikas helppoja (minun ja AqII:n sielunelämät eivät kyllä aikanaan ollenkaan sopeutuneet toisiinsa), päisteestä pääsee kylvökoneella/kyntimellä/yms. raskaallakin taakalla liikkeelle "ilman vauhtia", mukautuu karhon paksuus vaihteliuhin jne, että mihin hommiin (valtun)portaatonta ei kannata laittaa?
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: andie - 12.04.10 - klo:09:55
Täällä urakoitsija osti 202:sen ja sille oli myyjäpuolelta sanottu ettei portaatonta kannata vetohommiin ostaa...  :-\

No sittenhän sitä ei voi käyttää kuin klapikoneen, kenttäsirkkelin ja lietepumpun edessä. Jos se vaikka siinä toimis  ;D
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: handetonttu - 12.04.10 - klo:09:56
Täällä urakoitsija osti 202:sen ja sille oli myyjäpuolelta sanottu ettei portaatonta kannata vetohommiin ostaa...  :-\

 Eh, nyt taas, pihalla kun lumitulkku, milloin rakkorilla ei tehdä vetohommia? Nojoo, eilen halkomyllyn eessä....
 Maantiellä ehtii sopivat kierrokset ja välitykset, risteyksistä lähdöt aikas helppoja (minun ja AqII:n sielunelämät eivät kyllä aikanaan ollenkaan sopeutuneet toisiinsa), päisteestä pääsee kylvökoneella/kyntimellä/yms. raskaallakin taakalla liikkeelle "ilman vauhtia", mukautuu karhon paksuus vaihteliuhin jne, että mihin hommiin (valtun)portaatonta ei kannata laittaa?


Luulisin että vetohommissa nämä automaatit ja portaattomat ovat parhaillaan ja kyllä niissäkin 'alueita' on jotka valitaan työn mukaan. Valtussa muistaakseni neljä aluetta.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: mlahti - 12.04.10 - klo:11:12
Täällä urakoitsija osti 202:sen ja sille oli myyjäpuolelta sanottu ettei portaatonta kannata vetohommiin ostaa...  :-\

 Eh, nyt taas, pihalla kun lumitulkku, milloin rakkorilla ei tehdä vetohommia? Nojoo, eilen halkomyllyn eessä....
 Maantiellä ehtii sopivat kierrokset ja välitykset, risteyksistä lähdöt aikas helppoja (minun ja AqII:n sielunelämät eivät kyllä aikanaan ollenkaan sopeutuneet toisiinsa), päisteestä pääsee kylvökoneella/kyntimellä/yms. raskaallakin taakalla liikkeelle "ilman vauhtia", mukautuu karhon paksuus vaihteliuhin jne, että mihin hommiin (valtun)portaatonta ei kannata laittaa?

ei ensimmäiseen viiteen vuoteen muuhun ku koristeeksi..
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: KJL - 12.04.10 - klo:13:03
Täällä urakoitsija osti 202:sen ja sille oli myyjäpuolelta sanottu ettei portaatonta kannata vetohommiin ostaa...  :-\

 Eh, nyt taas, pihalla kun lumitulkku, milloin rakkorilla ei tehdä vetohommia? Nojoo, eilen halkomyllyn eessä....
 Maantiellä ehtii sopivat kierrokset ja välitykset, risteyksistä lähdöt aikas helppoja (minun ja AqII:n sielunelämät eivät kyllä aikanaan ollenkaan sopeutuneet toisiinsa), päisteestä pääsee kylvökoneella/kyntimellä/yms. raskaallakin taakalla liikkeelle "ilman vauhtia", mukautuu karhon paksuus vaihteliuhin jne, että mihin hommiin (valtun)portaatonta ei kannata laittaa?

Keppilootasilla ajaa ne, joiden elämän pitää olla räyhäkästä reuhtomista...
Portaattomilla työ kuin työ vain sujuu. Eleettömästi ilman ylimääräistä meteliä... makunsa mukaan kukin.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Mickey - 12.04.10 - klo:13:34
Täällä urakoitsija osti 202:sen ja sille oli myyjäpuolelta sanottu ettei portaatonta kannata vetohommiin ostaa...  :-\

 Eh, nyt taas, pihalla kun lumitulkku, milloin rakkorilla ei tehdä vetohommia? Nojoo, eilen halkomyllyn eessä....
 Maantiellä ehtii sopivat kierrokset ja välitykset, risteyksistä lähdöt aikas helppoja (minun ja AqII:n sielunelämät eivät kyllä aikanaan ollenkaan sopeutuneet toisiinsa), päisteestä pääsee kylvökoneella/kyntimellä/yms. raskaallakin taakalla liikkeelle "ilman vauhtia", mukautuu karhon paksuus vaihteliuhin jne, että mihin hommiin (valtun)portaatonta ei kannata laittaa?

Keppilootasilla ajaa ne, joiden elämän pitää olla räyhäkästä reuhtomista...
Portaattomilla työ kuin työ vain sujuu. Eleettömästi ilman ylimääräistä meteliä... makunsa mukaan kukin.

Tai sitten keppilootasilla ajaa ne jotka tekee siitä tiliä. Kyllä jämpti on näin.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Shrek - 12.04.10 - klo:14:50
Täällä urakoitsija osti 202:sen ja sille oli myyjäpuolelta sanottu ettei portaatonta kannata vetohommiin ostaa...  :-\

 Eh, nyt taas, pihalla kun lumitulkku, milloin rakkorilla ei tehdä vetohommia? Nojoo, eilen halkomyllyn eessä....
 Maantiellä ehtii sopivat kierrokset ja välitykset, risteyksistä lähdöt aikas helppoja (minun ja AqII:n sielunelämät eivät kyllä aikanaan ollenkaan sopeutuneet toisiinsa), päisteestä pääsee kylvökoneella/kyntimellä/yms. raskaallakin taakalla liikkeelle "ilman vauhtia", mukautuu karhon paksuus vaihteliuhin jne, että mihin hommiin (valtun)portaatonta ei kannata laittaa?

