Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kivennäisen automaattinen annostelu appeeseen  (Luettu 2791 kertaa)

Laki Luuk

  • Vieras
millaisia systeemejä aperuokintaan on tarjolla kivennäisen automaattiseen annosteluun appeeseen? ja millainen kivennäisen pitää olla käsittelyyn?

Laki Luuk

  • Vieras
Vs: kivennäisen automaattinen annostelu appeeseen
voiko olla näin hiljainen ketju? miten esimerkiksi sille keltaiselle automaattiruokkijalle on järjestetty kivennäisen sekoitus appeeseen?

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: kivennäisen automaattinen annostelu appeeseen
Mulla taitaa olla keltainen automaatti..  :) Meillä kivennäiset annostellaan jauhojen joukkoon, eli Murskan kivennäisannostelija annostelee Murskan myllyn (220 SM) spiraalin lähtösuppiloon, josta sitten menee ruokkijaan.

Raision Pihattomelli käytössä, toiminut hyvin.

Laki Luuk

  • Vieras
Vs: kivennäisen automaattinen annostelu appeeseen
Mulla taitaa olla keltainen automaatti..  :) Meillä kivennäiset annostellaan jauhojen joukkoon, eli Murskan kivennäisannostelija annostelee Murskan myllyn (220 SM) spiraalin lähtösuppiloon, josta sitten menee ruokkijaan.

Raision Pihattomelli käytössä, toiminut hyvin.


tyhjätäänkö säkki jonnekin kivennäisen siiloon vai miten se kivennäisannostelija hoitaa kivennäisen myllyyn?

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: kivennäisen automaattinen annostelu appeeseen
Kivennäisannostelijassa on suppilo, jota täytetään. Sinne mahtuu noin 30 kiloa kivennäistä. Itse annostelija siis hyvinkin yksinkertainen kapistus. Suppilo, jonka pohjalta lähtee spiraali. Spiraalia pyörittää pieni vaihdemoottori, jota ohjaa työ/taukorele, jonka säätöjen perusteella kivennäistä saadaan menemään sopiva määrä suhteutettuna viljan määrään. Yritin etsiä kuvaa kapistuksesta Murskan sivuilta mutta ei yhtäkkiä näkynyt.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: kivennäisen automaattinen annostelu appeeseen
Kivennäisannostelijassa on suppilo, jota täytetään. Sinne mahtuu noin 30 kiloa kivennäistä. Itse annostelija siis hyvinkin yksinkertainen kapistus. Suppilo, jonka pohjalta lähtee spiraali. Spiraalia pyörittää pieni vaihdemoottori, jota ohjaa työ/taukorele, jonka säätöjen perusteella kivennäistä saadaan menemään sopiva määrä suhteutettuna viljan määrään. Yritin etsiä kuvaa kapistuksesta Murskan sivuilta mutta ei yhtäkkiä näkynyt.

olen nähny myös sellaisen johon suppiloon mahtu 1000 kg:n säkki..
onko tuo sun laite murskan tekemä?

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: kivennäisen automaattinen annostelu appeeseen
olen nähny myös sellaisen johon suppiloon mahtu 1000 kg:n säkki..
onko tuo sun laite murskan tekemä?

Joo, se on Murskan tekemä.