Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka  (Luettu 12233 kertaa)

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 855
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Case 1690-4  nopeutettu yli 40kmh liikkuvaksi. Tehdastekoisilla osilla. tulevaisuudessa pimpataan 1594-4HS myöskin  ;D Pääsee jo Jänisfiiattienkin ohi..

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Mukavaa että projektini näyttää kiinnostavan.
 Tuo pieni limitys pitäisi olla mahdollista koska "etukone" on heti takakoneiden etupuolella noin parikymmensenttisillä raudoilla yhdistettynä nostolaitekiinnitykset toisiinsa. Takakoneen alkuperäinen akseli tulee takakoneen ja etukoneen väliin ja etukoneesta lähtee akseli traktoriin.
 Painon kanssa on niin että jos niittäessä tulee jälkiä niin jää niitä silloin muillakin koneilla. Tämä kone on kyllä tosiaan sitten painava. En ole punninnut mutta sanoisin takakoneen painon menevän kirkkaasti yli kolmen tonnin. Lisäksi painopiste on aika takana.

Tuo painopiste jää kyllä toivottomaksi jos kantava akseli tulee koneiden väliin, ja takakoneet sen taakse. Jotta tuo pysyisi pinnalla missään oloissa, pitäisi painoa saada reilusti siirtymään traktorille, noin tehtynä koko paino tulee koneen pienille pyörille.

Jos mattoperästä luovut, niin onkos estettä laittaa takakone pyörien etupuolelle ja etukone perään? Korjaisi painopistettä mukavasti. Onko muuten renkaat minkä kokoiset?

Muutoin olen kuitenkin sitä mieltä, jotta unohda se etukoneen siirtäminen taakse kokonaan, ja suunnittele toimiva takakoneen pyörien ohjaus sen sijaan. Ei niitä niittämättömiä traktorin pyörän jälkiä pirukaan katsele pellolla, jää tuo kone sitten käyttämättä kumminkin.

Viimeksi muokattu: 27.07.08 - klo:08:28 kirjoittanut Wejjo

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Mukavaa että projektini näyttää kiinnostavan.
 Tuo pieni limitys pitäisi olla mahdollista koska "etukone" on heti takakoneiden etupuolella noin parikymmensenttisillä raudoilla yhdistettynä nostolaitekiinnitykset toisiinsa. Takakoneen alkuperäinen akseli tulee takakoneen ja etukoneen väliin ja etukoneesta lähtee akseli traktoriin.
 Painon kanssa on niin että jos niittäessä tulee jälkiä niin jää niitä silloin muillakin koneilla. Tämä kone on kyllä tosiaan sitten painava. En ole punninnut mutta sanoisin takakoneen painon menevän kirkkaasti yli kolmen tonnin. Lisäksi painopiste on aika takana.

Tuo painopiste jää kyllä toivottomaksi jos kantava akseli tulee koneiden väliin, ja takakoneet sen taakse. Jotta tuo pysyisi pinnalla missään oloissa, pitäisi painoa saada reilusti siirtymään traktorille, noin tehtynä koko paino tulee koneen pienille pyörille.

Jos mattoperästä luovut, niin onkos estettä laittaa takakone pyörien etupuolelle ja etukone perään? Korjaisi painopistettä mukavasti. Onko muuten renkaat minkä kokoiset?

Muutoin olen kuitenkin sitä mieltä, jotta unohda se etukoneen siirtäminen taakse kokonaan, ja suunnittele toimiva takakoneen pyörien ohjaus sen sijaan. Ei niitä niittämättömiä traktorin pyörän jälkiä pirukaan katsele pellolla, jää tuo kone sitten käyttämättä kumminkin.


http://www.jf-stoll.com/Default.aspx?ID=404

näin, työleveys 12m.
allekirjoittanut

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka



http://www.jf-stoll.com/Default.aspx?ID=404

näin, työleveys 12m.

Tuota painoa tuossa ihmettelen, takakone yli 5tn, ja aivan kottikärryn renkaat....

