Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtun portaaton  (Luettu 27920 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtun portaaton
Ulosottoon vaan vakiokierrokset ja ajonopeus säädetään polkimella tilanteen mukaan.

***Tuo onkin ihan uusi juttu.  ;D

Saattaa kuule olla ennenkokematonta automaattivaihteisen raktorin kuljettajallekin. Sen viheriän jossa tykätään kuljettaa sitä kylän suvitanssilavaa mukana siinä moottorin sateensuojana. Ko. raktorin tyyppitunnusmerkki lienee voikukan väriset vanteet.
  No jaa harvemmin tanssilattia on niin pieni ettei siihen mahdu kuin kaksi kenkää leveys suunnassa ja pituus suunnassahan voi useammat mahtua.... Mutta tapsin kotoseudulla eivät näemmä ole sen vertaa saaneet rahaa kokoon että olisivat isompaa tanssilattiaa saaneet kokoon mutta syynä taitaa olla nämä kalliit rynä-veetit ja video lootalliset vehkeet.... 

Teroman

Vs: Valtun portaaton
Ulosottoon vaan vakiokierrokset ja ajonopeus säädetään polkimella tilanteen mukaan.

***Tuo onkin ihan uusi juttu.  ;D

Onko Uutta Valtussa Tuo

Muissa vanhaa ja kokenutta systeemiä
 :'(

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Valtun portaaton
Ulosottoon vaan vakiokierrokset ja ajonopeus säädetään polkimella tilanteen mukaan.

***Tuo onkin ihan uusi juttu.  ;D

Onko Uutta Valtussa Tuo

Muissa vanhaa ja kokenutta systeemiä
 :'(


 Taas teen väärinpäin, potikka kolmoselle, oikein pedaali lattiaan ja rattori huolehtii itse vauhdin säädöstä vähäisten voimavarojensa rajoissa...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Valtun portaaton
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.

Saman ilmiön havaitsin viime vuoden lopulla eräällä omakotitalon pohjatyömaalla. Pohjahiekkaa toimittavan urakoitsijan Direct ei meinannut millään nousta jyrkkää , pehmeää vastamäkeä pers`edellä reilun 15 m3 hiekkakuorma kärryssä ! Renkaat oli sitä luokkaa että pitoa kyllä löytyi.
En vielä ehtinyt asiaa kummemmin ihmetellä ennen kuin kuski kertoi itse oman mokansa. Yritti nimittäin suurimmalla ( 0-50 km/h) alueella.
Hommaan paremmin sopivalla aluevälityksellä kuorma meni ylös että heilahti. Siis: Uudet koneet ovat sen verran mutkikkaita käyttää, että kannattaa tutustua koneen käyttöohjeisiin ennen tositoimia, vaikka kuinka oltais konemiehiä. Kuskin moka ei ole koneen vika.


Niin,,, mutta eikös sen directin pitäny itte huolehtia niistä alueista ja vaihtamisista, vaikka se vipu ois missä tahansa asennossa siis siellä suuremmas päin, niin silti sen pitäis alottaa A:lta vaikka vipu sallii vaihdot D:lle asti...

KJL:n pitäis lukea se manuaali kans...

Directissä siis neljä aluetta joissa nopeusalueet seuraavat:
A 0-8 km/h
B 0-16 km/h
C 0-26 km/h
D 0-52 km/h
Nopeusalueet vaihdetaan kyynärnojan napeista. Valikosta voidaan valita automaattinen vaihto C ja D alueiden välille, eli tienopeuksille. Itse en ole tuota automaattimodea käyttänyt, vaan vaihdan alueet itse. Alueiden sisäisen välitysmuutoksen kone kyllä huolehtii itse.

Omia kokemuksia kertynyt N 142 Directillä 570 tuntia. Hommat ollut lähinnä lumitöitä. Mielestäni portaaton voimansiirto kaikissa töissä hyvä. Varsinkin ulosottokäyttöisten koneiden kanssa. Ulosottoon vaan vakiokierrokset ja ajonopeus säädetään polkimella tilanteen mukaan.

