Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Näin VW.  (Luettu 28406 kertaa)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Näin VW.
niinno. itse olen autoliiton jäsen, mutta jostahi syystä tulee teeämmäkin, en tosin tiedä kenen tilaamana.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Köntys

  • Vieras
Vs: Näin VW.

Moottori-lehdessä on noita vertailuja ja yllättäen Volkkari on pieniruokaisempi kuin muut käytännön testeissä. Ei ihme konsernin tuotekehitysvaroihin nähden.....


Mitenkähän VW sijoittuu sitten ilman huijausohjelmaa  :D

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Näin VW.

Moottori-lehdessä on noita vertailuja ja yllättäen Volkkari on pieniruokaisempi kuin muut käytännön testeissä. Ei ihme konsernin tuotekehitysvaroihin nähden.....


Mitenkähän VW sijoittuu sitten ilman huijausohjelmaa  :D

Käytännön ajossa kyseisen lehden toimittamilla paritesteillä huijausohjelmilla ei voi olla merkitystä. TM:ää moni pitää liian autolehtenä jota se ei ole.

Annetaan noi todelliset testaukset muiden tehtäväksi....

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Näin VW.
Volkkarihan käyttää autonvalmistajista eniten rahaa tuotekehitykseen joten nyt ei ole kyse osaamisesta vaan lienee vain härskisti kyse markkinoiden valtaamisesta kyseenalaisin keinoin....

Tosin monissa autolehtien testeissä pieniruokaisin.....



siis lukeeko ketään autonostaja jostahi alan lehdestä mahdollisen ostokin kulutuslukemia. enämpi itseäni kiinnostaa moottoriöljyn tilavuus. sen pitää olla reilu.

Moottori-lehdessä on noita vertailuja ja yllättäen Volkkari on pieniruokaisempi kuin muut käytännön testeissä. Ei ihme konsernin tuotekehitysvaroihin nähden.....

Lukeeko kukaan.....kaikki eivät ole autoliiton jäseniä joten luuserit lukee teeämmää....

Epäilen, että autolehtien kulutusmittauksissa on myös huijausohjelmia käytössä.

t. Autoliiton +-jäsen.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Näin VW.
Volkkarihan käyttää autonvalmistajista eniten rahaa tuotekehitykseen joten nyt ei ole kyse osaamisesta vaan lienee vain härskisti kyse markkinoiden valtaamisesta kyseenalaisin keinoin....

Tosin monissa autolehtien testeissä pieniruokaisin.....



siis lukeeko ketään autonostaja jostahi alan lehdestä mahdollisen ostokin kulutuslukemia. enämpi itseäni kiinnostaa moottoriöljyn tilavuus. sen pitää olla reilu.

Moottori-lehdessä on noita vertailuja ja yllättäen Volkkari on pieniruokaisempi kuin muut käytännön testeissä. Ei ihme konsernin tuotekehitysvaroihin nähden.....

Lukeeko kukaan.....kaikki eivät ole autoliiton jäseniä joten luuserit lukee teeämmää....

Epäilen, että autolehtien kulutusmittauksissa on myös huijausohjelmia käytössä.

t. Autoliiton +-jäsen.
Joo... esim. mun Calibra vie pitkässä maantieajossa vain 5,8 litraa, vaikka pitäisi mennä yli 7  >:(
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3417
Vs: Näin VW.
4,7 litraa pasaati 2 TDI todellinen kulutus,laskettu  useammasta tankkauksesta.Tietokone näytää 5,2 keskikulutukseksi,joten kyllä tuo ajotietokone huijaa.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Näin VW.
4,7 litraa pasaati 2 TDI todellinen kulutus,laskettu  useammasta tankkauksesta.Tietokone näytää 5,2 keskikulutukseksi,joten kyllä tuo ajotietokone huijaa.

Ja nokipäästöistä ei mitään väliä? 8)
Sinänsä mulla ei ole tarvetta moittia mitään mekkiä (ei edes opelia)
Pikemminkin odottelen kuka jää seuraavaksi kiinni jostakin totuuden muuttamisesta.




JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Näin VW.
Volkkarihan käyttää autonvalmistajista eniten rahaa tuotekehitykseen joten nyt ei ole kyse osaamisesta vaan lienee vain härskisti kyse markkinoiden valtaamisesta kyseenalaisin keinoin....

Tosin monissa autolehtien testeissä pieniruokaisin.....

siis lukeeko ketään autonostaja jostahi alan lehdestä mahdollisen ostokin kulutuslukemia. enämpi itseäni kiinnostaa moottoriöljyn tilavuus. sen pitää olla reilu.

Moottori-lehdessä on noita vertailuja ja yllättäen Volkkari on pieniruokaisempi kuin muut käytännön testeissä. Ei ihme konsernin tuotekehitysvaroihin nähden.....

Lukeeko kukaan.....kaikki eivät ole autoliiton jäseniä joten luuserit lukee teeämmää....

Epäilen, että autolehtien kulutusmittauksissa on myös huijausohjelmia käytössä.

t. Autoliiton +-jäsen.

