Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Väkirehun vaikutus sorkkaterveyteen  (Luettu 9945 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Väkirehun vaikutus sorkkaterveyteen

Heeeiiii ! Tuo on minun repliikkini :D

Liian hyvät tulokset ovat tosiaan useimmiten lasku tai pyöristysvirheitä. Mut eihän tuo 10 000 ole kuin 33 litraa päivässä jos lypsykausi on aika normaali..
28,6/pv 410 pv poikimavälillä ja 60pv umpikaudella......

Mää lasken virallisilla ICAR:in kaavoilla  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Väkirehun vaikutus sorkkaterveyteen

Mää lasken virallisilla ICAR:in kaavoilla  8)
Joo. Mut niillä meneeki maitobudjetti vtuiks :D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Väkirehun vaikutus sorkkaterveyteen
Heeeiiii ! Tuo on minun repliikkini :D

Liian hyvät tulokset ovat tosiaan useimmiten lasku tai pyöristysvirheitä. Mut eihän tuo 10 000 ole kuin 33 litraa päivässä jos lypsykausi on aika normaali..
Aika vaikeaa laskea väärin kun tietokoneelta näkee kaiken datan ja löytyy iha viralliset tuloksetkin.
Tälle säiliskaudelle menee kyllä toi kymppitonni tiukille just tuon heikomman säilörehun takia.

Eihän 10t tuotos vaadi oikeasti paljoakaan pieneltä karjalta.
Asema aikoina oli jo 12t tietämillä mutta silloin sitä täysrehua kuluikin kuten myös antibioottipiikkejä. Pellotkin oli paremmassa kunnossa kun oli vuosikymmenet samat vähät (pienet) alat hoidettavana.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Väkirehun vaikutus sorkkaterveyteen
Heeeiiii ! Tuo on minun repliikkini :D

Liian hyvät tulokset ovat tosiaan useimmiten lasku tai pyöristysvirheitä. Mut eihän tuo 10 000 ole kuin 33 litraa päivässä jos lypsykausi on aika normaali..
Aika vaikeaa laskea väärin kun tietokoneelta näkee kaiken datan ja löytyy iha viralliset tuloksetkin.
Tälle säiliskaudelle menee kyllä toi kymppitonni tiukille just tuon heikomman säilörehun takia.

Eihän 10t tuotos vaadi oikeasti paljoakaan pieneltä karjalta.
Asema aikoina oli jo 12t tietämillä mutta silloin sitä täysrehua kuluikin kuten myös antibioottipiikkejä. Pellotkin oli paremmassa kunnossa kun oli vuosikymmenet samat vähät (pienet) alat hoidettavana.
Joo... kyl mä uskon.

Mutta väkirehuprosentista ei ole täyttä varmuutta koska säiliksen syöntiä ei tiedetä. Ja maitoa on mittailtu paljonkin ns. vaahdon päältä..

Ja keskituotosta saadaan pienillä jipoilla 400 kg nostettua, esim poistamalla elukoita oikeina päivinä.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.