Siitä manuaalista... ei mun tartte sitä lukee, kun ei kerran esittelijäkään siitä viimeks koneagrias mitää osannu selittää, vaikka ohjekirja oli kourassaan...

Ai se onkin nykyään napeilla eikä enää neliasentoisella vivulla? No siitä onki jo puoltoista vuotta kun oon directillä viimeks ajellu/kokeillu. Kuskille se varmaan näyttää tuolta:

"Directissä siis neljä aluetta joissa nopeusalueet seuraavat:
A 0-8 km/h
B 0-16 km/h
C 0-26 km/h
D 0-52 km/h"


Enkä siihen puutukaan mitenkään, vaan tekniseen toimintaan/perusrakenteeseen. Eli valitsemalla esim. A estetään vaihtaminen ylöspäin, vähän niinku vanhois automaattilootaisis autois. Tällöin saadaan mahdollisimman suuri teho käyttöön pienellä nopeudella jne.

Toisekseen... siis teknisesti... jos valitset D:n loota kelaa silti tuolta hitailta ylöspäin käsittääkseni automaattisesti. En oikein usko, että moista perusrakennetta olisivat menneet muuttamaan siirryttäessä protosta sarjatuotantomalliin. Protoversio, josta kerroin, oli lähes valmis sarjatuotantoversio eikä kuulemma mitään dramaattisia muutoksia enää pitänyt olla luvassa, eikä olisi ehtinytkään... Siis ohjelmointimuutoksella on saatu laite tuntumaan ja käyttäytymään tuo laite kuskin kannalta kuvaamallasi tavalla, mutta rakenne pysynyt samana kuin protossa.

Ainiin... nykiikö vielä vaihdossa C -> D?

Viimeksi muokattu: 18.04.10 - klo:15:44 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Valtun portaaton
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.

Saman ilmiön havaitsin viime vuoden lopulla eräällä omakotitalon pohjatyömaalla. Pohjahiekkaa toimittavan urakoitsijan Direct ei meinannut millään nousta jyrkkää , pehmeää vastamäkeä pers`edellä reilun 15 m3 hiekkakuorma kärryssä ! Renkaat oli sitä luokkaa että pitoa kyllä löytyi.
En vielä ehtinyt asiaa kummemmin ihmetellä ennen kuin kuski kertoi itse oman mokansa. Yritti nimittäin suurimmalla ( 0-50 km/h) alueella.
Hommaan paremmin sopivalla aluevälityksellä kuorma meni ylös että heilahti. Siis: Uudet koneet ovat sen verran mutkikkaita käyttää, että kannattaa tutustua koneen käyttöohjeisiin ennen tositoimia, vaikka kuinka oltais konemiehiä. Kuskin moka ei ole koneen vika.


Niin,,, mutta eikös sen directin pitäny itte huolehtia niistä alueista ja vaihtamisista, vaikka se vipu ois missä tahansa asennossa siis siellä suuremmas päin, niin silti sen pitäis alottaa A:lta vaikka vipu sallii vaihdot D:lle asti...

KJL:n pitäis lukea se manuaali kans...

Directissä siis neljä aluetta joissa nopeusalueet seuraavat:
A 0-8 km/h
B 0-16 km/h
C 0-26 km/h
D 0-52 km/h
Nopeusalueet vaihdetaan kyynärnojan napeista. Valikosta voidaan valita automaattinen vaihto C ja D alueiden välille, eli tienopeuksille. Itse en ole tuota automaattimodea käyttänyt, vaan vaihdan alueet itse. Alueiden sisäisen välitysmuutoksen kone kyllä huolehtii itse.

Omia kokemuksia kertynyt N 142 Directillä 570 tuntia. Hommat ollut lähinnä lumitöitä. Mielestäni portaaton voimansiirto kaikissa töissä hyvä. Varsinkin ulosottokäyttöisten koneiden kanssa. Ulosottoon vaan vakiokierrokset ja ajonopeus säädetään polkimella tilanteen mukaan.

