Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sähköauto vs. vetyauto  (Luettu 27857 kertaa)

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12128
Sähköauto vs. vetyauto
Innostuin katsomaan tuubista bmw i3:n ja Toyota mirain valmistusvideoita. Bemari vaikuttaa varsin yksinkertaiselta. Sähkömoottoreihin liittyvä tekniikka taitaa olla aika vanhaa ja koeteltua. Akkujen osalta lienee odotettavissa kehitystä. Vetykennoauto puolestaan vaikutti erittäin monimutkaiselta. Tojo tuli tupaten täyteen tekniikkaa ja huoltokohteita riittää. Varmaan kiva työntää käsivartensa konehuoneeseen, kun pitäisi vaihtaa joku klemmari. Mitä tekniikkafriikit sanovat ?

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Ei kai niitä edes saa itte huoltaa..?  Kattoin ammattikoululla ku huoltivat hybriditojotaa, että oli auto aidattu lippusiimalla ja varoitustauluilla ;-) Eikä kai täyssähköautossa edes ole paljon huollettavaa?
Jos mulla on joskus rahaa uuteen autoon, niin se on sitten täyssähköauto.

Viimeksi muokattu: 22.11.16 - klo:16:36 kirjoittanut kkk

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4397
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Sähköauto ja vetyauto ovat niin eri filosofiaa että ei niitä oikeastaan voine verrata. Toisen ongelma ovat akut ja lataus, ja toisen polttoaineen jakeluinfra ja tekniikan mutkikkuus.

Mä olen haaveillut sellaisesta töpselihybridistä jolla pystyy lyhyemmät matkat ajamaan pelkällä sähvöllä ja puolen Suomen reissut sitten bensalla.
Mulla kuitenkin lähes kaikki jokapäiväinen rutiiniajo mahtuu luokkaan 15-25 km suuntaansa.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12128
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Joku i3:n omistaja noitui 3700 € huoltolaskua. 19" renkaat olivat olleet hinnakkaat. Metsäjussille auto http://www.nettiauto.com/citroen/c-zero/8277836 jaa unohdin sen puoli Suomea. Sit se on opel ampera (voitti alpeilla tehdyn hybriditestin).
(Forssan autosähkön pitäjä muuten suositteli Priusta 1.8 avensiksen koneella)

Viimeksi muokattu: 22.11.16 - klo:17:06 kirjoittanut pig24

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Joku i3:n omistaja noitui 3700 € huoltolaskua. 19" renkaat olivat olleet hinnakkaat. Metsäjussille auto http://www.nettiauto.com/citroen/c-zero/8277836 jaa unohdin sen puoli Suomea. Sit se on opel ampera (voitti alpeilla tehdyn hybriditestin).
(Forssan autosähkön pitäjä muuten suositteli Priusta 1.8 avensiksen koneella)

Nyt kaikki junteimmatkin tajuavat Opelin paremmuuden

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12128
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Sähköauto ja vetyauto ovat niin eri filosofiaa että ei niitä oikeastaan voine verrata. Toisen ongelma ovat akut ja lataus, ja toisen polttoaineen jakeluinfra ja tekniikan mutkikkuus.

Tää tuli sieltä, että olen jo pitempään funtsinut, mikä on autojen seuraava moottoritekniikka. Vastaus  on kai kytköksissä energian lähteeseen.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Joku i3:n omistaja noitui 3700 € huoltolaskua. 19" renkaat olivat olleet hinnakkaat. Metsäjussille auto http://www.nettiauto.com/citroen/c-zero/8277836 jaa unohdin sen puoli Suomea. Sit se on opel ampera (voitti alpeilla tehdyn hybriditestin).
(Forssan autosähkön pitäjä muuten suositteli Priusta 1.8 avensiksen koneella)

Nyt kaikki junteimmatkin tajuavat Opelin paremmuuden

"Pidä näppis erossa jos jossain näät salaman kuvan" vanha juvankoskelainen sananlasku
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4397
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Joku i3:n omistaja noitui 3700 € huoltolaskua. 19" renkaat olivat olleet hinnakkaat. Metsäjussille auto http://www.nettiauto.com/citroen/c-zero/8277836 jaa unohdin sen puoli Suomea. Sit se on opel ampera (voitti alpeilla tehdyn hybriditestin).
(Forssan autosähkön pitäjä muuten suositteli Priusta 1.8 avensiksen koneella)

:-))

Joo oikeastaan mä haluan kuitenkin Auton, en torikassia. Enkä Ooppeliakaan.... ja saisi olla sen verran tukeva että vielä kärrynkin saa perään. Aikanaan Priukseen ei saanut koukkua, mutta uusimpiin taitaa jo saada? Muuten mun kohdallani Toyo-laatu ei ole vielä pettänyt, kolmen  yksilön kokemuksella, mutta yksikään ei ole ihan näitä uusimpia. Niistä olen kuullut välillä vähän moitittavaakin.