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5278
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Tuota painoa tuossa ihmettelen, takakone yli 5tn, ja aivan kottikärryn renkaat....

Tiukkaan poletut savikot, ei ruoppamaita...

Petri

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
No niin ja jos terällä kullakin on 300 kiloa maapainetta * 4 on pyörillä 1200 kg vähemmän. Joson kunnon kulutusjalakset palkin alla se voisi olla pahoissa paikoissa enempikin. Tuossa taitaa olla takakoneessa 4 *2,4 teräpalkkia ???

Ikäänkuin samankaltainen kun täällä joskus pohdittu eräiden suorakylvökoneiden pyörävarustusta. Nehän on työssä liki ilmassa, ei niillä ole kylväessä painotusvaikutusta. Ja eräällä amerikan mallilla saa katkottua ainakin syöttöä vaikka vantailla on painotus. Että kostean päisteen kohdalla ajaa vantaiston varassa päisteessäkin.
Akana

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Mukavaa että projektini näyttää kiinnostavan.
 Tuo pieni limitys pitäisi olla mahdollista koska "etukone" on heti takakoneiden etupuolella noin parikymmensenttisillä raudoilla yhdistettynä nostolaitekiinnitykset toisiinsa. Takakoneen alkuperäinen akseli tulee takakoneen ja etukoneen väliin ja etukoneesta lähtee akseli traktoriin.
 Painon kanssa on niin että jos niittäessä tulee jälkiä niin jää niitä silloin muillakin koneilla. Tämä kone on kyllä tosiaan sitten painava. En ole punninnut mutta sanoisin takakoneen painon menevän kirkkaasti yli kolmen tonnin. Lisäksi painopiste on aika takana.

Tuo painopiste jää kyllä toivottomaksi jos kantava akseli tulee koneiden väliin, ja takakoneet sen taakse. Jotta tuo pysyisi pinnalla missään oloissa, pitäisi painoa saada reilusti siirtymään traktorille, noin tehtynä koko paino tulee koneen pienille pyörille.

Jos mattoperästä luovut, niin onkos estettä laittaa takakone pyörien etupuolelle ja etukone perään? Korjaisi painopistettä mukavasti. Onko muuten renkaat minkä kokoiset?

Muutoin olen kuitenkin sitä mieltä, jotta unohda se etukoneen siirtäminen taakse kokonaan, ja suunnittele toimiva takakoneen pyörien ohjaus sen sijaan. Ei niitä niittämättömiä traktorin pyörän jälkiä pirukaan katsele pellolla, jää tuo kone sitten käyttämättä kumminkin.
Puheeni on yleensä vaikeaselkoista ja kirjoituksenikin epäselvää. Etukoneen ja takakoneen väliin tulee takakoneen alkuperäinen VOIMANSIIRTOAKSELI. Akseli jonka varassa suurin osa koneen painosta kulkee tulee koneen taakse aika lähelle, kuitenkin sen verran kauas että pyörille jää kääntymisvaraa. Tällä hetkellä tuossa renkaat 295/80-22,5 pariasennuksena. Varastossa 385/65-22,5 renkaita mutta niitä ei saa pariasennukseen jos ei rakentele vanteita. Sitä kääntymisvaraa tarvitaan tosiaan aikalailla kun siis on normaali kuorma-auton etuakseli vanteineen ja lisäksi ulkopuolelle toiset renkaat vanteineen.
 Jos lyhyeen sänkeen ajaa niin ainakaan minä en osaa pyöränjälkiä jättää niittämättä. Avo-oja peltoja aika paljon ja normaali niittokoneella niilläkin joutuu ajaa kasvustossa traktorilla yhden kerran. Kun ehkä 1/3 koneen painosta tulee traktorille niin tallausjäljet ei ole kovin syvät. Nurmipellolla niitä ei edes huomaa. :P

Viimeksi muokattu: 28.07.08 - klo:16:53 kirjoittanut rene

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8393
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
En usko, että mikään kone niittää pyöränjälkiä ajosuuntaan. Jos niitän hinattavalla koneellani traktorin takaa, kaikki pyöränjäljet jää niittämättä. Vastaan ajamalla ne sensijaan tulee yleensä hyvin niitettyä.
Mystinen kesälaatumies

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
En usko, että mikään kone niittää pyöränjälkiä ajosuuntaan. Jos niitän hinattavalla koneellani traktorin takaa, kaikki pyöränjäljet jää niittämättä. Vastaan ajamalla ne sensijaan tulee yleensä hyvin niitettyä.