Siitä manuaalista... ei mun tartte sitä lukee, kun ei kerran esittelijäkään siitä viimeks koneagrias mitää osannu selittää, vaikka ohjekirja oli kourassaan...

Ai se onkin nykyään napeilla eikä enää neliasentoisella vivulla? No siitä onki jo puoltoista vuotta kun oon directillä viimeks ajellu/kokeillu. Kuskille se varmaan näyttää tuolta:

"Directissä siis neljä aluetta joissa nopeusalueet seuraavat:
A 0-8 km/h
B 0-16 km/h
C 0-26 km/h
D 0-52 km/h"


Enkä siihen puutukaan mitenkään, vaan tekniseen toimintaan/perusrakenteeseen. Eli valitsemalla esim. A estetään vaihtaminen ylöspäin, vähän niinku vanhois automaattilootaisis autois. Tällöin saadaan mahdollisimman suuri teho käyttöön pienellä nopeudella jne.

Toisekseen... siis teknisesti... jos valitset D:n loota kelaa silti tuolta hitailta ylöspäin käsittääkseni automaattisesti. En oikein usko, että moista perusrakennetta olisivat menneet muuttamaan siirryttäessä protosta sarjatuotantomalliin. Protoversio, josta kerroin, oli lähes valmis sarjatuotantoversio eikä kuulemma mitään dramaattisia muutoksia enää pitänyt olla luvassa, eikä olisi ehtinytkään... Siis ohjelmointimuutoksella on saatu laite tuntumaan ja käyttäytymään tuo laite kuskin kannalta kuvaamallasi tavalla, mutta rakenne pysynyt samana kuin protossa.

Ainiin... nykiikö vielä vaihdossa C -> D?

et tainnu ymmärtää vieläkään oikein...
A alueella suurin mahdollinen nopeus on tuo 8kmh ja beellä 16 kmh jne.   
allekirjoittanut

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Valtun portaaton
Lainaus
Siitä manuaalista... ei mun tartte sitä lukee, kun ei kerran esittelijäkään siitä viimeks koneagrias mitää osannu selittää, vaikka ohjekirja oli kourassaan...

Ai se onkin nykyään napeilla eikä enää neliasentoisella vivulla? No siitä onki jo puoltoista vuotta kun oon directillä viimeks ajellu/kokeillu. Kuskille se varmaan näyttää tuolta:

"Directissä siis neljä aluetta joissa nopeusalueet seuraavat:
A 0-8 km/h
B 0-16 km/h
C 0-26 km/h
D 0-52 km/h"


Enkä siihen puutukaan mitenkään, vaan tekniseen toimintaan/perusrakenteeseen. Eli valitsemalla esim. A estetään vaihtaminen ylöspäin, vähän niinku vanhois automaattilootaisis autois. Tällöin saadaan mahdollisimman suuri teho käyttöön pienellä nopeudella jne.

Toisekseen... siis teknisesti... jos valitset D:n loota kelaa silti tuolta hitailta ylöspäin käsittääkseni automaattisesti. En oikein usko, että moista perusrakennetta olisivat menneet muuttamaan siirryttäessä protosta sarjatuotantomalliin. Protoversio, josta kerroin, oli lähes valmis sarjatuotantoversio eikä kuulemma mitään dramaattisia muutoksia enää pitänyt olla luvassa, eikä olisi ehtinytkään... Siis ohjelmointimuutoksella on saatu laite tuntumaan ja käyttäytymään tuo laite kuskin kannalta kuvaamallasi tavalla, mutta rakenne pysynyt samana kuin protossa.

Ainiin... nykiikö vielä vaihdossa C -> D?