Dr.Who

  • Vieras
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Voi hitsi noita mautoja,keräävät rekkoja peräänsä pitkiä jonoja. Kyllä teinienkin pitää päästä liikkumaan mut tuo nopeusrajoitus on kyllä jotain kekkosen aikaista.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19970
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Näitä alkavat tehdä uudelleen kun Trump-öljyä
pumpataan kaikista vanhoistakin kaivoista minkä keritään
ja maailma kyllästyy polttoaineilla. Tämmösen mäkin sitten
hankin, että jotain 30 litraa satasella, mutta ei maksa
kuin euron.



Tai jotain.

-SS-

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Sähköauto ja vetyauto ovat niin eri filosofiaa että ei niitä oikeastaan voine verrata. Toisen ongelma ovat akut ja lataus, ja toisen polttoaineen jakeluinfra ja tekniikan mutkikkuus.

Mä olen haaveillut sellaisesta töpselihybridistä jolla pystyy lyhyemmät matkat ajamaan pelkällä sähvöllä ja puolen Suomen reissut sitten bensalla.
Mulla kuitenkin lähes kaikki jokapäiväinen rutiiniajo mahtuu luokkaan 15-25 km suuntaansa.

Jenkit oli tehneet kuorma-auton kokosen bensa hybridin joka vei n.15 litraa 100km! Kovasuoritus n.4000kg painavalta ja 6 litran bensakoneelta johon mahtuu matkatavaroiden lisäksi 9 henkeä kytytiin sis. kuski.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Joku i3:n omistaja noitui 3700 € huoltolaskua. 19" renkaat olivat olleet hinnakkaat. Metsäjussille auto http://www.nettiauto.com/citroen/c-zero/8277836 jaa unohdin sen puoli Suomea. Sit se on opel ampera (voitti alpeilla tehdyn hybriditestin).
(Forssan autosähkön pitäjä muuten suositteli Priusta 1.8 avensiksen koneella)

:-))

Joo oikeastaan mä haluan kuitenkin Auton, en torikassia. Enkä Ooppeliakaan.... ja saisi olla sen verran tukeva että vielä kärrynkin saa perään. Aikanaan Priukseen ei saanut koukkua, mutta uusimpiin taitaa jo saada? Muuten mun kohdallani Toyo-laatu ei ole vielä pettänyt, kolmen  yksilön kokemuksella, mutta yksikään ei ole ihan näitä uusimpia. Niistä olen kuullut välillä vähän moitittavaakin.
Hybridiin ei paljoa kärryjä kytketä, kun esim. Auriksen ja Lexus Cth:n suurin sallittu kärryn massa on 150kg. :D Sitten jo Rx400h/450h kokoluokan pirssissä suurin sallittu vetomassa on 2000kg. Tuommoinen Rx4xxh ois aika pähee hybridi.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4397
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Joku i3:n omistaja noitui 3700 € huoltolaskua. 19" renkaat olivat olleet hinnakkaat. Metsäjussille auto http://www.nettiauto.com/citroen/c-zero/8277836 jaa unohdin sen puoli Suomea. Sit se on opel ampera (voitti alpeilla tehdyn hybriditestin).
(Forssan autosähkön pitäjä muuten suositteli Priusta 1.8 avensiksen koneella)

:-))

Joo oikeastaan mä haluan kuitenkin Auton, en torikassia. Enkä Ooppeliakaan.... ja saisi olla sen verran tukeva että vielä kärrynkin saa perään. Aikanaan Priukseen ei saanut koukkua, mutta uusimpiin taitaa jo saada? Muuten mun kohdallani Toyo-laatu ei ole vielä pettänyt, kolmen  yksilön kokemuksella, mutta yksikään ei ole ihan näitä uusimpia. Niistä olen kuullut välillä vähän moitittavaakin.
Hybridiin ei paljoa kärryjä kytketä, kun esim. Auriksen ja Lexus Cth:n suurin sallittu kärryn massa on 150kg. :D Sitten jo Rx400h/450h kokoluokan pirssissä suurin sallittu vetomassa on 2000kg. Tuommoinen Rx4xxh ois aika pähee hybridi.

Eipä noihin pikkukirppuihin taida isompaa kärryä saada ilman hybridiäkään...
Ainakin tuohon Rav4 hybridiin saisi tuon mukaan 1650 kg:

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-rav4-hybrid-sahkowokki/

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5275
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Tämmösen mäkin sitten
hankin, että jotain 30 litraa satasella, mutta ei maksa
kuin euron.



Tai jotain.

-SS-
Kait tuon raudasta vähän enemmän saa kun sen euron, kun Kuusakoskelle myy.

alpo10

  • Vieras
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Näitä alkavat tehdä uudelleen kun Trump-öljyä
pumpataan kaikista vanhoistakin kaivoista minkä keritään
ja maailma kyllästyy polttoaineilla. Tämmösen mäkin sitten
hankin, että jotain 30 litraa satasella, mutta ei maksa
kuin euron.

Tai jotain.

-SS-
tuon kärryn katon ja konepellin kun täyttäisi aurinkopaneeleilla, niin se kiitäisi jopa marraskuisena pilvisenä päivänä kovempaa, kuin ennen bensaversiona.

Kun akut vähän vielä paranee, niin aurinkopaneeleilla vuorattu, trabantin mallinen laatikkoauto on tulevaisuuden kulkupeli. Nyt jo lensivät maailman ympäri tommosella nollaenergia purjekoneella.