Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vasikan takajalan nivelet väärässä asennossa, suoristaminen?  (Luettu 6847 kertaa)

Xiranda

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 131
Eilen illalla syntyi vasikka takaperin, vetoavulla. Vasikka ei pääse ylös koska takajalan vuohisnivelet ovat taipuneet väärän suuntaan, kädellä suoristaessa ne kyllä oikenevat, mutta vasikka ei niitä itse käännä. Koitettiin laittaa pahvista lasta ja siteellä kiinni, jotta jalat pysyisivät oikeassa asennossa. Toiseen jalkaa kiepautettiin pahvi koko jalan ympäri ja toiseen vain jalan takaosan puolelle. Sai myös samalla maitoa (joi onneksi hyvin  ::) ) ja yritti sitten itsekin ylös, mutta toisen puolen (se jossa pahvi vain jalan takana kun pahvi loppui) lastaus ei ollut hyvä, koska jalka ei pysynyt oikeassa asennossa. Googlettamalla löysin vain yhden keskustelun ja siellä puhuttiin lastoittamisesta. Vinkkejä tehokkaaseen lastaamiseen? Pitää lähteä tekemään joku parempi systeemi siihen. Nivelet ilmeisesti oikenevat tällä tavalla ihan hyvin, toivotaan ainakin  ::)

Dr.Who

  • Vieras
Tarpeeksi vahvaa materiaalia siihen lastaaineeksi,ja sitomiseen ns. IDEAL side. Joskus on tullut tuollanen hoidettua ja oikeni ajan kanssa, mutta melko pitkään ne silti näyttivät hervottomilta.

navettapiika

  • Vieras
Meillä olen lastoittanut  jonkun murtuman ja ehdottomasti parasta materiaalia lastan tekoon ovat olleet lasten jääkiekkopolvisuojat. Niistä muokkaamalla on syntynyt hienoja virityksiä.. Pehmikkeeksi ei paljoa tarvi laitella ja sitten ideal-sidettä tai hevosen pintelitkin käy.. Jesaria tietysti menee jonkin verran, mutta ei suoraan jalkaan.. Eli näitä jesarilla kasattuja vasikoita meillä on pari ollut.. ;D
Vasikalle kannattaisi antaa B-vitamiinia, jos hermostovauriota on, se nopeuttaa siitä toipumisessa.. ::)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Tarpeeksi vahvaa materiaalia siihen lastaaineeksi,ja sitomiseen ns. IDEAL side. Joskus on tullut tuollanen hoidettua ja oikeni ajan kanssa, mutta melko pitkään ne silti näyttivät hervottomilta.
Joo.. tai sit ensin jalkaan 3 vanhaa tennissukkaa, sit vahva lasta ja side.

Vajaa viikko menee..
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
  Mulla oli tuollainen. Ell neuvoi laittanaan sen riippumaan silleen että jalat just ja just ottavat maahan, tehtiin kangassäkistä sellanen riippumatto mahan alle ja roikkumaan, oikenivat kyllä ajan myötä..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9791
Yhteen aikaan oli isoja holstein vasikoita, joilla oli hervottomia etujalkoja. Lastaksi laitoin halkaistuja correct tai muita silikooni pistoolilla tyhjättäviä muovi tötteröitä. Kiinni jesarilla ja vasikkaa hyppii noilla tötteröillä heti, kun jalkaan saa  ;D

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Halkaistu salaojaputken pätkä. Tai usiampi päällekkäin.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Dr.Who

  • Vieras
Pehmikettä ensin sinne alle, kuten Bacsbake neuvoi se toimii .

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Mä olen sahannut kahtia salaojan laskuaukkoputkea, käy tietysti mikä tahansa tukeva muoviputki, kun halkaisija on sopiva. Isommalle vasikalle voi joutua tuota "puolikasta" hiukan vielä kaventamaan, ettei sivut hankaa. Pehmikkeeksi lastan ja jalan väliin ohutta superlonpatjaa sopivana palana ja sitten jesarilla sopivan napakasti paketti kiinni. Viikon välein teippi pois ja uusi tilalle, koska jalka kasvaa aika nopeasti. Lasta on ollut siis vain yksipuoleisena. Yleensä käytetty katkenneisiin jalkoihin, mutta kerran oli vastaava tapaus kuin aloittajalla ja muistaakseni sitäkin sitten tuettiin lastalla. Just nyt en muista sen tarkempaan, että mikä oli lopputulos, eikä tilastoistakaan löytynyt tältä istumalta merkintää.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Koukkujalat?Ell Terramyciä tai vastaavaa tetracykliiniä antibioottia,ei tiedetä minkä takia jalat oikeaa tuolla,mutta pitäisi auttaa kumminkin.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Koukkujalat?Ell Terramyciä tai vastaavaa tetracykliiniä antibioottia,ei tiedetä minkä takia jalat oikeaa tuolla,mutta pitäisi auttaa kumminkin.

Hämmentävää... mihin tämä voisi perustua?

Vai onko siinä antibiootissa jokin rentouttava apuaine  ::)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Koukkujalat?Ell Terramyciä tai vastaavaa tetracykliiniä antibioottia,ei tiedetä minkä takia jalat oikeaa tuolla,mutta pitäisi auttaa kumminkin.

Hämmentävää... mihin tämä voisi perustua?

Vai onko siinä antibiootissa jokin rentouttava apuaine  ::)
Voisin esittää olettamuksen syystä mistä tuo tulee,mutta kohta hyppää viimeinenkin ell ikkunasta ulos näillämain...Terveisiä hoitaville,miettikääs tätä koknaisuutena.

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Koukkujalat?Ell Terramyciä tai vastaavaa tetracykliiniä antibioottia,ei tiedetä minkä takia jalat oikeaa tuolla,mutta pitäisi auttaa kumminkin.

Hämmentävää... mihin tämä voisi perustua?

Vai onko siinä antibiootissa jokin rentouttava apuaine  ::)
Voisin esittää olettamuksen syystä mistä tuo tulee,mutta kohta hyppää viimeinenkin ell ikkunasta ulos näillämain...Terveisiä hoitaville,miettikääs tätä koknaisuutena.
laita yyvee
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Mun mielestä katkenneen jalan lastoittaminen eläimellä lähentelee rääkkäystä, tai sitten mä olen vaan laiska ja annan pulttia.