Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tavoitteita  (Luettu 17717 kertaa)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Tavoitteita
]Tiäkkös sää aatami,kuinka suuri navetta tarttee olla,ettei tartte muita karehtia :-\ ;D
En :D :D :D

Palataas oikeaan asiaan: tavoitteena on myös alentaa väkirehun käyttöä ja tämä tavoite lyö korvalle tietenkin varastoja. Hyvin sulavaa säilörehua voi käyttää paljon ja silloin sitä on oltava varastossa. Apemies on mun käsittääkseni tehnyt päinvastoin, korkea väkirehu% ja karkeana korjattu säilörehu on yhdistelmä, jossa säilörehuvarastoja ei tarvita niin paljoa. Olen myös ymmärtänyt, ettei strategia aivan metsään ole mennyt ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: Tavoitteita
]Tiäkkös sää aatami,kuinka suuri navetta tarttee olla,ettei tartte muita karehtia :-\ ;D
En :D :D :D

Palataas oikeaan asiaan: tavoitteena on myös alentaa väkirehun käyttöä ja tämä tavoite lyö korvalle tietenkin varastoja. Hyvin sulavaa säilörehua voi käyttää paljon ja silloin sitä on oltava varastossa. Apemies on mun käsittääkseni tehnyt päinvastoin, korkea väkirehu% ja karkeana korjattu säilörehu on yhdistelmä, jossa säilörehuvarastoja ei tarvita niin paljoa. Olen myös ymmärtänyt, ettei strategia aivan metsään ole mennyt ;)

Mitä, eikö se säilis olekaan ilmaista, kun siitä ei tarvii maksaa  ???. Jää rahaa ostaa se sadantonnin Jumbo 40 hehtaarin kertakorjuualalle, kun ei tarvitse paljoa väkirehua ???. Se on kustannustehokasta, koska aikaa ei mene yhteen tekoon kuin kaksi päivää.
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Tavoitteita
]Tiäkkös sää aatami,kuinka suuri navetta tarttee olla,ettei tartte muita karehtia :-\ ;D
En :D :D :D


En tiiä kyllä minäkään mutta ei kauheen iso niin jossain välissä kadehtii sitä naapurin pienempää. Koskaan se ei ole oikean kokoinen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Tavoitteita
Apemies on mun käsittääkseni tehnyt päinvastoin, korkea väkirehu% ja karkeana korjattu säilörehu on yhdistelmä, jossa säilörehuvarastoja ei tarvita niin paljoa. Olen myös ymmärtänyt, ettei strategia aivan metsään ole mennyt ;)

***Tällä taktiikalla ollaan menty parhaiten vuosina 2005-2009, mutta nyt viime vuosina on väkirehun hinnannousu hiukan muuttanut taktiikkaa. Toisaalta myös säilörehun muuttuvat kustannukset ovat nousseet. Tulevaisuudessakin taktiikkaa säädetään hintasuhdanteiden mukaan.

realisti

  • Vieras
Vs: Tavoitteita
Kunnollisilla mettillä hommaa vaikka kuun taivaalta. Olkoon asiat kuinka hyvänsä, mutta mettä on talon selkäranka.

Olen siis vallan selkärangaton..
Mä kans. Se tuntuu olevan tuo ilman saatu mettä monen talon selkäranka. Sillä on sitten hyvä neuvoa meitä köyhempiä ;D ;D ;D

Mä kans liityn selkärangattomiin

kuin myös. Se vähä mitä mettää on pyörii vaan kustannuksena kun on paljon taimikonhoitoa yms. Olen tehnyt urani aikana 1,5ha päätehakkuuta, tästä 1ha on nyt peltoa ;D

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Tavoitteita
Kunnollisilla mettillä hommaa vaikka kuun taivaalta. Olkoon asiat kuinka hyvänsä, mutta mettä on talon selkäranka.

Olen siis vallan selkärangaton..
Mä kans. Se tuntuu olevan tuo ilman saatu mettä monen talon selkäranka. Sillä on sitten hyvä neuvoa meitä köyhempiä ;D ;D ;D

Mä kans liityn selkärangattomiin

kuin myös. Se vähä mitä mettää on pyörii vaan kustannuksena kun on paljon taimikonhoitoa yms. Olen tehnyt urani aikana 1,5ha päätehakkuuta, tästä 1ha on nyt peltoa ;D

eikös koppakuoriaisetkin ole selkärangattomia, olisinko mää sellainen  ??? :o ;D
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Tavoitteita

Paalikustannus raaka-aine mukaanluettuna on jotain 27 euroa noin 850 kg:n paalissa. Tuet ei kuulu kustannuslaskelmaan mitenkään, ne on tuloa. Kustannukset on menoa.

onko pelto aatamille kulu vai sijoitus ja onko tuet tuloa vai korkoa sijoitetulle pääomalle...  ??? ???
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)