Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Jompero - 05.08.10 - klo:13:50
-
Mahtaaneeko tommosen vanhan Belaruksen paskakärryn pohjakuljettimet kestää soranlykkäämistä kuinka kauan? Semmonen olis tua nokkospuskas ja idea oli laittaa mattokuljetin taakse ja eikun salaojahommiin, mutta nuo pohjakolat hiukan mietityttää. Tai ei ehkä ne kolat mutta meneekö kettingit sileeksi jo ensimmäisellä hehtaarilla :o
-
Kestää. Yhden ja ainoon kuorman. Ei ne ketjut toki välttämättä katkee, mutta viruvat niin maan perusteellisesti.
-
Eivät ne oikein kestä kakkaakaan. Sun täytyy käyttää kevytsoraa niin se kestää :D
-
Eivät ne oikein kestä kakkaakaan. Sun täytyy käyttää kevytsoraa niin se kestää :D
Lekasoraa.................. ;D
-
Mahtaaneeko tommosen vanhan Belaruksen paskakärryn pohjakuljettimet kestää soranlykkäämistä kuinka kauan? Semmonen olis tua nokkospuskas ja idea oli laittaa mattokuljetin taakse ja eikun salaojahommiin, mutta nuo pohjakolat hiukan mietityttää. Tai ei ehkä ne kolat mutta meneekö kettingit sileeksi jo ensimmäisellä hehtaarilla :o
Belaruksen pohjakettingit muistuttaa lähinnä lakritsia.
Sorasilmäkkeen saat kätevästi tehtyä kun laitat ketjun lenkkiin ja telakoneella kärryn aisa kohti
taivasta sitten kun kolat ovat vinossa ja rypyssä.
;) ;)
-
on tosiaan aika tehnyt helteellä tepposensa kun edes ajattelee tollasta käyttöä kun katsoo kuinka paljon jo pelkkä sen ajo teettää joka kesä ylimääräistä työtä........... eiks siitä sais helpommin vaikka venetrailerin?
-
Samanlaisia kokemuksia on täälläkin, joskus koitettiin ajaa ilman levitintä sahanpurua pururadalle, mutta siinäkin täytyi viiden kuorman jälkeen jo tehdä vähän remonttia.
Venetraileriksikin se on vähän turhan korkea.
Neuvoisin irroittamaan kärrystä valopistorasian, joka on kärryn ainoa käyttökelpoinen osa, ja myymään loput romuraudaksi päivän hintaan.
-
Samanlaisia kokemuksia on täälläkin, joskus koitettiin ajaa ilman levitintä sahanpurua pururadalle, mutta siinäkin täytyi viiden kuorman jälkeen jo tehdä vähän remonttia.
Venetraileriksikin se on vähän turhan korkea.
Neuvoisin irroittamaan kärrystä valopistorasian, joka on kärryn ainoa käyttökelpoinen osa, ja myymään loput romuraudaksi päivän hintaan.
Et sitten kokeillut viedä sitä pariksi päiväksi Multivan pihaan, jos vaikka laatu olis tarttunut... ::) :P
-
Samanlaisia kokemuksia on täälläkin, joskus koitettiin ajaa ilman levitintä sahanpurua pururadalle, mutta siinäkin täytyi viiden kuorman jälkeen jo tehdä vähän remonttia.
Venetraileriksikin se on vähän turhan korkea.
Neuvoisin irroittamaan kärrystä valopistorasian, joka on kärryn ainoa käyttökelpoinen osa, ja myymään loput romuraudaksi päivän hintaan.
On sillä kuitenkin paska levinny peltoon viimeset 20-vuotta. ;) Ensimmäinen homma on asentaa kannatin raudat ketjuille, pituus suunnassa kärrin alle, jottei kolat tajerru runkopalkkeihin, ja kärristä tule kanootti. Seuraavaksi joutuu tekemään ketjupyörille kaapimet, koska semmosia ei velivenäläinen ole älynnyt itse tehdä, vaikka järkikin sanoo ,että pehkuinen paska kiertyy pyörien ympärille palloksi. Pitämällä ketjun kiristykseen sopivan kiintolenkkiavaimen aina mukana, ja ketjut pinkeellä, pääsee jo aika pitkälle ilman remontteja.
-
Herää heti kysymys. Miksi laitta soraa salaojaputken päälle? Liukkauden poistoonko??? ??? 8) Hakkella salaojien toimivuus paljon parempi ja Belaruksen kärrykin kestää paremmin
-
Herää heti kysymys. Miksi laitta soraa salaojaputken päälle? Liukkauden poistoonko??? ??? 8) Hakkella salaojien toimivuus paljon parempi ja Belaruksen kärrykin kestää paremmin
Risuojastako puhut?
