Taas se alkoi. Kummaa ku joku 300hv 5m etuaura alusterä traktori ei saa ja n. sama hv ja paino entinen tvh kymppipyöräinen sk kopillinen sisu saa parempaa jälkee?
Samaa jälkee. Se on se ammattitaito. Jos laiminlyö ennakkosuolausksen ja ei aijo käytää tiehöylää niin voiko muuta saada?
Tossa yhden höyläkuskin kuvia joka hoitaa seututeitä jotka ei suolata.
https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=33&t=296731&lv=0&start=330
Joitain vuosia sitten, silloin kun oli ne 4 perättästä lumitalvee täällä etelässä, ne käytti tiehöylää jopa kehä ykkösellä! Tuli pakkaslunta ja niin paljon pakkasta että ei suola toiminut. Kahdella höylällä ja auraautoja perässä. Niin ja ennen kuin joku urpoo hesaa tai kehä kolmosta, ne kehätiet ovat Suomen eniten liikenöityjä teitä ja täällä rannikolla kun lämpötila sahaa eestaas ja kuuroja mereltä tuo jännitystä-
On höyläkuski saanu raapia ihan tosissaan, eräs kolmen kilometrin tiepätkä vei kolme teräsarjaa kolmessa tunnissa...
oli kirjoitushetkellä tyytyväinen kun terät kestäny jo seitsemän tuntia.
Noh, ei ihmekään jos noita kuluu, tykkää käyttää teroitettuja(?) hammasteriä kun se repii hyvin,
kovapalaterät kesti kyllä mutta ei purenut.
Aikaisemmalla asuinpaikkakunnalla täällä etelärannikolla oli kotitie ihan suht hyvin aurattu mutta kerkesi aina tamppaantua,
sitten lämpimässä löi läpi 15 senttiä melkein kerrasta. Aika nopeasti höylätty karhulla asvalttiin asti, ei olis voinut enempää pytää.
Se oli opiskeluaikaa kun liikuin pyörällä, AINA oli pyörätie aurattu viiden kilometrin matkalta koululle, ikinä ei sen takia joutunut autoa ottamaan.
Se aurattiin Länkkärillä jossa perhosaura ja reikäterät, hyvää jälkeä teki.