Keppilootasilla ajaa ne, joiden elämän pitää olla räyhäkästä reuhtomista...
Portaattomilla työ kuin työ vain sujuu. Eleettömästi ilman ylimääräistä meteliä... makunsa mukaan kukin.

Tai sitten keppilootasilla ajaa ne jotka tekee siitä tiliä. Kyllä jämpti on näin.

Tehonhukkaa kuuluu portaattomasta aiheutuvan...
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Teroman - 12.04.10 - klo:15:00

Ainoastaan Fendtin ja Casen Portaattomilla voi tehdä veto hommiakin,,,,NIIN ja Steyr myös

Valtu , Sontareki yms  ainoastaan paalaukseen tienhoitoihin yms kevyihin hommiin saattaa kestää jos varoen ajelee ??????
 :'(
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Cynic - 12.04.10 - klo:15:03
Lainaus
Tehonhukkaa kuuluu portaattomasta aiheutuvan...

Puhumattakaan moottorista, josta häviää 60% syötetystä energiasta...
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Greenpwr - 12.04.10 - klo:16:29
Lainaus
Tehonhukkaa kuuluu portaattomasta aiheutuvan...

Puhumattakaan moottorista, josta häviää 60% syötetystä energiasta...

 Lämmöksi muuttuu, energia ei onneks häviä...hukkaan kyllä menee, niinku se ulvova susi valittaa...
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: handetonttu - 12.04.10 - klo:20:10

Ainoastaan Fendtin ja Casen Portaattomilla voi tehdä veto hommiakin,,,,NIIN ja Steyr myös

Valtu , Sontareki yms  ainoastaan paalaukseen tienhoitoihin yms kevyihin hommiin saattaa kestää jos varoen ajelee ??????
 :'(


niin tienhoito on siitä kevyemmästä päästä  ;D
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: jaana30v - 12.04.10 - klo:20:30
tiekeppien laittoon sopiva laitos. vanha isäntä keppien kera kuuppaan istumaan kunha ei liikaa rymyä, ettei vetovarret väsähdä.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Teroman - 12.04.10 - klo:20:56

Ainoastaan Fendtin ja Casen Portaattomilla voi tehdä veto hommiakin,,,,NIIN ja Steyr myös

Valtu , Sontareki yms  ainoastaan paalaukseen tienhoitoihin yms kevyihin hommiin saattaa kestää jos varoen ajelee ??????
 :'(


niin tienhoito on siitä kevyemmästä päästä  ;D

Esim tien varsien murskaus,,,,,,,,,, Perfektillä

Kevyttä voimansiirrolle `?`??
 :'(
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: merjukka - 12.04.10 - klo:21:04
Tässä taas puhutaan kokemuksen syvällärintaäänellä :D :D :D
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: KJL - 12.04.10 - klo:21:45
Tässä taas puhutaan kokemuksen syvällärintaäänellä :D :D :D

Joo... Niin näkyvät puhuvan. Ei oo toistaiseksi Dyna-VT jättäny vetämättä. Kerron kyllä jos tilanne muuttuu...
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Tracman - 12.04.10 - klo:21:52
kertokaas nyt portaattomien miehet että miten kestää laatikko ns. joka päiväistä tieajoa jota kertyy aika paljon...??? semmosella 30-40t massalla...

toki tieajossa voi nyt vähä kepitelläkki ku siinä nyt ei oo niin kovaa vaihtamista kaiken aikaa ja sun muuta  ;D
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Teroman - 13.04.10 - klo:09:16
Tässä taas puhutaan kokemuksen syvällärintaäänellä :D :D :D

Joo... Niin näkyvät puhuvan. Ei oo toistaiseksi Dyna-VT jättäny vetämättä. Kerron kyllä jos tilanne muuttuu...

Dynahan onkin Fendt Laatua
 8)
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Peltipailakka - 18.04.10 - klo:11:17
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.

Saman ilmiön havaitsin viime vuoden lopulla eräällä omakotitalon pohjatyömaalla. Pohjahiekkaa toimittavan urakoitsijan Direct ei meinannut millään nousta jyrkkää , pehmeää vastamäkeä pers`edellä reilun 15 m3 hiekkakuorma kärryssä ! Renkaat oli sitä luokkaa että pitoa kyllä löytyi.
En vielä ehtinyt asiaa kummemmin ihmetellä ennen kuin kuski kertoi itse oman mokansa. Yritti nimittäin suurimmalla ( 0-50 km/h) alueella.
Hommaan paremmin sopivalla aluevälityksellä kuorma meni ylös että heilahti. Siis: Uudet koneet ovat sen verran mutkikkaita käyttää, että kannattaa tutustua koneen käyttöohjeisiin ennen tositoimia, vaikka kuinka oltais konemiehiä. Kuskin moka ei ole koneen vika.


Niin,,, mutta eikös sen directin pitäny itte huolehtia niistä alueista ja vaihtamisista, vaikka se vipu ois missä tahansa asennossa siis siellä suuremmas päin, niin silti sen pitäis alottaa A:lta vaikka vipu sallii vaihdot D:lle asti...

KJL:n pitäis lukea se manuaali kans...