-
Eikö mattokuljetin olisi parempi tuhti kärryn peräs. (kipis on vähempi liikkuvia osia)
-
Et sitten kokeillut viedä sitä pariksi päiväksi Multivan pihaan, jos vaikka laatu olis tarttunut... ::) :P
Olettaisin, että vähemmästäkin on henkilöitä ammuttu....
-
Vaikka paljon on parjattu venäläisten paskavaunuja, en kyllä ittekkään enään niillä suostu ajamaan, aika paljon tuli ajettua niillä ilman mitään suurempia remontteja 2000 mottia ajetttiin PTU 7 vuodessa, aina tietty jotain vikaa oli, muttei sen enempää kun Jeantilissakaan, hinta vaan oli halvempi.
-
Samanlaisia kokemuksia on täälläkin, joskus koitettiin ajaa ilman levitintä sahanpurua pururadalle, mutta siinäkin täytyi viiden kuorman jälkeen jo tehdä vähän remonttia.
Venetraileriksikin se on vähän turhan korkea.
Neuvoisin irroittamaan kärrystä valopistorasian, joka on kärryn ainoa käyttökelpoinen osa, ja myymään loput romuraudaksi päivän hintaan.
On sillä kuitenkin paska levinny peltoon viimeset 20-vuotta. ;) Ensimmäinen homma on asentaa kannatin raudat ketjuille, pituus suunnassa kärrin alle, jottei kolat tajerru runkopalkkeihin, ja kärristä tule kanootti. Seuraavaksi joutuu tekemään ketjupyörille kaapimet, koska semmosia ei velivenäläinen ole älynnyt itse tehdä, vaikka järkikin sanoo ,että pehkuinen paska kiertyy pyörien ympärille palloksi. Pitämällä ketjun kiristykseen sopivan kiintolenkkiavaimen aina mukana, ja ketjut pinkeellä, pääsee jo aika pitkälle ilman remontteja.
Kun ryssät lukevat tuon kirjoituksesi niin ne kaappaavat SINUT Siperiaan insinööriksi :D
-
kattelin tuota kire combi vaunua siitä saisi vähällä vaivalla hyvän sorastus vaunun. hiekoittimen tilalle jykevä ruuvi ja 'voila' ja sulla vetämätön soramara.
-
Herää heti kysymys. Miksi laitta soraa salaojaputken päälle? Liukkauden poistoonko??? ??? 8) Hakkella salaojien toimivuus paljon parempi ja Belaruksen kärrykin kestää paremmin
Risuojastako puhut?
Täh??
-
Samanlaisia kokemuksia on täälläkin, joskus koitettiin ajaa ilman levitintä sahanpurua pururadalle, mutta siinäkin täytyi viiden kuorman jälkeen jo tehdä vähän remonttia.
Venetraileriksikin se on vähän turhan korkea.
Neuvoisin irroittamaan kärrystä valopistorasian, joka on kärryn ainoa käyttökelpoinen osa, ja myymään loput romuraudaksi päivän hintaan.
On sillä kuitenkin paska levinny peltoon viimeset 20-vuotta. ;) Ensimmäinen homma on asentaa kannatin raudat ketjuille, pituus suunnassa kärrin alle, jottei kolat tajerru runkopalkkeihin, ja kärristä tule kanootti. Seuraavaksi joutuu tekemään ketjupyörille kaapimet, koska semmosia ei velivenäläinen ole älynnyt itse tehdä, vaikka järkikin sanoo ,että pehkuinen paska kiertyy pyörien ympärille palloksi. Pitämällä ketjun kiristykseen sopivan kiintolenkkiavaimen aina mukana, ja ketjut pinkeellä, pääsee jo aika pitkälle ilman remontteja.
joo lenkkiavain pitää olla aina kopissa mukana, tuloo se ketju kiristettyä
-
Mielenkiintosta. Liekkö noissa sitten hieman laatuvaihtelua kun kyseisellä kärryllä levitetty aikanaan 10 lehmän paskat toistakymmentä vuotta ja meillä oli aivee kärrynä toiset kymmenen vuotta 3,70 metrin jatkolaidoilla 50 hehtaarilla/sato ja kettingit kumminki alkuperäiset? Tosin muistaakseni kiristysvara alkaa loppua :D. Mutta hintansa varmasti haukkunu ja oppi sillä ainakin kloppina traktori+kärry yhdistelmän peruutuksesta jotain :D
Tuo Kire kombin idea kieltämättä mielenkiintonen, jostain nokkospuskasta voi tommoseenkin värkit löytää
-
Vaihtelee. Meillä on toiset ketjut menossa ja vielä alkuperäisiäkin pehmeämmät. Originaali varaosana ostin.