Jos nyt yhtään oon käsittänyt oikein, niin D-valittuna Direct kyllä EI ala kelatatuolta A-lta ylöspäin, eli sikäli ei ole sama asia kuin vanhojen automaattilaatikoiden pakkovaihteet. Eccom/S-Matic ja Casen uusi CVX taas sitten eivät alueitaan kuskille mitenkään näytä toisin kuin Valtra, jossa hydrauliikassa on laajakulmaisemmat pumput ja lisäksi pikavaihdeporras. Näin siis D:nkin alue periaatteessa alkaa tuolta nollasta, mutta kuten todettu, raskaan kuorman kanssa loppuvat pumpuista/moottoreista paukut. Ehkä Valtran olsi kannattanut tuosta C->D vaihdosta tehdä täysin automaattinen vaihto hydraulipakalla ja yhdistää C ja D kuskille näkyen yhdeksi alueeksi: "kuljetus".

Teroman

Vs: Valtun portaaton

Valtussa myös suunnan vaihto on portaaton kun pakat luistaa,,,,,,,,,,,,,,,
 :'(

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Valtun portaaton
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.

Saman ilmiön havaitsin viime vuoden lopulla eräällä omakotitalon pohjatyömaalla. Pohjahiekkaa toimittavan urakoitsijan Direct ei meinannut millään nousta jyrkkää , pehmeää vastamäkeä pers`edellä reilun 15 m3 hiekkakuorma kärryssä ! Renkaat oli sitä luokkaa että pitoa kyllä löytyi.
En vielä ehtinyt asiaa kummemmin ihmetellä ennen kuin kuski kertoi itse oman mokansa. Yritti nimittäin suurimmalla ( 0-50 km/h) alueella.
Hommaan paremmin sopivalla aluevälityksellä kuorma meni ylös että heilahti. Siis: Uudet koneet ovat sen verran mutkikkaita käyttää, että kannattaa tutustua koneen käyttöohjeisiin ennen tositoimia, vaikka kuinka oltais konemiehiä. Kuskin moka ei ole koneen vika.


Niin,,, mutta eikös sen directin pitäny itte huolehtia niistä alueista ja vaihtamisista, vaikka se vipu ois missä tahansa asennossa siis siellä suuremmas päin, niin silti sen pitäis alottaa A:lta vaikka vipu sallii vaihdot D:lle asti...

KJL:n pitäis lukea se manuaali kans...

Directissä siis neljä aluetta joissa nopeusalueet seuraavat:
A 0-8 km/h
B 0-16 km/h
C 0-26 km/h
D 0-52 km/h
Nopeusalueet vaihdetaan kyynärnojan napeista. Valikosta voidaan valita automaattinen vaihto C ja D alueiden välille, eli tienopeuksille. Itse en ole tuota automaattimodea käyttänyt, vaan vaihdan alueet itse. Alueiden sisäisen välitysmuutoksen kone kyllä huolehtii itse.

Omia kokemuksia kertynyt N 142 Directillä 570 tuntia. Hommat ollut lähinnä lumitöitä. Mielestäni portaaton voimansiirto kaikissa töissä hyvä. Varsinkin ulosottokäyttöisten koneiden kanssa. Ulosottoon vaan vakiokierrokset ja ajonopeus säädetään polkimella tilanteen mukaan.

Siitä manuaalista... ei mun tartte sitä lukee, kun ei kerran esittelijäkään siitä viimeks koneagrias mitää osannu selittää, vaikka ohjekirja oli kourassaan...

Ai se onkin nykyään napeilla eikä enää neliasentoisella vivulla? No siitä onki jo puoltoista vuotta kun oon directillä viimeks ajellu/kokeillu. Kuskille se varmaan näyttää tuolta:

"Directissä siis neljä aluetta joissa nopeusalueet seuraavat:
A 0-8 km/h
B 0-16 km/h
C 0-26 km/h
D 0-52 km/h"


Enkä siihen puutukaan mitenkään, vaan tekniseen toimintaan/perusrakenteeseen. Eli valitsemalla esim. A estetään vaihtaminen ylöspäin, vähän niinku vanhois automaattilootaisis autois. Tällöin saadaan mahdollisimman suuri teho käyttöön pienellä nopeudella jne.