Directissä siis neljä aluetta joissa nopeusalueet seuraavat:
A 0-8 km/h
B 0-16 km/h
C 0-26 km/h
D 0-52 km/h
Nopeusalueet vaihdetaan kyynärnojan napeista. Valikosta voidaan valita automaattinen vaihto C ja D alueiden välille, eli tienopeuksille. Itse en ole tuota automaattimodea käyttänyt, vaan vaihdan alueet itse. Alueiden sisäisen välitysmuutoksen kone kyllä huolehtii itse.

Omia kokemuksia kertynyt N 142 Directillä 570 tuntia. Hommat ollut lähinnä lumitöitä. Mielestäni portaaton voimansiirto kaikissa töissä hyvä. Varsinkin ulosottokäyttöisten koneiden kanssa. Ulosottoon vaan vakiokierrokset ja ajonopeus säädetään polkimella tilanteen mukaan.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Timppa - 18.04.10 - klo:11:19
Ulosottoon vaan vakiokierrokset ja ajonopeus säädetään polkimella tilanteen mukaan.

***Tuo onkin ihan uusi juttu.  ;D
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: zetor8045 - 18.04.10 - klo:13:14
Ulosottoon vaan vakiokierrokset ja ajonopeus säädetään polkimella tilanteen mukaan.

***Tuo onkin ihan uusi juttu.  ;D

Saattaa kuule olla ennenkokematonta automaattivaihteisen raktorin kuljettajallekin. Sen viheriän jossa tykätään kuljettaa sitä kylän suvitanssilavaa mukana siinä moottorin sateensuojana. Ko. raktorin tyyppitunnusmerkki lienee voikukan väriset vanteet.
  No jaa harvemmin tanssilattia on niin pieni ettei siihen mahdu kuin kaksi kenkää leveys suunnassa ja pituus suunnassahan voi useammat mahtua.... Mutta tapsin kotoseudulla eivät näemmä ole sen vertaa saaneet rahaa kokoon että olisivat isompaa tanssilattiaa saaneet kokoon mutta syynä taitaa olla nämä kalliit rynä-veetit ja video lootalliset vehkeet.... 
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Teroman - 18.04.10 - klo:13:54
Ulosottoon vaan vakiokierrokset ja ajonopeus säädetään polkimella tilanteen mukaan.

***Tuo onkin ihan uusi juttu.  ;D

Onko Uutta Valtussa Tuo

Muissa vanhaa ja kokenutta systeemiä
 :'(
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Greenpwr - 18.04.10 - klo:14:16
Ulosottoon vaan vakiokierrokset ja ajonopeus säädetään polkimella tilanteen mukaan.

***Tuo onkin ihan uusi juttu.  ;D

Onko Uutta Valtussa Tuo

Muissa vanhaa ja kokenutta systeemiä
 :'(


 Taas teen väärinpäin, potikka kolmoselle, oikein pedaali lattiaan ja rattori huolehtii itse vauhdin säädöstä vähäisten voimavarojensa rajoissa...
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: KJL - 18.04.10 - klo:15:42
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.

Saman ilmiön havaitsin viime vuoden lopulla eräällä omakotitalon pohjatyömaalla. Pohjahiekkaa toimittavan urakoitsijan Direct ei meinannut millään nousta jyrkkää , pehmeää vastamäkeä pers`edellä reilun 15 m3 hiekkakuorma kärryssä ! Renkaat oli sitä luokkaa että pitoa kyllä löytyi.
En vielä ehtinyt asiaa kummemmin ihmetellä ennen kuin kuski kertoi itse oman mokansa. Yritti nimittäin suurimmalla ( 0-50 km/h) alueella.
Hommaan paremmin sopivalla aluevälityksellä kuorma meni ylös että heilahti. Siis: Uudet koneet ovat sen verran mutkikkaita käyttää, että kannattaa tutustua koneen käyttöohjeisiin ennen tositoimia, vaikka kuinka oltais konemiehiä. Kuskin moka ei ole koneen vika.


Niin,,, mutta eikös sen directin pitäny itte huolehtia niistä alueista ja vaihtamisista, vaikka se vipu ois missä tahansa asennossa siis siellä suuremmas päin, niin silti sen pitäis alottaa A:lta vaikka vipu sallii vaihdot D:lle asti...

KJL:n pitäis lukea se manuaali kans...

Directissä siis neljä aluetta joissa nopeusalueet seuraavat:
A 0-8 km/h
B 0-16 km/h
C 0-26 km/h
D 0-52 km/h
Nopeusalueet vaihdetaan kyynärnojan napeista. Valikosta voidaan valita automaattinen vaihto C ja D alueiden välille, eli tienopeuksille. Itse en ole tuota automaattimodea käyttänyt, vaan vaihdan alueet itse. Alueiden sisäisen välitysmuutoksen kone kyllä huolehtii itse.

Omia kokemuksia kertynyt N 142 Directillä 570 tuntia. Hommat ollut lähinnä lumitöitä. Mielestäni portaaton voimansiirto kaikissa töissä hyvä. Varsinkin ulosottokäyttöisten koneiden kanssa. Ulosottoon vaan vakiokierrokset ja ajonopeus säädetään polkimella tilanteen mukaan.

Siitä manuaalista... ei mun tartte sitä lukee, kun ei kerran esittelijäkään siitä viimeks koneagrias mitää osannu selittää, vaikka ohjekirja oli kourassaan...

Ai se onkin nykyään napeilla eikä enää neliasentoisella vivulla? No siitä onki jo puoltoista vuotta kun oon directillä viimeks ajellu/kokeillu. Kuskille se varmaan näyttää tuolta:

"Directissä siis neljä aluetta joissa nopeusalueet seuraavat:
A 0-8 km/h
B 0-16 km/h
C 0-26 km/h
D 0-52 km/h"


Enkä siihen puutukaan mitenkään, vaan tekniseen toimintaan/perusrakenteeseen. Eli valitsemalla esim. A estetään vaihtaminen ylöspäin, vähän niinku vanhois automaattilootaisis autois. Tällöin saadaan mahdollisimman suuri teho käyttöön pienellä nopeudella jne.