Juurikin näin. Myötälakoon on ihan sama miten lyhyeen sänkeen ajaa, pyöränjäljet jää. Vastakarvaan ajaen sen sijaan niittyy nätisti.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
En usko, että mikään kone niittää pyöränjälkiä ajosuuntaan. Jos niitän hinattavalla koneellani traktorin takaa, kaikki pyöränjäljet jää niittämättä. Vastaan ajamalla ne sensijaan tulee yleensä hyvin niitettyä.

Juurikin näin. Myötälakoon on ihan sama miten lyhyeen sänkeen ajaa, pyöränjäljet jää. Vastakarvaan ajaen sen sijaan niittyy nätisti.
Ahaa. Hyvä pointti, ainahan ne pyöränjäljet niitetään vastalakoon. Kiitokset! Olette aivan epäilemättä oikeassa. Jos puolitoista metriä jää niittämättä niin ei sellaista tosiaan kattele. Mietinnässä on jo aiemmin ollut jonkunlaiset rullat jotka nostaa hernekasvuston vähän ilmaan pyöränjäljistä. Rummut jossa jotain piikkejä jotka menee sitten ylempänä rummun sisään. Heinillä pelaisi varmaan jotkun haravatkin.
 Tulee mieleen kyllä etukoneen siirto traktorin etupuolelle. Se on tässä laitteessa yksinkertaista, tarvitaan vain nivelakseliin pidemmät putket. Mutkittelu niittäessä ei kyllä taida sitten enää olla mahdollista. :P

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka

 Tulee mieleen kyllä etukoneen siirto traktorin etupuolelle. Se on tässä laitteessa yksinkertaista, tarvitaan vain nivelakseliin pidemmät putket. Mutkittelu niittäessä ei kyllä taida sitten enää olla mahdollista. :P

Runko-ohjattava traktori tai http://www.lhlift.com/?action=arkisto&RYHMA=57&ID=, ja tietysti jos fiksusti saisi sen takakoneen ohjauksen niin jonkinlaista kaarretta voisi ajaa.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
En usko, että mikään kone niittää pyöränjälkiä ajosuuntaan. Jos niitän hinattavalla koneellani traktorin takaa, kaikki pyöränjäljet jää niittämättä. Vastaan ajamalla ne sensijaan tulee yleensä hyvin niitettyä.

Juurikin näin. Myötälakoon on ihan sama miten lyhyeen sänkeen ajaa, pyöränjäljet jää. Vastakarvaan ajaen sen sijaan niittyy nätisti.
Ahaa. Hyvä pointti, ainahan ne pyöränjäljet niitetään vastalakoon. Kiitokset! Olette aivan epäilemättä oikeassa. Jos puolitoista metriä jää niittämättä niin ei sellaista tosiaan kattele. Mietinnässä on jo aiemmin ollut jonkunlaiset rullat jotka nostaa hernekasvuston vähän ilmaan pyöränjäljistä. Rummut jossa jotain piikkejä jotka menee sitten ylempänä rummun sisään. Heinillä pelaisi varmaan jotkun haravatkin.
 Tulee mieleen kyllä etukoneen siirto traktorin etupuolelle. Se on tässä laitteessa yksinkertaista, tarvitaan vain nivelakseliin pidemmät putket. Mutkittelu niittäessä ei kyllä taida sitten enää olla mahdollista. :P

Niin tai muutat sitä alkuperäistä keksintöäsi sen verran että laitat kaikki koneet etunostolaitteeseen kiini. Siitä on se hyöty että kun traktorin keula uppoaa, pääsee helpommalla kun ei tule ajettua liian märälle  pellolle turhia uria ja vetäminen helpompaa kun takapyörät on vielä pinnalla  ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka

 Tulee mieleen kyllä etukoneen siirto traktorin etupuolelle. Se on tässä laitteessa yksinkertaista, tarvitaan vain nivelakseliin pidemmät putket. Mutkittelu niittäessä ei kyllä taida sitten enää olla mahdollista. :P

Runko-ohjattava traktori tai http://www.lhlift.com/?action=arkisto&RYHMA=57&ID=, ja tietysti jos fiksusti saisi sen takakoneen ohjauksen niin jonkinlaista kaarretta voisi ajaa.
Juurikin tuota ohjausta vähän tässä aivan muun touhun ohessa olen pyöritellyt. Yksi kehityskelpoinen ajatus onkin mielessä: Traktorin ja vetopuomin väliin ohjaussylinteri josta pyörien kääntösylinteri saa voimansa, kumpaankin letkuun paineakku ja paineakun jälkeen sähköventtiili jolla voi viivyttää pyörien kääntymistä painiketta painamalla tai sitten vain vastusventtiilit, sellaisetkin pitäisi jossain olla ainakin kahdet. Lisäksi tietysti tuosta kääntösylinteristä letkut traktorin venttiilille että saa käänneltyä miten haluaa. Entistä vakaammin olen päättänyt että nostolaitekoneena tämän painoinen kone rikkoo traktorin jotta hinattavaksi kehitellään edelleen ja koneet annetaan olla aluksi takana kaikki kolme. :P

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka

 Tulee mieleen kyllä etukoneen siirto traktorin etupuolelle. Se on tässä laitteessa yksinkertaista, tarvitaan vain nivelakseliin pidemmät putket. Mutkittelu niittäessä ei kyllä taida sitten enää olla mahdollista. :P

Runko-ohjattava traktori tai http://www.lhlift.com/?action=arkisto&RYHMA=57&ID=, ja tietysti jos fiksusti saisi sen takakoneen ohjauksen niin jonkinlaista kaarretta voisi ajaa.
Juurikin tuota ohjausta vähän tässä aivan muun touhun ohessa olen pyöritellyt. Yksi kehityskelpoinen ajatus onkin mielessä: Traktorin ja vetopuomin väliin ohjaussylinteri josta pyörien kääntösylinteri saa voimansa, kumpaankin letkuun paineakku ja paineakun jälkeen sähköventtiili jolla voi viivyttää pyörien kääntymistä painiketta painamalla tai sitten vain vastusventtiilit, sellaisetkin pitäisi jossain olla ainakin kahdet. Lisäksi tietysti tuosta kääntösylinteristä letkut traktorin venttiilille että saa käänneltyä miten haluaa. Entistä vakaammin olen päättänyt että nostolaitekoneena tämän painoinen kone rikkoo traktorin jotta hinattavaksi kehitellään edelleen ja koneet annetaan olla aluksi takana kaikki kolme. :P

Tuo paineakku yhdistettynä käsikäyttöiseen suuntaventtiilin voi saada aikaiseksi aika mielenkiintoisia liikkeitä. Jyrkällä käännöksellä käyttäjä lataa paineakkuun suuren nestemäärän ja paineen. Sitten kun nämä vapautetaan sieltä käsikäyttöisesti niin voi olla aika hurjat liikkeet. Eikös tuon pyörien pakkoohjauksen voi jättää ilman mitään paineakkuja joko tuon kääntökulman mukaan toimivan sylinterin tai käyttäjän varaan? Kuinka usein tarviit viivyttää käännön aloitusta


rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Pimp my masinos. Agron NiksiPirkka
Joo, voi olla kyllä liikkeet hurjia jos ei ole vastusventtiileitä joka tapauksessa. Tuo ohjauksen viivytys on paikallaan silloin kun kääntää traktoria äkisti. Jos ei ole viivettä niin kone lähtee sivullepäin samaan aikaan. :P