Eppäillä tuota soppiikin. Ei se huijausohjelma varmaankaan niin viisas ole, että osaisi erottaa TM:n testikuljettajan tavallisesta kaasunpainajasta. Eikä varmaan kannattaisikaan erottaa, koska luultavasti se, mitä päästöissä voitettaisiin voimassa menetettäisiin. Lukijoita / auton ostajia kuitenkin kiinnostanee todellisuudessa enemmän kiihtyvyys kuin typen oksidit.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Näin VW.
Tarkoitin vähän niinkin, että millainen omatunto toimittajilla on.
Laitetaanko todelliset lukemat vai kaunistellaanko omaa suosikkia.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3417
Vs: Näin VW.
4,7 litraa pasaati 2 TDI todellinen kulutus,laskettu  useammasta tankkauksesta.Tietokone näytää 5,2 keskikulutukseksi,joten kyllä tuo ajotietokone huijaa.

Ja nokipäästöistä ei mitään väliä? 8)
Sinänsä mulla ei ole tarvetta moittia mitään mekkiä (ei edes opelia)
Pikemminkin odottelen kuka jää seuraavaksi kiinni jostakin totuuden muuttamisesta.
Trafin mukaan huijausohjelmistolla vaikutetaan typen oksidi- ja pienhiukkaspäästöihin, joilla on terveys- ja ympäristövaikutuksia. Trafin tietojen mukaan päästöhuijaus ei liity hiilidioksidipäästöihin, joilla olisi vaikutusta auto- ja ajoneuvoveroon.
Eipä tuollasesta 5 litrasta paljon nokeakaan tule,saapi nähdä koska kutsu tulee säätöihin,tuokin pasaati on noita huijariohjelmaautoja.
Perkeletarviiko sitä aina ajaa uudehkolla autolla.Olisi kannattanut hankkia 200 mersutiisseli 90 luvun alkupuolelta,nehän ei savuta lainkaan. ;D

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Näin VW.
Juu, mä en ole koskaan ostanut uutta autoa.
Auto voi savuttaa aika paljon, eikä siitä silti tule pienhiukkaspäästöjä, ja päinvastoin.

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Näin VW.
Tarkoitin vähän niinkin, että millainen omatunto toimittajilla on.
Laitetaanko todelliset lukemat vai kaunistellaanko omaa suosikkia.

Voepha tuo olla noennii, mutta jos joka toimittajalla on eri suosikki ja toimittajatkin kai joskus vaihtuvat...

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12128
Vs: Näin VW.
USA:n oikeusministeriö on haastanut VW:n Ympäristönsuojeluviraston puolesta. Laskennallisesti 100 amerikkalaista on kuollut vw:n lisäpäästöjen takia v. 2009 lukien. Tuosta parilla kielellä yksityiskohdat
http://arstechnica.com/cars/2016/01/us-sues-volkswagen-over-defeat-device-scandal/
http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/volkswagen-vertuschung-irrefuehrung-blockade-1.2806722

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26136
  • vastustan
Vs: Näin VW.
USA:n oikeusministeriö on haastanut VW:n Ympäristönsuojeluviraston puolesta. Laskennallisesti 100 amerikkalaista on kuollut vw:n lisäpäästöjen takia v. 2009 lukien. Tuosta parilla kielellä yksityiskohdat
http://arstechnica.com/cars/2016/01/us-sues-volkswagen-over-defeat-device-scandal/
http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/volkswagen-vertuschung-irrefuehrung-blockade-1.2806722
  :o :o :o :o

tuosta kun laskee volkkarin osuuden amerikan autoista ja vertaa jenkkiveekasien tuprahduksiin niin oiskohan sukupuutto iskeny amerikan mantereelle ;) :D ;D 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Näin VW.
Volkkarihan käyttää autonvalmistajista eniten rahaa tuotekehitykseen joten nyt ei ole kyse osaamisesta vaan lienee vain härskisti kyse markkinoiden valtaamisesta kyseenalaisin keinoin....

Tosin monissa autolehtien testeissä pieniruokaisin.....

siis lukeeko ketään autonostaja jostahi alan lehdestä mahdollisen ostokin kulutuslukemia. enämpi itseäni kiinnostaa moottoriöljyn tilavuus. sen pitää olla reilu.

Moottori-lehdessä on noita vertailuja ja yllättäen Volkkari on pieniruokaisempi kuin muut käytännön testeissä. Ei ihme konsernin tuotekehitysvaroihin nähden.....

Lukeeko kukaan.....kaikki eivät ole autoliiton jäseniä joten luuserit lukee teeämmää....

Epäilen, että autolehtien kulutusmittauksissa on myös huijausohjelmia käytössä.

t. Autoliiton +-jäsen.

Eppäillä tuota soppiikin. Ei se huijausohjelma varmaankaan niin viisas ole, että osaisi erottaa TM:n testikuljettajan tavallisesta kaasunpainajasta. Eikä varmaan kannattaisikaan erottaa, koska luultavasti se, mitä päästöissä voitettaisiin voimassa menetettäisiin. Lukijoita / auton ostajia kuitenkin kiinnostanee todellisuudessa enemmän kiihtyvyys kuin typen oksidit.

Pitkässä juoksussa ei välttämättä, mielummin hengitän puhdasta ilmaa ja ajan sitten vähemmän kiihtyvällä autolla.

Ja tästä saadaan taas mielipiteitä eli muuttujia.