Toisekseen... siis teknisesti... jos valitset D:n loota kelaa silti tuolta hitailta ylöspäin käsittääkseni automaattisesti. En oikein usko, että moista perusrakennetta olisivat menneet muuttamaan siirryttäessä protosta sarjatuotantomalliin. Protoversio, josta kerroin, oli lähes valmis sarjatuotantoversio eikä kuulemma mitään dramaattisia muutoksia enää pitänyt olla luvassa, eikä olisi ehtinytkään... Siis ohjelmointimuutoksella on saatu laite tuntumaan ja käyttäytymään tuo laite kuskin kannalta kuvaamallasi tavalla, mutta rakenne pysynyt samana kuin protossa.

Ainiin... nykiikö vielä vaihdossa C -> D?
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: handetonttu - 18.04.10 - klo:19:14
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.

Saman ilmiön havaitsin viime vuoden lopulla eräällä omakotitalon pohjatyömaalla. Pohjahiekkaa toimittavan urakoitsijan Direct ei meinannut millään nousta jyrkkää , pehmeää vastamäkeä pers`edellä reilun 15 m3 hiekkakuorma kärryssä ! Renkaat oli sitä luokkaa että pitoa kyllä löytyi.
En vielä ehtinyt asiaa kummemmin ihmetellä ennen kuin kuski kertoi itse oman mokansa. Yritti nimittäin suurimmalla ( 0-50 km/h) alueella.
Hommaan paremmin sopivalla aluevälityksellä kuorma meni ylös että heilahti. Siis: Uudet koneet ovat sen verran mutkikkaita käyttää, että kannattaa tutustua koneen käyttöohjeisiin ennen tositoimia, vaikka kuinka oltais konemiehiä. Kuskin moka ei ole koneen vika.


Niin,,, mutta eikös sen directin pitäny itte huolehtia niistä alueista ja vaihtamisista, vaikka se vipu ois missä tahansa asennossa siis siellä suuremmas päin, niin silti sen pitäis alottaa A:lta vaikka vipu sallii vaihdot D:lle asti...

KJL:n pitäis lukea se manuaali kans...

Directissä siis neljä aluetta joissa nopeusalueet seuraavat:
A 0-8 km/h
B 0-16 km/h
C 0-26 km/h
D 0-52 km/h
Nopeusalueet vaihdetaan kyynärnojan napeista. Valikosta voidaan valita automaattinen vaihto C ja D alueiden välille, eli tienopeuksille. Itse en ole tuota automaattimodea käyttänyt, vaan vaihdan alueet itse. Alueiden sisäisen välitysmuutoksen kone kyllä huolehtii itse.

Omia kokemuksia kertynyt N 142 Directillä 570 tuntia. Hommat ollut lähinnä lumitöitä. Mielestäni portaaton voimansiirto kaikissa töissä hyvä. Varsinkin ulosottokäyttöisten koneiden kanssa. Ulosottoon vaan vakiokierrokset ja ajonopeus säädetään polkimella tilanteen mukaan.

Siitä manuaalista... ei mun tartte sitä lukee, kun ei kerran esittelijäkään siitä viimeks koneagrias mitää osannu selittää, vaikka ohjekirja oli kourassaan...

Ai se onkin nykyään napeilla eikä enää neliasentoisella vivulla? No siitä onki jo puoltoista vuotta kun oon directillä viimeks ajellu/kokeillu. Kuskille se varmaan näyttää tuolta:

"Directissä siis neljä aluetta joissa nopeusalueet seuraavat:
A 0-8 km/h
B 0-16 km/h
C 0-26 km/h
D 0-52 km/h"


Enkä siihen puutukaan mitenkään, vaan tekniseen toimintaan/perusrakenteeseen. Eli valitsemalla esim. A estetään vaihtaminen ylöspäin, vähän niinku vanhois automaattilootaisis autois. Tällöin saadaan mahdollisimman suuri teho käyttöön pienellä nopeudella jne.

Toisekseen... siis teknisesti... jos valitset D:n loota kelaa silti tuolta hitailta ylöspäin käsittääkseni automaattisesti. En oikein usko, että moista perusrakennetta olisivat menneet muuttamaan siirryttäessä protosta sarjatuotantomalliin. Protoversio, josta kerroin, oli lähes valmis sarjatuotantoversio eikä kuulemma mitään dramaattisia muutoksia enää pitänyt olla luvassa, eikä olisi ehtinytkään... Siis ohjelmointimuutoksella on saatu laite tuntumaan ja käyttäytymään tuo laite kuskin kannalta kuvaamallasi tavalla, mutta rakenne pysynyt samana kuin protossa.

Ainiin... nykiikö vielä vaihdossa C -> D?

et tainnu ymmärtää vieläkään oikein...
A alueella suurin mahdollinen nopeus on tuo 8kmh ja beellä 16 kmh jne.   
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: agricult - 18.04.10 - klo:20:25
Lainaus
Siitä manuaalista... ei mun tartte sitä lukee, kun ei kerran esittelijäkään siitä viimeks koneagrias mitää osannu selittää, vaikka ohjekirja oli kourassaan...

