Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pärisevä jd:n pakoputki  (Luettu 7686 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: pärisevä jd:n pakoputki
Beckhamillakin on jonnussa viides vaihteisto menossa:



 ;D
Kui mää ain olen paras?

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: pärisevä jd:n pakoputki
Ei ilmeisesti oo itelle tullu mieleen, että sen lämpösuojan vois vaan laittaa paremmin kiinni. Kovat on murheet...  ;D   Mun valtterissa pärisee/rämisee/sirisee yx hydrauli vipu kovassa vauhissa, kai täältä löytyy apu siihenki...

Niin miusta se on ihan hyvä kun jo lähes 10 vee koneen AINUT murhe tulevaa peltokautta kohti on rämisevä pakoputki. Ja se on siinä aikalaisekseen ainutlaatuisen hiljaisessa hytissä iso juttu kun tällane alkaa häiritsee, kanssakilpailijoiden kopeissa tällaset kun on tosiaan pieniä murheita

Kun sehän siinä suojassa ihmetyttääki kun se on käsin kopistellessa se on tiukasti kiinni ja vaikea uskoa että itse pellistä tulis. Siksi kysyinkin täältä et jos joku tietää oikeasti mikä auttaa, ja jotkut tiesikin joten kiitos!

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: pärisevä jd:n pakoputki
Ei ilmeisesti oo itelle tullu mieleen, että sen lämpösuojan vois vaan laittaa paremmin kiinni. Kovat on murheet...  ;D   Mun valtterissa pärisee/rämisee/sirisee yx hydrauli vipu kovassa vauhissa, kai täältä löytyy apu siihenki...

Niin miusta se on ihan hyvä kun jo lähes 10 vee koneen AINUT murhe tulevaa peltokautta kohti on rämisevä pakoputki. Ja se on siinä aikalaisekseen ainutlaatuisen hiljaisessa hytissä iso juttu kun tällane alkaa häiritsee, kanssakilpailijoiden kopeissa tällaset kun on tosiaan pieniä murheita

Kun sehän siinä suojassa ihmetyttääki kun se on käsin kopistellessa se on tiukasti kiinni ja vaikea uskoa että itse pellistä tulis. Siksi kysyinkin täältä et jos joku tietää oikeasti mikä auttaa, ja jotkut tiesikin joten kiitos!
Niin,se puutappi ei ollu vitsi.Serkkupoijan 6520 tökkäsin oksanpätkän lämpösuojan ja putken väliin alareunaan,kun otti mun hermoon se pärinä.Siinä se autto.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26184
  • vastustan
Vs: pärisevä jd:n pakoputki
Ei ilmeisesti oo itelle tullu mieleen, että sen lämpösuojan vois vaan laittaa paremmin kiinni. Kovat on murheet...  ;D   Mun valtterissa pärisee/rämisee/sirisee yx hydrauli vipu kovassa vauhissa, kai täältä löytyy apu siihenki...

Niin miusta se on ihan hyvä kun jo lähes 10 vee koneen AINUT murhe tulevaa peltokautta kohti on rämisevä pakoputki. Ja se on siinä aikalaisekseen ainutlaatuisen hiljaisessa hytissä iso juttu kun tällane alkaa häiritsee, kanssakilpailijoiden kopeissa tällaset kun on tosiaan pieniä murheita

Kun sehän siinä suojassa ihmetyttääki kun se on käsin kopistellessa se on tiukasti kiinni ja vaikea uskoa että itse pellistä tulis. Siksi kysyinkin täältä et jos joku tietää oikeasti mikä auttaa, ja jotkut tiesikin joten kiitos!
löytykö siis korjaustapa, vai  onko putkessa sisuskalut irti ???
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5906
Vs: pärisevä jd:n pakoputki
Joo, tuttu tuo putken räminä vaikka useampaan vuoteen en jd:llä ole ajanut.

Onko näissä -10 ja uudempien sarjojen koneissa tehty hytin sivupaneelin, siis sen missä vaihdekepit yms. on, kiinnitykseen jotain muutoksia vai vieläkö se on samanlainen räminälähde kuin pakoputki?
-00 sarjassa varsinkin jollain sorateillä ja tietyillä nopeuksilla tuntui että koko paneeli lähtee just lentoon, jokseenkin hermoja raastava. Kaverikin kerran kysyi puhelimessa että ihan oikeastiko olen JD:llä liikenteessä kun meteli kuului läpi..