Toisekseen... siis teknisesti... jos valitset D:n loota kelaa silti tuolta hitailta ylöspäin käsittääkseni automaattisesti. En oikein usko, että moista perusrakennetta olisivat menneet muuttamaan siirryttäessä protosta sarjatuotantomalliin. Protoversio, josta kerroin, oli lähes valmis sarjatuotantoversio eikä kuulemma mitään dramaattisia muutoksia enää pitänyt olla luvassa, eikä olisi ehtinytkään... Siis ohjelmointimuutoksella on saatu laite tuntumaan ja käyttäytymään tuo laite kuskin kannalta kuvaamallasi tavalla, mutta rakenne pysynyt samana kuin protossa.

Ainiin... nykiikö vielä vaihdossa C -> D?

et tainnu ymmärtää vieläkään oikein...
A alueella suurin mahdollinen nopeus on tuo 8kmh ja beellä 16 kmh jne.   

Niimmitäsitte? Väitinkö muka jotain muuta? Se nyt ei sinänsä liene suuri rikos, jos en ymmärrä oikein, eihän mun tarttekkaa. Pakkoja ja planeettoja siellä on hommia hoitelemas. Ja ymmärtäisin tämän asian lähinnäkin niin, että jos puhutaan siitä, että rakenteessa on hyödynnetty muinaista DPS konstruktiota, jota on täydennetty portaattomalla hydraulisella osuudella ja lisätty pari pakkaa hoitamaan c-d vaihto, niin silloin päästään juuri tuohon neljään nopeusalueeseen. Tuota en sitten oikeasti tiennytkään, että kuski joutuu ihan itte valittemaan noi hitaat alueet ihan tarkoituksella ja vasta c-d vaihto on jätettävissä automatiikan hallintaan... Onhan tehty loogisen epäloogiseksi... Kyllä mulle riittää ihan kaks nopeusaluetta.

ainiin... meinasin mä täs yhtenä päivänä käydä kokeilemas directiä ihan ajatuksella, mutta ei aikataulutus antanu periksi...
tethering holes to their concave windings

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Valtun portaaton
Sama juttu. Mää meinasin kans kokeilla valmetilla direktiä.

Mutta ei prkl. Eläkeläiset oli pesiytynny koko päiväksi ko vallun hyttiin.

Perseitä ja silmiä mulkoili kaikista klaseista.

"Ekkai sääääää vaaaaaa tämmöst meinaaaaa ostaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Kui mää ain olen paras?

Teroman

Vs: Valtun portaaton

Harmillisia nuot eläkkeen nauttijat,,,,,,,,,
 :'(

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Valtun portaaton
Sama juttu. Mää meinasin kans kokeilla valmetilla direktiä.

Mutta ei prkl. Eläkeläiset oli pesiytynny koko päiväksi ko vallun hyttiin.

Perseitä ja silmiä mulkoili kaikista klaseista.

"Ekkai sääääää vaaaaaa tämmöst meinaaaaa ostaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Meet siihen koneen viereen ja huudat et painukaa persaukiset *****un mun koneesta, tuolla nurkalla on ilmasta soppaa  ;D

Teroman

Vs: Valtun portaaton
Onko Valtun väri Oranssi kopioitu renoolta ?


Juuri se portaattoman väri  
 :'(

Viimeksi muokattu: 21.04.10 - klo:13:26 kirjoittanut webmaster2L

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Valtun portaaton
Tämäkö ei siis jaksa paikaltaan lähteä c-alueella liikkelle. Voi olla maantieajossa aika hankala laite.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Valtun portaaton
Tämä on huhu:
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.
Urakoija oli koittanu valtralla kauppoja perua,olis halunnu vanhan jonnensa takaisin,oli kehuttu:Älä unta nää :o

Jaa-a... No pitääpä kysyä, kun seuraavan kerran kyseisen urakoitsijan näen... Meinaan, jos sä sitä tarkotat, jolla on koppelo lavetillaan ajoittain.