Ai se onkin nykyään napeilla eikä enää neliasentoisella vivulla? No siitä onki jo puoltoista vuotta kun oon directillä viimeks ajellu/kokeillu. Kuskille se varmaan näyttää tuolta:

"Directissä siis neljä aluetta joissa nopeusalueet seuraavat:
A 0-8 km/h
B 0-16 km/h
C 0-26 km/h
D 0-52 km/h"


Enkä siihen puutukaan mitenkään, vaan tekniseen toimintaan/perusrakenteeseen. Eli valitsemalla esim. A estetään vaihtaminen ylöspäin, vähän niinku vanhois automaattilootaisis autois. Tällöin saadaan mahdollisimman suuri teho käyttöön pienellä nopeudella jne.

Toisekseen... siis teknisesti... jos valitset D:n loota kelaa silti tuolta hitailta ylöspäin käsittääkseni automaattisesti. En oikein usko, että moista perusrakennetta olisivat menneet muuttamaan siirryttäessä protosta sarjatuotantomalliin. Protoversio, josta kerroin, oli lähes valmis sarjatuotantoversio eikä kuulemma mitään dramaattisia muutoksia enää pitänyt olla luvassa, eikä olisi ehtinytkään... Siis ohjelmointimuutoksella on saatu laite tuntumaan ja käyttäytymään tuo laite kuskin kannalta kuvaamallasi tavalla, mutta rakenne pysynyt samana kuin protossa.

Ainiin... nykiikö vielä vaihdossa C -> D?

Jos nyt yhtään oon käsittänyt oikein, niin D-valittuna Direct kyllä EI ala kelatatuolta A-lta ylöspäin, eli sikäli ei ole sama asia kuin vanhojen automaattilaatikoiden pakkovaihteet. Eccom/S-Matic ja Casen uusi CVX taas sitten eivät alueitaan kuskille mitenkään näytä toisin kuin Valtra, jossa hydrauliikassa on laajakulmaisemmat pumput ja lisäksi pikavaihdeporras. Näin siis D:nkin alue periaatteessa alkaa tuolta nollasta, mutta kuten todettu, raskaan kuorman kanssa loppuvat pumpuista/moottoreista paukut. Ehkä Valtran olsi kannattanut tuosta C->D vaihdosta tehdä täysin automaattinen vaihto hydraulipakalla ja yhdistää C ja D kuskille näkyen yhdeksi alueeksi: "kuljetus".
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Teroman - 18.04.10 - klo:20:28

Valtussa myös suunnan vaihto on portaaton kun pakat luistaa,,,,,,,,,,,,,,,
 :'(
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: KJL - 18.04.10 - klo:20:55
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.

Saman ilmiön havaitsin viime vuoden lopulla eräällä omakotitalon pohjatyömaalla. Pohjahiekkaa toimittavan urakoitsijan Direct ei meinannut millään nousta jyrkkää , pehmeää vastamäkeä pers`edellä reilun 15 m3 hiekkakuorma kärryssä ! Renkaat oli sitä luokkaa että pitoa kyllä löytyi.
En vielä ehtinyt asiaa kummemmin ihmetellä ennen kuin kuski kertoi itse oman mokansa. Yritti nimittäin suurimmalla ( 0-50 km/h) alueella.
Hommaan paremmin sopivalla aluevälityksellä kuorma meni ylös että heilahti. Siis: Uudet koneet ovat sen verran mutkikkaita käyttää, että kannattaa tutustua koneen käyttöohjeisiin ennen tositoimia, vaikka kuinka oltais konemiehiä. Kuskin moka ei ole koneen vika.


Niin,,, mutta eikös sen directin pitäny itte huolehtia niistä alueista ja vaihtamisista, vaikka se vipu ois missä tahansa asennossa siis siellä suuremmas päin, niin silti sen pitäis alottaa A:lta vaikka vipu sallii vaihdot D:lle asti...

KJL:n pitäis lukea se manuaali kans...

Directissä siis neljä aluetta joissa nopeusalueet seuraavat:
A 0-8 km/h
B 0-16 km/h
C 0-26 km/h
D 0-52 km/h
Nopeusalueet vaihdetaan kyynärnojan napeista. Valikosta voidaan valita automaattinen vaihto C ja D alueiden välille, eli tienopeuksille. Itse en ole tuota automaattimodea käyttänyt, vaan vaihdan alueet itse. Alueiden sisäisen välitysmuutoksen kone kyllä huolehtii itse.

Omia kokemuksia kertynyt N 142 Directillä 570 tuntia. Hommat ollut lähinnä lumitöitä. Mielestäni portaaton voimansiirto kaikissa töissä hyvä. Varsinkin ulosottokäyttöisten koneiden kanssa. Ulosottoon vaan vakiokierrokset ja ajonopeus säädetään polkimella tilanteen mukaan.

Siitä manuaalista... ei mun tartte sitä lukee, kun ei kerran esittelijäkään siitä viimeks koneagrias mitää osannu selittää, vaikka ohjekirja oli kourassaan...

Ai se onkin nykyään napeilla eikä enää neliasentoisella vivulla? No siitä onki jo puoltoista vuotta kun oon directillä viimeks ajellu/kokeillu. Kuskille se varmaan näyttää tuolta:

"Directissä siis neljä aluetta joissa nopeusalueet seuraavat:
A 0-8 km/h
B 0-16 km/h
C 0-26 km/h
D 0-52 km/h"


Enkä siihen puutukaan mitenkään, vaan tekniseen toimintaan/perusrakenteeseen. Eli valitsemalla esim. A estetään vaihtaminen ylöspäin, vähän niinku vanhois automaattilootaisis autois. Tällöin saadaan mahdollisimman suuri teho käyttöön pienellä nopeudella jne.