Viimeksi muokattu: 02.05.10 - klo:09:53 kirjoittanut bouli

Analogi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: pärisevä jd:n pakoputki
Justiinsa korjasin omastani. Mulla kylläkin pärisi pakoputken osat toisiaan vasten hytin alakulmassa, "injektori-kohdassa". Äänenvaimentimen jälkeinen klemmari oli poikki joka aiheutti sen ettei mutkaputkea saanut millään pysymään pystyputken keskellä. Nyt pysyy ainakin toistaiseksi.
Uudemmissahan tämä rakenne on erilainen. Päivityssarja oli muistaakseni reilu neljäsataa. Ei ole vaikea päivittää omatoimisestikaan, jos aikaa, tilat ja hieman roplaushaluja. Pari kumityynyä, lattarautaa uusille kiinnikkeille ja putkenpätkä pakoputken osien yhteennaittamiseen. Malli selviää yhdellä vilkaisulla uudempien putkesta.

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: pärisevä jd:n pakoputki
Joo, tuttu tuo putken räminä vaikka useampaan vuoteen en jd:llä ole ajanut.

Onko näissä -10 ja uudempien sarjojen koneissa tehty hytin sivupaneelin, siis sen missä vaihdekepit yms. on, kiinnitykseen jotain muutoksia vai vieläkö se on samanlainen räminälähde kuin pakoputki?
-00 sarjassa varsinkin jollain sorateillä ja tietyillä nopeuksilla tuntui että koko paneeli lähtee just lentoon, jokseenkin hermoja raastava. Kaverikin kerran kysyi puhelimessa että ihan oikeastiko olen JD:llä liikenteessä kun meteli kuului läpi..

Ei mulla ainakaan ole sivupaneelissa mitään resonointia, siis -10 sarjalainen kyseessä. Pakoputki ainoastaan tietyillä kierroksilla (melko matalilla). Eli täytyy todeta, että hyvä kone on, kun tuo on ainoa murhe minunkin -98 vm. traktorissa.

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: pärisevä jd:n pakoputki
Ne sivupanelin äänet johtunevat siitä kun ne muovit on avattu, kun esim. puhelin on tippunu vaihdekepin kulissin läpi, eikä niitä ole sitten osattu enää laittaa paikalle oikein tai kiinnikkeet poikki.

Pakoputken lämpösuojan korinan saa pois kun laittaa 0,5 -1mm vaimenninlevyä tai tiivistepaperia liitoskohtien peltien väliin ja lisäämällä alhaalla vaakasuorassa olevaan kouruun alasyrjään jäykistimen joka sitoo syrjät toisiinsa. Putken täytyy kuitenkin olla ehjä, sehän on kuluva osa.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5906
Vs: pärisevä jd:n pakoputki
Ne sivupanelin äänet johtunevat siitä kun ne muovit on avattu, kun esim. puhelin on tippunu vaihdekepin kulissin läpi, eikä niitä ole sitten osattu enää laittaa paikalle oikein tai kiinnikkeet poikki.


Voihan tosiaan olla että nuo muovit olisi liikkessä avattu, entisellä esittelykoneella oli jokunen kymmenen tuntia kuitenkin ajettu.
Sinä aikana kun minä koneen kanssa olin tekemisissä ei sivupaneelin sisään ollut asiaa.

Viimeksi muokattu: 02.05.10 - klo:11:38 kirjoittanut bouli

Skynet

  • Vieras
Vs: pärisevä jd:n pakoputki
Laitoin tehtaalle terveisiä ko. asiasta,itse asiassa kysyin kuka viirupää
suunnitellut tuon systeemin,naurettavuuden huippu köyttää pakoputki kiinni ohjaamoon ja samalla kuitenkin pyrkiä pieneen melutasoon.
Taitaa koskea jotain muutakin merkkiä?
Katso myös että höpinäpönttö on kiinni kunnolla pellin alla.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: pärisevä jd:n pakoputki
Taitaa koskea jotain muutakin merkkiä?


Mässey-Fergaissonissa puhuriputki ei ole hytissä kiinni laisin.  :D
Kui mää ain olen paras?

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: pärisevä jd:n pakoputki
Laitoin tehtaalle terveisiä ko. asiasta,itse asiassa kysyin kuka viirupää
suunnitellut tuon systeemin,naurettavuuden huippu köyttää pakoputki kiinni ohjaamoon ja samalla kuitenkin pyrkiä pieneen melutasoon.
Taitaa koskea jotain muutakin merkkiä?
Katso myös että höpinäpönttö on kiinni kunnolla pellin alla.

JOo kyllä se taidetaan tosiaan tuolla puupöngällä tai vastaavalla alareunastaan saada kuntoon

En mie tuota laittas hytin nurkkaan kiinnittämisen piikkiin. Kuitenkin välissä on paksut kumipuslat ja jos tuo lämpösuoja ei rämise niin hyttihän on hiljainen!