Itse itseäni lainaten... Eipä tainnu olla sama mies, kun tuota paskapyttyä vetelee T182d. Ei vaan tuntunu tyytyväiseltä directin omistajalta... Muuten mukava, mutta ei kuulemma jaksa kuten edellinen "portaaton" (noin 200 hepoiseksi piristetty 6520ap vai mikä se edellinen ny sitte olikaa). Soppaakin palaa tarpeettoman paljon 17 mottisen Agronicin kans. Ei valot vilkkunu ja kyllähän se ihan kivasti tuntui kiihtyvän. Parhaana piirteenä tuntui pitävän sitä, ettei tartte kierroksia laskea suunnanvaihdon ajaksi kuten edellisessä. (Kuten ei Dyna-VT:ssäkään).

Täyden pytyn kans lähti liikkeelle, lievään myötäleeseen tosin. Näytöllä loisti D, mutta silti 25km/h selvä vaihto ja hyttiin kuuluvan vonkunan taso muuttui jotenkin ihmeellisesti. Ei Hiski vonkunut, muttei ollu kyllä silloin kuormaakaan. Siis näytön mukaan D, mutta todellisuudessa silti taisi lähtö tapahtua C:llä, ei muuten olisi vaihtanut. Sanoi kyllä ettei käytä alueenvaihtoautomatiikkaa, mutta...
tethering holes to their concave windings

Peltipailakka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Valtun portaaton
Tämä on huhu:
Eräs urakoija osti vuoden vaihtees 202 portaattoman.Nyt oli isompia kuormia vedelles  valtu vain ulissu ja kojetaulu punaisenavilkkunu.On kait ominaisuus.
Urakoija oli koittanu valtralla kauppoja perua,olis halunnu vanhan jonnensa takaisin,oli kehuttu:Älä unta nää :o

Jaa-a... No pitääpä kysyä, kun seuraavan kerran kyseisen urakoitsijan näen... Meinaan, jos sä sitä tarkotat, jolla on koppelo lavetillaan ajoittain.

Itse itseäni lainaten... Eipä tainnu olla sama mies, kun tuota paskapyttyä vetelee T182d. Ei vaan tuntunu tyytyväiseltä directin omistajalta... Muuten mukava, mutta ei kuulemma jaksa kuten edellinen "portaaton" (noin 200 hepoiseksi piristetty 6520ap vai mikä se edellinen ny sitte olikaa). Soppaakin palaa tarpeettoman paljon 17 mottisen Agronicin kans. Ei valot vilkkunu ja kyllähän se ihan kivasti tuntui kiihtyvän. Parhaana piirteenä tuntui pitävän sitä, ettei tartte kierroksia laskea suunnanvaihdon ajaksi kuten edellisessä. (Kuten ei Dyna-VT:ssäkään).

Täyden pytyn kans lähti liikkeelle, lievään myötäleeseen tosin. Näytöllä loisti D, mutta silti 25km/h selvä vaihto ja hyttiin kuuluvan vonkunan taso muuttui jotenkin ihmeellisesti. Ei Hiski vonkunut, muttei ollu kyllä silloin kuormaakaan. Siis näytön mukaan D, mutta todellisuudessa silti taisi lähtö tapahtua C:llä, ei muuten olisi vaihtanut. Sanoi kyllä ettei käytä alueenvaihtoautomatiikkaa, mutta...


Taas mutua KJL:llä.
Jos siellä näytöllä on D niin se myös on D alueella ja lähtee myös D alueella liikkeelle. Se 25 km/h vaihto on se pikavaihdepuolittaja, siinä ei veto katkea. Kun aluetta vaihdetaan vaikka C:ltä D:lle niin veto katkeaa. Ja usko vaan sitä kuskia, jos se kerran sanoo, että se ei käytä sitä alueenvaihtoautomaattia.