Toisekseen... siis teknisesti... jos valitset D:n loota kelaa silti tuolta hitailta ylöspäin käsittääkseni automaattisesti. En oikein usko, että moista perusrakennetta olisivat menneet muuttamaan siirryttäessä protosta sarjatuotantomalliin. Protoversio, josta kerroin, oli lähes valmis sarjatuotantoversio eikä kuulemma mitään dramaattisia muutoksia enää pitänyt olla luvassa, eikä olisi ehtinytkään... Siis ohjelmointimuutoksella on saatu laite tuntumaan ja käyttäytymään tuo laite kuskin kannalta kuvaamallasi tavalla, mutta rakenne pysynyt samana kuin protossa.

Ainiin... nykiikö vielä vaihdossa C -> D?

et tainnu ymmärtää vieläkään oikein...
A alueella suurin mahdollinen nopeus on tuo 8kmh ja beellä 16 kmh jne.   

Niimmitäsitte? Väitinkö muka jotain muuta? Se nyt ei sinänsä liene suuri rikos, jos en ymmärrä oikein, eihän mun tarttekkaa. Pakkoja ja planeettoja siellä on hommia hoitelemas. Ja ymmärtäisin tämän asian lähinnäkin niin, että jos puhutaan siitä, että rakenteessa on hyödynnetty muinaista DPS konstruktiota, jota on täydennetty portaattomalla hydraulisella osuudella ja lisätty pari pakkaa hoitamaan c-d vaihto, niin silloin päästään juuri tuohon neljään nopeusalueeseen. Tuota en sitten oikeasti tiennytkään, että kuski joutuu ihan itte valittemaan noi hitaat alueet ihan tarkoituksella ja vasta c-d vaihto on jätettävissä automatiikan hallintaan... Onhan tehty loogisen epäloogiseksi... Kyllä mulle riittää ihan kaks nopeusaluetta.

ainiin... meinasin mä täs yhtenä päivänä käydä kokeilemas directiä ihan ajatuksella, mutta ei aikataulutus antanu periksi...
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Timppa - 18.04.10 - klo:21:13
Sama juttu. Mää meinasin kans kokeilla valmetilla direktiä.

Mutta ei prkl. Eläkeläiset oli pesiytynny koko päiväksi ko vallun hyttiin.

Perseitä ja silmiä mulkoili kaikista klaseista.

"Ekkai sääääää vaaaaaa tämmöst meinaaaaa ostaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Teroman - 18.04.10 - klo:21:15

Harmillisia nuot eläkkeen nauttijat,,,,,,,,,
 :'(
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Astral - 18.04.10 - klo:23:29
Sama juttu. Mää meinasin kans kokeilla valmetilla direktiä.

Mutta ei prkl. Eläkeläiset oli pesiytynny koko päiväksi ko vallun hyttiin.

Perseitä ja silmiä mulkoili kaikista klaseista.

"Ekkai sääääää vaaaaaa tämmöst meinaaaaa ostaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Meet siihen koneen viereen ja huudat et painukaa persaukiset *****un mun koneesta, tuolla nurkalla on ilmasta soppaa  ;D
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Teroman - 21.04.10 - klo:09:38
Onko Valtun väri Oranssi kopioitu renoolta ?


Juuri se portaattoman väri  
 :'(
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: kuu - 21.04.10 - klo:12:53
Tämäkö ei siis jaksa paikaltaan lähteä c-alueella liikkelle. Voi olla maantieajossa aika hankala laite.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: KJL - 15.05.10 - klo:23:02
Tämä on huhu:
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.
Urakoija oli koittanu valtralla kauppoja perua,olis halunnu vanhan jonnensa takaisin,oli kehuttu:Älä unta nää :o

Jaa-a... No pitääpä kysyä, kun seuraavan kerran kyseisen urakoitsijan näen... Meinaan, jos sä sitä tarkotat, jolla on koppelo lavetillaan ajoittain.

Itse itseäni lainaten... Eipä tainnu olla sama mies, kun tuota paskapyttyä vetelee T182d. Ei vaan tuntunu tyytyväiseltä directin omistajalta... Muuten mukava, mutta ei kuulemma jaksa kuten edellinen "portaaton" (noin 200 hepoiseksi piristetty 6520ap vai mikä se edellinen ny sitte olikaa). Soppaakin palaa tarpeettoman paljon 17 mottisen Agronicin kans. Ei valot vilkkunu ja kyllähän se ihan kivasti tuntui kiihtyvän. Parhaana piirteenä tuntui pitävän sitä, ettei tartte kierroksia laskea suunnanvaihdon ajaksi kuten edellisessä. (Kuten ei Dyna-VT:ssäkään).

Täyden pytyn kans lähti liikkeelle, lievään myötäleeseen tosin. Näytöllä loisti D, mutta silti 25km/h selvä vaihto ja hyttiin kuuluvan vonkunan taso muuttui jotenkin ihmeellisesti. Ei Hiski vonkunut, muttei ollu kyllä silloin kuormaakaan. Siis näytön mukaan D, mutta todellisuudessa silti taisi lähtö tapahtua C:llä, ei muuten olisi vaihtanut. Sanoi kyllä ettei käytä alueenvaihtoautomatiikkaa, mutta...
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Peltipailakka - 15.05.10 - klo:23:25
Tämä on huhu:
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.
Urakoija oli koittanu valtralla kauppoja perua,olis halunnu vanhan jonnensa takaisin,oli kehuttu:Älä unta nää :o

Jaa-a... No pitääpä kysyä, kun seuraavan kerran kyseisen urakoitsijan näen... Meinaan, jos sä sitä tarkotat, jolla on koppelo lavetillaan ajoittain.

