Täällä aurataan hyvin uusilla traktoreilla auroilla ja saavat tiehen kilometrikaupalla sellaista vajaan metrin jaksolla olevaa aaltoa. Ajavat aina täyttä 50km/h ja viikko aikaa kolaroikin mutkassa kaahatessana toinen traktori kuorma-auton kanssa kevyesti. Jos ovat jostakin syystä joutuneet hidastamaan ajonopeutta niin silloin on tie tasainen ja aurattu reunaan asti, muuten on pomppuuja koko matka ja puoli metriä auraamatta keppeihin. Onko vika koneissa vai kuskeissa, en osaa sanoa mutta epäilen jäljempänä mainittuja ongelman lähteeksi. Ennen ajoi vanhalla SL-Sisulla kokenut vanhan liiton urakoitsija tiet auki ja puhdasta, tasaista ja reunaan asti aurattu. Tämän traktoripelleilyn aikana tie ei ole ikinä kunnossa.
Se tuo liian kapea tie syntyy, kun auraaja ei uskalla ajaa renkaiden pidon puuttuessa tarpeeksi reunassa ja reunavallia kevyesti puskettaen.
Taannoin täälläkin auraili eräs "moniosaaja" yrittäjä 8550 valmetilla. Kuorma-autoaura keulassa, etukuormaimella nosto, ei mitään painoa nostolaitteissa ja kierroksilla tehty 50 nopeus. Oli mukavasti lainetta tiessä noina aikoina. Paha olo tuli jo katsoessa sitä aurausta sivusta kun traktorin perä hyppi jatkuvasti laineiden tahtiin.
Viimeinen niitti hänen palveluksiensa suhteen oli, kun hän pokkana esitti että tiekuntien pitäisi kerätä "kolehti" jotta hän voisi hankkia raspin tekemiensä laineiden poistamiseen
Ei ole sillä kaverilla röyhkeydellä rajaa.
Meidän yksityistiellä on käynyt monenlaista auraajaa vuosien varrella. Parhaimpiin kuuluvaa jälkeä teki kaupungin nelivetoinen sisu kuorma-auto, jossa oli puntti takana ja aura keulassa. Toki silloin joutui käyttämään pari kertaa talvessa kaupungin tiekarhua polanteenpoistossa, mutta sekään ei ollut ongelma, kun polaanteenpoisto ei maksanut edes sitävähää mitä yksi lumenaurauskerta nykyään.