Itse itseäni lainaten... Eipä tainnu olla sama mies, kun tuota paskapyttyä vetelee T182d. Ei vaan tuntunu tyytyväiseltä directin omistajalta... Muuten mukava, mutta ei kuulemma jaksa kuten edellinen "portaaton" (noin 200 hepoiseksi piristetty 6520ap vai mikä se edellinen ny sitte olikaa). Soppaakin palaa tarpeettoman paljon 17 mottisen Agronicin kans. Ei valot vilkkunu ja kyllähän se ihan kivasti tuntui kiihtyvän. Parhaana piirteenä tuntui pitävän sitä, ettei tartte kierroksia laskea suunnanvaihdon ajaksi kuten edellisessä. (Kuten ei Dyna-VT:ssäkään).

Täyden pytyn kans lähti liikkeelle, lievään myötäleeseen tosin. Näytöllä loisti D, mutta silti 25km/h selvä vaihto ja hyttiin kuuluvan vonkunan taso muuttui jotenkin ihmeellisesti. Ei Hiski vonkunut, muttei ollu kyllä silloin kuormaakaan. Siis näytön mukaan D, mutta todellisuudessa silti taisi lähtö tapahtua C:llä, ei muuten olisi vaihtanut. Sanoi kyllä ettei käytä alueenvaihtoautomatiikkaa, mutta...


Taas mutua KJL:llä.
Jos siellä näytöllä on D niin se myös on D alueella ja lähtee myös D alueella liikkeelle. Se 25 km/h vaihto on se pikavaihdepuolittaja, siinä ei veto katkea. Kun aluetta vaihdetaan vaikka C:ltä D:lle niin veto katkeaa. Ja usko vaan sitä kuskia, jos se kerran sanoo, että se ei käytä sitä alueenvaihtoautomaattia.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: KJL - 16.05.10 - klo:15:11
Tämä on huhu:
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.
Urakoija oli koittanu valtralla kauppoja perua,olis halunnu vanhan jonnensa takaisin,oli kehuttu:Älä unta nää :o

Jaa-a... No pitääpä kysyä, kun seuraavan kerran kyseisen urakoitsijan näen... Meinaan, jos sä sitä tarkotat, jolla on koppelo lavetillaan ajoittain.

Itse itseäni lainaten... Eipä tainnu olla sama mies, kun tuota paskapyttyä vetelee T182d. Ei vaan tuntunu tyytyväiseltä directin omistajalta... Muuten mukava, mutta ei kuulemma jaksa kuten edellinen "portaaton" (noin 200 hepoiseksi piristetty 6520ap vai mikä se edellinen ny sitte olikaa). Soppaakin palaa tarpeettoman paljon 17 mottisen Agronicin kans. Ei valot vilkkunu ja kyllähän se ihan kivasti tuntui kiihtyvän. Parhaana piirteenä tuntui pitävän sitä, ettei tartte kierroksia laskea suunnanvaihdon ajaksi kuten edellisessä. (Kuten ei Dyna-VT:ssäkään).

Täyden pytyn kans lähti liikkeelle, lievään myötäleeseen tosin. Näytöllä loisti D, mutta silti 25km/h selvä vaihto ja hyttiin kuuluvan vonkunan taso muuttui jotenkin ihmeellisesti. Ei Hiski vonkunut, muttei ollu kyllä silloin kuormaakaan. Siis näytön mukaan D, mutta todellisuudessa silti taisi lähtö tapahtua C:llä, ei muuten olisi vaihtanut. Sanoi kyllä ettei käytä alueenvaihtoautomatiikkaa, mutta...


Taas mutua KJL:llä.
Jos siellä näytöllä on D niin se myös on D alueella ja lähtee myös D alueella liikkeelle. Se 25 km/h vaihto on se pikavaihdepuolittaja, siinä ei veto katkea. Kun aluetta vaihdetaan vaikka C:ltä D:lle niin veto katkeaa. Ja usko vaan sitä kuskia, jos se kerran sanoo, että se ei käytä sitä alueenvaihtoautomaattia.

Ahaa... Kiitos tarkennuksesta. Mutu on mutua niin kauan kun asia tuntuu joltakin, se tuntuu. Vasta teknisen yksityiskohdan tarkentaminen auttaa asiaa. Tästä asiasta vaan ei kovin tarkkaan missään kerrota, tarkka rakenne ja toiminta, niin, että tyhmempikin ymmärtäisi. No tämä pikavaihdepuolittajako sitten selittää sen helvetillisen ulinan, joka hyttiin kuuluu?

Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: kuu - 16.05.10 - klo:15:59
Ei tuon tason laitteesta mitään ulinoita saa kuulua. Taitaa olla jotain vikaa kyseisessä yksilössä
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: KJL - 16.05.10 - klo:16:40
Ei tuon tason laitteesta mitään ulinoita saa kuulua. Taitaa olla jotain vikaa kyseisessä yksilössä

Ei... varsinkaan kun sen piti olla niiiiiiin paljon parempi ku muut portaattomat. Kai se on sitte tulkittava niin, että hyötysuhde aiheuttaa sen ulinan...
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: metvil - 16.05.10 - klo:21:58
Se "helvetinmoinen" ulina lienee lähtöisin tuulettimen viskokytkimestä.Pitää nimittäin aikamoisen huminan lähtiessään täysilläpyörimään!
Tuota ääntä itsekkin ensin oudoksuin.sama teknisesti 142v.millä itse ajan.  :)
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: KJL - 16.05.10 - klo:23:32
Se "helvetinmoinen" ulina lienee lähtöisin tuulettimen viskokytkimestä.Pitää nimittäin aikamoisen huminan lähtiessään täysilläpyörimään!
Tuota ääntä itsekkin ensin oudoksuin.sama teknisesti 142v.millä itse ajan.  :)
Jaa-a... Ei tässä tapauksessa ny ollu kysymys tuulettimen viskokytkimestä... Ellei valtun insinörtit oo keksiny vatsastapuhuvaa traktoria. Kyllä mä tuulettimen huminan ja laatikon ujelluksen erotan.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: KAri - 17.05.10 - klo:09:32
Se "helvetinmoinen" ulina lienee lähtöisin tuulettimen viskokytkimestä.Pitää nimittäin aikamoisen huminan lähtiessään täysilläpyörimään!
Tuota ääntä itsekkin ensin oudoksuin.sama teknisesti 142v.millä itse ajan.  :)
Jaa-a... Ei tässä tapauksessa ny ollu kysymys tuulettimen viskokytkimestä... Ellei valtun insinörtit oo keksiny vatsastapuhuvaa traktoria. Kyllä mä tuulettimen huminan ja laatikon ujelluksen erotan.

Tuo portaattomien vaihteistojen "ulina" on ihan yleinen piirre CVT laatikoissa, ei pelkästään Valtran Directissä. Asiasta löytyy paljon ihan tieteellistä tutkimustakin. Valtran "ulinasta" löytyy ihan lehdistötiedotetakin.

http://www.lmsintl.com/LMS-engineering-services-helps-valtra-resolve-a-tractor-gear-whine-problem (http://www.lmsintl.com/LMS-engineering-services-helps-valtra-resolve-a-tractor-gear-whine-problem)

"In other words, the excitation of the gear unit was due to a misalignment of the output gear, resulting in the gear teeth contacting at an imperfect position, in turn affecting the bending of the teeth and increasing the ripple on the gear ratio, and this ripple generating noise."
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: kuu - 18.05.10 - klo:09:52
Se "helvetinmoinen" ulina lienee lähtöisin tuulettimen viskokytkimestä.Pitää nimittäin aikamoisen huminan lähtiessään täysilläpyörimään!
Tuota ääntä itsekkin ensin oudoksuin.sama teknisesti 142v.millä itse ajan.  :)
Jaa-a... Ei tässä tapauksessa ny ollu kysymys tuulettimen viskokytkimestä... Ellei valtun insinörtit oo keksiny vatsastapuhuvaa traktoria. Kyllä mä tuulettimen huminan ja laatikon ujelluksen erotan.

Tuo portaattomien vaihteistojen "ulina" on ihan yleinen piirre CVT laatikoissa, ei pelkästään Valtran Directissä. Asiasta löytyy paljon ihan tieteellistä tutkimustakin. Valtran "ulinasta" löytyy ihan lehdistötiedotetakin.

http://www.lmsintl.com/LMS-engineering-services-helps-valtra-resolve-a-tractor-gear-whine-problem (http://www.lmsintl.com/LMS-engineering-services-helps-valtra-resolve-a-tractor-gear-whine-problem)

"In other words, the excitation of the gear unit was due to a misalignment of the output gear, resulting in the gear teeth contacting at an imperfect position, in turn affecting the bending of the teeth and increasing the ripple on the gear ratio, and this ripple generating noise."


Eli kaikki mahdollinen on tehty ja silti vaan ulisee.

Eihän kukaan työkseen ajava osta ulisevaa konetta.

Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: bdr-529 - 18.05.10 - klo:18:39
Naapurin kiusaksi.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Ala-Pertti - 18.05.10 - klo:23:09
Naapurin kiusaksi.

Niin tai koko kylän kiusaksi.

Aikoinaan meinasi koko kylä tulla hulluksi, kun oli ajokkina tuollainen comprex ahtimella varustettu Valmetin 1203.

Kyllä sillä prkleelä kun kuulakkaana syysiltana poltteli pitkin kylänraittia, niin syttyi valot useampaan pirttiin. ;D

Kaikkia helvetin keksintöjä niitä on tullut ajettuakin.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: juumassi - 19.05.10 - klo:01:23
Naapurin kiusaksi.

Niin tai koko kylän kiusaksi.

Aikoinaan meinasi koko kylä tulla hulluksi, kun oli ajokkina tuollainen comprex ahtimella varustettu Valmetin 1203.

Kyllä sillä prkleelä kun kuulakkaana syysiltana poltteli pitkin kylänraittia, niin syttyi valot useampaan pirttiin. ;D

Kaikkia helvetin keksintöjä niitä on tullut ajettuakin.

tuollaisen vähän ajetun 1203 valmetin kun vielä jostain löytäis..... ;D ;D

tuo paineaalto-ahdin oli paljon kalliimpi kuin normi ahdin.
sen takia osaltaan sitä ei käytetty yleisemmin.
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Timppa - 19.05.10 - klo:17:01
"Tostakotostakotostako?" kysyy zetka vallulta, johon vallu vastaa: "Juujuujuujuujuu..."
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: handetonttu - 19.05.10 - klo:17:40
"Tostakotostakotostako?" kysyy zetka vallulta, johon vallu vastaa: "Juujuujuujuujuu..."

tähän mf kommentoi kuusen alta: "kevvääämmällä, kevvääämmällä, kevvääämmällä"
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: Timppa - 19.05.10 - klo:18:35
"Tostakotostakotostako?" kysyy zetka vallulta, johon vallu vastaa: "Juujuujuujuujuu..."

tähän mf kommentoi kuusen alta: "kevvääämmällä, kevvääämmällä, kevvääämmällä"

Mf oli jo hommat tehny
Otsikko: Vs: Valtun portaaton
Kirjoitti: hiihaamees - 24.05.10 - klo:20:34
"Tostakotostakotostako?" kysyy zetka vallulta, johon vallu vastaa: "Juujuujuujuujuu..."

tähän mf kommentoi kuusen alta: "kevvääämmällä, kevvääämmällä, kevvääämmällä"

Mf oli jo hommat tehny

viimevuotisia ei lasketa, kun hommat pitäis tehä tänäkin keväänä ;)..